[połączony] Centralny zamek NA/NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

29 kwie 2010, 0:04

Mayk pisze:40zł? :shock:

;)

Modul 109 zl, silownik 15 zl, kluczyk (pilot)+grot 80 zł = 200 zl. Bez roboty. ;)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 kwie 2010, 0:22

Miało być 400 ;)


Kompletny centralny z pilotem (bez grotu) można kupić za 100zł :)

Bez zmiennych kodów itp ale w cabrio to chyba nie ma znaczenia...
110@???KM
134@???Nm
D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

08 maja 2010, 12:47

Odswieze temat paroma pytaniami:
- czy w drzwiach kierowcy jest silownik do centralnego zamka, czy tylko zwykly przelacznik? Na pewno silownik jest po prawej stronie. Dzwonilem do ASO, ale dowiedzialem sie tyle, ze pan serwisant w ksiazce/komputerze nic nie widzi (sprawdzal po VINie)
- mysle nad zalozeniem alarmu do samochodu (zamiast tylko sterownika do centralnego). Wstepnie wybor padl na Exus V10 z racji pre-alarmu i dodatkowego kanalu na otwieranie klapy bagaznika. Zastanawiam sie nad kwestia czujnikow (jakie do MX-5? ultradzwieki? mikrofale?) i gdzie rozmieszczone? Chodzi mi o to, ze samochod stoi na parkingu gdzies tam, gdzie w przypadku zalaczenia sie alarmu nie mam mozliwosci podejscia i wylaczenia ad hoc. Alarm z zalozenia nie moze sie wlaczac z byle czego, bo szkoda mi mieszkancow bloku i akumulatora ;)

Opinie, sugestie, porady mile widziane ;)
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

08 maja 2010, 23:06

W drzwiach kierowcy nie ma siłownika, trzeba założyć.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

09 maja 2010, 9:17

Jak jest centralny z modułem pozwalającym sterować się z pilota, to można zamontować sam alarm z pilotami - będzie sterował centralnym zamkiem. Alarm z tego względu, że nie widzę sensu dla montowania samego sterowania zamkiem z pilota.
Jeśli brak możliwości sterowania w module zamku, to lepszym rozwiązaniem jest wywalenie seryjnego centralnego zamka i zastąpienie całości nową instalacją.
Ja wywaliłem całą instalację seryjną i jest ogromna różnica na nowej. Ale u mnie centralny już działał słabo, a do tego nie dawał się sterować w prosty sposób.

Założyłem nowe siłowniki dla drzwi kierowcy i pasażera, jeden do sterowania klapą bagażnika, do tego centralka sterująca zamkiem i alarm z dwoma pilotami składanymi z kluczykiem, który to steruje całym zamkiem i otwieraniem klapy z pilota.

Całość naprawdę nie jest trudna, tak jak pisze Mayk (alarm - to już trochę więcej zabawy). Nie trzeba mieć jakiejś specjalnej wiedzy, żeby zamontować centralny zamek z pilota. Wystarczy popatrzeć chwilę jak to działa.
D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

09 maja 2010, 12:37

przemasi pisze:Założyłem nowe siłowniki dla drzwi kierowcy i pasażera, jeden do sterowania klapą bagażnika, do tego centralka sterująca zamkiem i alarm z dwoma pilotami składanymi z kluczykiem, który to steruje całym zamkiem i otwieraniem klapy z pilota.


A jak rozmieszczales czujniki i jakie czujniki masz?
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

10 maja 2010, 12:45

pw
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2010, 12:23

Odkopie ^^

Noszę się z zamiarem zainstalowania w końcu centralki.
Interesuje mnie centralny zamek który by miał piloty podobne na wzór tych z linku http://www.batexbis.pl/index.php?products=product&prod_id=121
(tak wiem, to jest autoalarm)

Od tych na allegro juz mnie bolą oczy. Pilocik dobrze jakby był na wzór z tego wyżej.
I jak tu sie ma moduł domykania szyb? czy bez problemu mozna go sparować z każdym zamkiem centralnym?

