[NBFL] Wymiana filtra paliwa

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 sie 2016, 11:49

Wczoraj zabrałem się za wymianę filtra paliwa. Spodziewałem się zacisków na przewodach paliwowych prowadzących do i od filtra paliwa. Okazało się że zacisków nie ma, są szybkozłączki. Udało mi się rozpiąć złączkę kombinerkami ale nie byłem w stanie zatamować wypływającego z przewodu paliwa (do szybkozłączki nie udało się nic włożyć żeby zatkać przewód a sam przewód jest zbyt sztywny żeby próbować go zacisnąć)
Po rozpięciu szybkozłączki biały element (taki jak tutaj https://www.google.co.uk/url?sa=i&rct=j ... 6735078283 ) został na króćcu filtra paliwa.
W tym momencie zrezygnowałem z wymiany. Zamówiłem zapasowe klipsy (http://www.mx5parts.co.uk/fuel-filter-p ... -1830.html). Problem w tym że wyglądają troche inaczej od tego który mam w aucie.
Czy ktoś się orientuje czy moge ich użyć zamiennie?
Wg. EPC te które mam są prawidłowe do mojego auta?
Ktoś robił to u siebie i ma może jakieś porady? Planowałem wypiąć stary filtr z jednej lini potem wpiąć szybko nowy i to samo powtórzyć z drugim przewodem ale nie wiem czy wypływające paliwo nie pokrzyżuje mi planów :/. Co myślicie?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2016, 15:24

A propos wypyływającego paliwa: wypnij bezpiecznik od pompy paliwa i odpal auto. Wejdzie na obroty i silnik sam powoli zgaśnie, jednocześnie upuszczając ciśnienie z przewodów paliwowych.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2016, 16:45

rrutek pisze:A propos wypyływającego paliwa: wypnij bezpiecznik od pompy paliwa i odpal auto. Wejdzie na obroty i silnik sam powoli zgaśnie, jednocześnie upuszczając ciśnienie z przewodów paliwowych.

dodatkowo, odkręć korek wlewu paliwa.
mutra pisze:Po rozpięciu szybkozłączki biały element (taki jak tutaj

żadna różnica, złączki są różne i w różnych kolorach ale pasują wymiennie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 sie 2016, 1:45

Dzięki za pomoc :winner:
Korek odkręciłem, bezpiecznika pompy nie odłączyłem ale auto stało nie uruchamiane 48 godzin.
Gdzie znajde bezpiecznik/przekaznik pompy? W instrukcji nie ma informacji. Pod kierownicą jak w NA???

Czyli rozumiem że pomysł z założeniem tej złączki na nowy filtr przed montażem jest OK?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 sie 2016, 0:54

ktoś podpowie gdzie szukać tego bezpiecznika?
znalazłem cos takiego:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=439520.
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

19 sie 2016, 7:46

tak, przekaźnik masz dostępny pod kierownicą, w okolicach nad pedałem gazu. wtyczka 6 pin
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 sie 2016, 9:35

:kciuk: dzięki. Będę walczył w takim razie
ODPOWIEDZ