Strona 1 z 1

[NB] montaz wskaznika temperatury oleju

: 06 mar 2013, 13:47
autor: Enduro
obecnie montuje dwa dodatkowe pasujące optycznie (białe) dodatkowe wskaźniki m.in. temperatury oleju.
i tu zapytanie:
gdzie najlepiej , najprosciej zamontować czujnik/sensor tego wskażnika.
jak sama jego nazwa wskazuje, musi mieć on kontakt z olejem silnikowym
no i może ktos z grona wielbicieli i użytkowników tego kultowego auta,
ma pomysł na małoinwazyjną opcje montażu.
na wstępie przyznam, że nie oczekuje dorad typu>
wywierć dziure w misce oleju itp..

pozdr. i upraszam o wasze pomysły

Enduro

: 06 mar 2013, 14:38
autor: RS
Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.

http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Oil-Gauge-Filter-Sandwich-M18-M20-Racing-Sport-Plate-Adapter-EN24H-/310502780591?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item484b686eaf&vxp=mtr

Pytanie tylko jaki gwint masz przy czujniku.

: 06 mar 2013, 14:56
autor: grzes
RS pisze:Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.


nie prawda, u siebie miałem podkładę i z filtrem mieściła się, bez ruszania wspornika.




edit: tylko że ja podkładę wykonałem sobie sam, tak że mieścila się, robiła robotę, no i mieścił się filtr... ale nie ma na rynku podkładki która się "wyrobi" ;)?


edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.

: 06 mar 2013, 18:23
autor: Enduro
grzes pisze:..
edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.

na taki warinat sie pisze, choc u mnie pod maska tylko 1,6 L. siedzi.
pozdr.
E

: 06 mar 2013, 18:35
autor: Tomai
Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)

Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje :razz:

W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę :wink:
Dziś temp. 88 - 90 stopni.

: 06 mar 2013, 19:04
autor: grzes
Enduro pisze:na taki warinat sie pisze

3 x lepszy od podkładki.


Tomai pisze: tyłu silnika, w głowicy ,od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

otóż o tym mówię, jest to kanał technologiczny wynikający z wiercenia kanałów olejowych dalej w głowicy, innej drogi nie ma, z tym że tam jest gwint 10x1 bodajrze? czujnik posiada gwint NPT lub coś podobnego na stożku, różnica między nimi występuje na 11 zwoju, stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.

: 06 mar 2013, 19:24
autor: Tomai
grzes pisze:stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.


Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.

: 06 mar 2013, 20:12
autor: Enduro
Tomai pisze:Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)

Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje :razz:

W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę :wink:
Dziś temp. 88 - 90 stopni.

wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..
po montazu opisze co i jak.
teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...
pozdr.
E

: 06 mar 2013, 20:28
autor: Tomai
Enduro pisze:wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..

po montazu opisze co i jak.

teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...

pozdr.

E


Proszę :kciuk: Napisz potem jak się sprawuje :wink:

: 07 mar 2013, 7:51
autor: grzes
Enduro pisze:czy wymagał dopasowania


"gwint adapteru"


Enduro pisze:na taki warinat sie pisze


:kciuk:

: 07 mar 2013, 9:04
autor: himber
Dodam tylko, że w nb 1.6 podkładka pod filtr razem z filtrem mieści się bez odkręcania wspornika kolektora. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.

: 07 mar 2013, 9:43
autor: Enduro
himber pisze:.. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.

ale ona jest glownie po to aby zamontowac chlodnice oleju.
E

: 07 mar 2013, 11:17
autor: himber
Enduro pisze:
himber pisze:.. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.

ale ona jest glownie po to aby zamontowac chlodnice oleju.
E


Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...

: 07 mar 2013, 13:04
autor: Enduro
himber pisze:..
Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...

no to nie moze byc lepiej.
ale w moim przypadku wystarczy jesli wykorzystam ten otworek technologiczny, o ktorym kolega wspomnial, ze co mu wdzieczny lekko jestem
pozdr.
E

[ Dodano: 08-03-2013, 10:55 ]
o to taki czujnik zakupilem wraz z wskaznikiem od MG, bo koniecznie chcielem dobrac go do koloru licznika
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/811/sensormg.jpg/]Obrazek[/URL]
na dniach okaze sie czy mozna go bezproblemowo zamontowac..
pozdr.E

: 23 mar 2013, 16:01
autor: Enduro
i tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/czujnikw.jpg/]Obrazek[/URL]
wykręciłem srubke na imbus i w jej miejsce wkręciłem inny sensor od VW/audi gdyż ten posiadał wymagany drobny gwint
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/705/czujnik1j.jpg/]Obrazek[/URL]

teraz pozostaje całość odpowiednio podłączyć i lekko spasowac, gdyż ten obcy czujnik ma rezystancje duzo mniejszą niż ten originalny od wskaźnika..

E.

: 24 mar 2013, 9:09
autor: majkel
Enduro pisze: tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu

Miejsce niezłe, to jest ten sam kanał olejowy, który jest dostępny z tyłu głowicy a dostęp do samego czujnika będziesz miał faktycznie wygodniejszy.
Sprawdź jedynie bardzo dokładnie na jaką głębokość czujnik wchodzi. On może wejść w światło kanału jedynie bardzo minimalnie tak, aby nie ograniczał przepływu.
Tomai pisze:Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.

Czujniki najlepiej wkręcać na taśmę teflonową.

Po
eM

: 24 mar 2013, 9:45
autor: Enduro
ten zamontowany czujnik jest dość krótki (porównywalny z dlugością wykręconej śrubki imbusowj) ale i tak dla pewnosci sprawdziłem głębokość otworu.
dodatkowo wkręcanie szło dość ciężko a i gwint uprzednio oczyściłem odtłusciłem i posmarowałem klejem "loctite"...
a po odpaleniu auta sprawdzałem dokładnie szczelność tego miejsca...
pozdr.
E

Re: [NB] montaz wskaznika temperatury oleju

: 12 gru 2016, 9:41
autor: szalonystefan
Witam.
Czy któryś z szanownych kolegów powie mi jaki jest rozmiar i skok gwintu w filtrze oleju??

Re: [NB] montaz wskaznika temperatury oleju

: 12 gru 2016, 18:39
autor: mwlodarr
M20x1.5

Re: [NB] montaz wskaznika temperatury oleju

: 12 gru 2016, 19:38
autor: szalonystefan
Dzieki