[NB] Lampy do jazdy dziennej

NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

16 gru 2013, 15:15

Alan pisze:Xsara picasso jeśli dobrze pamiętam. Wpisz w wyszukiwarkę to wyskoczy.


Dokładnie, pasują na milion procent ale musi być Picasso mk1
Rules are made to be broken
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2013, 15:51

Ale Lukasowi chodzi chyba o światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów a nie jakie przeciwmgielne tam pasują taniej.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

16 gru 2013, 16:08

to raczej niekorzystny wariant uzywania halogenow do tego celu, bo kazdy kto ma troche pojecia np. policjant (na przyklad!) szybko moze ale nie musi,
sie zorientowac, ze to niezbyt legalne zrodlo swiatla, ze wzgledu na miejsce montazu.
pozdr.
E
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

16 gru 2013, 16:25

Masz mocowanie na 4 śruby i pasuje wszystko, co ma właściwą średnicę :P Jeśli dobrze pamiętam, to P&P pasują WESEMy (homologowane, 100% legalne dzienne): http://sklep.wesem.pl/7/6664/lampy_jazdy_dziennej_typu_hm4 a chyba ite: http://sklep.wesem.pl/7/6755/lampy_jazdy_dziennej_z_diodami_led_typu_crc1

Model HM4 montował bodajże kolega Korpus z 3City - sprawdź u niego w wątku i jakby co uderzaj o szczegóły a zapewne podpowie :)
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013, 20:58 przez Sigma, łącznie zmieniany 1 raz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 gru 2013, 17:08

Enduro pisze:ze to niezbyt legalne zrodlo swiatla, ze wzgledu na miejsce montazu.

Jedyny problem to 25cm od jezdni, jeżeli to jest spełnione to spokojnie można dzienne w miejscu przeciwmgielnych montować. Odległość 60cm między lampami jest spełniona i od skraju nie dalej niż 40cm.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

16 gru 2013, 17:13

wojteks pisze:...25cm od jezdni, ....Odległość 60cm między lampami ...i od skraju nie dalej niż 40cm.

ok.
pod warukiem ze te domontowne lampki maja homologacje do tego celu.
generalnie chodzi, aby podczas jazdy nie wpasc w oko mundurowym..
bo po zatrzymaniu nie bedzie latwo odjechac bez finansowych konsekwecji lub z dowodem rejestracyjnym.. :kciukdol:
pozdr.E
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 gru 2013, 20:23

Enduro pisze:pod warukiem ze te domontowne lampki maja homologacje do tego celu.

Od początku toczy się dyskusja o odpowiednich lampach do jazdy dziennej montowanych w miejscu przeciwmgłowych.
O coś mniej więcej takiego http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-citroen-c4-c5-c6-xsara-i3766779955.html lub http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-drl-309-citroen-i3734416118.html czy pasują do NB nie wiem.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

16 gru 2013, 20:57

wojteks pisze:
Enduro pisze:pod warukiem ze te domontowne lampki maja homologacje do tego celu.

Od początku toczy się dyskusja o odpowiednich lampach do jazdy dziennej montowanych w miejscu przeciwmgłowych.
O coś mniej więcej takiego http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-citroen-c4-c5-c6-xsara-i3766779955.html lub http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-drl-309-citroen-i3734416118.html czy pasują do NB nie wiem.

Te nie podpasują - to już nie to mocowanie ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1929
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

16 gru 2013, 22:28

Sigma jakie masz u siebie?
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

16 gru 2013, 22:44

W seryjnym NBFL jest OK i z przepisami i z podpasowaniem...śmigam tak dwa lata i się śmieję :mrgreen: jak zawsze :kciuk:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

17 gru 2013, 0:07

Lucas Z pisze:Sigma jakie masz u siebie?


Takie: http://sklep.wesem.pl/7/6713/lampy_jazdy_dziennej_typu_lor6
Z tym że moje nie są przykręcone, lecz zrobiłem je na "wcisk" :) Nie chciałem ledowych drl, a to były jedyne jakie znalazłem z przezroczystym szkłem :P

Ledowe prościej się podłącza - zazwyczaj mają automat wbudowany. Wesemowskie żarówkowe działają na przekaźniku 561, te nowe ledy nie wiem, bo nie mieli tego w ofercie jak u siebie montowałem ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
jacek8
Posty: 135
Rejestracja: 22 paź 2013, 17:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2013, 19:49

Jaki przekrój ma otwór na przeciwmgielne w NBFL ? Znalazłem takie światła Magneti Marelli http://allegro.pl/swiatla-led-do-jazdy-dziennej-drl-magneti-marelli-i3766695297.html
mają 9 cm średnicy. Producent ok, i cena do zaakceptowania.
NBFL po raz trzeci
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1351
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2013, 20:59

jacek8, ja kiedyś mierzyłem i właśnie ok 90mm mi wychodziło ale niech ktoś jeszcze Ci potwierdzi albo zmierzy
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 gru 2013, 10:37

jacek8 pisze:Jaki przekrój ma otwór na przeciwmgielne w NBFL ? Znalazłem takie światła Magneti Marelli http://allegro.pl/swiatla-led-do-jazdy-dziennej-drl-magneti-marelli-i3766695297.html
mają 9 cm średnicy. Producent ok, i cena do zaakceptowania.

