[połączony] Poliuretanowe tuleje zawieszenia NA/NB/NBfl
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Rozmawiałem z kuzynem, który ma warsztat samochodowy i montuje takie ustrojstwa. Powiedział mi, że twardość około 70 można porównać do serii. 80 będzie twardsze.
DieSpinnePL pisze:Rozmawiałem z kuzynem, który ma warsztat samochodowy i montuje takie ustrojstwa. Powiedział mi, że twardość około 70 można porównać do serii. 80 będzie twardsze.
Jak poliuretan może mieć twardość seryjnej gumy



Oczywiście na poliuretanach nie będzie tak sztywno jak na uniballach, ale nie piszcie tu herezji że będzie tak jak na seryjnych gumach



Ja namierzyłem typa lokalnie z Super Pro - niedługo zobaczę czy to dla mnie czy wracam do oryginalnego pomysłu twardszych gum z IL Motorsport.
Tak na marginesie Super Pro nie są takie idealne jak je malowali. Znalazłem kilka średnich opinii o nich głównie w kontekście tego czego najbardziej się obawiam w PU czyli wysychania smaru i potrzeby zrobienia wszystkiego od nowa.
Ponoć problem jest już naprawiony i smar kilka miesięcy temu został zmieniony na trwalszy i ponoć wysychał tylko w bardzo suchych klimatach (to odpowiedź samego Super Pro co wydaje mi się niezłą bzdurą po Australia to właśnie suchy klimat więc jak oni niby sprzedawali swój produkt przez X lat u siebie i nie zauważyli, że im smar wysycha i trzeba go zmienić co zrobili kilka miesięcy temu dopiero....).
Z tym, że wszystkie PU wysychają, Super Pro miał być po prostu lepszy w tej kwestii i ponoć jest ale nie jest idealnie...
Tak na marginesie jest tak jak pisał Piwo - jak smar wyschnie / zostanie wypłukany i się nic z tym nie zrobi to PU są szybko do kosza.
Pozdro,
seb
Tak na marginesie Super Pro nie są takie idealne jak je malowali. Znalazłem kilka średnich opinii o nich głównie w kontekście tego czego najbardziej się obawiam w PU czyli wysychania smaru i potrzeby zrobienia wszystkiego od nowa.
Ponoć problem jest już naprawiony i smar kilka miesięcy temu został zmieniony na trwalszy i ponoć wysychał tylko w bardzo suchych klimatach (to odpowiedź samego Super Pro co wydaje mi się niezłą bzdurą po Australia to właśnie suchy klimat więc jak oni niby sprzedawali swój produkt przez X lat u siebie i nie zauważyli, że im smar wysycha i trzeba go zmienić co zrobili kilka miesięcy temu dopiero....).
Z tym, że wszystkie PU wysychają, Super Pro miał być po prostu lepszy w tej kwestii i ponoć jest ale nie jest idealnie...
Tak na marginesie jest tak jak pisał Piwo - jak smar wyschnie / zostanie wypłukany i się nic z tym nie zrobi to PU są szybko do kosza.
Pozdro,
seb
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Sebna - o to właśnie chodzi ! Jak poliuretan jest miękki to podczas pracy wahacza jest naprężany i pomiędzy tuleją metalową a nim tworzy się szczelina.... dostaje się tam wówczas woda, piach, kurz i inne zanieczyszczenia wypłukujące smar. Piach pomiędzy tuleją metalową a poliuretanem to tak jak piach w łożysku - szybkie zużycie, luzy itd. Dlatego ja polecam takie tuleje jakie zamontowałem u siebie - twarde i z rowkami wzdłużnymi prowadzącymi smar.
ps.smary do poliuretanów widziałem różne....mi Energy Suspension przysłało jakąś potwornie gęstą i sztywną maź którą bardzo trudno nakładało się w tuleje i po której nie mogłem domyć rąk. Działa od 3 lat - ale ja prawie wcale nie jeżdżę
ps.smary do poliuretanów widziałem różne....mi Energy Suspension przysłało jakąś potwornie gęstą i sztywną maź którą bardzo trudno nakładało się w tuleje i po której nie mogłem domyć rąk. Działa od 3 lat - ale ja prawie wcale nie jeżdżę

