[NB] Kontrolka check engine

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kiersnol
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2013, 21:22

Drodzy,
Poszukuje porady/pomocy. oddalem swoja NBFL na wymiane skrzyni biegow. przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.
Obecnie mam taki problem ze zapala sie kontrolka "check engine" i dodatkowo silnik wchodzi na 1500 obrotow a po nacisnieciu sprzegla spada na 900.. teoretycznie wszystkie kable wtyki itp byly sprawdzane i po rozlaczeniu czujnika sprzegla obroty sa wlasciwe ale kontrolka nadal sie pali.
Macie moze jakis pomysl co sprawdzic gdzie szukac pomocy?
Z gory dziekuje :)
Pozdrawiam
Exorigo
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2013, 21:29

kiersnol pisze:ale kontrolka nadal sie pali

W związku z tym należy odczytać błąd z komputera i wszystko będzie jasne.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 cze 2013, 21:36

kiersnol pisze:przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.


A to ten warsztat nie powinien sie tym łaskawie zająć co ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
kiersnol
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2013, 21:42

majkel pisze:
kiersnol pisze:ale kontrolka nadal sie pali

W związku z tym należy odczytać błąd z komputera i wszystko będzie jasne.

Po
eM


Dziekowac - tak zrobie :)

[ Dodano: 28-06-2013, 22:43 ]
Tomai pisze:
kiersnol pisze:przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.


A to ten warsztat nie powinien sie tym łaskawie zająć co ?


No wlasnie jak to z warsztatami bywa to jest "zaprzyjazniony" warsztat i mial przelozyc tylko skrzynie biegow :)
po wyjezdzie wszystko bylo ok ale po przejechaniu 50km zaczela sie swiecic i wole to namierzyc samemu niz oddawac i czekac ze moze sie zajma :D
Pozdrawiam
Exorigo
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2013, 8:48

kiersnol pisze: to jest "zaprzyjazniony" warsztat


to tymbardziej powinni sie tym zajac i poprawic jak cos im nie wyszlo
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

29 cze 2013, 8:52

obstawiam uszkodzony bądź nie podpięty czujnik VSS
Mazda mx5 NB 1,8 00r
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2013, 23:13

snafu pisze:obstawiam uszkodzony bądź nie podpięty czujnik VSS

ja obstawiam, że w takim przypadku ten wątek nazywały się "przestał mi działać prędkościomierz" :mrgreen:

Po co dywagować i kombinować, jak łatwo można sprawdzić co pacjenta boli ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 cze 2013, 13:00

majkel pisze:
snafu pisze:obstawiam uszkodzony bądź nie podpięty czujnik VSS

ja obstawiam, że w takim przypadku ten wątek nazywały się "przestał mi działać prędkościomierz" :mrgreen:

Po co dywagować i kombinować, jak łatwo można sprawdzić co pacjenta boli ?

Po
eM


objawy na to wskazują że ECU nie otrzymuje info o prędkości jazdy a co się dzieje z zegarami to już nie moja brocha :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2013, 17:53

snafu pisze:objawy na to wskazują że ECU nie otrzymuje info o prędkości jazdy a co się dzieje z zegarami to już nie moja brocha

Czujnik VSS jest podłączony do zegarów, a nie do ECU. Więc jeśli przy wymianie skrzyni coś miałoby się z nim stać to prędkościomierz przestaje działać pierwszy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

30 cze 2013, 21:46

Uszkodzony kabel do czujnika skrzyni biegów , jak pamiętam idą dwa zielone kable , ewentualnie nie podpięty czujnik. Znajduje się w okolicach lewarka. Jeszcze żeby na pewno sprawdzić czy to on wypnij kostkę czy pedale sprzęgła na samej górze i zrób zworkę obroty powinne sie uspokoić .


Blad na kompie powinien być "błąd czujnika położenia pedału sprzegla"
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2013, 9:32

Speed, jak czujnik położenia pedału sprzęgła może być w skrzyni biegów? przecież gdy naciskasz sprzęgło to w skrzyni nic sie nie dzieje? taki czujnik to jest przy samym pedale jak coś. najprędzej chodzi Ci o czujnik położenia neutralnego skrzyni biegów i też bym obstawiał że to on zapalił kontrolke MIL ale po co to wymyślać trzeba zczytać błedy i po temacie.
kiersnol
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2013, 16:01
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2013, 17:29

Hej,
podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.
na zimnym silniku obroty sa w normie zaczynaja podrastac na cieplym silniku.
moja wstepna diagnoza podejrzewa czujnik przepustnicy (ale nie jestem pewien).
czujnik sprzegla wymienilem i te same objawy......
sprawdzam dalej co pacjentowi dolega :)
Pozdrawiam
Exorigo
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 lip 2013, 17:36

Może też to być przepływka, ogólnie raczej coś z układem dolotowym skoro kod błędu to: " Idle control system RPM higher than expected" dostaje za dużo powietrza. Może też być nieszczelność w dolocie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2013, 22:21

kiersnol pisze:podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.

sprawdź nieszczelności w dolocie.
druga rzecz to TPS i zawór IAC
trzecia zobacz czy linka przepustnicy jest prawidłowo ustawiona, to znaczy czy przepustnica się (mechanicznie) do końca zamyka.
czwarta to warunki testowe, 0507 jest generowany przy określonym ustawieniu czujnika wciśnięcia pedału hamulca i czujnika ciśnienia w pompie wspomagana. Zobacz czy przypadkiem któryś z nich się nie odłączył.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 lis 2016, 12:03

majkel pisze:
kiersnol pisze:podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.


sprawdź nieszczelności w dolocie.

druga rzecz to TPS i zawór IAC

trzecia zobacz czy linka przepustnicy jest prawidłowo ustawiona, to znaczy czy przepustnica się (mechanicznie) do końca zamyka.

czwarta to warunki testowe, 0507 jest generowany przy określonym ustawieniu czujnika wciśnięcia pedału hamulca i czujnika ciśnienia w pompie wspomagana. Zobacz czy przypadkiem któryś z nich się nie odłączył.



Po

eM


Mam ten sam problem. Podobne objawy i taki sam kod błędu. Pytanie laika: gdzie szukać TPS i zaworu IAC (przy przepustnicy?) i jak sprawdzić czy działają?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 lis 2016, 17:51

Oba na przepustnicy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