Lampa ma 9cm, także będzie pasować do otworu. Ale śruby montażowe nie. Te w MXach tworzą X z kontami prostymi, te które podlinkowałeś mają mocowanie tworzące prostokąt. Da się to zrobić oczywiście, ale bądź gotów na przeróbki :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 gru 2013, 14:05

Sigma pisze:
jacek8 pisze:Jaki przekrój ma otwór na przeciwmgielne w NBFL ? Znalazłem takie światła Magneti Marelli http://allegro.pl/swiatla-led-do-jazdy-dziennej-drl-magneti-marelli-i3766695297.html
mają 9 cm średnicy. Producent ok, i cena do zaakceptowania.

Lampa ma 9cm, także będzie pasować do otworu. Ale śruby montażowe nie. Te w MXach tworzą X z kontami prostymi, te które podlinkowałeś mają mocowanie tworzące prostokąt. Da się to zrobić oczywiście, ale bądź gotów na przeróbki :P


I powiedzmy jasno jedną rzecz: do założenia lamp innych niż oem/xsara KONIECZNE jest zdjęcie zderzaka, bo inaczej nie ma zupełnie dojścia żeby wspomniane przez Sigmę przeróbki mocowań zrobić. Znam z obdukcji więc wiem co piszę. Chyba że nie zależy Ci na tym żeby lampy się nie ryrały a snopy światła waliły po niebie lub asfalcie :lol:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 gru 2013, 16:30

Hantkus pisze:I powiedzmy jasno jedną rzecz: do założenia lamp innych niż oem/xsara KONIECZNE jest zdjęcie zderzaka, bo inaczej nie ma zupełnie dojścia żeby wspomniane przez Sigmę przeróbki mocowań zrobić. Znam z obdukcji więc wiem co piszę. Chyba że nie zależy Ci na tym żeby lampy się nie ryrały a snopy światła waliły po niebie lub asfalcie :lol:

Potwierdzam. Robiłem lampy w garażu, na podnośniku. Myślałem, że będzie łatwo. Skończyłem bez zdjęcia zderzaka, ale ze zdjętymi przednimi kołami, rozmontowanymi nadkolami i i podrapanymi rękami od pracy na ślepo, żałując że poświęciłem na to tyle dni, zamiast od razu ściągać zderzak ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

20 gru 2013, 16:40

Hantkus pisze:..do założenia lamp innych niż oem/xsara KONIECZNE jest zdjęcie zderzaka, bo inaczej nie ma zupełnie dojścia ..:

moze takie ginekologiczne jest,
ale w sumie warto solidnie je zamocowac, poprowadzic odpowiednio okablowanie, tak aby nie powstal jakis problem podczas eksplatacji.
E.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, 19:15 przez Enduro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 gru 2013, 17:14

jak ktos nie ma na co wydac tysiaczka, to moze zakupic ledriving fog i bedzie mial dzienne/przeciwgielne w jednym :razz:
nie wiem tylko jak jest z mocowaniem bo na jednych zdjeciach jest podwojne, ktore ma tez otwory w kwadracie, a na innych tylko pojedyncze w prostokacie :roll:

mimo wszystko chyba jednak lepiej jest widoczny samochod na swiatlach mijania - zwlaszcza przy tak niskim montazu dziennych (zwlaszcza przy wjezdzie pod wzniesienie) :wink:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 gru 2013, 10:57

R.E.D. pisze:mimo wszystko chyba jednak lepiej jest widoczny samochod na swiatlach mijania - zwlaszcza przy tak niskim montazu dziennych (zwlaszcza przy wjezdzie pod wzniesienie) :wink:

Chyba obojętnie. Poprawnie wykonane i ustawione światła do jazdy dziennej dają snop światła mocno rozporoszony, skierowany "w górę", w okolicę twarzy kierowców nadjeżdżających. Nie oślepiają, ale sposób ustawienia sprawia, że wg. badań Philipsa są one lepiej widoczne niż mijania w dzień, w warunkach dobrej przejrzystości powietrza ;)
To nie są światła przeciwmgłowe, które świecą przy asfalcie ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