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
irakleo pisze:Jak poliuretan może mieć twardość seryjnej gumy
Oczywiście na poliuretanach nie będzie tak sztywno jak na uniballach, ale nie piszcie tu herezji że będzie tak jak na seryjnych gumach
Irakleo, nie napisałem, że PU może mieć twardość seryjnej gumy!
Kuzynowi ufam, bo on składa rajdówki (głównie Lancery i Imprezy). Mówiliśmy o tym, czy po montażu PU będzie z Miaty taczka. W przypadku PU 70 - będzie zbliżone do serii.
Irakleo, bardzo Cię proszę, czytaj ze zrozumieniem!
zamontowałem dziś odkupione od kolegi tuleje (tuleje łączników stabilizatorów i samych stabilizatorów przód/tył - prothane czerwone).
czuć, że auto jest trochę twardsze, więc po zamontowaniu całego kompletu na pewno będzie dużo sztywniej. Z drugiej strony - NA i tak jest jak taczka, więc nie wiem czy jest o co walczyć. Po zamontowaniu tylko tych elementów czuć, że auto pewniej trzyma się w zakręcie i ogólnie "lepiej je czuć" podczas pokonywania zakrętów z większymi prędkościami (przejechałem ok.50km). Mnie takie zachowanie całkowicie odpowiada, moim zdaniem to pasuje d NA. Myślę, że będę stopniowo wymieniał sobie tuleje na PU najpierw przód a potem tył.
Odnośnie samej roboty to bez konkretnego imadła lub lepiej prasy hydraulicznej z prawdziwego zdarzenia lepiej się za to nie zabierać. Oczywiście jest to wykonalne bez tych przyrządów, ale będzie to straszna męka. Ja robiłem prasą, więc tylko dobierałem tuleję metalową i prasą wyciskałem gumę, potem szczota druciana i papier ścierny do oczyszczenia gniazda, smar teflonowy w spray'u do gniazda (dla lepszego poślizgu), smar z zestawu PU na tuleję i praską na miejsce - złota robota ... nic skomplikowanego, dobre imadło zrobi robotę, będzie tylko trudniej z wyciskaniem starych gum ..
czuć, że auto jest trochę twardsze, więc po zamontowaniu całego kompletu na pewno będzie dużo sztywniej. Z drugiej strony - NA i tak jest jak taczka, więc nie wiem czy jest o co walczyć. Po zamontowaniu tylko tych elementów czuć, że auto pewniej trzyma się w zakręcie i ogólnie "lepiej je czuć" podczas pokonywania zakrętów z większymi prędkościami (przejechałem ok.50km). Mnie takie zachowanie całkowicie odpowiada, moim zdaniem to pasuje d NA. Myślę, że będę stopniowo wymieniał sobie tuleje na PU najpierw przód a potem tył.
Odnośnie samej roboty to bez konkretnego imadła lub lepiej prasy hydraulicznej z prawdziwego zdarzenia lepiej się za to nie zabierać. Oczywiście jest to wykonalne bez tych przyrządów, ale będzie to straszna męka. Ja robiłem prasą, więc tylko dobierałem tuleję metalową i prasą wyciskałem gumę, potem szczota druciana i papier ścierny do oczyszczenia gniazda, smar teflonowy w spray'u do gniazda (dla lepszego poślizgu), smar z zestawu PU na tuleję i praską na miejsce - złota robota ... nic skomplikowanego, dobre imadło zrobi robotę, będzie tylko trudniej z wyciskaniem starych gum ..
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Zgodnie z zasadami temat poliuretanów poruszymy w dziale technicznym. Mimo, że w temacie "ZG" musi być jakaś dyskusja to niemniej majkel_c słusznie zauważył, że topic trochę zmienił tor jazdy.
Generalnie stanęło na tym, że z mazdy zrobi się taczka itp itd. co odstraszyło wiele osób w tym mnie
Wpisujmy tu swoje spostrzeżenia, to co znajdziemy na sieci, oferty i dojdźmy do jakiegoś konsensusu.
Dodam tylko, że mam nadzieje, że gkr wpadnie na spota do arki i paru osobom uda się podzielić wrażeniami tutaj po przejażdżce.
Od siebie dodam tylko, że jeśli ja miałbym wydać na te podzespoły ponad 1000 zł to już wolał bym kupić sobie ori gumki. Najchętniej wybrałbym najmiększe poliuretany jakie można dostać.
Generalnie stanęło na tym, że z mazdy zrobi się taczka itp itd. co odstraszyło wiele osób w tym mnie

