[NB] MX-5 cross country, czyli Bilstein B6+sprężyny standard

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 gru 2012, 13:28

Niestety tak to jest ze specjalistami wszelkiej maści. Ciężko komuś zaufać w dzisiejszych czasach, szczególnie w Irlandii.

Właśnie dlatego od kiedy mam miatke sam przy niej grzebię :kciuk: Satysfakcja gwarantowana i pewność, że wszystko jest zrobione tak jak fabryka chciała.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 17:21

Powinni zrobić (przynajmniej sprawdzić) geometrię (o ile ogarniają taki temat :P)

* oczywiście powinni Cię o tym wcześniej poinformować (bo przecież Ty jadąc do warsztatu niekoniecznie musisz wiedzieć, że po ingerencji w zawieszenie Twojego samochodu należy to sprawdzić) i uprzedzić o ewentualnych kosztach dodatkowych lub zrobić we własnym zakresie
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 17:37

Niektórzy mechanicy ze Stolicy chyba mają wrodzony talent :lol:
Jedni zakładają odwrotnie mocowania sprężyn, inni zawór DV, do wyboru do koloru :kciuk:
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 17:56

Oj tam :geeejj: nawet sobie sprawy nie zdajesz jakiego babola może popełnić mechanik na kacu :mrgreen:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 18:02

No tutaj to z pewnością nie mam Ci co podskakiwać :lol:
Rules are made to be broken
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

10 gru 2012, 18:06

No właśnie - ciekawe co z geometrią przy takim "setapie", bo zapewne poszła sobie w pole...
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 19:02

po wymianie amorków i tak idzie sobie w pole, więc tym bym się nie przejmował aż tak...
Obrazek

miatasm.com
pszemmek
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 19:24

tak to jest jak oddaje się do "chłopaków" , sam miałem parę przygód z takimi "serwisami". Teraz daję albo Ślubie albo do zwykłego zakładu gdzie serwisują japończyki.

A wracając do twojej Mazdy B6 są właśnie do sprężyn seryjnej wysokości, do obniżanych przewidziane są B8 i nie dawaj sobie kitu wciskać
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 19:56

pszemmek pisze: A wracając do twojej Mazdy B6 są właśnie do sprężyn seryjnej wysokości, do obniżanych przewidziane są B8 i nie dawaj sobie kitu wciskać


Nie do końca. B6 był nawet oferowany z Eibachem Pro-kit jako zestaw, który w aucie sprawował się doskonale(mam w rajdowym e30). Ale faktem jest że do krótkich sprężyn w cięższych autach zalecany jest B8. Inna sprawa że zerkopol może Ci dostroić B6 pod konkretne potrzeby. Pamiętam jak kupowałem do Bety, to gość wypytywał mnie chyba 15 minut :omgomg: czy asflat czy szutr, jak asfalt to czy gładki, czy również betonowe płyty, czy na odcinkach dużo cięć, hop i innych zadań dla amorów itd.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 gru 2012, 20:08

Hantkus pisze:Nie do końca. B6 był nawet oferowany z Eibachem Pro-kit jako zestaw, który w aucie sprawował się doskonale(mam w rajdowym e30). Ale faktem jest że do krótkich sprężyn w cięższych autach zalecany jest B8. Inna sprawa że zerkopol może Ci dostroić B6 pod konkretne potrzeby. Pamiętam jak kupowałem do Bety, to gość wypytywał mnie chyba 15 minut :omgomg: czy asflat czy szutr, jak asfalt to czy gładki, czy również betonowe płyty, czy na odcinkach dużo cięć, hop i innych zadań dla amorów itd.


