Witam,
Mam problem (chyba) z elektryką. Pacjent: NB 1.8
Wymieniłem do tej pory:
1. cewki
2. świece
3. przewody
4. sprawdziłem nawet kabel od masy czy nie jest zjedzony czy nadpalony. Ktoś mi to zasugerował.
Przed wymianą nie odpalała, jeśli odpaliła nie było szans by przejechać chociaż 10m.
Po wymianie (na chwile) objawy ustały, myślałem, że temat zakończony ale jednak nie.
Odpalam rano po nocy w ciepłym garażu i jest ok.
Po ok 10 min minutach jazdy nie mogę wkręcić jej powyżej 3tys obrotów. Szarpie, przerywa.
Poniżej 3tys kula się normalnie.
Możliwe by ponownie padły cewki lub przewody? Jeśli tak co może być powodem, że padają? Dodam, że cewki wymieniłem drugi raz...
Czujnik położenia wału, wałka rozrządu, powietrza? Ma to sens?
Ktoś coś? jakieś pomysły?
Istotna ciekawostka
Nie jest to ciągłe tzn szarpie, rzuca a np za dwie czy trzy godzinki, kiedy temp spadnie śmiga normalnie... Po kilku minutach znowu odbija. Zdarza się też tak, że pracuje elegancko ale przy większej prędkości zaczyna wariować.
Może miał ktoś problem tego typu?
Małe czary mary.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Zwalona elektryka w NB 1.8
Szarpie, gaśnie, nie jedzie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Filtr paliwa? Pompa paliwa?
Morena pisze:rogl myślisz, że powodem może być filtr lub pompa ? powodować może gwałtowne spadki obrotów?
Tak sądzę. Szczególnie jeśli na wolnych wydaje się, że chodzi w miarę równo a problem jest z wkręceniem na obroty.
Ew. jeszcze przepływka do podmiany w ramach szybkiej diagnostyki.
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
dzięki za podpowiedzi. Auto dzisiaj trafia do kumpla mechanika. Jutro bedziemy szukac krok po kroku i sprawdzac co sie da. Wymienie filtr paliwa i sprawdzimy czy pompa podaje. Sprawdzimy tez czujnik cewki przewody itd itd na nowo. Gdzies cos musi sie dziac. Dam znac
Filtr paliwa jest gdzies w okolicy baku ?
Filtr paliwa jest gdzies w okolicy baku ?
zaMIATAcz
Do filta dojdziesz od spodu samochodu mniej więcej tam gdzie kratownica łączy się z dyfrem. Jest pod plastikową osłoną.
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Awaria znaleziona.
Czujnik położenia wałka rozrządu - przerwany kabelek wychodzący z wiązki. Połatany i działa
Czujnik położenia wału - połamany przy śrubie ledwo wisiał. Sklejony, działa.
Rozrząd przestawiony o 3/4 zęba. Wymieniony z pompą wody przy okazji i ustawiony solidnie.
Wymieniłem też wszystkie filtry w tym paliwa. Pompa paliwa działa bez zarzutu.
Auto działa, jest wyraźnie żwawsze i mam nadzieję, że garażowe naprawy czujników pozwolą jakiś czas polatać. Jeśli nie, będę wiedział co wymienić.
Dzięki jeszcze raz za chęć pomocy
Pozdrawiam
Czujnik położenia wałka rozrządu - przerwany kabelek wychodzący z wiązki. Połatany i działa
Czujnik położenia wału - połamany przy śrubie ledwo wisiał. Sklejony, działa.
Rozrząd przestawiony o 3/4 zęba. Wymieniony z pompą wody przy okazji i ustawiony solidnie.
Wymieniłem też wszystkie filtry w tym paliwa. Pompa paliwa działa bez zarzutu.
Auto działa, jest wyraźnie żwawsze i mam nadzieję, że garażowe naprawy czujników pozwolą jakiś czas polatać. Jeśli nie, będę wiedział co wymienić.
Dzięki jeszcze raz za chęć pomocy
Pozdrawiam
zaMIATAcz
Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
rogI pisze:Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.
Kumpel też się zdziwił stwierdził, że to nie miało prawa jeździć na co przypomniałem mu, że w jego garażu stoi Miata a nie Alfa albo VW
No tak właśnie wyczytaliśmy, że 323 ma wspólne graty .
zaMIATAcz
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
Morena pisze:rogI pisze:Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.
Kumpel też się zdziwił stwierdził, że to nie miało prawa jeździć na co przypomniałem mu, że w jego garażu stoi Miata a nie Alfa albo VW
No tak właśnie wyczytaliśmy, że 323 ma wspólne graty .
Aj te czujniki, one zawsze narobią kłopotu.
Kierunek był dobry.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A