Wpisujmy tu swoje spostrzeżenia, to co znajdziemy na sieci, oferty i dojdźmy do jakiegoś konsensusu.
Dodam tylko, że mam nadzieje, że gkr wpadnie na spota do arki i paru osobom uda się podzielić wrażeniami tutaj po przejażdżce.
Od siebie dodam tylko, że jeśli ja miałbym wydać na te podzespoły ponad 1000 zł to już wolał bym kupić sobie ori gumki. Najchętniej wybrałbym najmiększe poliuretany jakie można dostać.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 20:14 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale miszungi dzizas
Prze chwile nie wiedziałem ani gdzie jestem a ni o co chodzi bo nagle zniknęły wszystkie strony dyskusji o PU.
Po 5 minutach rozkminiłem o co chodzi z tym wątkiem wreszcie i że jesteśmy w ogóle w innym dziale niż chciałem być lol.
Moim zdaniem spoko czego nie ale jak zakładać nowy wątek w dziale technicznym to po pierwsze nie powinien mieć ZG w tytule bo nie wiadomo o co chodzi i za dwa lata tym bardziej nikt nie będzie pamiętał o co chodziło (nie mówiąc już o biednych, zagubionych nowych użytkownikach forum) a po drugie jak zakładać wątek tu to jednak powinno się przenieść dyskusje merytoryczną stamtąd tu bo inaczej to bez sensu.
Wygląda na to że modom się nie chce przenosić treści istotnych (wcale się nikomu nie dziwię). Więc IMHO będzie kiszka
bo mam teraz ciekawe info do zamieszczenia, które może się przydać borykającym się z wyborem a tak nie wiem gidze mam go zamieścić
Rozterki forumowicza.
Dobra dość tego narzekania:
Powyżej różne twardości ze względu na markę i model.
Ja właśnie przed chwilą zamówiłem zestawik
z zamiarem całkowitego demontażu i montażu we własnym zakresie w czeluściach mojego garażu
Oj będzie się działo
Ponoć 80tki są znośne ale zdania są podzielone od tylko trochę twardziej niż OE po - to była najgorsza decyzja mojego życia
.
Pozdro

Prze chwile nie wiedziałem ani gdzie jestem a ni o co chodzi bo nagle zniknęły wszystkie strony dyskusji o PU.
Po 5 minutach rozkminiłem o co chodzi z tym wątkiem wreszcie i że jesteśmy w ogóle w innym dziale niż chciałem być lol.
Moim zdaniem spoko czego nie ale jak zakładać nowy wątek w dziale technicznym to po pierwsze nie powinien mieć ZG w tytule bo nie wiadomo o co chodzi i za dwa lata tym bardziej nikt nie będzie pamiętał o co chodziło (nie mówiąc już o biednych, zagubionych nowych użytkownikach forum) a po drugie jak zakładać wątek tu to jednak powinno się przenieść dyskusje merytoryczną stamtąd tu bo inaczej to bez sensu.
Wygląda na to że modom się nie chce przenosić treści istotnych (wcale się nikomu nie dziwię). Więc IMHO będzie kiszka


