LSD....

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 maja 2008, 21:23

Mogę nabyc całe tylne zawieszenie (wózek, wachacze,piasty,zaciski hamulcowe, półosie i dyfer) z auta o unikatowym i rzeczywistym przebiegu 40 000km. Nie mam pojęcia jak rozpoznac tylny most. Tzn. ma czy nie ma LSD? Niestety nie posiadam numeru VIN z tego auta ponieważ został sprzedany wraz z cwiartka samochodu i jest nie do odtworzenia. Wspomniany dyfer poddałem prymitywnym testom....czyli - kręcę jedną półosią - wówczas druga kręci się w tym samym kierunku. Gdy przytrzymam wał i kręcę dalej to wyczywam bardzo silny opór....nie poddaję się i napieram dalej, wówczas druga półoś zaczyna kręci się w przeciwną stronę. Na pierwszy rzut oka most wygląda identycznie jak ten który mam zamontowany na aucie. Wiem że dyfer z Torsenem wygląda zupełnie inaczej i z takim na 100% nie mam do czynienia, ale czy wizualnie most z LSD różni się czymś od najzwyklejszego dyfra?
Auto było dobrze wyposażone, klima, ABS, światło stopu w tylnej klapie,głośniki w zagłówkach.... więc jest nadzieja że na przeniesieniu napędu też nikt nie oszczędzał...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

26 maja 2008, 21:49

zaraz... to były zwykłe dyfry, torsen (czyli wiskotyczny tak?) i jeszcze jakies inne LSD ?
Wydawało mi sie że tylko te 2 pierwsze które nie różnią sie niczym z zewnątrz.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 maja 2008, 21:53

szczerze to jestem totalnie zielony w tym temacie !!!! mam tylny most który nie jest zamontowany na aucie i zachowuje sie tak jak opisałem powyżej.
najbardziej miarodajny opis znalazłem w wykonaniu Fiveopac-a tutaj:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=920&highlight=torsen

kto , jak kto - ale Fiveopac raczej się nie myli........
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 maja 2008, 19:26

Dzisiaj podlewarowałem swoją Miatę i wykonałem suche testy na moście zamontowanym na aucie. Zachowuje się on zupełnie inaczej niz wyżej opisywany most który mogę zakupic. Wnioskuję więc że jeden jest ze szperą a drugi bez niej. W związku z tym mam jedno pytanie, mianowicie czy wały napędowe w przypadku dwóch różnych mostów różnią się czymś od siebie?
kuki4
Posty: 24
Rejestracja: 12 sie 2006, 18:47
Lokalizacja: Kraków

27 maja 2008, 20:11

Witaj
miedzy zwykłym a lsd z tego co wiem to nie ma roznicy - wały sa te same.
Roznica jest napewno w przypadku dyfra z Torsenem ktory jest duzo wiekszy i przy wymianie potrzebny jest wał i polosie (wszystko jest krotsze)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 maja 2008, 21:09

Wyglądają identycznie więc chyba nie będzie problemu z ich zamianą. Półosie i tak mam więc tym bardziej powinno by z górki. Czy ktoś orientuje się jaki olej powinienem zaaplikowac do tego mostu. Skoro jeszcze go nie zamontowałem to łatwiej będzie wymienic go przed montażem...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 maja 2008, 23:18

irakleo, o oleju było. Ja sam wymieniałem niedawno. Jaki olej wlać masz napisane na naklejce od wewnętrznej strony maski. Ja z głowy nie pamiętam :P
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 maja 2008, 8:48

Znalazłem na Allegro dwie ciekawe propozycje dla mostów z blokadą mechanizmu różnicowego:
mineralny
http://www.allegro.pl/item358729270_motul_olej_do_mostow_z_blokada_mechanizmu_tuning.html
syntetyczny
http://www.allegro.pl/item366524591_motul_gear_ff_competition_75w140_1l_f_ra_vat.html

trochę boję się eksperymentowac z olejami w dyfrach, mam już na koncie zajechanie jednego mostu z powodu niewłaściwego oleju w moim pierwszym Mercedesie.
ps. ile oleju wlewamy do mostu przy wymianie?
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

28 maja 2008, 10:29

Jak nie chcesz eksperymentować to nie kupuj oleju na allegro :)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 maja 2008, 17:40

Sugerujesz że mogą to byc podróby?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2008, 18:29

irakleo pisze:Sugerujesz że mogą to byc podróby?


Irakleo,

Do NB Mazda zaleca GL-5 80 lub 90 w zależności od temperatury.
W most wchodzi litr.
Tak jak już quench napisał, kupowanie na allegro oleju od gościa który ma jakieś pojedyncze sztuki i oleje nie wyglądają na jego stały towar to trochę loteria...
Chyba że masz pod ręką profesjonalne laboratorium które Ci zrobi analizę
co w tej butelce siedzi... I to za darmo bo za taką analizę to chyba można by
nakupić oleju na 10 lat...
Olej z pierwszego linku to lekko inna specyfikacja, a ceny w obu są trochę wysokie,
spójrz na ceny z:
http://www.hamulce.net/motul.htm
w obu przypadkach niższe a to nie jest najtańszy sklep...
Nie chcesz eksperymentować to poszukaj na forum co inni nalali i zrób to samo :wink:

Pozdr
M
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

29 maja 2008, 19:34

Znalazłem tą tabliczkę....że też wcześniej nigdy sie jej nie przyjrzałem !!!
Wynika z niej że most typu standard jak i LSD wymagają oleju SAE 90...
czyli ten Motul :
http://www.allegro.pl/item358729270_motul_olej_do_mostow_z_blokada_mechanizmu_tuning.html
będzie idealny tylko musze zakupic go z pewnego źródła. Szkoda tylko że jest w 2 litrowym opakowaniu !!!
Załączniki
DSCN4205.JPG
DSCN4205.JPG (97.76 KiB) Przejrzano 1041 razy
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

29 maja 2008, 23:35

Znalazłem tą tabliczkę....że też wcześniej nigdy sie jej nie przyjrzałem !!!


Czyli dobrze Cię nakierowałem ;)

Pozdrawiam i życze miłej eksploatacji :)
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

10 cze 2008, 12:27

sae 90 to nie taki straszny wydatek np fordowski (używany w mostach w starych transitach ) to ok 38zł za litr
ODPOWIEDZ