I najważniejsze pytanie. Czy ktoś zna sklep w Warszawie z dobrym wyborem? wole dotknąć, polizać, posmakować za nim zakupie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2010, 12:35

Bardock pisze:I najważniejsze pytanie. Czy ktoś zna sklep w Warszawie z dobrym wyborem? wole dotknąć, polizać, posmakować za nim zakupie.

Co prawda nie z Waw, ale do mnie i Spilnera dojechały ostatnio centralne z oferty http://www.stig.pl/ . Zobacz, może Ci któreś podpasują. W kwestii pilotów można gości wybadać które do czego pasują, kojarzą co sprzedają. Graty wyglądają dość solidnie i niedrogie są...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2010, 13:09

na allegro długo wertowałem ich ofertę a nawet nie zajrzałem na ich stronkę.

Majkel a jaki model kupiłeś?

edit1

ach, szkoda, że mają tylko chromowane piloty :/ zostaje ewentualnie ten zestaw pilot z wbudowanym grotem.

edit2

wybór padł na ten zestaw:
http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=498&id=156#dol

Są 4 siłowniki, ale to dobrze, bo ten trzeci będzie w bagażniku i 1 zapasowy zostanie.

Co o tym myślicie??

oraz moze skuszę się na moduł domykania szybek http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=179&id=206#dol :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

28 gru 2010, 16:07

Również podłącze się z pytaniem. Ja znalazłem w wawie taka ofertę:
[url]www.sklep.hadron.pl/product-pl-3195-ZCe-KPL-22PHGR-901-RadiowyScyz.html[/url]

Ktoś nawet kiedyś wrzucal te firmę na forum ale nie wiem czy w końcu skorzystał z jej usług. Odpisali na moje zapytanie mailowe, gadałem też z nimi przez tel. Twierdzą że do NA zestaw jest ok, koszt trzeba powiększyć o jakis moduł czy sterownik do klapy bagażnika plus montaż (mają jakis współpracujący warsztat), całość wyszłaby pewnie jakoś 300zł. Dają dwa lata gwarancji na sprzęt.

Ofertę stig na allegro widziałem ale nie wiem co myśleć o tych produktach, ale skoro znaleźli się na forum odważni to prośba o wrażenia po montażu bo też się zbieram do takiej operacji u siebie :)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2010, 19:21

Bardock pisze:Majkel a jaki model kupiłeś?

Ten: http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=573&id=158#dol
Tylko kluczyka z pilota nie zamierzam wykorzystywać, będzie sobie działać jedynie jako brelok.

artur pisze:ale skoro znaleźli się na forum odważni to prośba o wrażenia po montażu

Damy znać, instalacja pewnie jakoś w styczniu jak trochę cieplej się zrobi :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

29 gru 2010, 8:30

Bardock pisze:oraz moze skuszę się na moduł domykania szybek http://www.stig.pl/produk...=179&id=206#dol :)

Za to nie ma się co zabierać dopóki nie masz wyłączników krańcowych przy podnośnikach szyb i po dojechaniu do końca silniczki walczą nadal aż puścisz przełącznik. Szkoda je katować 27-sekundowym sygnałem za każdym razem.

Bardock pisze:Są 4 siłowniki, ale to dobrze, bo ten trzeci będzie w bagażniku i 1 zapasowy zostanie.
Co o tym myślicie??


Jak zadzwonisz na infolinię, jest tam osobny kanał dedykowany na porady przy zakupie a przy telefonie siedzi bardzo kompetentny gość. Try it. :twisted:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2010, 9:37

skuszę się na ten model co majkel_c.

Miałem prawie identyczny pilocik w poprzednim autku i jakiś taki sentyment mnie ruszył :lol:

edit1:

Co do modułu domykania szyb:
http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=179&id=206#dol

Ten model podobno wykrywa przeciążenia, czy to ręke lub koniec zamykania szyby.
Gdzieś też czytałem, ze takie modułu na microprocesorze wykrywają w silniku elektrycznym podnoszenia szyb jak bardzo się męczy i na tej zasadzie stopują.
Pic czy nie to już wy zweryfikujcie, ja sie nie "znaju" :)

edit2
sam nie wiem, moze jakiś wyłącznik przeciążeniowy zastosować, np. na zasadzie bimetalu rozgrzewanego przez płynący duży prąd rozłączy układ. Zeby nie było nie ja to wymyśliłem a wujek google :D

Z tego co widze jak sie ma łeb to i za 15 zł można sobie zrobić domykanie szyb.

