[NAFL] "Cykanie " spod pokrywy zaworow
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Morfi
- Donator
- Posty: 1708
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Jadąc w tym roku na wakacje dało się słyszeć dziwne "cykanie". Częstotliwość jest zależna od obrotów silnika. Czy jakaś wróżka podpowie co to może być i czy należy tym się przejmować.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
chrism pisze:Jadąc w tym roku na wakacje dało się słyszeć dziwne "cykanie". Częstotliwość jest zależna od obrotów silnika. Czy jakaś wróżka podpowie co to może być i czy należy tym się przejmować.
czyzby slawne HLA? zaleznie od stanu zabrudzenia/zuzycia, przebiegu na oleju dzwiek bedzie sie ujawniac na zimno, na goraco, czasem albo permenentnie. Jesli klepie caly czas to jest zle.
Polecane rozwiazanie to plukanka Wynns'a + zmiana oleju czesciej niz zaleca Mazda. U mnie sprawdzil sie Elf Excelium LDX, ponoc to samo co Evolution 900NF.
pozdrawiam
Alex![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
W wielu NA klepie na bardzo gorącym oleju przez jakiś czas (aż się schłodzi), wynika to z tego, że olej robi się ze wzrostem temp b. rzadki. Powinno ustępować po kilku minutach spokojnej jazdy, jeśli jest j.w. to bym się nie przejmował. Ewentualnie inny olej przy wymianie.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Możesz jeszcze spróbować dolać oleju...
Ja na początku sezonu (nieważne ile przejechałem) wlewam płukankę w/w i zalewam świeżym olejem ... natomiast bardzo często 'efekt diesla' pojawia mi się, jak poziom oleju spada do połowy - wtedy zalewam do maksa i jest git. Moja akurat ma apetyt na olej ... cóż poradzić
.
Ja latam na MaxLife - i jest zacnie.
Oczywiście zawsze możesz połasić się o zmianę motoru na jakiś z drugiej generacji ... ale to trochę droższy temat, niż płukanka + olej![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ja na początku sezonu (nieważne ile przejechałem) wlewam płukankę w/w i zalewam świeżym olejem ... natomiast bardzo często 'efekt diesla' pojawia mi się, jak poziom oleju spada do połowy - wtedy zalewam do maksa i jest git. Moja akurat ma apetyt na olej ... cóż poradzić
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ja latam na MaxLife - i jest zacnie.
Oczywiście zawsze możesz połasić się o zmianę motoru na jakiś z drugiej generacji ... ale to trochę droższy temat, niż płukanka + olej
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/tluToAY.jpg)
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zgadza sie, ilosc oleju tez ma wplyw na klepanie hydrauliki - ale niech ktos wytlumaczy mi dlaczego bo naprawde nie wiem. Zawsze bylem przekonany ze jesli oleju jest tyle ze smok ma co ssac to cisnienie jest stale bo okresla je pompa i jej regulator.
Im starszy olej tyl rzadszy wiec wtedy czesciej klepie bo latwiej olej ucieka z regulatorow, to jest logiczne.
Generalnie najtanszy sposob na pozbycie sie klepania w NA to czesta wymiana oleju razem z plukanka Wynnsa, utrzymywanie max. stanu i uzycie odpowiedniego oleju
Im starszy olej tyl rzadszy wiec wtedy czesciej klepie bo latwiej olej ucieka z regulatorow, to jest logiczne.
Generalnie najtanszy sposob na pozbycie sie klepania w NA to czesta wymiana oleju razem z plukanka Wynnsa, utrzymywanie max. stanu i uzycie odpowiedniego oleju
pozdrawiam
Alex![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Morfi
- Donator
- Posty: 1708
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
No i sprawdziłem poziom oleju. Nie wygląda to dobrze. Przed wyjazdem dolałem i było ponad połowa na bagnecie. Teraz nawet się nie zamoczy. Zrobiłem w wakacje 2800km w temperaturach 30+. Widać silnik zjadł mi trochę oleju. Jutro doleję Wynns'a na wymianę oleju. Co teraz zalać? Dotychczas był zalany Valvoline 5W50.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Valvo 5W50 - domyslam sie ze VR1 - to dobry olej wiec jesli nie musisz to nie zmieniaj. Ew. mozesz zastosowac Maxlife 10W40
przede wszystkim dolej olej, sam mialem ostatnio podobnie jak pojechalem zony autem na przeglad i zaczelo mnie dziwic ze benzyniak a klekocze jak diesel. Tez oleju bylo duzo za malo - zapomnialem o sprawdzaniu poziomu a zona sie takimi rzeczami nie przejmuje, przynajmniej dopoki auto jedzie
- dolalem i sie uspokoilo.
przede wszystkim dolej olej, sam mialem ostatnio podobnie jak pojechalem zony autem na przeglad i zaczelo mnie dziwic ze benzyniak a klekocze jak diesel. Tez oleju bylo duzo za malo - zapomnialem o sprawdzaniu poziomu a zona sie takimi rzeczami nie przejmuje, przynajmniej dopoki auto jedzie
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
pozdrawiam
Alex![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex uważaj bo żona może kiedyś do Ciebie zadzwonić z informacją że świeci jej się czerwony czajniczek na desce
kolega to przerabiał ![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wojteks pisze:Alex pisze:domyslam sie ze VR1
Nie polecam. HLA klepie na nim jak głupie ale każdy leje co chce.
dziwne, on jest dosc gesty wiec nie powinien olej uciekac z HLA, no chyba ze ma trudnosci z porannym napelnianiem - to byloby mozliwe.
Generalnie hydraulika to przefikany temat - w teorii jest super, bezobslugowa i w ogole. A w praktyce to chyba kazda firma ma z tym wiekszy lub mniejszy problem.
kammich pisze:Alex uważaj bo żona może kiedyś do Ciebie zadzwonić z informacją że świeci jej się czerwony czajniczek na descekolega to przerabiał
wiem, wiem, staram sie pilnowac tematu
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
pozdrawiam
Alex![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wspaniale 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:dziwne, on jest dosc gesty wiec nie powinien olej uciekac z HLA, no chyba ze ma trudnosci z porannym napelnianiem
Teoria to jedno a jak zachowa się w danym samochodzie to drugie, może faktycznie szybciej się starzeje w silniku i po krótszym przebiegu już HLA klepie, na Mobil 1 5W50 tego nie było słychać nawet jak się mocno rozgrzał.
Polecam lekturę , dla tych co wogole nie wiedza co oznaczają oznaczenia oleji na bankach czy butekach rożnych producentów :
http://olejeismary.blogspot.de/2011/02/ ... ejowe.html
http://olejeismary.blogspot.de/2011/02/ ... ejowe.html
Przerabialem ten temat ostatnio u siebie w nbfl. To cykanie pojawia się gdy hydroregulator nie odbija. Zrób tak jak koledzy wcześniej napisali, plukanka, nowy olej i filtr. Jeśli nie pomoże to też jeszcze nic przegranego tylko że trzeba rozebrać glowice i każdy popychacz rozebrać, wyczyścić i zlożyc z powrotem. Poniżej pierwszy lepszy film jaki mi się nawinąl w tym temacie, a jest ich sporo
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Obrazek](http://0.tqn.com/d/japanese/1/0/a/n/ichiban.jpg)
reVskY pisze:Przerabialem ten temat ostatnio u siebie w nbfl. To cykanie pojawia się gdy hydroregulator nie odbija. Zrób tak jak koledzy wcześniej napisali, plukanka, nowy olej i filtr. Jeśli nie pomoże to też jeszcze nic przegranego tylko że trzeba rozebrać glowice i każdy popychacz rozebrać, wyczyścić i zlożyc z powrotem. Poniżej pierwszy lepszy film jaki mi się nawinąl w tym temacie, a jest ich sporo![]()
W którym miejscu silnika znalazłeś hydroregulator w NBfl ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
reVskY pisze:Nie doczytalem że tu chodzi o silnik 1.8
Czy silnik 1.6 czy 1.8 żadna różnica. NB i NBfl są regulowane płytkami. Jak Ci tam coś cyka to najczęściej jest to po prostu już zużyty olej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chrism pisze:Olej wyminiony na MOTUL 5W40 - cykanie ustało )) jest sukces.
![Puszcza oko :kciuk:](./images/smilies/a_biggthumpup.gif)
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Arvinski pisze:Moja akurat ma apetyt na olej ... cóż poradzić .
Polecam płukankę płynem BG 109 i uszczelnienie płynem BG 110..od czasu jak zrobiłem płukankę, oleju nie bierze prawie wcale..nie jestem fanem takich rzeczy ale polecił mi to mój zaufany mechanik i nie zawiodłem się..te dwa płyny kosztują koło 100wy, ale wg mnie warto.
No chyba, że ktoś z was tutaj już miał styczność z tymi preparatami i ma jakieś obiekcje co do nich.. nie chciałbym wpakować kogoś w kłopoty ^
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
offthe pisze:Polecam płukankę płynem BG 109 i uszczelnienie płynem BG 110..od czasu jak zrobiłem płukankę, oleju nie bierze prawie wcale..nie jestem fanem takich rzeczy ale polecił mi to mój zaufany mechanik i nie zawiodłem się..te dwa płyny kosztują koło 100wy, ale wg mnie warto.
A jak HLA? Dzwoni, czy dało spokój...
offthe pisze:No chyba, że ktoś z was tutaj już miał styczność z tymi preparatami i ma jakieś obiekcje co do nich.. nie chciałbym wpakować kogoś w kłopoty ^
Też jestem ciekawy...
Bo w trakcie tych tropików i HLA coraz częściej daje o sobie znać, a i apetyt wzrósł...
![Obrazek](https://i.imgur.com/tluToAY.jpg)
HLA klepie jak klepało zaraz po starcie. Potem się uspokaja... po prostu albo to zostawie albo wymienię jak zdecyduje, że nie bede pakował tam 1.8 z nbfla..
U siebie nie zauważyłem, żeby przy takich upałach HLA klepało bardziej niż zazwyczaj.W ogóle na to nie zwracam uwagi już.
Ja z tych preparatów jestem zadowolony. Owszem, oleju pali, ale nie tak jak przedtem, no i przedtem starałem się nie przekraczać tych 4,5tys..a teraz pali mniej nawet jak kręcę go do odcinki.. wiec coś musi w tym być.
U siebie nie zauważyłem, żeby przy takich upałach HLA klepało bardziej niż zazwyczaj.W ogóle na to nie zwracam uwagi już.
Ja z tych preparatów jestem zadowolony. Owszem, oleju pali, ale nie tak jak przedtem, no i przedtem starałem się nie przekraczać tych 4,5tys..a teraz pali mniej nawet jak kręcę go do odcinki.. wiec coś musi w tym być.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
ree pisze:Bardock pisze:Czy te płytki trzeba co jakiś czas regulować? Silnik 1.8 nbfl.
Raczej sprawdzac luzy i w razie koniecznosci wymieniac.
Instrukcja Haynes'a mówi o sprawdzeniu co 4 lata lub co 75 000 km.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm