Cześć
Czy kręcąc kierownicą do końca w lewo powinienem mieć taki sam zakres obrotu jak w prawo? Demontowałem kolumnę kierowniczą i po pierwszym złożeniu zauważyłem że kręcąc w lewo mam mniej niż w prawo. Przy jeździe prosto kierownica była równo więc tu trochę zgłupiałem.
NBFL - Ilość obrotów kierownicą w L/P nie jest równa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
raczej powinno byc rowno, ew. mala rozbieznosc taka ze przelozenie o 1 ząbek na wieloklinie zmienia ją w drugą stronę o podobną wartość.
Mozna założyć kierownicę krzywo i potem do tego doregulować ustawienie kół (zbieżność). Niektorzy tak robia bo np. maglownica ma luz w polozeniu srodkowym. Oczywiscie wlasciwszym rozwiazaniem w takim przypadku jest regeneracja magla.
Mozna założyć kierownicę krzywo i potem do tego doregulować ustawienie kół (zbieżność). Niektorzy tak robia bo np. maglownica ma luz w polozeniu srodkowym. Oczywiscie wlasciwszym rozwiazaniem w takim przypadku jest regeneracja magla.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
OK, dzięki. Luzów w maglownicy nie mam albo są niewyczuwalne. Będę informował o postępach bo aktualnie znowu zdemontowałem kolumnę kierownicy żeby wymienić zwijak poduszki. Kierownica tak mocno siedziała na wieloklinie że nie byłem w stanie jej zdjąć w aucie.
Chyba znalazłem przyczynę
. Spora różnica na końcówkach drążków kierowniczych. Ciekaw jestem czy po wyrównaniu obu stron pojawi się luz na maglownicy jak zasugerował kolega @Alex.
Tematem zajmę się w niedługiej przyszłości bo mam jeszcze kilka rzeczy do ogarnięcia w przednim zawieszeniu.

Tematem zajmę się w niedługiej przyszłości bo mam jeszcze kilka rzeczy do ogarnięcia w przednim zawieszeniu.
- Załączniki
-
- 20220508_145634.jpg (2.55 MiB) Przejrzano 734 razy
-
- 20220508_145601.jpg (2.92 MiB) Przejrzano 734 razy
miałem tak samo - odkręciłem kierownicę i wyśrodkowałem i po tym geo, ale nie odbijał kierunkowskazów wtedy kiedy powinien - później znalazłem przyczynę (przy okazji wywalania wspomagania - kilka lat o zakupie
) : ktoś przekręcił drążek kolumny podczas montażu i po skręceniu jak powinno już wszystko działa jak należy 


Temat wydaje się, że został ogarnięty. Wymiana końcówek drążków + ustawienie zbieżności pomogły. Jak się okazało to stare końcówki już się przycinały i ręcznie praktycznie nie szło nimi ruszać. Przy okazji jeden sworzeń wahacza też został wymieniony bo miał luzy.