Hardtop

Poradźcie mi czy warto

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

15 paź 2006, 22:09

Hej,

Myślałem od jakiegoś czasu o kupnie hardtopu. Obserwując oferty, które czasami pojawiają się na allegro i to co można kupić za granicą widzę, że musiałbym wydać około 4-4.5 tys zł wliczając w to koszt wyprawy np. do Niemiec. Dzisiaj naszła mnie myśl czy w ogóle warto.

Autem planuję jeździć całą zimę do pracy i z powrotem (2x25 km). W dłuższe trasy jeżdżę autem żony. Mazda ma garaż, pod chmurką parkuję jedynie pod biurem. Co w takiej sytuacji tak naprawdę zyskam kupując hardtop?

Pozdrawiam,
tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

16 paź 2006, 7:19

Najbardziej zauważalnym efektem HT jest więcej światła w kabinie i lepsza widoczność do tyłu. Auto sprawia też wrażenie znacznie sztywniejszego niż pod szmatą czy topdown. Jest też luz związany z odśnieżaniem - po prostu zgarniasz śnieg i nie martwisz się czy coś nie popęka (nie powinno, ale...). Z drugiej strony każdej zimy są takie dni, że ma się ochotę pojeździć topdown i w tym HT trochę przeszkadza. Ja kupiłem auto z dachem i używam go mniej więcej od połowy grudnia do połowy marca. Czyli kalendarzową zimę i ani dnia dłużej;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
piotr k.
Donator
Donator
Posty: 326
Rejestracja: 13 wrz 2006, 21:51
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 paź 2006, 8:59

Podpisuję się pod wszystkim, co napisał Konrad (prócz tego, że nie mam ochoty jeździć bez dachu przy temp. +5 st.C). Dodam to, co mi radzono gdy zadałem takie samo pytanie na forum 1,5 roku temu, gdy podejmowałem decyzję o kupnie HT. Masz jakby drugi- inny samochód, taki coupe, sztywniejszy, mający bardziej sportowy dźwięk (w środku), no i przede wszystkim nie denerwujesz się, że Ci jakiś chłystek dach potnie i ukradnie notesik i czapkę z daszkiem z samochodu. Jeśli masz garaż, to z zakładaniem HT nie ma problemu. Robię to sam w 20 minut (pierwszy raz- bez treningu)- mam podwieszony pod sufitem na pasach i spuszczam go po trochu na stojący samochód. We dwóch to kilka minut.
Dwa razy w roku masz przyjemność- raz jak zakładasz dach, drugi raz jeszcze większą jak go wreszcie zdejmujesz.
Jest zupełnie inna sprawa, czy te drobne zalety są warte 4000, ale sprzedając samochód jest duża szansa odzyskać je w dużym stopniu.
piotr k.
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2006, 7:35

HT -4-5 tys.PLN za drugie auto klasy miatki, to chyba nie jest wygórowana cena :wink:
Mając HT, masz de facto dwa autka - roadstera i coupe. Oba piekne ... ale inne w swym pieknie, takie same, ale nier tożsame :lol:

PS: nota bene w Australii NC RHT ze składanym dachem jest o 10 AUS tańsza niż soft top + HT.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2006, 13:17

A oto co znalazłem na www.miata.net, a propos pytania:
Why would someone get a hard top?
There are a number of reasons. Here are some:

The Spec Miata racing series requires Original Equipment (OE) hard tops or no top at all.
The hard top increases chassis rigidity and reduces aerodynamic drag for better performance.
The car is quieter and more comfortable on the highway with the hard top on.
The OE top's large window reduces blind spots.
The hard top has a rear defroster and is more insulated for winter use.
The hard top increases vehicle security. Many people never lock their cars for fear of the soft top being cut.
It makes the car look entirely different. I think it looks much more anonymous - I never get comments on the car when the top is on!
It increases resale value, since hard tops do not depreciate significantly. A 10-year old Miata with a hard top would be worth 20% more than one without!


Więcej o HT: http://www.miata.net/garage/hardtop/
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
ODPOWIEDZ