[połączony] Przelozenia/stosunki - Ratio, nie plciowe :D

NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2011, 1:34

MiC pisze:majkel_c napisałeś, że każda 1.8 w NB ma torsena? ale czy aby na pewno?

Eeeee ? W życiu tak nie twierdziłem, wręcz przeciwnie. Mogłem jedynie napisać że _zwykle_ 1.8 pochodzące z rynku _niemieckiego_ go miewały. I tyle.
MiC pisze:zy występowała w ogóle wersja NB 5biegowa torsen 4.10?

Każda NB w specyfikacji EU ze skrzynią 5b ma przełożenie mostu 4.10. Niezależnie czy 1.8 czy 1.6, czy most otwarty czy torsen. Przełożenie 3,64 jest w EU zarezerwowane dla skrzyń 6b. W EU tylko te 2 przełożenia występowały w NB.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

03 sie 2011, 6:02

MiC, o ile pamiętam (przepraszam, jeśli się mylę) Mayk się przy tym upierał w którymś z wątków podając dodatkowo jakieś dowody w postaci wydruków z epc czy skądś jeszcze, jak znajdę to podrzucę linka do tej dyskusji

/edit/

voila: [url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=99887#99887[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

03 sie 2011, 7:10

majkel_c pisze:
Qbatron pisze:NB 5biegowa torsen 4.10 (byly w ogole takie wersje?)

każda jedna 1.8 5g :wink:
Qbatron pisze:A jakie sa przelozenia w otwartych dyfrach NB ?

również 4.1


o tym myślałem Majkel_c :razz:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2011, 12:36

MiC pisze:o tym myślałem Majkel_c :razz:

Aaaaaa..... To nie w tą stronę chodziło :mrgreen: Tzn nie o to, że każda NB 1.8 ma torsen, tylko że każda NB 1.8 5biegowa ma przełożenie 4,1, bo w NB zarówno torsen jak i otwarty dyfer mają takie same :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

03 sie 2011, 22:28

MiC pisze:majkel_c napisałeś, że każda 1.8 w NB ma torsena? ale czy aby na pewno?


Automaty zdaje się nie mają, chociaż nie jestem pewien i mają też właśnie inne przełożenie główne
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

04 sie 2011, 12:47

ale jak jest z tymi NB, są z torsenem 4,1?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 sie 2011, 9:40

majkel_c pisze:Każda NB w specyfikacji EU ze skrzynią 5b ma przełożenie mostu 4.10. Niezależnie czy 1.8 czy 1.6, czy most otwarty czy torsen
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

07 sie 2011, 10:56

no niby tak Alan, umiem czytać, ale jak widzisz wcześniejszy tekst można było odebrać dwuznacznie :p
dlatego chciałem żeby ktoś napisał to wprost :mrgreen: hehe
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2011, 11:26

MiC pisze:ale jak jest z tymi NB, są z torsenem 4,1?

Uff, postaram się jak najprościej, torsen wkładany fabrycznie do NB i NBfl w wersji europejskiej ze skrzynią 5 biegową ma zawsze przełożenie 4,1.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

07 sie 2011, 11:31

:poklony:
jupi, nigdy nie widziałem NB z 5 biegową skrzynią i torsenem, toż to musi być mega rzadkie... Pamiętam, że jak szukałem samochodu wszystkie NB 1,8 miały otwarte dyfry... dlatego usilnie chciałem potwierdzenia :oops: no to może sobie kupię jak znajdę :cool:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 sie 2011, 14:00

MiC pisze: nigdy nie widziałem NB z 5 biegową skrzynią i torsenem


Eee... jest tego pełno. Zapraszam choćby do mojego wątku ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 sie 2011, 8:19

może się przyda kalkulatorek :wink:

http://www.flyinmiata.com/tech/gearing.php
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

11 sie 2011, 19:41

Planuje włożyć do mojej NA 1.8 skrzynie 6 biegów razem z dyfrem od NA 4.10.
Wiem że biegi będą krótkie, ale czy nie za krótkie?
Nie zależny mi na prędkości maksymalnej, bardziej na przyspieszaniu i większej mocy na kołach.

Może ktoś z Was ma taką konfiguracje i mógłby napisać ja to wygląda, jak się jeździ? :roll:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2011, 23:36

lukigondi pisze:Wiem że biegi będą krótkie, ale czy nie za krótkie?

6g_seria to oczywiście z dyfrem 3,64...

Po
eM
Załączniki
6g_seria.JPG
6g_410.JPG
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

12 sie 2011, 2:15

lukigondi pisze:Planuje włożyć do mojej NA 1.8 skrzynie 6 biegów razem z dyfrem od NA 4.10.
Wiem że biegi będą krótkie, ale czy nie za krótkie?
Nie zależny mi na prędkości maksymalnej, bardziej na przyspieszaniu i większej mocy na kołach.

Może ktoś z Was ma taką konfiguracje i mógłby napisać ja to wygląda, jak się jeździ? :roll:


irakleo post przed Tobą podał fajny kalkulator, bardziej przystępnie chyba się już tego nie da przekazać. Porównaj sobie obroty i prędkości na poszczególnych biegach w Twojej konfiguracji, później zapodaj nowe i zobacz czy to nie za krótko dla Ciebie :idea: jeżeli chcesz znać moje zdanie to: tak to będzie dla Ciebie za krótko, dla mnie nie... mam nadzieję, że moje zdanie pomogło hehe :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

13 sie 2011, 21:23

Liczby już dawno sobie porównałem. Bardzie chodziło mi o kogoś kto ma taką konfiguracje i napisał w praktyce jak się jeździ :wink:

Czytałem dużo na zagranicznych forach, ale opinie są różne. W sumie głownie zależy to od tego do czego ludzie używają auta.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

14 sie 2011, 4:37

no właśnie do tego zmierzam, że sam musisz sobie odpowiedzieć czy akceptujesz takie mody... dla mnie mazda już teraz przestaje być daily carem (odpadają trasy)... więc z krótszym dyfrem już na pewno :cool:
z tego co kojarzę na naszym forum nikt nie ma takiej konfiguracji :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2011, 13:54

MiC pisze:z tego co kojarzę na naszym forum nikt nie ma takiej konfiguracji :)

Też mi się tak wydaje, raczej nie znajdziemy takiego kompletu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 sie 2011, 14:00

peirwsza opcja lepsiejsza. :) jeszcze tylko odcinke ustawic na 8tys oste walki i mozna latac
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