Rozterki forumowicza.
Dobra dość tego narzekania:
88 Energy Suspension front lower and all rear control arm
95 Energy Suspension front upper, sway bar and differential mount
80 Super Pro control arm, all
65 Polybush blue- soft
75 Polybush orange- sport
70 Powerflex Yellow
80 Powerflex Purple
95 Powerflex Black
70 Maruha rubber
55-65 Mazda Comp rubber
Powyżej różne twardości ze względu na markę i model.
Ja właśnie przed chwilą zamówiłem zestawik


Oj będzie się działo

Ponoć 80tki są znośne ale zdania są podzielone od tylko trochę twardziej niż OE po - to była najgorsza decyzja mojego życia

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Zródło to miata.net
Nie mam pewności co do wszystkich pozycji, ale te które mnie z różnych względów interesowały się zgadzają na 100% (Energy Sus, Super Pro, Polybush różne kolory - te sprawdzałem z producentami) więc pewno wszystkie są poprawne
Ogólnie jeżeli to miał by być dla Ciebie czynnik decydujący to zawsze można napisać maila do danego producenta i Ci poda wartość.
Pozdro
Nie mam pewności co do wszystkich pozycji, ale te które mnie z różnych względów interesowały się zgadzają na 100% (Energy Sus, Super Pro, Polybush różne kolory - te sprawdzałem z producentami) więc pewno wszystkie są poprawne

Ogólnie jeżeli to miał by być dla Ciebie czynnik decydujący to zawsze można napisać maila do danego producenta i Ci poda wartość.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna, który zestaw zamówiłeś?
Pewnie 80 Super Pro control arm, all. Bo są jeszcze 80 Powerflex Purple, o tej twardości.
Lada dzień będę miał okazję przejechać się z gkr'em jego bolidem jak nic się nie urodzi po drodze
i sobie trochę pogadamy. Osobiście bym brał pod uwagę z tych, które sebna podał:
80 Super Pro control arm, all
75 Polybush orange- sport
ew. 70 Maruha rubber - ale to nadal guma...
Lada dzień będę miał okazję przejechać się z gkr'em jego bolidem jak nic się nie urodzi po drodze

80 Super Pro control arm, all
75 Polybush orange- sport
ew. 70 Maruha rubber - ale to nadal guma...
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Samuel Johnson.
Tak wziąłem Super Pro na wszystkie wahacze.
Dają gwarancje na 3 lata / 60k km, że nie będę musiał ich dotykać w tym czasie do tego cała masa pozytywnych opinii także z dłuższego użytkowania niż 3 lata mnie przekonała plus kilka innych składowych takich jak poprawne spasowanie oraz zgodnie z OE gumami różne twardości w zależności od elementu zawieszenia.
Zapłaciłem 307 funtów z przesyłką więc do najtańszych nie należą ale co tam raz się żyje
Sam będę montował więc będzie relacja. Zobaczymy ile te przechwałki producenta są warte
Pozdro
Dają gwarancje na 3 lata / 60k km, że nie będę musiał ich dotykać w tym czasie do tego cała masa pozytywnych opinii także z dłuższego użytkowania niż 3 lata mnie przekonała plus kilka innych składowych takich jak poprawne spasowanie oraz zgodnie z OE gumami różne twardości w zależności od elementu zawieszenia.
Zapłaciłem 307 funtów z przesyłką więc do najtańszych nie należą ale co tam raz się żyje

Sam będę montował więc będzie relacja. Zobaczymy ile te przechwałki producenta są warte

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna pisze:to jednak powinno się przenieść dyskusje merytoryczną stamtąd tu
Sebna, posty merytoryczne z tamtego wątku przeniosę tutaj, przynajmniej tyle ile się da i na ile pozwala edycja wątków bez grzebania po bazie. Bo tam już się zrobiło zupełne pomieszanie