No sprawa ewidentnie do rozważenia :)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

29 gru 2010, 11:07

Bardock pisze:Co do modułu domykania szyb:
http://www.stig.pl/produk...=179&id=206#dol
Ten model podobno wykrywa przeciążenia, czy to ręke lub koniec zamykania szyby.

Cena duża nie jest, można kupić i przećwiczyć. Idealnie warto by najpierw wstawić pod przełącznik przekaźniki - u nas podawany prąd jest za każdym razem nieco inny, zależnie od siły nacisku, stopnia okopcenia styku i wilgotności powietrza. :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2011, 23:07

Minęło pół roku i kupiłem pierwszą lepszą centralkę z nie chromowanymi pilocikami. Schemat rozpracowany, siłowniki zainstalowane, ale powstaje problem z kablami. Do siłownika "master" (rzecz jasna od strony kierowcy) jest aż 5 kabli, a jak pamiętam gdy przeciagałem 2 kable do podgrzewania lusterek to trwało to pół dnia... Ktoś ma sposób jak to zrobić? może zdjąć drzwi?? Po stronie pasażera to już w ogóle jest dramat, kabel wchodzi i nie wiadomo gdzie wychodzi.

edit1

Chyba z kablami bede musiał sobie poradzic po prostu, szkoda, że pogoda nie dopisuje :(

Mam takowy schemat:
http://www.pliki.amt-alarmy.pl/?dir=CAR+PROTECT%2F&download=BX10.pdf

Czy ktos wie jak to sparować z kierunkowskazami ?? :wink:

edit2.

Czy dobrze kombinuję. W schemacie centralki mam jak mi się wydaje 1 kabel pod kierunkowskazy, na schemacie elektryki mazdy odnalazłem, że sygnał od kierunków wychodzi od przekaźnika, ale w jaki sposób go tam wpiąć ?
W internecie pisali coś o jakiś diodach itp itd... Naprawde można sobie w głowie od tego pomieszać.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

03 paź 2011, 10:45

Chlopaki znacie jakis warsztacik, gdzie porzadnie zamontuja mi centralny z pilotem i zrobia otwieranie klapy z pilota ? Jakby nie zdarli ze mnie za duzo to bylo by fajnie :)

Od razu zaznacze, ze nie mam smykalki do takich rzeczy, a pogoda tez juz nie rozpieszcza.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

03 paź 2011, 11:01

jest dział w książce adresowej o alarmach i centralnych w wawie, ja polecałem tam jeden punkt - nadal wszystko działa, jestem zadowolony
[url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=95638#95638[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

03 paź 2011, 12:15

artur, dziekuje :) pewnie do nich zawitam.

P.S. miales swoj zestaw czy oni kupowali centralny ? z pilotem ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

03 paź 2011, 13:57

miałem swój zestaw, o nim z kolei piszę parę postów wyżej, a namiar na montera dostałem właśnie przy zakupie gratów
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

05 lut 2012, 17:49

Mam pytanka, jak z powodzeniem przeciągnąć kable od centralnego przez te gumowe węże co idą od kabiny do drzwi? Po dłuugich próbach przeciągnąłem kable od kabiny do drzwi ale chciałbym żeby szły tym gumowym "tunelem" a nijak nie moge ich przeciągnąć, macie jakiś patent? I jak podłączyć sie pod kierunkowskazy?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2012, 21:37

kierunki podepniesz w pudełku z bezpiecznikami, któryś odpowiada za kierunki i tylne swiatła ( ja sobie tak podpiąłem.

A przez te gumowe wężyki w drzwiach jest patent taki, by przeciągnąć jakąś sztywną linke, albo sztywny kabel a potem kable od centralki zawiązać na tym kablu i przeciągnąć go w drugą stronę. Ja z tym najdłużej sie męczyłem montując centralkę.
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

12 lut 2012, 20:09

Witam, poczytałem temat i postanowiłem że też będę miał "bagażnik na pilota".
Całe szczęście mam już prawie wszystko w aucie, czyli alarm Tytan DS300P , który steruje mi centralnym a dodatkowo ma na pilotach guzik do otwiera bagażnika.

