[połączony] Centralny zamek NA/NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
piotr-gka pisze:Raczej nie przypiszesz innego, idą w parze, chcą za komplet koło 300.
Jak ma rocznik 2003 to modul nadajnika powinien miec fabrycznie, brakuje mu tylko pilotów. One na alledrogo po kilkadziesiat zlotych leza, moze sobie samodzielnie je bez problemu dokodować. Inne (niemazdowe) raczej bez szans.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mleko8 pisze:będę podmieniał centralki. Ciężko dobrać pilota (tak słyszałem).

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Przed sezonem chcę założyć u siebie centralny zamek z pilotem i otwieraniem bagażnika i zastanawiam się czy jest sens kupować ori komplet wymontowany z NBFL czy lepiej brać jakiś zestaw z allegro. Komplet z allegro można kupić w granicach 100zł, natomiast mazdowy zamek znalazłem za ok 250zł komplet. Co o tym myślicie, jest sens płacić więcej? Czy montaż nie będzie bardziej kłopotliwy niż takiego uniwersalnego zestawu?
I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?
I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Przyłączam się do pytania ... ori vs. aftermarket. Może to dziwnie zabrzmi, ale myślę o ori ze względu na relatywnie fajnie wyglądający pilot (czego nie można powiedzieć o aftermarketach).
Chodzi o dosłowne otwieranie? A sprężyna Ci nie uchyla wystarczająco klapy? Czy chcesz na maksa?
Alan pisze:I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?
Chodzi o dosłowne otwieranie? A sprężyna Ci nie uchyla wystarczająco klapy? Czy chcesz na maksa?

Arvinski pisze:ze względu na relatywnie fajnie wyglądający pilot


Arvinski pisze:Chodzi o dosłowne otwieranie? A sprężyna Ci nie uchyla wystarczająco klapy? Czy chcesz na maksa?
Ktoś gdzieś pisał, że tam jest jakiś elektromagnes czy coś, wiec nie wiem o co chodzi. Nie chcę żeby klapa się sama podnosiła, tylko o samo otwieranie zamka. Czy jest tam siłownik jak w drzwiach czy jakaś inna magia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Alan pisze:Czy jest tam siłownik jak w drzwiach czy jakaś inna magia
Zwykła linka ... ale nie wiem jak z montażem centralnego - może wprowadzili tam jakiś nowoczesny element

Jak robiłem otwieranie 'ze środka' to po prostu podpiąłem tam linkę i koniec.

-
- Donator
- Posty: 413
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.
Z tego co kojarzę w NBFL otwieranie klapy bagażnika było takie samo jak w NB. Nie będzie problemu klapa odskoczy, nie podniesie się cała.
Z tego co kojarzę w NBFL otwieranie klapy bagażnika było takie samo jak w NB. Nie będzie problemu klapa odskoczy, nie podniesie się cała.
Zdrówko!
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
pawel.k pisze:Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.
Zobacz na instrukcję DEXTER'a, on zamontował bez wiercenia chyba

Alan pisze:I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?
W pewnym sensie tak. Gruby stalowy kawałek pręta zahaczony o zamek i cewka wokół niego. Czyli siłownik

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jqb pisze:pawel.k pisze:Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.
Zobacz na instrukcję DEXTER'a, on zamontował bez wiercenia chyba
wszystko zależy od tego, czy masz już sterownik zamka pasażera czy nie. Jeśli jest to wersja bez sterownika, to można poprowadzić kable w kostce. Jeśli jednak masz otwieranie drzwi pasażera po otwarciu drzwi kierowcy, w kostce jest już tyle przewodów, że najłatwiej będzie zrobić dziurę obok

Dodałem zdjęcia na poprzedniej stronie, bo zauważyłem, że zniknęły.
Enjoy
Enjoy
Cześć,
chce założyć do swojej mazdy NB 99 rok, centralny zamek z pilotem + otwieranie bagażnika. Niestety nie znam się na tym- nigdy nie grzebałem przy samochodach. Możecie polecić jakiś tani zakład który się tym zajmuje w Warszawie ? Może któryś z użytkowników forum zgodził by się pomóc?
P.S
Dzwoniłem do 4 zakładów: najdroższy 450 zł najtańszy 350 zł,
chce założyć do swojej mazdy NB 99 rok, centralny zamek z pilotem + otwieranie bagażnika. Niestety nie znam się na tym- nigdy nie grzebałem przy samochodach. Możecie polecić jakiś tani zakład który się tym zajmuje w Warszawie ? Może któryś z użytkowników forum zgodził by się pomóc?
P.S
Dzwoniłem do 4 zakładów: najdroższy 450 zł najtańszy 350 zł,

Witam chciałbym trochę odgrzebać temat jest tu wiele bardzo cennych informacji za które dziękuje, chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami a jednocześnie zadać kilka pytań bardziej kumatym 
posiadam Mx5 NB 1.8 1998 auto posiada fabryczny centralny zamek z jednym masterem:
-Gdy zamykam drzwi kierowcy, drzwi pasażera również się zamykają
-Gdy zamykam drzwi pasażera, drzwi kierowcy się nie zamykają
Foto #1: po zdjęciu boczków ukazuje nam się wnętrze drzwi zielonym kolorem zaznaczyłem klamkę (jest zakryta reklamówka aby nie zabrudzić jej tą czarną mazią) od klamki idą 2 metalowe cięgna, my skupiamy się na tym które zamykają albo otwierają auto.Turkusowa linia pokazuje schematycznie bieg cięgna otwierania/zamykania do zamka. Z zamka idą 2 kable niebieski i czerwony, później zaznaczyłem na zdjęciu literką A kostkę, po jej rozłączeniu i zamknięciu drzwi kierowcy drzwi pasażera nie reagują, po podpięciu kostki synchronizują się ze stanem faktycznym drzwi, wniosek? - są to kable od siłownika Master i biegną do auta. Jedyna rzecz która mnie zastanawia od czego jest czarny kabel? Masa? kolor niebieski-zamykanie a kolor czerwony-otwieranie albo odwrotnie?
Foto#2: kostka
Dobra zatem wiem czego szukać niebieski, czerwony i czarny kabel, nurkuje pod kierownice auta i nasłuchuje "pstrykania" centralki podczas zamykania i otwierania drzwi,
Jest! Coś znalazłem pstryka i posiada kostkę po jej wyjęciu i zamknięciu drzwi od strony kierowcy drugie drzwi nie synchronizują się wiec to znak ze to jest to! Po ponownym podłączeniu kostki następuje synchro i centralka znowu działa, wniosek: doszedłem do centralnego zamka mojego auta
Foto#3 zdjęcie kostki która jest wpięta w centralkę znalazłem jest tam kilka kabli, również te które znalazłem w drzwiach.
Moje pytanie czy jeśli kupie na alledrogo sterownik do centralki, to powinienem się wpinać właśnie w tą kostkę?

posiadam Mx5 NB 1.8 1998 auto posiada fabryczny centralny zamek z jednym masterem:
-Gdy zamykam drzwi kierowcy, drzwi pasażera również się zamykają
-Gdy zamykam drzwi pasażera, drzwi kierowcy się nie zamykają
Foto #1: po zdjęciu boczków ukazuje nam się wnętrze drzwi zielonym kolorem zaznaczyłem klamkę (jest zakryta reklamówka aby nie zabrudzić jej tą czarną mazią) od klamki idą 2 metalowe cięgna, my skupiamy się na tym które zamykają albo otwierają auto.Turkusowa linia pokazuje schematycznie bieg cięgna otwierania/zamykania do zamka. Z zamka idą 2 kable niebieski i czerwony, później zaznaczyłem na zdjęciu literką A kostkę, po jej rozłączeniu i zamknięciu drzwi kierowcy drzwi pasażera nie reagują, po podpięciu kostki synchronizują się ze stanem faktycznym drzwi, wniosek? - są to kable od siłownika Master i biegną do auta. Jedyna rzecz która mnie zastanawia od czego jest czarny kabel? Masa? kolor niebieski-zamykanie a kolor czerwony-otwieranie albo odwrotnie?
Foto#2: kostka
Dobra zatem wiem czego szukać niebieski, czerwony i czarny kabel, nurkuje pod kierownice auta i nasłuchuje "pstrykania" centralki podczas zamykania i otwierania drzwi,


