Czołem! Miatką chce jeździć w ruchu cywilno-torowym, czasami prowadzić będzie moja luba, stąd pytanie:
1) czy DA SIĘ zalozyc ABS do NA bez ABS-u?
2) jeśli tak, to co będzie potrzebne a co można zostawić (przewody twarde np?)
Filozofię typu "ale ABS Ci nie potrzebny" proszę darujcie sobie. Wiem, że ABS potrafi uratować w wielu sytuacjach i chciałbym go mieć w NA.
[NA] swap ABS np z NB/NBFL
Pytanie techniczne a nie filozoficzne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Na bank potrzebujesz wiązki, sterownika, piast, czujników, zwrotnice. Nie wiem jak ze spięciem tego z ori kompem z NA. Ogólnie chyba nikt tego nie robił. Wiem, że autopaga ma abs z NB w swojej NA ale on mial NA z fabrycznym ABSem.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Czy jest jeszcze jakieś archiwum z opisem tego procesu? Szukam i nie mogę znaleźć…
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moze byc klopot. montaz ABS do auta bez ABS to sporo roboty to raz. Dodatkowo ciezko znalezc serwisowke do NAFL w ktorej ABS byl popularniejszy.
Oprocz wspomnianych czynnosci typu piasty, wiazka, sterownik dochodza na pewno modyfikacja przewodow sztywnych, przeniesienie zbiornika spryskiwaczy (ktoremu zwykle koroduje mocowanie do stanu dezintegracji wiec kolejne 200zl w ASO wydane). Przydaloby sie auto-dawca, i to nie anglik, i duzo czasu.
ale zgadza sie, ABS sie przydaje, ciesze sie ze go mam w swojej NA
Oprocz wspomnianych czynnosci typu piasty, wiazka, sterownik dochodza na pewno modyfikacja przewodow sztywnych, przeniesienie zbiornika spryskiwaczy (ktoremu zwykle koroduje mocowanie do stanu dezintegracji wiec kolejne 200zl w ASO wydane). Przydaloby sie auto-dawca, i to nie anglik, i duzo czasu.
ale zgadza sie, ABS sie przydaje, ciesze sie ze go mam w swojej NA
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Raczej żadnego archiwum nie ma ale Aro sobie poradził z tym bez większego problemu, skontaktuj się z nim to może Ci zamontuje, dla takiego specjalisty jak On to żadna filozofia.Grzybohun pisze:Czy jest jeszcze jakieś archiwum z opisem tego procesu? Szukam i nie mogę znaleźć…
Moja NA nie ma i nigdy mi ABS nie był potrzebny. Żaden system wspomagania nie zastąpi zdrowego rozsądku.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Da się ale czy nie prościej sprzedać tą i kupić taką z ABSem? ABS to nie kontrola trakcji, czasem pomoże ale nie ma co na to liczyć, przed piruetami zwykle nie zabezpieczy.Grzybohun pisze: ↑11 lis 2019, 9:34Czołem! Miatką chce jeździć w ruchu cywilno-torowym, czasami prowadzić będzie moja luba, stąd pytanie:
1) czy DA SIĘ zalozyc ABS do NA bez ABS-u?
2) jeśli tak, to co będzie potrzebne a co można zostawić (przewody twarde np?)
Filozofię typu "ale ABS Ci nie potrzebny" proszę darujcie sobie. Wiem, że ABS potrafi uratować w wielu sytuacjach i chciałbym go mieć w NA.
Za darmo nikt tego nie zrobi i pasuje dawca ABSu obok, późna NA lub NB. Praktycznie trzeba cały układ hamulcowy przełożyć, elektrykę ABSu też.
Przekladanie piast i przewodow nie jest mi straszne.
Aro z tego co widze dawno na forum nie był, niemniej napisze do niego.
A z kupnem NA z ABS - powodzenia, widzialem jedną u handlarza spod Poznania ale poliftową i to koniec
ciesze sie, ze sie da
Aro z tego co widze dawno na forum nie był, niemniej napisze do niego.
A z kupnem NA z ABS - powodzenia, widzialem jedną u handlarza spod Poznania ale poliftową i to koniec
ciesze sie, ze sie da
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Jak coś szukaj go na fb albo kontakt przez BrożynaGrzybohun pisze:Przekladanie piast i przewodow nie jest mi straszne.
Aro z tego co widze dawno na forum nie był, niemniej napisze do niego.
A z kupnem NA z ABS - powodzenia, widzialem jedną u handlarza spod Poznania ale poliftową i to koniec
ciesze sie, ze sie da
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?