21 gru 2013, 11:48

Sigma pisze:
R.E.D. pisze:mimo wszystko chyba jednak lepiej jest widoczny samochod na swiatlach mijania - zwlaszcza przy tak niskim montazu dziennych (zwlaszcza przy wjezdzie pod wzniesienie) :wink:

Chyba obojętnie. Poprawnie wykonane i ustawione światła do jazdy dziennej dają snop światła mocno rozporoszony, skierowany "w górę", w okolicę twarzy kierowców nadjeżdżających. ...
To nie są światła przeciwmgłowe, które świecą przy asfalcie ;)

trzeba zauwazyc, ze MX5 to niewielkie auto, do tego halogeny sa nisko umiejscowione, co wg. mnie nie jest korzystne, jesli chodzi o widocznosc.
kazdy sam moze sie generalnie przekonac sam na drogach ,co do efektywnosci dziennych.
jak dla mnie to halogeny jako dzienne, to lekko niekorzystny wariant.
pozdr.
E
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 gru 2013, 12:20

Sigma pisze:Poprawnie wykonane i ustawione światła do jazdy dziennej dają snop światła mocno rozporoszony, skierowany "w górę", w okolicę twarzy kierowców nadjeżdżających.

wiem w jaki sposob swieca dzienne :wink: ale co z tego, jesli wjezdzajac na wzniesienie najpierw wylania sie gora samochodu i juz kilka razy mialem sytuacje, w ktorej wlasnie przez dzienne bedace zamontowane nizej nie widzialem samochodu :roll:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 gru 2013, 15:41

Enduro pisze:trzeba zauwazyc, ze MX5 to niewielkie auto, do tego halogeny sa nisko umiejscowione, co wg. mnie nie jest korzystne, jesli chodzi o widocznosc.
kazdy sam moze sie generalnie przekonac sam na drogach ,co do efektywnosci dziennych.
jak dla mnie to halogeny jako dzienne, to lekko niekorzystny wariant.
pozdr.
E

Nikt tu nie mówi o halogenach jako dziennych. Cały czas rozmawiamy o prawdziwych lampach DRL, montowanych w miejscu przewidzianym na światła przeciwmgłowe w NBFL :razz:
R.E.D. pisze:ale co z tego, jesli wjezdzajac na wzniesienie najpierw wylania sie gora samochodu i juz kilka razy mialem sytuacje, w ktorej wlasnie przez dzienne bedace zamontowane nizej nie widzialem samochodu :roll:

Fakt, takie sytuacje się zdarzają... Ale to zależy od regionu zamieszkania :P U mnie w większości niziny, to z takim problemem spotykam się od święta :P

A jak się jeździ po bardziej górzystych rejonach, warto rozważyć włączenie świateł mijania :kciuk:

ps. Mamy dość "niskie" auta, więc do pewnych rzeczy trzeba się przyzwyczaić. Np. jakoś częściej jestem oślepiany jak jeżdżę w nocy MXem, niż gdy wsiadam do dupowozu... :roll:
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 gru 2013, 15:52

R.E.D. pisze:zwlaszcza przy tak niskim montazu dziennych (zwlaszcza przy wjezdzie pod wzniesienie)

Idąc tym tropem to w MX-5 mozna zamontować dzienne do górnej ramy przedniej szyby i dopiero będzie OK (maksymalna wysokość montażu 1.5m od jezdni), przy podjeździe pod wzniesienie będzie super widoczna, najpierw lampy a potem reszta. Lampy do jazdy dziennej mają poprawiać widoczność samochodu a nie ją gwarantować. Przepisy określają minimalne wymiary i jeżeli są spełnione dalsze rozważania są bez sensu. Każdy robi jak mu pasuje.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

21 gru 2013, 16:00

wojteks pisze:...
Idąc tym tropem to w MX-5 mozna zamontować dzienne do górnej ramy przedniej szyby i dopiero będzie OK....

polecam przeczytaj co piszesz,
zastanow sie nad sensem tych postow
no i lamp dziennych
warto.
E
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 gru 2013, 20:59

Enduro pisze:przeczytaj co piszesz

Czytam przed wysłaniem.

Enduro pisze:zastanow sie nad sensem tych postow

Posty są sensowne, nie zawsze muszę się zgadzać z opinią innych, to głos w dyskusji którą ktoś kiedyś zapoczątkował, nie ma jedynie słusznego rozwiązania.