Foto#3 zdjęcie kostki która jest wpięta w centralkę znalazłem jest tam kilka kabli, również te które znalazłem w drzwiach.
Moje pytanie czy jeśli kupie na alledrogo sterownik do centralki, to powinienem się wpinać właśnie w tą kostkę?
Hej,
jak narazie jeszcze Miaty nie mam, ale składuję wiedzę potrzebną przy zakupie po zimie i ten wątek wydał mi się odpowiedni dla mojego pytania.
Czy wszystkie NB FL posiadają fabrycznie centralny zamek sterowany z pilota z odskakuącym bagażnikiem, a jeżeli nie wszystkie to czy chociaż występują wersje z takimi luksusami?
jak narazie jeszcze Miaty nie mam, ale składuję wiedzę potrzebną przy zakupie po zimie i ten wątek wydał mi się odpowiedni dla mojego pytania.
Czy wszystkie NB FL posiadają fabrycznie centralny zamek sterowany z pilota z odskakuącym bagażnikiem, a jeżeli nie wszystkie to czy chociaż występują wersje z takimi luksusami?
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
w większości były ale na pewno nie we wszystkich nbfl
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Jest taka bieda wersja bez kiery nardi, elektrycznych lusterek i ABSu (ale nie wiem czy zawsze) i pewnie nie ma tam też centralnego na pilota. Ale stawiam, że 95% NBFL ma to udogodnienie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
mam pytanie, czy ktos już podłączał automatyczne domykanie szyb w swoich mazdach? Mój moduł nie posiada żadnego czujnika położenia szyb, polega na zasadzie że zawsze po zamknięciu auta z kluczyka wysyła 30 sekundowy sygnał na szyby aby je zamknąć. moje pytanie brzmi czy w ten sposób nie spale silniczków gdy szyby będą zamknięte a moduł i tak będzie wysyłał za każdym razem sygnał do zamykania szyb?
Odkopie
mój zamek w NB nie działa jak powinien. Zamek centralny nie jest na pilota. Gdy otwieram drzwi kierowcy otwierają się też drzwi pasażera, ale po chwili od razu się zamykają. Jakiś pomysł co to może być?