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Zamieściłem info o bardzo okazyjnej możliwości kupienia Tulei od razu z wahaczami za grosze 60 funtów, na które mam dla was rezerwacja do wieczora w wątku z zakupie grupowym bo tam chyba lepiej pasuje:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=144051#144051
Mam tez rezerwacje na staby HR za 150 (warte ponad 300) dla chętnych.
Pozdrawiam,
seb
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=144051#144051
Mam tez rezerwacje na staby HR za 150 (warte ponad 300) dla chętnych.
Pozdrawiam,
seb
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Dla tych, którzy się zastanawiają nad zakupem i boją się o to, że z samochodu zrobi się taczka, oznajmiam: nie ma obawy. Wczoraj z gkr'em jeździłem jego bolidem i powiem szczerze, że taczki nie ma. Dodatkowo jak się ma regulowany zawias, zawsze można trochę odpuścić na twardości. Z tego co pamiętam to gkr ma u siebie zawias bilstein'a i sprężyny eibach'a i nie było żadnego dyskomfortu. Poliuretany które ma u siebie, mają różnego rodzaju nacięcia i smar o parametrach podobnych do tego, który opisywał irakleo, czyli bardzo gęsty i lepiący się do wszystkiego - raczej się go tak łatwo nie wypłucze
Na koniec dodam, że skrzypienia i innych dziwnych historii nie było 


Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Samuel Johnson.
Co do dyskomfortu lub jego braku to ok ale wysychanie / skrzypienie / zastyganie wahaczy w jednej pozycji to pogadamy za rok !
Sam na sobie będę testował bo Super Pro już leżą na półce

Sam na sobie będę testował bo Super Pro już leżą na półce

MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Jeżeli wierzyć tłumowi z Miata.net to Prothane to tak jak wszystkie dostępne Poli dla miaty wyprodukowane w USA to rebrandowane ES (Energy Suspension).
Czyli jedne z twardszych, które niestety co jakiś trzeba będzie przesmarować chyba, że się zainstaluje coś co oni tam nazywają zerg fittings albo grease nipples które pozwalają na przesmarowanie bez ponownego rozkładania wszystkiego na części pierwsze (śruby z kanalikami, trzeba wiercić w wahaczach i samych poli).
Zdarzały się problemy z pasowaniem. Za duże elementy powodujące problemy z montażu a potem z nieprawidłową pracą wahacza ze względu na tarcie i za lekko trzymające się bushe, które kilku osobom wypadły
.
Za duże bushe i problemy z tym związane zdarzały się też super pro przed 2003 mniej więcej potem poprawili wszystko. Nie wiem jak z ES nie pamiętam z kiedy te posty były o tych rozmiarach ale u nich to był raczej problem serii i niż designu.
Ogólnie jedne z najlepszych PU ale Super Pro daje mi 3 /60k km lata gwarancji że nie będę smarował albo kasia wraca do mnie więc są Super Pro bo kilometrów tłucze sporo.
Będziem monitorować. Zobaczymy.
Pozdro
Czyli jedne z twardszych, które niestety co jakiś trzeba będzie przesmarować chyba, że się zainstaluje coś co oni tam nazywają zerg fittings albo grease nipples które pozwalają na przesmarowanie bez ponownego rozkładania wszystkiego na części pierwsze (śruby z kanalikami, trzeba wiercić w wahaczach i samych poli).
Zdarzały się problemy z pasowaniem. Za duże elementy powodujące problemy z montażu a potem z nieprawidłową pracą wahacza ze względu na tarcie i za lekko trzymające się bushe, które kilku osobom wypadły

