Hej
Zabrałem się za wymianę sondy lambda (NA 1.6 96r)
Na podstawie tego tutoraiala na YT myślalem, że będzie łatwo https://youtu.be/DyyXvxPQ214
Problem jest w umiejscowieniu czujnika u mnie, na powyższym filmie czujnik jest łatwo dostępny w kolektorze wydechowym
U mnie w ty miejscu jest zaślepka a czujnik jest ~15cm niżej, w rurze wydechowej.
Największy problem jest w tym, żeby się do tego dobrać (pomijając już konieczność wyjęcia puszki z filtrem powietrza)
To przestrzeń w której trzeba machać kluczem jest zajęta przez drążek kierowniczy
I teraz:
1) Czy umiejscowienie czujnika w tym momencie ma znaczenie (jak powinno być) ? (bo w NA chyba zawsze był jeden czujnik - zacząłem się zastanawiać czy nie było dwóch)
2) Czy głupim pomysłem jest zostawienie starego czujnika (bo go teraz nie mogę odkręcić przed blokiem ze względu na drążek)
i wkręcenie nowego w miejsce zaślepki ? A stary odkręce u mechanika prze okazji jakiejś wizyty.
Obciął bym kable przy czujniku i zostawił sam czujnik.
Chodzi o to czy drugi taki element w "świetle" wydechu nie będzie powodował problemów, osłabienia, dławienia ?
Zakładam, że pomiędzy ewentualnym wsadzeniem czujnika w miejsce zaślepki a wizytą u mechanika będzie jedna dłuższa trasa a nie tylko 3-4 przejazdy do pracy (już się orientowałem w terminach :/ )
EDIT: Dzięki pomocy jednego z kolegów (wyszukał speckę), wychodzi, że czujnik w NA ma być zamontowany w kolektorze a zaślepka ma być w rurze wydechowej (czyli przed wymianą miałem odwrotnie ).
Problem rozwiązany, temat do zamknięcia
Sonda lambda wymiana i prawodłowe umiejscowienie
[NA] 1.6 96r
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
bullet pisze:EDIT: Dzięki pomocy jednego z kolegów (wyszukał speckę), wychodzi, że czujnik w NA ma być zamontowany w kolektorze a zaślepka ma być w rurze wydechowej (czyli przed wymianą miałem odwrotnie ).
hmm, nie bylbym tego taki pewien. Ja tez mam w 1.6NAfl zamontowana sonde w rurze wydechowej a w kolektorze zaslepka. Mysle ze moze byc roznica przedlift-polift, acz dla dzialania silnika jest ona zapewne marginalna
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Hej,
Umiejscowienie było sprawdzane na podstawie numeru vin,
no i teoretycznie sonda powinna być jak najbliżej silnika jak się da.
Dla samego silnika różnica rzeczywiście była by niewielka, bo odległość między tymi miejscami to z 15-17 cm,
temperatura spalin raczej nie spadnie aż tak znacząco a inne właściwości spalin raczej się nie zmienią.
no cóż... będę szukał info dalej, może jeszcze coś znajdę
Umiejscowienie było sprawdzane na podstawie numeru vin,
no i teoretycznie sonda powinna być jak najbliżej silnika jak się da.
Dla samego silnika różnica rzeczywiście była by niewielka, bo odległość między tymi miejscami to z 15-17 cm,
temperatura spalin raczej nie spadnie aż tak znacząco a inne właściwości spalin raczej się nie zmienią.
no cóż... będę szukał info dalej, może jeszcze coś znajdę