licznik szaleje w NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

13 lis 2009, 10:03

Zauważyłem od pewnego czasu że na naszych pięknych dziurawych drogach mój licznik szaleje, otóż po wjechaniu na dość sporą nierówność wszystkie wskazówki opadają na sekundę i wracają do prawidłowego położenia.

licznik kilometrów też gaśnie na sekundkę.

Domniemam że jest problem z masą lub prądem +

Może ktoś już spotakł się z czymś takim, gdzie zacząć szukać ? licznik wyjmować ?
gdzie jest punkt masowy dla licznika ?

wszelkie informacje będą dla mnie cenne.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 lis 2009, 10:20

Marcin_TDI, na początek sprawdź klemy na aku. Mogła się jakaś poluzować i na ułamek sekundy na dziurach nie dostajesz prądu z akumulatora.

Mi kiedyś spadła klema i nie wiedziałem co się dzieje, bo samochód po prostu umarł jak chciałem ruszać gdy otwarli przejazd kolejowy :P Nawet awaryjnych włączyć nie mogłem. Powodem były właśnie dziury i to, że spadła klema. Może być tak, że u Ciebie powraca na swoje miejsce po zaliczeniu dziury. U mnie wisiała kilka cm wyżej.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 lis 2009, 16:16

ale tak by nie przygasalo bo idzie zasilanie z altka. Marcin dobrze kobinuje ze ucieka mu zasilanie zegarow
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 lis 2009, 23:00

Marcin_TDI pisze:Może ktoś już spotakł się z czymś takim, gdzie zacząć szukać ? licznik wyjmować ?
gdzie jest punkt masowy dla licznika ?

Do licznika dochodzą 3 wiązki (z tyłu na górze od strony szyby). Z tego co pamiętam jak demontowałem swój, nie są zakończone typowymi wtyczkami z metalowymi pinami, bardziej wygląda to jak taśma z metalizowanymi ścieżkami przewodzącymi. Może Twój licznik był już kiedyś demontowany i któraś z nich się wysunęła i traci kontakt, warto sprawdzić. Aby się do nich dostać trzeba zdjąć górną obudowę licznika (mocowana jest na wcisk, bez śrub).

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 lis 2009, 23:24

majkel_c pisze:mocowana jest na wcisk, bez śrub

Poważnie? A ja już od dobrego miesiąca śmigam z przepaloną żaróweczką licznika bo mi się nie chce całej obudowy kolumny kierowniczej rozbierać... :razz:
Mogę prosić instrukcję jak to zrobić, by nie połamać jakichś zaczepów? :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 lis 2009, 23:27

podpinam sie do prosby Dzuniora - ta sama sytuacja :)
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2009, 7:53

na taką odpowiedź czekałem, w tym tygodniu sprawdzę te połączenia przy liczniku.
zaznaczyłbyś na jakiejś fotce co trzeba zdemontować żeby licznik wyjąć...
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2009, 14:02

No właśnie fotek nie mogę znaleźć :neutral: Jak demontowałem licznik to je zrobiłem (zgodnie ze starą dobrą zasadą aby przy składaniu wiedzieć jak to wcześniej wyglądało :mrgreen: ). Pogrzebię jeszcze...

Pozdr
eM
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

16 lis 2009, 20:23

Zeby dostac sie do licznika nalezy odkrecic trzy sruby oslony kolumny kierowniczej (od spodu, dwie po lewej stronie, jedna przy kierownicy druga troche ponizej, trzecia sruba po prawej przy kierownicy), jak juz odkrecimy sciagamy gorna czesc obudowy (dolna zostaje na miejscu). Nastepnie po sciagnieciu obudowy chwytamy dolna czesc daszka i ciagniemy mocno ale z wyczuciem, jak juz wyjdzie dolna czesc tak samo postepujemy z gornymi zatrzaskami w liczbie trzech, po lewej prawej i na srodku, proponuje zaczac od lewej lub prawej a na koncu wyciagac srodek. Wlasnie dostalismy sie do zegarow, od gory sa trzy wtyczki, z lewej na srodku i z prawej. mysle ze wystarczy je mocniej docisnac i bedzie po problemie. Mam nadzieje ze chociaz troche przyblizylem dostanie sie do zegarow :wink:
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2009, 7:14

Mako, wisze piwko :mrgreen: dzięki :cool:
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Mako
Posty: 102
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19
Lokalizacja: Pyrlandia

17 lis 2009, 9:28

Marcin_TDI pisze:Mako, wisze piwko :mrgreen: dzięk

Ostatnio zmienialem zegary wiec sciaganie obudowy zajmuje mi teraz okolo 2 min i to bez specjalnego pospiechu :mrgreen: a musialem co chwila poprawiac ustawienie wskazowek
rabbeat
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2009, 9:34
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2009, 9:40

(Pierwszy post) Byłem na przeglądzie nowokupionej Miaci w serwisie mazdy i panowie zdiagnozowali mi, że problem leżącej wskazówki licznika tkwi w reduktorze wkręconym w skrzynię biegów. Gówienko ma parę cali a za nowe trzeba zapłacić ok. 800 zł.
btw. przegląd kosztował ponad 900 :/ - mam nadzieję, że warto.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 lis 2009, 9:45

kup impulsator z jakiejś skrzyni biegów wystawionej na allegro i po sprawie....ponadto jest tu kilku forumowiczów którzy handlują częściami i z pewnością mają kilka przekładni z NB, wystarczy poszukać :wink: a za 800zł to kupisz u nich całą skrzynię biegów :mrgreen: serwisy ASO omijaj szerokił łukiem, doją z kasy niemiłosiernie :wink: pochwal się co zrobili za te 900zł :?:
rabbeat
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2009, 9:34
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2009, 10:42

Wyregulowali hamulce, naciągnęli ręczny, filtr oleju, filtr powietrza, wymienili olej, płyn chłodzący wyrównali, bo wlałem za dużo na stacji, wyregulowali pasy bezpieczeństwa i wymienili piórka wycieraczek. Powkładali zaślepki, gdzie nie było, ale to już kosmetyka. :wink: Poza tym kombinowali coś przy Webasto, ale nic nie zrobili, bo czasami czuło się benzyne w kabinie, co trochę zaniepokoiło bardziej mojego Ojca, niż mnie, bo moim zdaniem to spaliny. No i oczywiście ciśnienie w kołach.
Mam tylko nadzieję, że przy następnym przeglądzie nie będzie powtórek. :neutral:

Swoją drogą jestem baaardzo zadowolony z tego samochodu.To po prostu gokart! :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 lis 2009, 10:46

rabbeat - lepiej zmień avatar :wink: - regulamin forum :wink:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2009, 15:43

rabbeat pisze:wyregulowali pasy bezpieczeństwa


Nie bardzo kleję o co kaman?? :shock:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