Enduro pisze:no i lamp dziennych

Wymóg przepisów bo statystyka coś tam wykazała, to jednak nie gwarantuje bezpieczeństwa. Owszem, zwiększa prawdopodobieństwo zauważenia samochodu z włączonymi światłami (dzienne albo mijania zwane często krótkimi) ale tego nie gwarantuje. Zauważ też że soczewkowe mijania są raczej słabo widoczne.

Enduro pisze:warto

Pewnie że warto stosować lampy do jazdy dziennej i żarówki premium w lampach do jazy w nocy. Co do miejsca montażu lamp do jazdy dziennej to w 99% jest to bez znaczenia byle spełniało warunki techniczne narzucone przepisami (pomijam jakieś linijki świetlne czy inne światełka które nigdy homologacji mieć nie powinny bo ich i tak nie widać w dzień).

Temat zaczął się od prostego pytania, nasza dyskusja mocno się rozwinęła ale nikt nie podał wprost linku do lamp które można zamontować bez rzeźby w miejsce lamp przeciwmgłowych MX-5 NB. Tu nie było miejsca na wymądrzanie się że przed wzniesieniem nie widać itp. pytanie było prosto sformułowane i myślę że pytający prostej odpowiedzi oczekiwał.

Z mojej strony EOT.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

21 gru 2013, 22:39

wojteks pisze:...Tu nie było miejsca na wymądrzanie się że przed wzniesieniem nie widać itp. pytanie było prosto sformułowane i myślę że pytający prostej odpowiedzi oczekiwał.
Z mojej strony EOT.

i ty to piszesz a uprzednio polecasz montaz na dachu. :kciukdol:
i to wg. Ciebie jest prosta i odpowiednia podpowiedź!
sorry, :bang:
nie skomentuje tego, na pewno inny bezstronniczo ocenia twoją kompetentość i fachowość co do towich wpisów, na tym forum.
choć korci mnie lekko, aby napisać tobie gdzie takie rzeczy możesz wypisywać bez zagrożenia przyganą.

E.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 gru 2013, 9:12

wojteks pisze: Lampy do jazdy dziennej mają poprawiać widoczność samochodu a nie ją gwarantować.

po prostu genialne stwierdzenie - mysle, ze w rzadzie zrobisz kariere :wink:
wojteks pisze:Temat zaczął się od prostego pytania, nasza dyskusja mocno się rozwinęła ale nikt nie podał wprost linku do lamp które można zamontować bez rzeźby w miejsce lamp przeciwmgłowych MX-5 NB. Tu nie było miejsca na wymądrzanie się że przed wzniesieniem nie widać itp. pytanie było prosto sformułowane i myślę że pytający prostej odpowiedzi oczekiwał.

po co linki, skoro zostala podana nazwa samochodu, z ktorego pasuje p&p? podalem tez nazwe nowego, ale dosc kosztownego produktu i podwazylem sens montowania takich swiatel podajac zywy przyklad, zktorym czesto sie spotkalem - zwlaszcza podczas wyprzedzania. to jest wg ciebie wymadrzanie?! :bang:
dodam, ze jesli ktos ma nb jeszcze na starych lub obnizonych sprezynach, to juz pewnie miejsce halogenow jest tak nisko, ze jest niezgodne z przepisami, a o ograniczonej widocznosci przytoczonej wyzej juz nie wspomne :roll:
janekpower
Posty: 157
Rejestracja: 13 lip 2013, 16:59
Lokalizacja: Bytom

02 sty 2014, 23:56

Przeszukując forum niestety nie znalazłem montażu świateł dziennych do NB wiec musialem metoda prob i błędów sam do tego dojść. Oczywiscie sie udalo. Jezeli ktos to robi pierwszy raz a nie zna sie kompletnie na elektryce jak Ja to zajmie mu to okolo 6h i nie zartuje. Mi to zajelo nawet troche dluzej nie spieszac sie. Mam nadzieje, że ten krociótki poradnik pomoże szanownym forumowiczom.

Ok. To zacznijmy od początku. Zakupiłem te lampy http://allegro.pl/swiatla-lampy-led-jazdy-dziennej-ring-ford-nssc-i3841600976.htm.

Wazna przy tym jest homologacja wybita na szkle w tym przypadku E4 i A02 jako pozycje. Zasada jest taka ze dzienne maja sie zapalać po przekreceniu stacyjki(to jest najtrudniejsze) a po wlaczeniu swiatel pozycyjnych lampy dzienne gasną a dokokola nich zapala sie oring, swiatlowód czy jak kto zwał.

Mozna chyba tez trafic na opakowanie w których oring pali sie na zielono. Nie wiem czy to tylko na niektórych zdjęciach fotomontaż czy rzeczywiście czasem trafi sie zielone oringi. Ja dostałem białe.


