katalizator

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

05 cze 2011, 18:46

Dżunior pisze:Dźwiękiem się nie przejmuj - turbina pięknie tłumi wszelkie odgłosy


No wlasnie ,taka zywie nadzieje :lol:
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 maja 2012, 14:59

Dżunior pisze:Nie wiem jak działa algorytm sprawdzania kata, jednak u mnie błąd po całkowitym wycięciu seryjnego katalizatora wyskoczył dopiero po kilkudziesięciu kilometrach. Po każdym kasowaniu wyskakiwał dopiero po ok. 50-100km. :bang:


wczoraj wyskoczyła mi kontrolka check engine, dzisiaj podjechałem do gazownika i okazało się, że błąd dotyczy katalizatora. Po podłączeniu do kompa i przejechaniu się powiedział, że na postoju wartości na sondach są ok, ale podczas jazdy wartości odczytywane z sond są na granicy tzn przednia i tylna sonda pokazują podobne wartości. I na tej podstawie komp wie, że katalizator nie pracuje.

Stoję teraz przed dwiema możliwościami:
1. kupić katalizator i wymienić
2. wyciąć go w pień

Druga opcja będzie zapewne tańsza ale jak oszukać tą drugą sondę co z nią? Podawaliście wcześniej jakieś linki ale nie działają. Macie jakieś gotowe rozwiązanie?

Natomiast jeżeli chodzi o zakup katalizatora to kupić z wkładem metalowym czy ceramicznym? W sumie nie wiem czy w ogóle jest sens bo i tak na gazie jeżdżę.

Na chwilę obecną pomieszał coś w dawce i mówi, że może będzie ok. Przejechałem na razie ok 70 km i błędu odpukać nie ma.

Help :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 cze 2012, 21:27

kammich pisze:1. kupić katalizator i wymienić
2. wyciąć go w pień

3. Kupic tulejke dystansową pod drugą sonde.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 cze 2012, 20:25

jaką średnicę ma seryjny wydech w nbflu?

zdecydowałem się na zakup nowego kata, chyba kupie magnaflow, będzie plus 5 do lansu :)

http://rpmotorsport.pl/auta/katalizator-metalowy-spawow-200cpsi-64mm-p-16339.html
na stronie mają napisane, że jest dostępny model z tej serii: 43954M - 50mm
będzie pasował do seryjnego wydechu? nie będzie jakiejś dużej rzeźby?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

16 cze 2012, 13:03

Fiveopac pisze:3. Kupic tulejke dystansową pod drugą sonde.

U mnie ten patent nie zadziałał. Chyba nawet tulejkę raz przedłużałem i również nie pomogło. Słyszałem jeszcze o możliwości całkowitego odizolowania sondy od spalin.

4. Kupić interfejs OBD2 i kasować błąd. :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 wrz 2012, 20:36

u mnie niestety przeszczep magnaflowa się nie przyjął, po ok 300 km check engine znowu się wyświetla :bang:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 wrz 2012, 16:06

A jak wrażenia z użytkowania. Coś na plus?
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 wrz 2012, 19:09

w porównaniu ze starym, z którego po wymontowaniu wyleciało pełno drobinek i pyłu to wydaje mi się, że silnik jest elastyczniejszy :) jest głośniej niż było, ale jak ma nie być jak mam tylko katalizator i końcowy tłumik :D po wymianie kata trzeba było zmienić mieszankę gazu bo była za uboga :mrgreen:
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

20 wrz 2012, 21:23

kammich pisze:u mnie niestety przeszczep magnaflowa się nie przyjął, po ok 300 km check engine znowu się wyświetla


lipa Panie :sad:
人馬一体
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

21 lut 2016, 17:16

Dzisiaj wywalając kata odkryłem, że nie mam żadnej sondy... Czy to jest w ogóle możliwe? NB 1.6
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

21 lut 2016, 20:49

jeśli 1.6 jest podobne do 1.8 w nb, to powinieneś mieć jedną, przed katalizatorem, "w kolektorze" wydechowym
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

21 lut 2016, 23:12

Rozumiem, że w tym wypadku mogę wywalic kata i żadnego błędu mi nie wywali?
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

21 lut 2016, 23:26

u mnie nie wywala ;)
Caps_Lock
Posty: 129
Rejestracja: 30 gru 2015, 13:58
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2016, 23:31

Ciap pisze:u mnie nie wywala ;)


u mnie też nie :D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2016, 1:34

w żadnej europejskiej wersji bez czujnika za katalizatorem nie będzie błędu, bo niby skąd by miał być.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

22 lut 2016, 7:24

W większości samochodów "1-sondowych" jak padnie sonda/lub ją odłączysz to CHECK się pali, w MX-5 rzeczywiście nie i błędu nie łapie - sprawdzałem na odłączonej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

22 lut 2016, 8:27

Dzięki za odpowiedź. Ktoś jeździ bez katalizatora? Efekt zdławienia jest mocno wyczuwalny?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2016, 9:10

Meewosh, nie byłbym taki pewien. Na zimnym silniku komputer faktycznie może nie wykryje jej braku, ale po dłuższym odcinku, jak przejdzie w tryb, w którym bierze ją pod uwagę - powinien wyrzucić błąd.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

22 lut 2016, 9:18

Hmm. W sumie nie testowałem tego jakoś długo, ale zanim udało mi się podłączyć interfejs, próbowałem zczytać kody błyskowe i z silnika nie było żadnego nawet po odłączeniu sondy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

22 lut 2016, 10:06

karol88 pisze:Dzięki za odpowiedź. Ktoś jeździ bez katalizatora? Efekt zdławienia jest mocno wyczuwalny?


ja jeżdże - poprawnie działający katalizator w miacie przy standardowych 140km niczego w mocy nie zmienia, jest tylko głośniej ;)

na ten sezon już wrzucę kata, nie widzę powodów żeby jeździć bez.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2016, 11:44

meewosh pisze:Hmm. W sumie nie testowałem tego jakoś długo, ale zanim udało mi się podłączyć interfejs, próbowałem zczytać kody błyskowe i z silnika nie było żadnego nawet po odłączeniu sondy.

Sonda podaje jakiekolwiek przydatne dla komputera wartości dopiero jak się dobrze nagrzeje. Nie wiem jak w Miacie, ale w Civicu ECU mi raportowało błąd sondy lambda dopiero po 20km ciągłej jazdy. Zimna sonda nie podaje żadnego napięcia, stąd ECU raczej ma znikome szanse "zobaczyć", że jej nie ma. No chyba, że jest 3-przewodowa to mogłoby wykryć przerwany obwód podgrzewający sondę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 lut 2016, 15:58

Miacie jest tak samo jak w Civicu. Błąd sondy wyskakuje na deske dopiero przy dłuższej jeździe z większymi obrotami, jeżdżąc po mieście można tego wogole nie zobaczyć.
White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2016, 16:07

mylą się co poniektórym sonda sterująca z kontrolną stanu katalizatora.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2018, 17:22

Odświeżam żeby nie robić kolejnego tematu.

Szukam kata do NA 90r 1.6, czy uniwersalny z allegro euro 2 za +-200zl będzie odpowiedni? Jakie normy powinien spełniać do miaty.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 cze 2018, 20:17

Euro 1 obowiązuje od 1993 roku, więc dowolny będzie ok.
ODPOWIEDZ