Wymiana dachu

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wnu71
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2018, 22:44
Model: NB

22 mar 2019, 12:23

Mam wersje nb przedliftową z 1998 roku. Niestety dach w mojej Madzi umar śmiercią naturalną. Mam kilka sporych dziur, powstają nowe do tego postrzepione krawędzie.

Muszę zabrać się za jego wymianę i tu mam do Was kilka pytań, bo nie mam w tym zadnego doświadczenia.

1. Uważacie, że lepiej wymienić samo poszycie czy całość? Mechanizmy wydają mi się ok ale nie wiem jak będzie się na tym zachowywać nowa szmata i czy to jest czesta praktyka.
2. Gdzie się udać z taką misją, robiliście wymianę samemu czy jesteście w stanei polecić jakieś warsztaty w trójmieście gdzie można to zrobić ? Czy zwykły warsztat powinien to ogarnąć? Niestety nie mam garażu i zbyt wielu narzedzi wiec boje się, że sama mogę nie zdiałać za wiele chyba, że jets to dość prosta sprawa.
3. Jesteście w stanei polecić jakies miejsce gdzie można kupic dach? Czy może właśnie od razu z robocizną?
4. Powinnam coś jeszcze wiedzieć ? Na co zwrócić uwagę?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2019, 19:14

Ja będę przerabiał temat w weekend jeśli czas pozwoli, ale w wersji z całym stelażem. Z tego co wiem zmiana poszycia nie jest super trudna, ani też super łatwa, ale podobno miejscami upierdliwa.

Co do zakupu dachu - możesz szukać używki albo nowki. Jeśli nowy to polecany jest Pietryga i wiatrolapydocabrio.pl. Na fejsie jest koleś (Marek Wytrykus) który robi poszycia w przyzwoitych (chyba) cenach - 1000 vinyl, 1600 moher i z montażem też może być, ale to Wawa. Ewentualnie wysyłasz stelaż i dostajesz nowy dach na nim do samodzielnego montażu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka




"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 mar 2019, 9:40

Wymiana dachu jest prosta, kilka śrubek. Tyle, że potrzeba dwóch osób ze względu na gabaryty.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

23 mar 2019, 13:33

http://www.autotap.eu tu możesz zapytać o wymianę dachu.
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

23 mar 2019, 20:49

Fifkers pisze:
23 mar 2019, 9:40
Wymiana dachu jest prosta, kilka śrubek. Tyle, że potrzeba dwóch osób ze względu na gabaryty.
Przerabiałem temat. Dwóch osób trzeba do naciągnięcia nowego dachu. Założenie dachu może spokojnie wykonać 1 osoba wraz ze ściągnięciem stelaża. Dla osoby, która już raz wykonała wymianę dachu, cała operacja powinna zająć 3-4 godziny.

Według mnie najlepsza możliwa instrukcja - https://www.youtube.com/watch?v=BV-4oOvGi7U.

Najbardziej upierdliwym elementem jest - https://www.miata.net/garage/MiataTop2/ ... tainer.JPG
https://www.miata.net/garage/MiataTop2/index.html

Kolejnym element, dla NB/NBfl to zapamiętać jak mają być ułożone pasy wspomagające składanie dachu z szybą.


Wracając do pytania. Najlepiej wymienić całe poszycie dachu, nie ma sensu rzeźbić i łatać dziury. Dach znalazłem na brytyjskim ebayu.
Zdrówko!
ODPOWIEDZ