Taki sam zestaw B6+Eibach miales w niebieskiej pogromczyni lubelakow, tak? Tez dostrajane w zerkopolu?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 20:11

Taki sam zestaw, ale amory chyba nie były ruszane. Trzeba by zapytać gkr'a ale obstawiam że te B6 były w pełni fabryczne. Dostrajali mi do e30 :cool:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 22:13

Hantkus pisze:Niektórzy mechanicy ze Stolicy chyba mają wrodzony talent
Jedni zakładają odwrotnie mocowania sprężyn, inni zawór DV, do wyboru do koloru

To jeszcze nie znasz warszawskiej fantazji :mrgreen: To co powyżej, to małe miki :mrgreen:
pszemmek pisze:A wracając do twojej Mazdy B6 są właśnie do sprężyn seryjnej wysokości,

Hantkus pisze:Nie do końca. B6 był nawet oferowany z Eibachem Pro-kit jako zestaw, który w aucie sprawował się doskonale(mam w rajdowym e30). Ale faktem jest że do krótkich sprężyn w cięższych autach zalecany jest B8.

Model B6 do MX-5 zachowuje charakterystykę do skrótu o 30mm. Więc większość nawet obniżających spręzyn się na to łapie. Jeśli ktoś nie potrzebuje świadomie zmieniać charakterystyki samego amortyzatora, to należy po prostu założyć (montując je poprawnie :mrgreen: ) i się cieszyć z jazdy :mrgreen:
DEXTER pisze:Powinni zrobić (przynajmniej sprawdzić) geometrię (o ile ogarniają taki temat )

Jak nie potrafią kolumny zmontować, to nie dałbym im się do geometrii dotknąć :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 gru 2012, 8:52

Asap Lifko, daj fotke po "naprawie", najlepiej z podobnej perspektywy, zeby bylo dla potomnosci jak wyglada miata na wlasciwie zamontowanych nowych B6
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

13 gru 2012, 9:34

Qbatron pisze:Asap Lifko, daj fotke po "naprawie", najlepiej z podobnej perspektywy, zeby bylo dla potomnosci jak wyglada miata na wlasciwie zamontowanych nowych B6


Nowych używanych Qba :razz:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2012, 9:42

Qbatron pisze:zeby bylo dla potomnosci jak wyglada miata na wlasciwie zamontowanych nowych B6

:bang: Niech to po prostu miarką sobie zmierzy...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2012, 9:48

Hej,

Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu problemu :kciuk:
Fotkę wrzucę, natomiast pewnie dopiero w przyszłym tygodniu.

Byłem w serwisie, chłopaki przełożyli prawidłowo amortyzatory.
Powiedzieli, że założyli je tak, ponieważ tak były nałożone te mocowania dolne na amortyzatory, gdy wyjęli je z pudełka (sprzęt był kupiony od jednego z użytkowników forum).
Prawdę mówiąc zgroza :bang: jeżeli uważają się za fachowców - a tak można wnioskować po liczbie rad, które usłyszałem jak po raz pierwszy odbierałem samochód - to chyba można oczekiwać, że sprawdzą, czy wszystko jest ok, a nie bezmyślnie zamontują te amory, tak jak akurat były poskładane w paczce :roll:

sebna pisze:Właśnie dlatego od kiedy mam miatke sam przy niej grzebię :kciuk: Satysfakcja gwarantowana i pewność, że wszystko jest zrobione tak jak fabryka chciała.


Jakbym miał czas i miejsce (no i trochę więcej wiedzy) to bym też tak robił :sad: - staram się unikać fachowców gdzie tylko mogę i naprawiać i robić co tylko mogę sam, ale na wszystko nie starcza niestety czasu :sad:

Michał
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 gru 2012, 11:02

majkel pisze:
Qbatron pisze:zeby bylo dla potomnosci jak wyglada miata na wlasciwie zamontowanych nowych B6

:bang: Niech to po prostu miarką sobie zmierzy...

Po
eM


Nie strzelaj, nie strzelaj, rozne kwiatki ludziom wychodzily z za wysokim autem po zalozeniu obnizajacego kitu :P
ODPOWIEDZ