Cześć,
Myślę o generalnym przeglądzie drzwi, w tym zrobienie centralnego.
Jak wstępnie zbadałem obie strony, to po stronie pasażera mam siłownik, a u kierowcy jest czujnik.
Centralny nie działa (i nigdy nie działał) i chyba jest to kwestia nie działającej krańcówki od strony kierowcy.
Niemniej jednak i tak chciałbym trochę zmienić działanie tego systemu, tj. podłączyć krańcówkę pod kluczyk, żeby samochód otwierał/zamykał się na sygnał z kluczyka, a ustawianie pykadeł w samochodzie nic nie robiło.
Namierzyłem, że w nbfl jest taka krańcówka (patrz foto, stąd to wywnioskowałem), ale pytanie jest takie, czy podpasuje to do nb i gdzie da się to kupić?
[EDIT] @vodka
Zobacz krańcówkę w drzwiach od strony kierowcy, jest przy zamku ( w części mechanizmu zatrzaskiwania). Wychodzi stamtąd zielony kabelek, pomierz piny w różnych pozycjach zamka. W jednej powinno być zwarcie, a w drugiej ok 1kOhm jeżeli dobrze pamiętam. Tam jest pewnie problem.
Myślę o generalnym przeglądzie drzwi, w tym zrobienie centralnego.
Jak wstępnie zbadałem obie strony, to po stronie pasażera mam siłownik, a u kierowcy jest czujnik.
Centralny nie działa (i nigdy nie działał) i chyba jest to kwestia nie działającej krańcówki od strony kierowcy.
Niemniej jednak i tak chciałbym trochę zmienić działanie tego systemu, tj. podłączyć krańcówkę pod kluczyk, żeby samochód otwierał/zamykał się na sygnał z kluczyka, a ustawianie pykadeł w samochodzie nic nie robiło.
Namierzyłem, że w nbfl jest taka krańcówka (patrz foto, stąd to wywnioskowałem), ale pytanie jest takie, czy podpasuje to do nb i gdzie da się to kupić?
[EDIT] @vodka
Zobacz krańcówkę w drzwiach od strony kierowcy, jest przy zamku ( w części mechanizmu zatrzaskiwania). Wychodzi stamtąd zielony kabelek, pomierz piny w różnych pozycjach zamka. W jednej powinno być zwarcie, a w drugiej ok 1kOhm jeżeli dobrze pamiętam. Tam jest pewnie problem.
- Załączniki
-
- Key switch.jpg (60.23 KiB) Przejrzano 2634 razy
jerzj pisze:Dodałem zdjęcia na poprzedniej stronie, bo zauważyłem, że zniknęły.
Enjoy
gwoli informacji - dalej ich nie widać
widnieje "Obrazek", ale po kliknięciu na niego przenosimy się na stronę fotosiku, a tam:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7f830581e6564333 czyli error
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Hej,
Pytanie za 1000 punktów - mam u siebie w MX5 NB uniwersalną centralkę centralnego zamka z wyjściem na zasilanie klapy, mam ori zamek klapy, jak to wszystko podłączyć? Przy tym zamku jest tyle przewodów, że nie ogarniam. Robił to ktoś z Was?
Pytanie za 1000 punktów - mam u siebie w MX5 NB uniwersalną centralkę centralnego zamka z wyjściem na zasilanie klapy, mam ori zamek klapy, jak to wszystko podłączyć? Przy tym zamku jest tyle przewodów, że nie ogarniam. Robił to ktoś z Was?
- Załączniki
-
- IMG_6099.jpg (2.84 MiB) Przejrzano 1818 razy
Ostatnio zmieniony 08 lut 2021, 16:41 przez miszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kabel z kostką (2 przewody po lewej stronie zdjęcia) to prawdopodobnie styk zaświecający światełko w bagażniku czy tam kontrolkę otwartego bagażnika, w pozycji otwarte powinien dać zwarcie, zamknięte powinien być rozłączony.
Kabel po prawej (ten niewidoczny, gorszego tła nie dało się wybrać
) to siłownik który należy odpowiednio podłączyć do masy pojazdu i + z centralki albo jeżeli centralka steruje (-) to do stałego (+) i (-) po centralce. Ewentualnie użyć przekaźnika (jeżeli centralka nie ma czy żeby odwrócić biegunowość).
Przekaźnik (ten u góry w podstawce) się przyda albo nie, zależy od potrzeb, tak samo ta gruba wiązka
Kabel po prawej (ten niewidoczny, gorszego tła nie dało się wybrać

Przekaźnik (ten u góry w podstawce) się przyda albo nie, zależy od potrzeb, tak samo ta gruba wiązka
Dzięki 
Czyli w zasadzie interesują mnie 2 przewody z tego całego bajzlu? Jesteś pewien, że ta kostka z lewej jest od oświetlenia? Ona idzie do jakiegoś przełącznika przy zamku....
Rozumiem, że gdybym "na krótko" podłączył kostkę z prawej strony do aku to siłownik powinien zadziałać?
Tło faktycznie kijowe

Czyli w zasadzie interesują mnie 2 przewody z tego całego bajzlu? Jesteś pewien, że ta kostka z lewej jest od oświetlenia? Ona idzie do jakiegoś przełącznika przy zamku....
Rozumiem, że gdybym "na krótko" podłączył kostkę z prawej strony do aku to siłownik powinien zadziałać?
Tło faktycznie kijowe

Masz multimetr? Sprawdź obwód tego przełącznika przy otwartym zamku i zamkniętym, przy otwartym powinno być zwarcie.
Tak, od siłownika czarny na masę i po podaniu + 12V na czerwony powinien się ruszyć (ewentualnie odwrotnie biegunowość).
Tak, od siłownika czarny na masę i po podaniu + 12V na czerwony powinien się ruszyć (ewentualnie odwrotnie biegunowość).