Zapieczone koło pasowe wału.
Mało czasu!!!!!!Dużo rdzy!!!!!! Ratunku!!!!!11
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Taki problem: robię rozrząd w nb 1.8, nie mogę zdjąć koła pasowego wału. Odkręciłem 4 śrubki ale koło nawet nie drgnie.
Próbowałem ściągaczem do łożysk ale tylko odłupałem kawałek rantu .
Próbowałem ściągnąć koło razem ze śrubą ale śruba też nie idzie -silnik się obraca kiedy próbuję przedłużką albo pneumatem. Z zapiętym 5 biegiem i hamulcem w podłodze.
Próbowałem zaprzeć przedłużkę o podłużnice i strzelić rozrusznikiem ale też bez efektu.
Jakieś pomysły?
Próbowałem ściągaczem do łożysk ale tylko odłupałem kawałek rantu .
Próbowałem ściągnąć koło razem ze śrubą ale śruba też nie idzie -silnik się obraca kiedy próbuję przedłużką albo pneumatem. Z zapiętym 5 biegiem i hamulcem w podłodze.
Próbowałem zaprzeć przedłużkę o podłużnice i strzelić rozrusznikiem ale też bez efektu.
Jakieś pomysły?
- Załączniki
-
- 20210812_175129.jpg (2.65 MiB) Przejrzano 2048 razy
- ace
- Donator
- Posty: 565
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
400nm to ma byle elektryk. Duży pneumat to taki do TIRów i autobusów, 1" nasadki.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
400nm ma byle elektryk ale "busting torque" moja 180nm makita ma 380nm "business torque".
Ten którego używałem ( Sip aeropro) ma 400nm i 610nm busting torque. 1 calowy klucz pneumatyczny raczej mi się tam nie zmieści
Zamiast mnie rozliczać z niutonometrów lepiej byś powiedział jak zmieścić pod maską dwumetrową rurę
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Mam u siebie taką blokadę w garażu. Muszę ją tylko odszukać. Blokadę opierałem o podłogę bo auto stało na kołach. Odezwij się na prv jak coś.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- venivicivoof
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 kwie 2021, 20:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Wrocław
u mnie było też tak tragicznie, weź ziomka niech siedzi z wbitym hamulcem i 5 biegiem, no i dłuższa rurka, dużo dłuższa rurka i dużo wd40 (tylko pamiętaj, żeby zetrzeć ze śruby przed nałożeniem nasadki).
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Długa rurka odpada, najdłuższa jaka mieściła się pod maską tylko połamała klucz.venivicivoof pisze: ↑24 sie 2021, 11:21u mnie było też tak tragicznie, weź ziomka niech siedzi z wbitym hamulcem i 5 biegiem, no i dłuższa rurka, dużo dłuższa rurka i dużo wd40 (tylko pamiętaj, żeby zetrzeć ze śruby przed nałożeniem nasadki).
Na razie odpuściłem temat bo czeka mnie wyjazd. Jak wrócę to skonstruuję blokadę, a jak to nie pomoże to rozetne koło
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Zakładałem na zębatkę rozrządu żeby odkręcić śrubę. Koło pasowe zdejmowałem powoli obijając je dookoła młotkiem gumowym bo inaczej nie chciało zejść. Co kilka uderzeń sprawdzałem czy pojawił się jakiś luz przy próbie "kiwania" kołem na boki. Po pewnym czasie dało się wyczuć delikatny luz co oznaczało, że "odpukałem" trochę rdzy. Koło nadal nie chciało zejść w związku z czym "pukałem" dalej. Po pewnym czasie luz był na tyle duży, że "kiwając" kołem dało się powoli usuwać rdzę na wale i w końcu koło zeszło. Niestety innego sposobu chyba nie ma. Jeśli będziesz ściągał na siłę to prawdopodobnie zniszczysz koło pasowe.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No właśnie w tym jest problem-u mnie koło pasowe jest przyklejone do zębatki pod spodem. Nie idzie tego poluzować, ściągacz tylko odłupał kawałek na obwodzie a koło dalej siedzi. Nie sądzę żeby dało się je ściągnąć bez uszkodzeniaMorfi pisze: ↑25 sie 2021, 7:00Zakładałem na zębatkę rozrządu żeby odkręcić śrubę. Koło pasowe zdejmowałem powoli obijając je dookoła młotkiem gumowym bo inaczej nie chciało zejść. Co kilka uderzeń sprawdzałem czy pojawił się jakiś luz przy próbie "kiwania" kołem na boki. Po pewnym czasie dało się wyczuć delikatny luz co oznaczało, że "odpukałem" trochę rdzy. Koło nadal nie chciało zejść w związku z czym "pukałem" dalej. Po pewnym czasie luz był na tyle duży, że "kiwając" kołem dało się powoli usuwać rdzę na wale i w końcu koło zeszło. Niestety innego sposobu chyba nie ma. Jeśli będziesz ściągał na siłę to prawdopodobnie zniszczysz koło pasowe.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1706
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Koło pasowe jest przykręcone do koła zębatego na cztery śrubki. Gdy je odkręcisz to koło powinno obracać się na wale. Nie obraca się bo jest zapieczone czyli narosło dużo rdzy. Nos wału jest gładki. Ma jedynie wycięcie w które wsunięty jest trzpień blokujący kółko zębate od rozrządu. Gdy zaczniesz "pukać" młotkiem to rdza powinna się kruszyć. W moim wątku jest relacja z wymiany rozrządu.
Może ktoś inny ma lepszy, wypraktykowany pomysł. W sumie to każdy forumowicz przynajmniej raz zmieniał rozrząd w NA/NB i zdejmował te kółka.
Może ktoś inny ma lepszy, wypraktykowany pomysł. W sumie to każdy forumowicz przynajmniej raz zmieniał rozrząd w NA/NB i zdejmował te kółka.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No ja wiem jak to jest zamocowane I wiem że się powinna skruszyć ale się nie kruszy i koło nie schodzi. Konsensus jest póki co taki że trzeba zablokować koło I ruszyć śrubę to może odpuści.Morfi pisze: ↑25 sie 2021, 8:59Koło pasowe jest przykręcone do koła zębatego na cztery śrubki. Gdy je odkręcisz to koło powinno obracać się na wale. Nie obraca się bo jest zapieczone czyli narosło dużo rdzy. Nos wału jest gładki. Ma jedynie wycięcie w które wsunięty jest trzpień blokujący kółko zębate od rozrządu. Gdy zaczniesz "pukać" młotkiem to rdza powinna się kruszyć. W moim wątku jest relacja z wymiany rozrządu.
Może ktoś inny ma lepszy, wypraktykowany pomysł. W sumie to każdy forumowicz przynajmniej raz zmieniał rozrząd w NA/NB i zdejmował te kółka.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 lip 2019, 11:31
- Model: NA
- Wersja: Mazda MX-5 1998
- Lokalizacja: Polkowice
Dla przyszłych pokoleń.
Miałem to samo. Nawet klucz pneumatyczny 1200Nm nie dał rady.
A co pomogło?.......Klucz udarowy Milwaukee na akumulator - pełna moc od początku i po 15 sekundach śruba puściła. Polecam
Miałem to samo. Nawet klucz pneumatyczny 1200Nm nie dał rady.
A co pomogło?.......Klucz udarowy Milwaukee na akumulator - pełna moc od początku i po 15 sekundach śruba puściła. Polecam