[NA] termostat
wariacje o temp. otwarcia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Witam, jest ktoś kto może wymieniał termostat w NA na taki który się prędzej otwiera? seryjny jak mi się wydaje, otwiera się około 88'C, chciałbym wejść w jakiś który się otworzy chociażby już przy 80, ktoś to przerabiał może, dobierał wybierał? Dotychczas termostaty wymieniłem na takie które dostawałem pod silnik, ciekawe jak z dostępnością wszelkich wariacji w zakresie temperatury..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
grzes, tak z ciekoawosci, dlaczego chesz sybciej otwierajacy sie termostat?
AWD + RWD = ;D
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
bo obecnie jeżdżę bez i widzę że temperatura jest mega optymalna w czasie wszelkiego rodzaju wariacji drogowych, mój z dnia na dzień przestał się otwierać, chwilę się głowiłem gdzie leży problem w tym że temp wody spokojnie dochodzi 95'C a ja jadę emeryt stylem, no ale w domu, szybko okazało się że termostat w garnuszku otwierał się dopiero kiedy dochodziła do wrzenia, 95+ a nie jak powinien 85-88'C wg. oznaczenia. Wywaliłem dziada. Teraz myślę sobie, ze skoro bardzo łatwo utrzymać "dobrą" temp. przy burbo na silniku, nie mam z tym najmniejszych problemów, to jeszcze żeby ułatwić mu życie mogę zejść z temp. otwarcia, jeżeli mam włożyć seryjny to już jeżdżę bez, nagrzewanie silnika mniej wiecej taki sam czas, w zimę nie jeżdżę.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:jeżeli mam włożyć seryjny to już jeżdżę bez, nagrzewanie silnika mniej wiecej taki sam czas, w zimę nie jeżdżę.
Poważnie tak Ci to działa ? Ja przez jakiś czas w Ptaszorze jeździłem bez termostatu, potrzebował 6 km na nagrzanie do temperatury roboczej...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
majkel_c,
a ile potrzebuje z termostatem?
u mnie różnica tak mała że pomijalna, nie widzę sensu zakładania termostatu, może to też wynikać że po około 1km od domu pokonuję podjazd który ma dobre 1.5km, na górze mogę spokojnie już doładowanie wykorzystywać bo olej ma 60+.
no może jedną jedyną próbę jeszcze muszę wykonać -> wyjechać na trasę i sprawdzić czy prędkości 100km/h + i duży przewiew nie sprawią że będzie nie dogrzany.. chociaż wątpię że zejdę poniżej 70-80stopni, turbawka to jednak mocny grzejnik na układzie.
majkel_c pisze: bez termostatu, potrzebował 6 km
a ile potrzebuje z termostatem?
u mnie różnica tak mała że pomijalna, nie widzę sensu zakładania termostatu, może to też wynikać że po około 1km od domu pokonuję podjazd który ma dobre 1.5km, na górze mogę spokojnie już doładowanie wykorzystywać bo olej ma 60+.
no może jedną jedyną próbę jeszcze muszę wykonać -> wyjechać na trasę i sprawdzić czy prędkości 100km/h + i duży przewiew nie sprawią że będzie nie dogrzany.. chociaż wątpię że zejdę poniżej 70-80stopni, turbawka to jednak mocny grzejnik na układzie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
Ja swojego czasu też miałem problem z temperaturą i wymieniłem termostat który otwierał sie przy 82'C.Problem wysokich temp. znikł.
grzes pisze:a ile potrzebuje z termostatem?
Bez termostatu około kilometr 20-30 km/h (wyjazd z osiedla) i potem 5 km cruising trasą około 70-80 km/h. Po założeniu termostatu na tej samej trasie osiąga temperaturę roboczą po maksymalnie 2 kilometrach. Przy jeździe bez termostatu miałem też od czasu do czasu niewyjaśnione skoki temperatury w momencie kiedy po szybkiej równej jeździe (nie katung, po prostu obwodnica 90-100 km/h) zjeżdżałem i zaczynałem jechać powoli w korku. Nie bardzo jestem w stanie je wyjaśnić, ale zniknęły po instalacji termostatu (kompletnie żadnych innych zmian nie było).
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
kolejny dzień, kolejna 100 km bez termostatu, rewelacja, auto zachowuje się jak zupełna seria (pod względem temp. wody, chłodzenia etc.) a i temp. oleju niższa o jakieś 5-10stopni w zależności od stylu jazdy. 80 crusing, 90-95 dynamika, 100 hardcore i autostrada. Z termostatem normalką było 90stopni. Teraz znaczące - 10.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Czy ktoś ma namiar na termostat do Mx'a otwierający się przy 82C?
Narazie znalazłem tylko na 85C a wiem, że były zimniejsze.
Pozdrawiam
Narazie znalazłem tylko na 85C a wiem, że były zimniejsze.
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
intercars.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
hella_flush pisze:Czy ktoś ma namiar na termostat do Mx'a otwierający się przy 82C?
Narazie znalazłem tylko na 85C a wiem, że były zimniejsze.
Pozdrawiam
Zobaczę w chacie bo mam jeden ale nie pamiętam.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
grzes pisze:intercars.
Byłem godzinę temu, aktualnie są tylko 88 dostępne, a według katalogu internetowego najzimniejszy wcześniej był na 85C.
noveek pisze:Zobaczę w chacie bo mam jeden ale nie pamiętam.
Jak znajdziesz to poproszę PW.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Witam Panowie!
Ostatnio zaniepokoiła mnie pewna kwestia. W trkacie jazdy po mieście, szczególnie w korkach przegrzewa mi się silnik. Jak wyjadę z miasta i jadę już stałym tempem ok. 90 km/h przez jakiś czas to temperatura spada do 90 stopni i jest ok. To wina termostatu?
Pozdrawiam!
Ostatnio zaniepokoiła mnie pewna kwestia. W trkacie jazdy po mieście, szczególnie w korkach przegrzewa mi się silnik. Jak wyjadę z miasta i jadę już stałym tempem ok. 90 km/h przez jakiś czas to temperatura spada do 90 stopni i jest ok. To wina termostatu?
Pozdrawiam!
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jeżeli na autostradzie Ci się nie przegrzewa a przegrzewa w korkach to bardzo prawdopodbne jest że chłodnica jest niewydolna. Albo masz padnięty wentylator, albo (mniej prawdopodobne) zaburzony przepływ wody przez chłodnicę
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
łopata roku dla kolegi 
NA nawet z nowa chlodnica w korku dochodzi do 100stopni. Wynika to z faktu ze czujnik zalaczajacy wentylator (zadzialanie bodaj 95 stopni) jest obok termostatu a czujnik mierzacy temperature po drugiej stronie glowicy gdzie zawsze jest pare st wiecej. Wiecej byc nie powinno.
termostat od 323 ma nizsza temp. otwarcia (bodaj 83st zamiast 88) ale na zachowanie w korku to nie wplywa.
warto przeplukac uklad np. plukanka Wynns + pare razy woda demineralizowana a na koniec swiezy plyn.

NA nawet z nowa chlodnica w korku dochodzi do 100stopni. Wynika to z faktu ze czujnik zalaczajacy wentylator (zadzialanie bodaj 95 stopni) jest obok termostatu a czujnik mierzacy temperature po drugiej stronie glowicy gdzie zawsze jest pare st wiecej. Wiecej byc nie powinno.
termostat od 323 ma nizsza temp. otwarcia (bodaj 83st zamiast 88) ale na zachowanie w korku to nie wplywa.
warto przeplukac uklad np. plukanka Wynns + pare razy woda demineralizowana a na koniec swiezy plyn.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Wiecie może gdzie dostanę czujnik załączający wentylator? Nie jest to czasem to: http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 92719.html ???
- gersch
- Donator
- Posty: 38
- Rejestracja: 06 cze 2017, 19:32
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie chciałem zakładać nowego wątku, bo mam pokrewne pytanie.
Zamówiłem do mojego sportiva w kmparts termostat 86C, a przysłali 71C i bez uszczelki ...
Wyjaśnili, że pomyłka i w ogóle, ale lepiej zostawić już ten 71 i próbować kupić uszczelkę czy kupić nowy, powyżej 86?
Zamówiłem do mojego sportiva w kmparts termostat 86C, a przysłali 71C i bez uszczelki ...
Wyjaśnili, że pomyłka i w ogóle, ale lepiej zostawić już ten 71 i próbować kupić uszczelkę czy kupić nowy, powyżej 86?