Dostaje sie w zestawie jeszcze automat, ktory dba o to zeby wszystko pracowalo jak nalezy. Roznych rozmiarów zaslepki w zaleznosci od wielkosci otworu, żeby wyglądało w miare schludnie, metalowe mocowania. No i trzy kabelki koloru:

-czerwonego(+)
-czarnego, masa (-),
-zółtego.

Mase podpinamy wszedzie. Mozna do srubki od blotnika albo ja miałem takie specjalne miejsce:

Obrazek. biała kostka pod lewym reflektorem.


Najpierw sposób montażu samych swiateł: Podejrzewam zę nie wszyscy bedą mieli ale ci co maja halogeny badz miejsce na halogeny to po zdjeciu zderzaka(niestety zderzak trzeba zdemontować, nie ma lipy) to moim oczom ukazało sie takie fajne mocowanie.

Obrazek

Musiałem odkrecic halogeny krzyżakiem, które potraktowałem pulsatorem kinetycznym zeby puścily.

Widoczne dwie srubki u góry są do zdjęcia mocowania. Latwiej wtedy zamontowac dzienne, jak rowniez popuszczone sluzą do dokladniejszego ustawienia w lewa badz prawa strone.

Obrazek z profilu wygląda tak



Po wstepnym zamocowaniu i wyposrodkowaniu ledów zająłem sie kabelkami.

Na pierwszy ogień poszedł kable koloru czarnego(masa), którą podpiąłem do wspomnianej białej kostki).

Z czerwonym kabelkem było najwiecej zabawy. Kilka możliwości to skrzynka bezpieczników, cewka zaplonowa albo poszukac w kabinie. Pierwsze dwie mozliwosci były zbyt zaawansowane jak i niemozliwe do zrealizowania wiec poszukałem miejsca w kabinie. i tutaj tez bylo pare mozliwosci. albo zapalniczka, albo stacyjka. oczywiscie bylo wiecej mozliwosci ale ja wybralem jednak stacyjke. Udalo mi sie zlokalizować czerwony kabelek ktory idzie od stacyjki i zlutowalem go. Trudno było go przeciągnąć do kabiny. Ale pod pompą hamulcową była głowna wiązka zabezpieczona szarą gumową zaslepka. nie ma sie co siłować z zaslepką. Zrobiiłem w niej dziurke i pociągnąłęm kabelek. Jeżeli ktoś nie znajdzie kabla zasilajacego od stacyjki moze pociągnąć kabelek troche dalej do zapalniczki(do + w moim przypadku kabel plusowy był koloru zółtego nie wiem czemu ale w 99% jest czerwony)


Jedna uwaga Czerwony kabel, który jest w zestawie a ktory idzie od automatu jest za krótki, wiec wyciągnąłem ze starej instalacji przeciwmgielnych i dolutowałem. Jesli ktos nie miał halogenów czy nie ma zadnego kabla to musi dokupić w elektronicznym(byle nie na 220V).

No no i pozostał kabelek zółty: Trzeba do ktorejs pozycyjki z lewej lub z prawej strony sciagnąć troche izolacji z czerwonego kabla od zasilania pozycyjnych i przylutować zółty. Mozna sobie też kupić specjalne klipsy w elektronicznym do takiego spinania kabli.

PS: NAJŁATWIEJ JEST ZÓŁTY KABEL I WSZYSTKO POPODŁĄCZAĆ Z LEWEJ STRONY SAMOCHODU ACZKOLWIEK JA MIALEM JAKIS PROBLEM Z LEWA POZYCYJKA W REFLEKTORZE I MUSIAŁEM PODPIĄĆ ZÓŁTY DO PRAWEJ POZYCYJKI(w tym wypadku też musiałem zotlty kabel troche przedłużyć o 15, 20 cm )


Sądze ze wyczerpałem temat.

Jezeli ktoś dalej bedzie miał problemu z montażem to służe pomocą.



Jutro zejde i porobie parę zdjęć jak to wygląda i pokaze dokladna dokumentacje fotograficzna.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2014, 9:54

Janekpower czy po zdjęciu zaślepki halogenów w zderzaku ten uchwyt pod halogeny powinien być widoczny?

Pytam bo nie widzę, a nie chcę 2 razy zderzaka montować jeśli okaże się, że trzeba pokombinować z uchwytem.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2014, 10:48

Cześć
Ja mam pytanie odnośnie homologacji. Czy musi ona być na lampy, czy na klosz jako taki? Tzn, czy można wbudować wewnątrz klosza lamp NB pasek ledowych dziennych?

Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