Za duże bushe i problemy z tym związane zdarzały się też super pro przed 2003 mniej więcej potem poprawili wszystko. Nie wiem jak z ES nie pamiętam z kiedy te posty były o tych rozmiarach ale u nich to był raczej problem serii i niż designu.
Ogólnie jedne z najlepszych PU ale Super Pro daje mi 3 /60k km lata gwarancji że nie będę smarował albo kasia wraca do mnie więc są Super Pro bo kilometrów tłucze sporo.
Będziem monitorować. Zobaczymy.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Jestem ciekaw co zainteresowani powiedzą na temat tego:
http://www.jscspeed.com/catalog/Mazda/89_05_Miata/Suspension/Energy_Suspension_Bushing_Sets_for_89_05_Mazda_Miata.html
Tu jest pewna dyskusja na miata.net, gdzie przypadek jest podobny do naszego, gdzie ktoś użyczył mazdy i tak powstały PU dla naszych autek.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=272213
http://www.jscspeed.com/catalog/Mazda/89_05_Miata/Suspension/Energy_Suspension_Bushing_Sets_for_89_05_Mazda_Miata.html
Tu jest pewna dyskusja na miata.net, gdzie przypadek jest podobny do naszego, gdzie ktoś użyczył mazdy i tak powstały PU dla naszych autek.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=272213
- damian1632
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:06
- Model: NB
- Wersja: Twilight blue mica
- Lokalizacja: Skierniewice/Łódz
Osobiście jestem zainteresowany zestawem do NB :neutral: a na tej stronce nie ma takiego "Master Bushing Set" - szkoda.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
damian1632 pisze:Osobiście jestem zainteresowany zestawem do NB :neutral: a na tej stronce nie ma takiego "Master Bushing Set" - szkoda.
nie ma a co to ?
Description Part # MSRP Price Inventory
Black Master Bushing Set 11.18102G $251.83 $226.65 1 available
- damian1632
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:06
- Model: NB
- Wersja: Twilight blue mica
- Lokalizacja: Skierniewice/Łódz
Bardock pisze:nie ma a co to ?
Description Part # MSRP Price Inventory
Black Master Bushing Set 11.18102G $251.83 $226.65 1 available
a czy to tego nie wyklucza ?
"FITMENT:Mazda Miata 1989-1997"
Polecam polibusza z Olkusza
W tym mieście są chyba ze 3 zakłady produkujące polibusza.
Najlepiej wykonane i jako jedyne godne polecenia są te z firmy deuter. ( http://www.poliuretan.olkusz.pl/ )
Używam je od 3 lat jeepie
,Narazie brak oznak użycia. filozofia pojazdu zupełnie inna ale polibusza w offroadzie sprawują się bardzo dobrze, chodzi tu głównie o wytrzymałość elementów przenoszących niemałe obciążenia.. Mnie Deuter ujął tym ze, po przesłaniu wymiarów tuleji wahacza dolnego (mam liftowany wóz) dorobila go na drugi dzień.
firma nie ma gotowych setów do mazdy ale, jest otwarta na propozycje, jest wstanie dorobić każdy kształt elementu jaki sobie życzycie, o twardości jaką chcecie.
Jest tez druga opcja: wstawiacie Mazde do firmy, pracownicy przy rozbieraniu zawieszenia pobierają wymiary poszczególnych elementów, produkują je i wkładają na auto.
To drugie rozwiazanie ma podstawowy plus, na stronie producenta pojawi się set do mazdy
Nie pamiętam jak z cenami ale tanio nie jest.

W tym mieście są chyba ze 3 zakłady produkujące polibusza.
Najlepiej wykonane i jako jedyne godne polecenia są te z firmy deuter. ( http://www.poliuretan.olkusz.pl/ )
Używam je od 3 lat jeepie

firma nie ma gotowych setów do mazdy ale, jest otwarta na propozycje, jest wstanie dorobić każdy kształt elementu jaki sobie życzycie, o twardości jaką chcecie.
Jest tez druga opcja: wstawiacie Mazde do firmy, pracownicy przy rozbieraniu zawieszenia pobierają wymiary poszczególnych elementów, produkują je i wkładają na auto.
To drugie rozwiazanie ma podstawowy plus, na stronie producenta pojawi się set do mazdy

