Czujnik położenia wałka rozrządu NBFL -czy ktoś wymieniał ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 12:57
- Lokalizacja: lubuskie
Witam Szanowne Koleżanki i Kolegów !
Czy ktoś z Was wie gdzie dokładnie znajduje się wspomniany czujnik i jak do niego się dobrać ?
Ile czasu potrzeba w przybliżeniu na demontaż i montaż tego czujnika ?
W mojej Mazdzie MX-5 1,6 NBFL zapaliła się lampka "check engine" a złacze diagnostyczne pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Prawdopodobnie więc będę musiał go wymienić.
Czy ktoś z Was wie gdzie dokładnie znajduje się wspomniany czujnik i jak do niego się dobrać ?
Ile czasu potrzeba w przybliżeniu na demontaż i montaż tego czujnika ?
W mojej Mazdzie MX-5 1,6 NBFL zapaliła się lampka "check engine" a złacze diagnostyczne pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Prawdopodobnie więc będę musiał go wymienić.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Położenie czujnika:
Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubę 10tkę, wyjmujesz czujnik i ... w odwrotnej kolejności montujesz
Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubę 10tkę, wyjmujesz czujnik i ... w odwrotnej kolejności montujesz
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Tylko sprawdź, czy na nowym czujniku masz uszczelkę.
Jak nie to zdejmij ze starego oring.
Pozdr
Rafa
Jak nie to zdejmij ze starego oring.
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 12:57
- Lokalizacja: lubuskie
rrutek, rafa, gelo : dziękuję Wam pięknie za odpowiedź !
Jak zwykle jesteście niezawodni !
Pozdrawiam
Bogdan
Jak zwykle jesteście niezawodni !
Pozdrawiam
Bogdan
GELO pisze:u mnie wyskoczyl ten sam blad a po kilku dniach samochod przestal odpalac wymiana czujnika nic nie dala poki co auto w serwisie jutro powinienen wiedziec co sie stalo dam znac
no i u mnie padla pompa paliwa
GELO, nie miałeś żadnego błędu czujnika położenia wałka, pisałem Ci o tym w czaterii bodajrze, nie dziwne że wymiana nic nie dała. Ten błąd który miałeś (regulacji zmiennej fazy) najprawdopodobniej wróci, bo przyczyna jest inna i niezależna od awarii pompy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Czy czujnik położenia wałka z NB 1,8 pasuje do NBFL 1,8? To samo pytanie o czujnik położenia wału korbowego.
EDIT: wg katalogu intercarsu wszystkie NB i NBFL niezaleznie od silnika mają takie same czujniki położenia wału. Czujnika wałka rozrządu do mx-5 nie mogę znaleźć w ich katalogu.
EDIT: wg katalogu intercarsu wszystkie NB i NBFL niezaleznie od silnika mają takie same czujniki położenia wału. Czujnika wałka rozrządu do mx-5 nie mogę znaleźć w ich katalogu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Alan pisze:Czujnika wałka rozrządu do mx-5 nie mogę znaleźć w ich katalogu.
i nie znajdziesz - po malych przerobkach pasuje i dziala ten od mazdy 3 i jest sporo tanszy od ori, ponadto jego ksztalt jest podobny do tych poprawionych czujnikow oem (zj10-18-221), wiec teoretycznie powinien byc juz odporniejszy na wysokie temperatury
ERA550348
trzeba przesunac troche dziure na srube (na upartego czujnik siedzi na oringu na tylemocno , ze moglby byc bez sruby, ale wolalem zeby bylo zabezpieczone tak jak w ori) i wyciac jeden nic nie znaczacy wypustek i wtedy wtyczka wchodzi p&p
z roznic, to konektor jest pod innym katem, ale skoro mocowany z tylu daje rade, to mysle, ze z przodu tym bardziej nie bedzie mial nic na drodze
trzeba przesunac troche dziure na srube (na upartego czujnik siedzi na oringu na tylemocno , ze moglby byc bez sruby, ale wolalem zeby bylo zabezpieczone tak jak w ori) i wyciac jeden nic nie znaczacy wypustek i wtedy wtyczka wchodzi p&p
z roznic, to konektor jest pod innym katem, ale skoro mocowany z tylu daje rade, to mysle, ze z przodu tym bardziej nie bedzie mial nic na drodze
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Odkopuje
Zdiagnozowano u mnie awarie czujnika położenia wału, wałka rozrządu i powietrza takie 3 kody się pojawiły.
