Przedkładka silnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- zoyjka
- Donator
- Posty: 266
- Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Legionowo/Serock
Witam,
od niedawna zastanawiam się nad przekładką silnika 1.6 na 1.6 tylko w dużo lepszym stanie, mój obecny ma 215k km z dojczlandu więc na pewno cofany, ma już kilka wycieków (standard uszczelniacz na wale od skrzyni) no i skrzynka już troszkę głośno wyje, i coś stuka po odpaleniu jak zimny po 15 sek przestaje. Zastanawiam się co wyjdzie taniej czy przekładka silnika + skrzyni z małym przebiegiem czy wymiana skrzyni i ogólny serwis silnika. Mozę się ktoś mądry wypowiedzieć, doradzić, polecić jakiś serwis w celu diagnozy itp
od niedawna zastanawiam się nad przekładką silnika 1.6 na 1.6 tylko w dużo lepszym stanie, mój obecny ma 215k km z dojczlandu więc na pewno cofany, ma już kilka wycieków (standard uszczelniacz na wale od skrzyni) no i skrzynka już troszkę głośno wyje, i coś stuka po odpaleniu jak zimny po 15 sek przestaje. Zastanawiam się co wyjdzie taniej czy przekładka silnika + skrzyni z małym przebiegiem czy wymiana skrzyni i ogólny serwis silnika. Mozę się ktoś mądry wypowiedzieć, doradzić, polecić jakiś serwis w celu diagnozy itp
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Na allegro wisi komplet do swapa na 1.8 z NBFL za 3000zł z chyba mx5centrum, pokusiłem się napisać do nich jak cenowo wygląda przekładka u nich (bo w aukcji jest info że jest też taka możliwość żeby oni wykonali swapa), moje auto to NB 1.6 więc podobnie jak u ciebie, więc pozwolę sobie wkleić treść maila
Podejrzewam, że dałoby się zrobić to nieco taniej kupując tańszy silnik i swap robiąc samemu jak ogarniasz temat, ja nie bardzo dlatego pisałem do nich z pytaniem o to
Komplet do swapa 1.8 146 ps do NB
3000 pln komplet cześći- jesli chce mieć Pan katalizator to +500 pln
robocizna- elektryka/mechanika 1500 pln
każdemu polecam zrobić uszczelniacze, rozrząd, świece, sprzęgło, łożysko oporowe/zamachowe + filtry i oleje- taki zestaw gwarantuje nam nie dotykanie się do silnika przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów koszt części to 1500 pln + 400 pln robocizna
łącznie mamy koszt : minimalnie 4500 + oleje do silnika i skrzyni
Maxymalnie 6900 pln
Podejrzewam, że dałoby się zrobić to nieco taniej kupując tańszy silnik i swap robiąc samemu jak ogarniasz temat, ja nie bardzo dlatego pisałem do nich z pytaniem o to
Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Fifkers pisze:Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.
Fifkers ma rację. Otwarte dyfry dają radę. Problematyczne są tylko tzw. "Super Fuji" ( taki wynalazek udający torsen).
Przekładka silnika 1.6 na 1.6 to prosta robota. Silniki NB i NBfl są takie same.
Ten silnik da się kupić za 300-1500zl, zależy jak trafisz.
Koszt będzie 2-3x niższy niż swap na 1.8.
Dyfer od 1.6 jest wystarczająco wytrzymały.
A Fuji nie udaje torsena, to jest torsen Co ciekawe parametry ma podobne do popularnego u nas "zwykłego" torsena ale ma jedną przewagę - preload.
Ten silnik da się kupić za 300-1500zl, zależy jak trafisz.
Koszt będzie 2-3x niższy niż swap na 1.8.
ree pisze:Fifkers pisze:Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.
Fifkers ma rację. Otwarte dyfry dają radę. Problematyczne są tylko tzw. "Super Fuji" ( taki wynalazek udający torsen).
Dyfer od 1.6 jest wystarczająco wytrzymały.
A Fuji nie udaje torsena, to jest torsen Co ciekawe parametry ma podobne do popularnego u nas "zwykłego" torsena ale ma jedną przewagę - preload.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To prawda, fuji fajnie liniowo spina ale doładowany go mieli
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Z tego co się orientowałem to tylko pierwszy rocznik jest wadliwy (2003), potem został poprawiony. W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Fifkers pisze:Z tego co się orientowałem to tylko pierwszy rocznik jest wadliwy (2003), potem został poprawiony. W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
A ile to tych roczników było jeszcze?
W NCku jest superFuji ale to kompletnie inna konstrukcja.
Informacji o tym, że ktoś znalazł płytki przy korku podczas wymiany oleju w Fuji jest od pyty. Dalej utrzymuje, że jest świetny ale niestety wydaje mi się, że przy pałowaniu nie daje rady.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- flatline
- Donator
- Posty: 2201
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Znam przynajmniej jeden przypadek zmielonego fuji w NCku 2.0.Fifkers pisze:W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
flatline pisze:Znam przynajmniej jeden przypadek zmielonego fuji w NCku 2.0.Fifkers pisze:W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
No to mamy jeden przypadek. Na forum jeszcze nikt o takim nie wspominał, a trochę NC jeździ.
Co do NBFL to zauważyłem, że zawsze jak czytałem o padniętym fuji w NBFL to był to rocznik 2003, może przypadek, ale pasuje mi to do tego co gdzieś czytałem o pierwszym roczniku NBFL z tym dyfrem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Bo roczników 04' prawie nie ma
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Chyba to samo, ja też zastanawiałem się nad swapem, dyfer już mam (nawet 2 hyhyhy), tylko szkoda mi aktualnego silnika, bo jest w miodnym stanie. Równa kompresja na cylindrach, wg ostatnich pomiarów trzyma fabryczną moc ajjajaj..
Najgorsze jest to, że czeka na mnie słupek 1.8, też z równą kompresją na wszystkich garach za nieduże pieniądze, jaja dylematy jak w cierpieniach młodego Wertera.
Najgorsze jest to, że czeka na mnie słupek 1.8, też z równą kompresją na wszystkich garach za nieduże pieniądze, jaja dylematy jak w cierpieniach młodego Wertera.