Nie pamiętam jak z cenami ale tanio nie jest.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:11
- Model: NB
- Lokalizacja: Oleśnica
Właśnie zauważyłem ten temat i muszę się wypowiedzieć. Od ok. 8 miesięcy jeżdżę na pełnym zestawie czerwonych tulei od firmy Strongflex z Wrocławia. Z tego co mi wiadomo czerwone mają twardość 80Sha. Muszę kompletnie zdementować jakiekolwiek ploty o taczce. Autko po wymianie stało się o poziom lepsze w prowadzeniu nie tracąc przy tym prawie nic z komfortu. Oczywiście mówię tu o totalnie seryjnym zawieszeniu. Owszem, stało się minimalnie sztywniejsze, ale nic co by powodowało jakąś zauważalną stratę komfortu. Autko 'czuje' się o wiele lepiej i prowadzi się o niebo lepiej w zakrętach. Jeżdżę autem na codzień, czasami kilkadziesiąt km dookoła i we Wrocławiu i jakoś nie czuje się, żebym jeździł taczką
W pełni polecam taką modyfikację, co więcej polecam firmę Strongflex, bo to na prawdę dobrzy fachowcy a co najważniejsze mają wiedzę i we wszystkim doradzą i pomogą.
Podsumowując: mamy o niebo lepsze prowadzenie (w autku, które już itak uchodzi za jedno z najlepszych w tej kwestii) za cenę na prawdę minimalnej utraty komfortu (+parę złotych
). Dla mnie obowiązkowa operacja w każdym aucie (czerwone w codziennym, żółte 'na tor').
Moje odczucia bazowane są na zestawie czerwonych tulei od Strongflex i w pełni je polecam

Podsumowując: mamy o niebo lepsze prowadzenie (w autku, które już itak uchodzi za jedno z najlepszych w tej kwestii) za cenę na prawdę minimalnej utraty komfortu (+parę złotych

Moje odczucia bazowane są na zestawie czerwonych tulei od Strongflex i w pełni je polecam