Znalazłem używki do 1.8 NB za rozsądne pieniądze.
Pytanie: gdzie jest czujnik wału a gdzie wałka rozrządu? jeden jest na pokrywie zaworów (jak na zdjęciu powyżej) a drugi?
Powietrza wiem gdzie
dzieki za odp
Zdiagnozowano u mnie awarie czujnika położenia wału, wałka rozrządu i powietrza takie 3 kody się pojawiły.
Znalazłem używki do 1.8 NB za rozsądne pieniądze.
Pytanie: gdzie jest czujnik wału a gdzie wałka rozrządu? jeden jest na pokrywie zaworów (jak na zdjęciu powyżej) a drugi?
Powietrza wiem gdzie
dzieki za odp
zaMIATAcz
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jak wypluło Ci błędy aż 3 czujników jednocześnie to szukałbym głębiej. Jeżeli auto nie odpala to odpiąłbym akumulator, żeby wyczyścić błędy i jeszcze raz sprawdził błędy po próbie odpalenia, żeby wykluczyć, że błędy powstały w wyniku odłączania i podłączania wtyczek podczas diagnozowania. Jak nadal będą te trzy to popatrzyłbym na wiązkę, bo szanse na usterkę aż 3 czujników są marginalne.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Jeżeli auto nie odpala to odpiąłbym akumulator, żeby wyczyścić błędy i jeszcze raz sprawdził błędy po próbie odpalenia, żeby wykluczyć, że błędy powstały w wyniku odłączania i podłączania wtyczek podczas diagnozowania
Generalnie przerywa na rozgrzanym silniku. Szarpie nim jak... ale też nie zawsze. Od czasu do czasu
Wymieniłem przewody, cewki mając nadzieję, że tj powodem jednak okazalo się, że objawy nie ustały.
Kolega z forum przebadał sprawę stwierdził, na podst kodów że są to te własnie czujniki.
Myślisz, że całą wiązka poszła gdzieś? ;/
Pomyślałem sb żeby polecieć po kostkach tym preparatem do czyszczenia styków elektrycznych.
Może i głupie ale najtańsze i najłatwiejsze.
zaMIATAcz
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że droga wymieniania bez diagnozy jest bez sensu. Opcji jest wiele, trzeba konsekwentnie iść krok po kroku i wykluczać kolejne elementy. Błędy należy traktować jako wskazówki, a nie ostateczne diagnozy. Jakie konkretnie błędy Ci wyszły?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Powrot do tematu.
Pokazaly mi sie kody bledow
10,11,12, 13, 15...
Jakies pomysly? ;/
Wczoraj pierwszy raz mialem problem z odpaleniem.
Dlugo krecil zanim zlapal. W czasie jazdy szarpie od czasu do czasu i nie ma znaczenia czy na cieplym czy zimnym silniku.
Pokazaly mi sie kody bledow
10,11,12, 13, 15...
Jakies pomysly? ;/
Wczoraj pierwszy raz mialem problem z odpaleniem.
Dlugo krecil zanim zlapal. W czasie jazdy szarpie od czasu do czasu i nie ma znaczenia czy na cieplym czy zimnym silniku.
zaMIATAcz
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jesteś pewien, że to prawidłowe numery błędów i w takiej kolejności, jak je zglaszał komputer? NBki (nie wiem, czy wszystkie europejskie) zglaszają numery błędów czterycyfrowe, będące de facto numerami błędów OBD2.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM