[połączony] Centralny zamek NA/NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2009, 0:14

A może ktoś z Was montował/ma zamontowaną centralkę ze zdalnym odpalaniem silnika w MX-5? Marzy mi się taki diwajs w mojej MX-5. Wystawić łapę przez okno, włączyć silnik z pilota, potem zrobić to co się ma do zrobienia a potem wsiąść do rozgrzanego samochodu z odmrożonymi szybami, ciepłym wnętrzem i ciepłym olejem i na dzień dobry zamiast się ograniczać do niskich obrotów mógłbym sobie pociskać po zakrętach pod domem...
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2009, 0:18

Wroniasty pisze:A może ktoś z Was montował/ma zamontowaną centralkę ze zdalnym odpalaniem silnika w MX-5? Marzy mi się taki diwajs w mojej MX-5. Wystawić łapę przez okno, włączyć silnik z pilota, potem zrobić to co się ma do zrobienia a potem wsiąść do rozgrzanego samochodu z odmrożonymi szybami, ciepłym wnętrzem i ciepłym olejem i na dzień dobry zamiast się ograniczać do niskich obrotów mógłbym sobie pociskać po zakrętach pod domem...



Mam taki alarm (w pudełku)... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie mam czasu się nim pobawić... Jedyny problem immo...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2009, 0:32

Wroniasty pisze:potem zrobić to co się ma do zrobienia a potem wsiąść do rozgrzanego samochodu z odmrożonymi szybami, ciepłym wnętrzem i ciepłym olejem i na dzień dobry zamiast się ograniczać do niskich obrotów mógłbym sobie pociskać po zakrętach pod domem...

Grzałka elektryczna w misce olejowej ? Tylko trzeba pamiętać żeby przed ruszeniem kabel odpiąć :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2009, 1:57

majkel_c pisze:Grzałka elektryczna w misce olejowej ? Tylko trzeba pamiętać żeby przed ruszeniem kabel odpiąć :mrgreen:


No właśnie - trzeba pamiętać, żeby kabel odpiąć to jedna niedogodność względem zdalnego zapłonu, do tego płyn ciepły nie będzie i szyby odmrożone też nie będą... mieszkam poza miastem, do tego przy samym lesie i bardzo, bardzo często mam z rana zamrożone szyby - teraz praktycznie codziennie. W mieście jest + minimalny, ale jest. A u mnie jest mróz - też minimalny, ale szyby trzeba skrobać - a mając zdalny zapłon miałbym to z głowy :mrgreen:

AroJano pisze:Mam taki alarm (w pudełku)... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nie mam czasu się nim pobawić... Jedyny problem immo...


No właśnie wiem, że może być problem z immo, ale gdzieś tam czytałem, że da się to obejść - tyle, że w temacie elektryki/elektroniki jestem kompletnie zielony. Jaki to dokładnie model alarmu? Ile zapłaciłeś? Jak już zamontujesz to bardzo proszę o relację jak to działa itd, bo jestem mocno zainteresowany tematem :mrgreen:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

08 gru 2009, 5:08

Stig ma coś takiego za około 500 zł. To jest profesjonalny alarm z mikrofalami + powiadomieniem na pilota 1900m w otwartym terenie + zdalne odpalanie. Fajny sprzęt.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

08 gru 2009, 8:23

Wroniasty pisze:A może ktoś z Was montował/ma zamontowaną centralkę ze zdalnym odpalaniem silnika w MX-5? ...


Ja tu widzę jeden problem. Przy takim diwajsie trzeba zostawiać samochód na luzie i zaciągniętym ręcznym - nie wiem jak Wy, ale ja np. ręcznego używam kilka razy do roku a normalnie samochód zostawiam na biegu (chyba, że staję na jakimś dużym pochyleniu). Wiem, że obecna "polska myśl szkoleniowa" w zakresie nauki jazdy nakazuje zostawiać samochód na luzie i zaciągać ręczny po zaparkowaniu, ale dla mnie jest to mentalnie nie do przejścia więc tego typu bajer odpada :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2009, 13:50

citizendog, nawyki można zmienić, a rozgrzane autko jak do niego wsiadasz to super sprawa. Do tego zaoszczędzony czas na skrobaniu...
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

08 gru 2009, 14:49

Wroniasty pisze:citizendog, nawyki można zmienić, a rozgrzane autko jak do niego wsiadasz to super sprawa. Do tego zaoszczędzony czas na skrobaniu...


zgodzę się, na kanwie tego powiedzonka zacząłem stosować triki z zakresu eco-drivingu, ale do tego jakoś nie mogę się przekonać. inna sprawa, że ja trzymam autko w ciepłym garażu więc problem skrobania szyb jest mi obcy :twisted:

conrader, sorry za OT :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2009, 14:49

citizendog pisze:Wiem, że obecna "polska myśl szkoleniowa" w zakresie nauki jazdy nakazuje zostawiać samochód na luzie i zaciągać ręczny po zaparkowaniu,

Ten ręczny mogę zrozumieć... Ale żeby na luzie akurat ? Myśl to jakoś uzasadnia racjonalnie ?
Wroniasty pisze:A u mnie jest mróz - też minimalny, ale szyby trzeba skrobać - a mając zdalny zapłon miałbym to z głowy

Tak zupełnie na poważnie to pokombinowałbym z elektrycznym podgrzewaniem płynu w układzie chłodzenia (nie może go tam być dużo, pewnie w bloku max 2-3 litry) plus pompka aby się w obiegu ruszał. Elektryczny wiatrak też można spokojnie uruchomić... Poszukaj na jakiś forach krajów bardziej północnych, u nich z racji klimatu takie rozwiązania powinny powszechnie występować.
Wroniasty pisze:No właśnie wiem, że może być problem z immo, ale gdzieś tam czytałem, że da się to obejść

O ile jest mi znana konstrukcja immo w mx-5 to jest to nie do przejścia. Tzn należałoby go w tym celu kompletnie deaktywować na czas takiego rozruchu, co jakby trochę zaprzecza sensowności jego posiadania. Immo w mx-5 to nie jest tylko dodatkowy moduł, logika jest zaszyta w ECU, pierwszym problemem na który trafiasz to brak zasilania pompy paliwa :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

08 gru 2009, 14:56

majkel_c pisze:Ten ręczny mogę zrozumieć... Ale żeby na luzie akurat ? Myśl to jakoś uzasadnia racjonalnie ?


"myśl" zdaje się twierdzi, że pozostawienie samochodu na luzie nie spowoduje kangura przy uruchamianiu silnika, w przypadku gdy młody adept/adeptka sztuk jazdy zapomni wysprzęglić przy przekręceniu kluczka w stacyjce :wink: ale nie wgłębiałem się w metody szkoleniowe, bo wszyscy wiemy jak niski poziom sobą prezentują
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 gru 2009, 15:08

Uruchamianie zdalne silnika które ma na celu ogrzanie kabiny to dość archaiczny sposób. Od dawna są bardziej skuteczne metody :wink: Jedną z nich oferuje niemiecka firma Eberspacher produkująca urządzenie o nazwie "Hydronic"....więcej szczegółów tutaj:
http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/show/163/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2009, 16:57

Myślałem o Webasto, ale odpada z kilku powodów:

- podstawowa wersja po regeneracji kosztuje minimum 1500zł... więc jest drogie - używki nie kupię, bo się na tym nie znam i nie chcę potem mieć z tym problemów
- podstawowa wersja jest kompletnie nie funkcjonalna - nie ma zdalnego sterowania - a ja nigdy nie wiem o której będę wsiadał do samochodu, więc w moim wypadku programowanie na godzinę się po prostu nie sprawdzi
- cała to instalacja trochę waży

Jedyny duży plus Webasta jaki widzę to wykluczenie zimnych rozruchów silnika. Owszem w jakimś sensie optimum byłoby Webasto ze zdalnym sterowaniem, ale te dajmy na to 2000zł wolałbym przeznaczyć na coś innego.

Bardzo często wychodzę sobie z domu odpalić samochód i wracam np. zjeść śniadanie. Miata się bardzo szybko grzeje - po 10ciu minutach mam w samochodzie ciepło, szyby odmrożone/odparowane itd. Chodzi tylko o to, że gdybym miał odpalanie zdalne, to nie musiałbym wychodzić. Po prostu... lenistwo :mrgreen:

Poczekam spokojnie aż AroJano ogarnie u siebie odpalanie zdalne silnika - wtedy wiele się wyjaśni.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 gru 2009, 17:10

Dla ścisłości :wink: Webasto to jeden z czołowych producentów ogrzewań postojowych tak jak i Eberspacher :wink: Polacy wszystko co przypomina ogrzewanie postojowe nazywają z klucza Webasto, a tak naprawdę większość tych ogrzewań to właśnie Ebersprecher. Często auta pochodzące ze Skandynawii lub północnej Europy mają takie systemy na pokładzie. Sam kiedyś byłem posiadaczem Mecedesa z końca lat 80-tych który był wyposażony w programowane ogrzewanie postojowe które własnoręcznie przerabiałem na zdalnie sterowane. Osobiscie uważam że Miata tak szybko się nagrzewa że można sobie podarować taki luksus, natomiast większość nowoczesnych turbodiesli nagrzewa się tak wolno lub ma tak wydajną nagrzewnicę kabiny że producenci montują w nich dogrzewacze marki Eberspacher które są dokładnie uproszczoną częscią systemu Hyronic. Można je bardzo łatwo zaadoptować do budowy systemu ogrzewania postojowego zdalnie sterowanego lub programowanego na bazie innych podzespołów tej firmy.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2009, 17:17

irakleo pisze:Dla ścisłości :wink: Webasto to jeden z czołowych producentów ogrzewań postojowych tak jak i Eberspacher :wink: Polacy wszystko co przypomina ogrzewanie postojowe nazywają z klucza Webasto


Wiem, znam rozumiem - z lenistwa nazywam to niefachowo.

irakleo pisze:Osobiscie uważam że Miata tak szybko się nagrzewa że można sobie podarować taki luksus


Zgadzam się, szybko się nagrzewa - nawet bardzo. Co nie zmienia faktu, że rano muszę albo skrobać, albo czekać aż nie będę musiał skrobać :lol: Dlatego czasami wolę wyjść pięć minut wcześniej, włączyć silnik i wrócić na chwilę do domu.

Diesle to inna bajka - teraz większość nowych ropniaków ma urządzenia dogrzewające płyn chłodniczy, albo elektryczne nagrzewnice - bardzo proste i przyjemne rozwiązanie.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 gru 2009, 17:59

Wroniasty pisze:Zgadzam się, szybko się nagrzewa - nawet bardzo. Co nie zmienia faktu, że rano muszę albo skrobać, albo czekać aż nie będę musiał skrobać :lol: Dlatego czasami wolę wyjść pięć minut wcześniej, włączyć silnik i wrócić na chwilę do domu.


Czy będę złośliwy zauważając, że są spraye oparte na alkoholu, które wcale nie są drogie :mrgreen: ? I szyby przy tym nie porysujesz ;)

Mooocno odeszliście od tematu :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

08 gru 2009, 18:06

spraye sprawdzają się...ale nie wiem gdzie i kiedy :sad: testowałem kiedyś kilka i wolę skrobać niż to ustrojstwo używać
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

09 gru 2009, 0:04

dmk pisze:
Wroniasty pisze:Zgadzam się, szybko się nagrzewa - nawet bardzo. Co nie zmienia faktu, że rano muszę albo skrobać, albo czekać aż nie będę musiał skrobać :lol: Dlatego czasami wolę wyjść pięć minut wcześniej, włączyć silnik i wrócić na chwilę do domu.


Czy będę złośliwy zauważając, że są spraye oparte na alkoholu, które wcale nie są drogie :mrgreen: ? I szyby przy tym nie porysujesz ;)

Polecam matę termoizalocyjną na przednią szybę. Stosowałem w swoim poprzednim aucie i mogę z czystym sumieniem polecić. Przez cały okres użytkowania ani razu nie miałem zamarzniętej szyby (podczas gdy inne auta jak najbardziej). Koszt żaden (zapłaciłem bodajże 4 euro), zakładanie banalnie proste a 5 min dłuższego snu każdego ranka bezcenne. :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2009, 15:23

Fajnie, że piszecie o ogrzewaniu postojowym albo matach termoizolacyjnych ale temat dotyczy centralnego zamka.

Pytam w takim razie tutaj: czy ktoś orientuje się gdzie montować centralki centralnego i alarmu + syrenkę?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2009, 15:31

conrader pisze: czy ktoś orientuje się gdzie montować centralki centralnego


Ja mam zamontowaną centralkę zamka w bagażniku pod zamkiem ( na tej samej ściance )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

09 gru 2009, 15:39

conrader, Syrene najlepiej pod maską zeby bylo ja dobrze słychać.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2009, 19:29

conrader pisze:gdzie montować centralki centralnego i alarmu

Może tam gdzie jest zamontowane seryjne ECU ? W większości emiksów znajduje się pod nogami pasażera (jedynie w niektórych wersjach za fotelem lub pod kolumną kierownicy). Pod stopami pasażera po odsłonięciu tapicerki powinna być taka dość potężna blacha przykręcana 5 czy 6 śrubami. Pod nią jest ECU. Myślę że będzie tam miejsce aby nieduże centralki dołożyć. Kable stamtąd dość łatwo pod tapicerką się prowadzi, a sama blacha też stanowi ochronę przed niepowołanym dostępem, trzeba chwili czasu aby ja zdemontowac...

P
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
emjay13
Posty: 95
Rejestracja: 18 paź 2009, 22:10
Lokalizacja: Wroclove

10 gru 2009, 20:26

Witam.
Kupilem dzis centralny zamek i chcialem go sam zalozyc tylko nie mam zielonego pojecia jak to dziala... jak moglby ktos dokladnie opisac tak krok po kroku (a noz ktos ma zdjecia) co jak i gdzie to bede wdzieczny. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2009, 19:38

to co znalazłem na mmiata.com
http://www.mmmiata.com/cgi-bin/shopper?preadd=action&key=MM156
skywalker77
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2009, 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

19 mar 2010, 1:58

witam,
czy ktoś się orientuje, czy do połączenia fabrycznego centralnego zamka (fabryczny w NB 1.6 1999r.) z alarmem oraz sterowaniem z pilota (niefabrycznym :) potrzebna jest jakaś przejściówka do modułu sterującego (alarmem i pilotem) ?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 mar 2010, 10:05

przede wszytskim potrzebujesz silownika bo w drzwiach kierowcy nie ma..
raisin
Posty: 7
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:45

28 kwie 2010, 8:59

DMK,

czy podziałałeś coś w temacie? Bo temat rzeczywiście spadł trochę na lodówki i zamrażarki (;

Mam podobną sytuację - centralny na pokładzie, tylko remote'a brak..

Pzdr!
(:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 kwie 2010, 9:33

raisin pisze:DMK,

czy podziałałeś coś w temacie? Bo temat rzeczywiście spadł trochę na lodówki i zamrażarki (;

Mam podobną sytuację - centralny na pokładzie, tylko remote'a brak..

Pzdr!


Jeszcze nie, chwilowo nie mam czasu :lol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2010, 11:44

raisin pisze:czy podziałałeś coś w temacie?


Wystarczy kupić w elektronicznym moduł z pilotami, centralny sterowany jest impulsem masy. W drzwiach kierowcy znajdujesz dwa przewody (nie mam pewności co do kolorów, powinien być zielony i niebieski) - po podaniu na jeden z nich sygnału masy centralny się otworzy, na drugi - zamknie.

W sumie tyle...

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
D.
Posty: 42
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:49
Lokalizacja: Stolica

28 kwie 2010, 23:19

To i ja sie dolacze, bo w nablizszym planie mam wyposazenie M. w pilota do centralnego + silownik do klapy.
[URL=http://www.hadron.pl]Stad[/URL] dostalem maly kosztorys: sterownik, silownik, [URL=http://www.sklep.hadron.pl/index.php?z=1&m=29&id=427]taki pilot[/URL] z kluczykiem. Wyszlo jakies 400 zl (z czego polowa to robocizna)
Mysle, zeby jeszcze spiac zamykanie drzwi z domykaniem szyb - zwykle jak wylaczam silnik i zakladam dach, to zapominam o szybach ;) I potem denerwujaca procedura: wlozyc kluczyk, przekrecic stacyjke, ect... :/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2010, 23:54

40zł? :shock:

Taki moduł kosztuje około 50zł, montaż to godzinka roboty - z siłownikiem klapy nieco dłużej.

Trzem znajomym zakładałem centralnego od podstaw i nawet grosza za to nie wziąłem - to nie jest trudna ani wymagająca robota...
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