[NB] Kontrolka check engine
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Drodzy,
Poszukuje porady/pomocy. oddalem swoja NBFL na wymiane skrzyni biegow. przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.
Obecnie mam taki problem ze zapala sie kontrolka "check engine" i dodatkowo silnik wchodzi na 1500 obrotow a po nacisnieciu sprzegla spada na 900.. teoretycznie wszystkie kable wtyki itp byly sprawdzane i po rozlaczeniu czujnika sprzegla obroty sa wlasciwe ale kontrolka nadal sie pali.
Macie moze jakis pomysl co sprawdzic gdzie szukac pomocy?
Z gory dziekuje
Poszukuje porady/pomocy. oddalem swoja NBFL na wymiane skrzyni biegow. przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.
Obecnie mam taki problem ze zapala sie kontrolka "check engine" i dodatkowo silnik wchodzi na 1500 obrotow a po nacisnieciu sprzegla spada na 900.. teoretycznie wszystkie kable wtyki itp byly sprawdzane i po rozlaczeniu czujnika sprzegla obroty sa wlasciwe ale kontrolka nadal sie pali.
Macie moze jakis pomysl co sprawdzic gdzie szukac pomocy?
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
Exorigo
Exorigo
kiersnol pisze:ale kontrolka nadal sie pali
W związku z tym należy odczytać błąd z komputera i wszystko będzie jasne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
kiersnol pisze:przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.
A to ten warsztat nie powinien sie tym łaskawie zająć co ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
majkel pisze:kiersnol pisze:ale kontrolka nadal sie pali
W związku z tym należy odczytać błąd z komputera i wszystko będzie jasne.
Po
eM
Dziekowac - tak zrobie
[ Dodano: 28-06-2013, 22:43 ]
Tomai pisze:kiersnol pisze:przed oddaniem jej do warsztatu wszystko bylo ok.
A to ten warsztat nie powinien sie tym łaskawie zająć co ?
No wlasnie jak to z warsztatami bywa to jest "zaprzyjazniony" warsztat i mial przelozyc tylko skrzynie biegow
po wyjezdzie wszystko bylo ok ale po przejechaniu 50km zaczela sie swiecic i wole to namierzyc samemu niz oddawac i czekac ze moze sie zajma
Pozdrawiam
Exorigo
Exorigo
snafu pisze:obstawiam uszkodzony bądź nie podpięty czujnik VSS
ja obstawiam, że w takim przypadku ten wątek nazywały się "przestał mi działać prędkościomierz"
Po co dywagować i kombinować, jak łatwo można sprawdzić co pacjenta boli ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:snafu pisze:obstawiam uszkodzony bądź nie podpięty czujnik VSS
ja obstawiam, że w takim przypadku ten wątek nazywały się "przestał mi działać prędkościomierz"
Po co dywagować i kombinować, jak łatwo można sprawdzić co pacjenta boli ?
Po
eM
objawy na to wskazują że ECU nie otrzymuje info o prędkości jazdy a co się dzieje z zegarami to już nie moja brocha
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu pisze:objawy na to wskazują że ECU nie otrzymuje info o prędkości jazdy a co się dzieje z zegarami to już nie moja brocha
Czujnik VSS jest podłączony do zegarów, a nie do ECU. Więc jeśli przy wymianie skrzyni coś miałoby się z nim stać to prędkościomierz przestaje działać pierwszy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Uszkodzony kabel do czujnika skrzyni biegów , jak pamiętam idą dwa zielone kable , ewentualnie nie podpięty czujnik. Znajduje się w okolicach lewarka. Jeszcze żeby na pewno sprawdzić czy to on wypnij kostkę czy pedale sprzęgła na samej górze i zrób zworkę obroty powinne sie uspokoić .
Blad na kompie powinien być "błąd czujnika położenia pedału sprzegla"
Blad na kompie powinien być "błąd czujnika położenia pedału sprzegla"
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Speed, jak czujnik położenia pedału sprzęgła może być w skrzyni biegów? przecież gdy naciskasz sprzęgło to w skrzyni nic sie nie dzieje? taki czujnik to jest przy samym pedale jak coś. najprędzej chodzi Ci o czujnik położenia neutralnego skrzyni biegów i też bym obstawiał że to on zapalił kontrolke MIL ale po co to wymyślać trzeba zczytać błedy i po temacie.
Hej,
podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.
na zimnym silniku obroty sa w normie zaczynaja podrastac na cieplym silniku.
moja wstepna diagnoza podejrzewa czujnik przepustnicy (ale nie jestem pewien).
czujnik sprzegla wymienilem i te same objawy......
sprawdzam dalej co pacjentowi dolega
podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.
na zimnym silniku obroty sa w normie zaczynaja podrastac na cieplym silniku.
moja wstepna diagnoza podejrzewa czujnik przepustnicy (ale nie jestem pewien).
czujnik sprzegla wymienilem i te same objawy......
sprawdzam dalej co pacjentowi dolega
Pozdrawiam
Exorigo
Exorigo
kiersnol pisze:podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.
sprawdź nieszczelności w dolocie.
druga rzecz to TPS i zawór IAC
trzecia zobacz czy linka przepustnicy jest prawidłowo ustawiona, to znaczy czy przepustnica się (mechanicznie) do końca zamyka.
czwarta to warunki testowe, 0507 jest generowany przy określonym ustawieniu czujnika wciśnięcia pedału hamulca i czujnika ciśnienia w pompie wspomagana. Zobacz czy przypadkiem któryś z nich się nie odłączył.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
majkel pisze:kiersnol pisze:podlaczylem pacjenta pod komputer i pojawil mi sie kod bledu P0507.
sprawdź nieszczelności w dolocie.
druga rzecz to TPS i zawór IAC
trzecia zobacz czy linka przepustnicy jest prawidłowo ustawiona, to znaczy czy przepustnica się (mechanicznie) do końca zamyka.
czwarta to warunki testowe, 0507 jest generowany przy określonym ustawieniu czujnika wciśnięcia pedału hamulca i czujnika ciśnienia w pompie wspomagana. Zobacz czy przypadkiem któryś z nich się nie odłączył.
Po
eM
Mam ten sam problem. Podobne objawy i taki sam kod błędu. Pytanie laika: gdzie szukać TPS i zaworu IAC (przy przepustnicy?) i jak sprawdzić czy działają?