właściwie temat do dumy, ale nie jest to takie śmieszne bo mi nie opada antena. Odkąd się zrobiło zimno to antena nie chce iść w dół i do góry od jakiegoś czasu też.
Postała chwilę w garażu i się poprawiło więc elektryka działa.
Pytanie:
1/ smarować czymś (czym?)
2/ wciskać lekko na siłę?
3/ jak wyłączyć podnoszenie anteny na zimę żeby się mechanizm nie popsuł
[NB] FL antena zimą mi się nie chowa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Na początek porządnie wysuszyć, żeby tworzący się lód jej nie blokował. Sprawdzić odpływ z obudowy, czy jest drożny (taka rurka w dół od czarnego pudełka z silniczkiem) - widać pod zdjęciu dywanika z lewej strony. Absolutnie nie smarować żadnym szuwaksem, bo się zatrze i będzie do wymiany. Po rozłożeniu delikatnie przetrzeć sucha szmatką z wszelkich zanieczyszczeń/kurzu/brudu/resztek starego smaru jeśli ktoś próbował ja kiedyś popsuć. W zasadzie powinna chodzić na sucho, choć słyszałem o jakichś preparatach, które można użyć, bo kurz się ich nie czepia i nie ma potem co się zacierać. To tak IMHO w temacie.
Andrzej
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Antena jest bardzo łatwa do demontażu i konserwacji lub naprawy. Jeżeli działa czasami to IMO brudy. Mogą znajdować się w części wysuwanej ale dużo bardziej prawdopodobne, że zebrały się niżej tj. wzdłuż plastikowej, zębatej linki i dalej w miejscu gdzie jest nawijana.
Jak nie działa to coś terkoce? Słyszysz silniczek?
Do odłączenia wystarczy ściągnąć lewą-tylnią tapicerkę bagażnika, wymontować schowek i masz kabelek do silniczka.
Demontaż całego mechanizmu to 3 śrubki więcej.
Do konserwacji mechanizmu tylko specjalny smar (plastik vs. plastik) - chyba silikonowy ale sprawdź to.
Jak nie działa to coś terkoce? Słyszysz silniczek?
Do odłączenia wystarczy ściągnąć lewą-tylnią tapicerkę bagażnika, wymontować schowek i masz kabelek do silniczka.
Demontaż całego mechanizmu to 3 śrubki więcej.
Do konserwacji mechanizmu tylko specjalny smar (plastik vs. plastik) - chyba silikonowy ale sprawdź to.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
ja tam wyczyściłem, nasmarowałem jakimś białym smarem i od dwóch lat śmiga w te i we wte
a jak nie chcesz używać jej przez zimę to wsuń ją do środka i odłącz wtyczkę. jest przy antenie
a jak nie chcesz używać jej przez zimę to wsuń ją do środka i odłącz wtyczkę. jest przy antenie
Dopnę się do wątku, w poprzedniej NBFL nie miałem elektrycznej lecz zwykłą antenę jak w NC. Teraz mam i zaczyna mnie powoli irytować tym ciągłym wysuwaniem i wsuwaniem. Czy można jakoś obejść ten automat ? wolałbym sam decydować kiedy ma się chować i kiedy wysuwać np. podczas krótkich postoi na mieście niekoniecznie powinna się chować a gdy słucham CD podczas jazdy niekoniecznie musiałaby być wysunięta.
Może są jakieś ustawienia o których nie wiem ?
Może są jakieś ustawienia o których nie wiem ?
NBFL po raz trzeci
Najprawdopodobniej to syf ktory na mrozie twardnieje na tyle ze antena staje. Ja czyscilem sprayem do goleni amortyzatora rowerowego: "popsikalem, 3razy gora-dol, wytarlem" i tak kilka razy az papier po wyatrciu byl czysty. Pomoglo na 3lata.
Chodzi tu o psikanie samej anteny na laczeniach odcinkow, nie o mechanizm.
Co do drugiej sprawy - niektore radia maja mozliwosc ustawienia czy antena wysuwa sie tylko do sluchania radia czy na cd zostaje wysunieta czy nie etc.
Chodzi tu o psikanie samej anteny na laczeniach odcinkow, nie o mechanizm.
Co do drugiej sprawy - niektore radia maja mozliwosc ustawienia czy antena wysuwa sie tylko do sluchania radia czy na cd zostaje wysunieta czy nie etc.
jacek8 pisze:Dopnę się do wątku, w poprzedniej NBFL nie miałem elektrycznej lecz zwykłą antenę jak w NC. Teraz mam i zaczyna mnie powoli irytować tym ciągłym wysuwaniem i wsuwaniem. Czy można jakoś obejść ten automat ? wolałbym sam decydować kiedy ma się chować i kiedy wysuwać np. podczas krótkich postoi na mieście niekoniecznie powinna się chować a gdy słucham CD podczas jazdy niekoniecznie musiałaby być wysunięta.
Może są jakieś ustawienia o których nie wiem ?
Miałem to samo.
Rozwiązanie najprostsze z możliwych - wyciągnąłem wtyczkę z silniczka anteny. W mieście łapie wszystko, gorzej w trasie - choć wtedy to głównie szum wiatru, ew. CD
Podepnę się pod temat Panowie, żeby nie robić bałaganu - czy ktoś wie jak zdemontować antenę elektryczną w NB FL? W mojej najprawdopodobniej zerwała się linka, bo silniczek chodzi, a antena ani drgnie, w ręku można ją wyciągnąć, lub schować. Będę wdzięczny za wskazówki, lub tutorial z fotkami
Pozdrawiam, Bartek.
Pozdrawiam, Bartek.
piterson pisze:jacek8 pisze:Dopnę się do wątku, w poprzedniej NBFL nie miałem elektrycznej lecz zwykłą antenę jak w NC. Teraz mam i zaczyna mnie powoli irytować tym ciągłym wysuwaniem i wsuwaniem. Czy można jakoś obejść ten automat ? wolałbym sam decydować kiedy ma się chować i kiedy wysuwać np. podczas krótkich postoi na mieście niekoniecznie powinna się chować a gdy słucham CD podczas jazdy niekoniecznie musiałaby być wysunięta.
Może są jakieś ustawienia o których nie wiem ?
Miałem to samo.
Rozwiązanie najprostsze z możliwych - wyciągnąłem wtyczkę z silniczka anteny. W mieście łapie wszystko, gorzej w trasie - choć wtedy to głównie szum wiatru, ew. CD
W moim radiu Sony do wersji Unplugged antena wysuwa się w następujących sytuacjach:
-włączony źródło radio,
-włączone dowolne inne źródło i jednocześnie włączone TA i/lub AF.
Z denerwującym (przynajmniej mnie) wysuwaniem anteny poradziłem sobie rozcinając przewód sterowania anteny i montując dyskretny, mały (płyną tam małe prądy) wyłącznik.
Panowie, Czy mechanizm anteny jest identyczny w NB i NB FL??
W mojej NB antena właśnie odmówiła posłuszeństwa i słyszę tylko coś przerażającego
pomóżcie... plisss
W mojej NB antena właśnie odmówiła posłuszeństwa i słyszę tylko coś przerażającego
pomóżcie... plisss
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson