MSM nie pali! Iskra - tak. Paliwo - nie!

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hautameki
Posty: 61
Rejestracja: 12 lip 2011, 13:25
Lokalizacja: Bstok

15 cze 2013, 13:35

Panowie, może coś pomożecie, bo mi już ręce opadają...
MSM, seryjna seria.
Motor kręci, ale nie pali. Jest kompresja, jest iskra, nie ma paliwa (nie ma impulsów na wtryskiwacze).
Jeśli cofnę kluczyk na zapłon (po tym jak próbowałem odpalić) to "check engine" mruga w cyklach 15 sekund przerwy, 7 mrugnięć.
Podpinaliśmy kompa, nie było żadnych błędów.

Cały czas powód byłu upatrywany w immobilizerze - auto przyjechało z US bez kluczyków, lokalny magik nie ogarnął tematu, więc trzeba było dorabiać zdalnie. Paczka jeździłą w tą spowrotem, ale ów człowiek który to robił, w końcu (podobno) wpakował cały mój zestaw (komp, immo, kluczyk) do innego MSMa i tamten bez problemu zapalił.
Dlatego problem chyba jest gdzie indziej, tylko gdzie?

Jeszcze nadmienię, że auto przyjechało jedynie z połamanym przednim zderzakiem - żaden topielec czy przystanek..

Jeśli macie jakieś sugestie/pomysły to bardzo chętnie poczytam!
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 cze 2013, 13:51

a pompa paliwa daje wache ???
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 cze 2013, 15:54

Jaro pisze:a pompa paliwa daje wache ???


Czy w ogóle się włącza? Jak masz gniazdo diagnostyczne w komorze silnika można wymusić włączenie pompy paliwa, wtedy możesz sprawdzić ciśnienie na listwie i w ogóle akustycznie obadać czy bangla.
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

15 cze 2013, 16:10

Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P na Twoim miejscu pogadałbym z kimś kto ma takie auto i przełożył IMO, ECU i zobaczył czy wystartuje, najprostsza diagnoza, musisz też wiedzieć, że w USA są jeszcze więksi kombinatorzy niż w Polsce i to, że nie było kluczyka to nie przypadek...
Części MX-5 512577708
Hautameki
Posty: 61
Rejestracja: 12 lip 2011, 13:25
Lokalizacja: Bstok

16 cze 2013, 12:54

Pompa pracuje, ale wygląda na to że ECU nie odpala wtryskiwaczy..
Czy to brzemi jak problem z immo?
Czy każdy inny problem z ECU nie powinenien byc widoczny w postaci błędu po podpięciu pod komputer..?

Cały czas będę się upierał, że nie wygląda aby w US było coś kombinowane. Bardziej obawiam się czy to dorabianie i kodowanie kluczyków zostało wykonane poprawnie..
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 cze 2013, 23:17

kufelman pisze:Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P

To samo pomyślałem, gdzie ten gość znalazł MSMa żeby to sprawdzić :loser:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Hautameki
Posty: 61
Rejestracja: 12 lip 2011, 13:25
Lokalizacja: Bstok

17 cze 2013, 12:53

Alan pisze:
kufelman pisze:Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P

To samo pomyślałem, gdzie ten gość znalazł MSMa żeby to sprawdzić :loser:


Upierał się, że ma człowieka gdzieś w Poznaniu, który miał kilka(!) takich Mazd i właśnie kupił kolejną..
Nie wiem, nie potrafię tego zweryfikować i szkoda mi zdrowia na szarpanie się na odległość.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3433
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

17 cze 2013, 14:58

Wydaje mi się, że o ile nie trzymał ich wszystkich w garażu, to frakcja poznańska szybko by wypatrzyła MSMa na drodze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2013, 15:02

Hautameki pisze:Czy to brzemi jak problem z immo?

Bardzo możliwe. Problemy z immobilizerem powinna Ci zasygnalizować jego kontrolka w panelu zegarów. Normalnie po włączeniu zapłonu zapala się, gaśnie i nie powinna wiecej migać. Jeśli nie pali się wcale, to najprawdopodobniej moduł immo nie żyje kompletnie.
W normalnym trybie, nawet z nieaktywnym/odłaczonym immo silnik zapala na jakieś 0,5 sekundy i gaśnie.Ale masz tylko 3 takie próby, potem jest już kompletna doopa.
Hautameki pisze:to "check engine" mruga w cyklach 15 sekund przerwy, 7 mrugnięć.

Check engine Ci miga ? Ciekawe.

Ale immo to jedna strona medalu. Masz w ogóle zasilanie na wtryskiwaczach ?
Hautameki pisze:(nie ma impulsów na wtryskiwacze).

"impuls" sterujący na wtryskiwacze to sterowanie masa, woltomierzem tego nie zobaczysz. Zacznij od sprawdzenia zasilania.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hautameki
Posty: 61
Rejestracja: 12 lip 2011, 13:25
Lokalizacja: Bstok

23 cze 2013, 10:28

Dzięki za sugestie!
Majkel generalnie miał racje. Wszystko sprowadziło się do problemu z zasilaniem wtrysków.
Auto w końcu jeździ! :mrgreen:
Jeszcze tylko muszę coś podziałać w temacie wysokości fotela i będzie idealnie. Ale to już chyba temat na inny dział :)
ODPOWIEDZ