Przedkładka silnika

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

02 cze 2017, 10:39

Witam,
od niedawna zastanawiam się nad przekładką silnika 1.6 na 1.6 tylko w dużo lepszym stanie, mój obecny ma 215k km z dojczlandu więc na pewno cofany, ma już kilka wycieków (standard uszczelniacz na wale od skrzyni) no i skrzynka już troszkę głośno wyje, i coś stuka po odpaleniu jak zimny po 15 sek przestaje. Zastanawiam się co wyjdzie taniej czy przekładka silnika + skrzyni z małym przebiegiem czy wymiana skrzyni i ogólny serwis silnika. Mozę się ktoś mądry wypowiedzieć, doradzić, polecić jakiś serwis w celu diagnozy itp :)
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2017, 10:40

Zdecydowanie swap, i już na 1.8 bo to tylko nieznacznie podniesie koszt. Warto skorzystać z okazji.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

02 cze 2017, 10:46

swap spoko , tylko ciekawe ile więcej kasy to kosztuje bo ja mam NB a tam podobno trudniej nie NBFL ?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1060
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

02 cze 2017, 14:40

Na allegro wisi komplet do swapa na 1.8 z NBFL za 3000zł z chyba mx5centrum, pokusiłem się napisać do nich jak cenowo wygląda przekładka u nich (bo w aukcji jest info że jest też taka możliwość żeby oni wykonali swapa), moje auto to NB 1.6 więc podobnie jak u ciebie, więc pozwolę sobie wkleić treść maila

Komplet do swapa 1.8 146 ps do NB

3000 pln komplet cześći- jesli chce mieć Pan katalizator to +500 pln

robocizna- elektryka/mechanika 1500 pln

każdemu polecam zrobić uszczelniacze, rozrząd, świece, sprzęgło, łożysko oporowe/zamachowe + filtry i oleje- taki zestaw gwarantuje nam nie dotykanie się do silnika przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów koszt części to 1500 pln + 400 pln robocizna

łącznie mamy koszt : minimalnie 4500 + oleje do silnika i skrzyni

Maxymalnie 6900 pln


Podejrzewam, że dałoby się zrobić to nieco taniej kupując tańszy silnik i swap robiąc samemu jak ogarniasz temat, ja nie bardzo dlatego pisałem do nich z pytaniem o to ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

02 cze 2017, 17:16

Robiąc swap na 1.8 pomyślałbym od razu o dyfrze z 1.8, ten z 1.6 długo nie wytrzyma przy takim obciążeniu
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 cze 2017, 17:20

Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 cze 2017, 18:57

Fifkers pisze:Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.

Fifkers ma rację. Otwarte dyfry dają radę. Problematyczne są tylko tzw. "Super Fuji" ( taki wynalazek udający torsen).
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 cze 2017, 8:48

Przekładka silnika 1.6 na 1.6 to prosta robota. Silniki NB i NBfl są takie same.

Ten silnik da się kupić za 300-1500zl, zależy jak trafisz.

Koszt będzie 2-3x niższy niż swap na 1.8.


ree pisze:
Fifkers pisze:Nie masz racji. Dyfer z 1,6 wytrzymuje bez problemu turbienie i moce około 200KM. Nawet fabrycznie na niektóre rynki wychodziły 1,8 z otwartym dyfrem tym samym, który jest w 1,6.

Fifkers ma rację. Otwarte dyfry dają radę. Problematyczne są tylko tzw. "Super Fuji" ( taki wynalazek udający torsen).


Dyfer od 1.6 jest wystarczająco wytrzymały.

A Fuji nie udaje torsena, to jest torsen ;) Co ciekawe parametry ma podobne do popularnego u nas "zwykłego" torsena ale ma jedną przewagę - preload.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2017, 9:43

To prawda, fuji fajnie liniowo spina ale doładowany go mieli
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 cze 2017, 9:43

Konstrukcyjnie jest inny. I wedle wiedzy forumowej jest dużo mniej odporny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 cze 2017, 10:06

Z tego co się orientowałem to tylko pierwszy rocznik jest wadliwy (2003), potem został poprawiony. W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2017, 18:37

Fifkers pisze:Z tego co się orientowałem to tylko pierwszy rocznik jest wadliwy (2003), potem został poprawiony. W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.


A ile to tych roczników było jeszcze? :lol:
W NCku jest superFuji ale to kompletnie inna konstrukcja.

Informacji o tym, że ktoś znalazł płytki przy korku podczas wymiany oleju w Fuji jest od pyty. Dalej utrzymuje, że jest świetny ale niestety wydaje mi się, że przy pałowaniu nie daje rady.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2201
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

03 cze 2017, 22:21

Fifkers pisze:W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
Znam przynajmniej jeden przypadek zmielonego fuji w NCku 2.0.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 cze 2017, 14:05

flatline pisze:
Fifkers pisze:W NC też jest fuji i co jest awaryjny? O żadnym przypadku nie słyszałem nawet przy mocnych turbo.
Znam przynajmniej jeden przypadek zmielonego fuji w NCku 2.0.

No to mamy jeden przypadek. Na forum jeszcze nikt o takim nie wspominał, a trochę NC jeździ.
Co do NBFL to zauważyłem, że zawsze jak czytałem o padniętym fuji w NBFL to był to rocznik 2003, może przypadek, ale pasuje mi to do tego co gdzieś czytałem o pierwszym roczniku NBFL z tym dyfrem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2017, 16:54

Bo roczników 04' prawie nie ma
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 266
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Legionowo/Serock

05 cze 2017, 18:46

Chyba Panowie troszkę zboczyliscie :) z tematu
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

12 cze 2017, 22:00

A osprzęt typu alternator, pompa wspomagania jest taka sama w NB 1.6 i 1.8?
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

19 cze 2017, 22:57

Chyba to samo, ja też zastanawiałem się nad swapem, dyfer już mam (nawet 2 hyhyhy), tylko szkoda mi aktualnego silnika, bo jest w miodnym stanie. Równa kompresja na cylindrach, wg ostatnich pomiarów trzyma fabryczną moc ajjajaj..
Najgorsze jest to, że czeka na mnie słupek 1.8, też z równą kompresją na wszystkich garach za nieduże pieniądze, jaja dylematy jak w cierpieniach młodego Wertera.
ODPOWIEDZ