Pozostało mi zakupić siłownik (kupiony), no i podłączyć to wszytko.
A że o plusach, minusach, sterowaniu masą i temu podobnych nie mam zielonego pojęcia - to jest z tym mały problem.

W załączniku wrzuciłem schemat połączeń mojego alarmu.
Domyślam się, że trzeba wykorzystać złącze 20 (sterowanie kanałem dodatkowym). Ale jak?
Siłownik mam typu slave, z dwoma (zielony i niebieski) kabelkami.
Może mi jakaś mądra głowa podpowiedzieć jak to podłączyć? :poklony:
Załączniki
Tytan DS300P schemat.png
Tytan DS300P schemat.png (222.73 KiB) Przejrzano 2743 razy
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

14 lut 2012, 12:46

rsmx5 pisze:Witam, poczytałem temat i postanowiłem że też będę miał "bagażnik na pilota".
Całe szczęście mam już prawie wszystko w aucie, czyli alarm Tytan DS300P , który steruje mi centralnym a dodatkowo ma na pilotach guzik do otwiera bagażnika.

Pozostało mi zakupić siłownik (kupiony), no i podłączyć to wszytko.
A że o plusach, minusach, sterowaniu masą i temu podobnych nie mam zielonego pojęcia - to jest z tym mały problem.

W załączniku wrzuciłem schemat połączeń mojego alarmu.
Domyślam się, że trzeba wykorzystać złącze 20 (sterowanie kanałem dodatkowym). Ale jak?
Siłownik mam typu slave, z dwoma (zielony i niebieski) kabelkami.
Może mi jakaś mądra głowa podpowiedzieć jak to podłączyć? :poklony:


Już nieaktualne - znalazłem rozwiązanie.
Na wypadek gdyby ktoś miał podobny problem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1739557.html
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2012, 11:10

Słuchajcie, ja mam dwie lewe ręce do elektryki (kto był świadkiem montowania przeze mnie wzmacniacza - wie :D), więc mam pytanie. Kupiłem Stiga i dałem go do montażu do zakładu. Wczoraj dostałem od nich telefon, że siłownik nijak nie mieści się w drzwiach NA. Czy byłby ktoś tak dobry i wrzucił mi jakąś fotę z właśnego montażu?
Od razu mówię, że sprawdziłem miata.net/garage i wysłałem link z angielską informacją do firmy, która mi to montuje.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2012, 11:14

Ortalion pisze:Wczoraj dostałem od nich telefon, że siłownik nijak nie mieści się w drzwiach NA.

:shock:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2012, 11:31

No właśnie...
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

28 maja 2012, 14:21

Chcialem kupic (tak tak kupuje juz prawie rok :D) taki zestaw, ale za cholere niewiem, ktory grot mam do tego dobrac.

Zestaw:
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=499&id=155#dol

Groty:
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=262&id=106#dol
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2012, 19:41

Przeryłem ten temat i chciałbym o potwierdzenie :omgomg:

W NB mam centralny sterowany kluczykiem :loser: i tera:

Abym mógł otwierać wóz pilotem jak Pan a nie kluczem jak Jan(usz), po3ebuję gotowy zestaw z oferty np. www.stig.pl który w wersji mini musi mieć jeden siłownik do drzwi kierowcy no i centralkę piloty itd. a w wersji lux dwa siłowniki i pilota z dodatkowym kanałem na bagarek.
Rajt :?:
Czyli kupując to będzie git majonez tak?
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=498&id=156#dol

Chyba że można jeszcze prościej...
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 cze 2013, 18:26

Hantkus pisze:Abym mógł otwierać wóz pilotem jak Pan a nie kluczem jak Jan


Ano właśnie...
Przeszukałem forum, może niedokładnie, ale nie znalazłem rozwiązania z NBFLki. Chodzi mi dokładnie o podłączenie siłowników i połączenie ich z linkami prowadzącymi. Ktoś dysponuje jakimiś zdjęciami/opisami jak podczepić się, aby bezboleśnie, a zarazem skutecznie sobie z tym poradzić?

Pozdr.
DEX
ODPOWIEDZ