NA 1.6 90KM stuki silnika

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sajmonnara
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2021, 17:14
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2021, 20:59

Witam, ostatnio zabrałem mazdę na mały serwis wymiana rozrządu , filtrów, uszczelniaczy , paski oracz oczywiście oleju i po wymianie oleju zaczęło się małe klekotanie silnika na którego nie było wcześniejszy olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Możliwe że odzywa sie HLA ? Czy problem może być bardziej skompilowany ciśnienie oleju w normie klekotanie słychać na biegu jałowym oraz rozgrzanym silniku.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 lis 2021, 22:53

sajmonnara pisze:
16 lis 2021, 20:59
Witam, ostatnio zabrałem mazdę na mały serwis wymiana rozrządu , filtrów, uszczelniaczy , paski oracz oczywiście oleju i po wymianie oleju zaczęło się małe klekotanie silnika na którego nie było wcześniejszy olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Możliwe że odzywa sie HLA ? Czy problem może być bardziej skompilowany ciśnienie oleju w normie klekotanie słychać na biegu jałowym oraz rozgrzanym silniku.
Moim zdaniem.
No oczywiście że HLA.
Wiele lat temu miałem NA.
Wlej 10W40 np. Valvoline, powinno być lepiej.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lis 2021, 7:06

imho bez sensu wymieniac swiezy olej na inny

mozliwe ze to HLA, musialby ktos posluchac.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

17 lis 2021, 15:59

sajmonnara pisze:
16 lis 2021, 20:59
olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Do 25 letniego silnika pracującego wcześniej na nie wiadomo czym taki olej? Przesadziłeś z tym olejem, może rozpuścił osady i zatkał HLA. Może się okazać że bez wymiany popychaczy hydraulicznych się nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2021, 16:02 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lis 2021, 16:02

wojteks pisze:
17 lis 2021, 15:59
sajmonnara pisze:
16 lis 2021, 20:59
olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Do 30 letniego silnika taki olej? Przesadziłeś z tym olejem, może rozpuścił osady i zatkał HLA. Może się okazać że bez wymiany popychaczy hydraulicznych się nie obejdzie.
Bez przesady olej to nie płyn do przetykania rur ;), Alex dobrze mówi- daj posłuchać komuś kto też ma NA
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

17 lis 2021, 16:04

Skoro stuka to nie napełnił HLA prawidłowo, przyczyny w zasadzie są 2:
1. zatkane HLA
2. zbyt niskie ciśnienie oleju.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lis 2021, 16:07

poki co nie wiadomo czy to HLA czy nie

chyba wiekszosc NA jezdzi ze stukajacymi czesciej lub rzadziej HLA i nic im poza tym nie jest.

HLA mozna wyjac i wyczyscic, np. przy wymianie rozrzadu, podobno to bardzo pomaga.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
sajmonnara
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2021, 17:14
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2021, 16:41

Mogę wam podesłać filmik może po tym coś da radę stwierdzić , jeżeli chodzi o ten olej No to jest to moja pierwsza NA a z tego co się dowiadywałem to dużo osób powiedziało mi ze 10w40 jest za lepki do tych silników i lepiej właśnie zalać 5w40 także tez tak zrobiłem z tego co pamietam to wcześniejszy olej nie był to jakiś chłam tyle ze było to 10w40.
Natomiast jest jeszcze możliwa jedna hipoteza ze warsztat mnie zrobił w 3 złote i zalali mi coś innego niż prosiłem bo poszli książkowego czyli 5w30.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

17 lis 2021, 17:20

Mi się HLA tłukły na 10w40 - po rozruchu kilka sekund i po dłuższej jeździe też. Zmieniłem na Motul 5W30 i oprócz kilku stuknięć w trakcie uruchamiania problem zniknął. Inna sprawa, że trzeba częściej kontrolować poziom oleju...
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

29 lis 2021, 21:29

U mnie zalany był 5w30 i przez letni sezon chyba troszkę go przegrzalem i klepało jak szalone, natomiast po zmianie na 5w40 (przedtem zalany vitaflush) motul xcess 2gen pięknie się wyciszyło już od pierwszych obrotów wału. Polecam :)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 lis 2021, 14:35

Ja poszedłem za namową zaprzyjaźnionego serwisu Mitsubishi (bodajże na klepiące HLA jakieś Lancery lub Galanty narzekały).
10w60 i była cisza. Na zimę 10w40 - podobnie: cisza.
Obrazek
ODPOWIEDZ