A jak wychodzi to dźwiękowo? Nie piszczy, skrzypi itp?
Montował ktoś tuleje w jakimś zakładzie, ile sobie za to liczą? A może ktoś na terenie Warszawy i okolic ma odpowiedni sprzęt i dysponuje czasem, żeby mi to zrobić taniej niż mechanicy?
Bo w serwisie w którym spawali mi ostatnio wydech powiedzieli za wymianę tylko 9 tulei 450-500zł za samą usługę wiec trochę strach ile to kosztuje total.
Montował ktoś tuleje w jakimś zakładzie, ile sobie za to liczą? A może ktoś na terenie Warszawy i okolic ma odpowiedni sprzęt i dysponuje czasem, żeby mi to zrobić taniej niż mechanicy?
Bo w serwisie w którym spawali mi ostatnio wydech powiedzieli za wymianę tylko 9 tulei 450-500zł za samą usługę wiec trochę strach ile to kosztuje total.
Ja mam wrzucone poli od strongflexa (czerwone), auto jest w trakcie składania więc o jeździe nic nie mogę powiedzieć. Co do montażu a robiłem to we własnym zakresie, to problemem jest usunięcie starych tulei. Trzeba je albo rozwiercić, przeciąć zewnętrzny pierścień metalowy brzeszczotem i wybić lub wersja profi = prasa hydrauliczna z odpowiednimi kształtkami. My robiliśmy na prasie, ale i tak kilka tulei siedziało tak, że się wahacz wyginał a tuleja nic i trzeba było rozwiercać. Włożenie poli jest proste i szybkie. Tzn. smarujesz, wpychasz ręka poli (dwa kawałki) potem długa śruba z podkładkami i wciskasz w środek metalową tulejkę, włożenie pełnego pakietu od strong flexa to jakieś 2h, jeśli ktoś ma jakieś pytania co do montażu to postaram się pomóc.
ps. warto oddać wahacze do piaskowania i malowania proszkowego jak już będą wyjmowane.
ps. warto oddać wahacze do piaskowania i malowania proszkowego jak już będą wyjmowane.
- demontaż starych tulei na prasie to kaszka z mleczkiem....na cztery ręce ogarnąłem temat w 30 min. Wystarczy kilka tulejek do podparcia i wszystko samo wylatuje. Jak ktoś nie ma prasy a i tak zamierza piaskować wahacze to wystarczy butla z propanem i palnik - same się wypalą i wypadną
Problem tylko w górnych przednich wahaczach ze sworzniami które występują wyłącznie w zestawach z wahaczami - ale można je wycisnąć na prasie a po piaskowaniu wtłoczyć.
- mam NA w której zainstalowałem poliuretany Energy Suspension i NBFL na seryjnym zawiasie. Oba auta na identycznych zawieszeniach Bilsteina - NA jest nieporównywalnie sztywniejsza od NBFL. Jedyną osobą z doświadczeniem w prowadzeniu wprowadzeniu wielu Miat która jeździła moją NA to Five i chyba tylko on może się obiektywnie wypowiedzieć na temat mojego auta. Nadmienię że mam grubsze oba staby od Racing Beat
- poli Energy Suspension mają wzdłużne rowki prowadzące smar - jeżdżę swoją bardzo mało ale nigdy nie miałem żadnych pisków czy zgrzytów
- najbardziej odczuwam nieprzyjemne następstwa poliuretanów które zainstalowałem zamiast seryjnych poduszek dyfra....słychać dyfer o wiele bardziej, ale najbardziej dokuczliwe są naturalne luzy dyfra przy zmianie biegów, nie ma litości - seryjne poduszki o twardości kisielu idealnie wybierają luz dyfra a poliuretany przenoszą wszystko brutalnie na karoserię.
Reasumując - gdybym budował kolejny projekt na 100% zainstalowałbym identyczny set Energy Suspension (kosztuje w USA śmieszne pieniądze), nawet do miejskiego auta którym jeździłbym po bułki....może tylko zrezygnowałbym z poliuretanów na dyfrze. W aucie do okazyjnych pojeżdżawek nie zastanawiałbym się nawet minuty i montował cały set.

- mam NA w której zainstalowałem poliuretany Energy Suspension i NBFL na seryjnym zawiasie. Oba auta na identycznych zawieszeniach Bilsteina - NA jest nieporównywalnie sztywniejsza od NBFL. Jedyną osobą z doświadczeniem w prowadzeniu wprowadzeniu wielu Miat która jeździła moją NA to Five i chyba tylko on może się obiektywnie wypowiedzieć na temat mojego auta. Nadmienię że mam grubsze oba staby od Racing Beat
- poli Energy Suspension mają wzdłużne rowki prowadzące smar - jeżdżę swoją bardzo mało ale nigdy nie miałem żadnych pisków czy zgrzytów
- najbardziej odczuwam nieprzyjemne następstwa poliuretanów które zainstalowałem zamiast seryjnych poduszek dyfra....słychać dyfer o wiele bardziej, ale najbardziej dokuczliwe są naturalne luzy dyfra przy zmianie biegów, nie ma litości - seryjne poduszki o twardości kisielu idealnie wybierają luz dyfra a poliuretany przenoszą wszystko brutalnie na karoserię.
Reasumując - gdybym budował kolejny projekt na 100% zainstalowałbym identyczny set Energy Suspension (kosztuje w USA śmieszne pieniądze), nawet do miejskiego auta którym jeździłbym po bułki....może tylko zrezygnowałbym z poliuretanów na dyfrze. W aucie do okazyjnych pojeżdżawek nie zastanawiałbym się nawet minuty i montował cały set.