Wczoraj zabrałem się za wymianę filtra paliwa. Spodziewałem się zacisków na przewodach paliwowych prowadzących do i od filtra paliwa. Okazało się że zacisków nie ma, są szybkozłączki. Udało mi się rozpiąć złączkę kombinerkami ale nie byłem w stanie zatamować wypływającego z przewodu paliwa (do szybkozłączki nie udało się nic włożyć żeby zatkać przewód a sam przewód jest zbyt sztywny żeby próbować go zacisnąć)
Po rozpięciu szybkozłączki biały element (taki jak tutaj https://www.google.co.uk/url?sa=i&rct=j ... 6735078283 ) został na króćcu filtra paliwa.
W tym momencie zrezygnowałem z wymiany. Zamówiłem zapasowe klipsy (http://www.mx5parts.co.uk/fuel-filter-p ... -1830.html). Problem w tym że wyglądają troche inaczej od tego który mam w aucie.
Czy ktoś się orientuje czy moge ich użyć zamiennie?
Wg. EPC te które mam są prawidłowe do mojego auta?
Ktoś robił to u siebie i ma może jakieś porady? Planowałem wypiąć stary filtr z jednej lini potem wpiąć szybko nowy i to samo powtórzyć z drugim przewodem ale nie wiem czy wypływające paliwo nie pokrzyżuje mi planów :/. Co myślicie?
[NBFL] Wymiana filtra paliwa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
A propos wypyływającego paliwa: wypnij bezpiecznik od pompy paliwa i odpal auto. Wejdzie na obroty i silnik sam powoli zgaśnie, jednocześnie upuszczając ciśnienie z przewodów paliwowych.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:A propos wypyływającego paliwa: wypnij bezpiecznik od pompy paliwa i odpal auto. Wejdzie na obroty i silnik sam powoli zgaśnie, jednocześnie upuszczając ciśnienie z przewodów paliwowych.
dodatkowo, odkręć korek wlewu paliwa.
mutra pisze:Po rozpięciu szybkozłączki biały element (taki jak tutaj
żadna różnica, złączki są różne i w różnych kolorach ale pasują wymiennie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dzięki za pomoc
Korek odkręciłem, bezpiecznika pompy nie odłączyłem ale auto stało nie uruchamiane 48 godzin.
Gdzie znajde bezpiecznik/przekaznik pompy? W instrukcji nie ma informacji. Pod kierownicą jak w NA???
Czyli rozumiem że pomysł z założeniem tej złączki na nowy filtr przed montażem jest OK?
Korek odkręciłem, bezpiecznika pompy nie odłączyłem ale auto stało nie uruchamiane 48 godzin.
Gdzie znajde bezpiecznik/przekaznik pompy? W instrukcji nie ma informacji. Pod kierownicą jak w NA???
Czyli rozumiem że pomysł z założeniem tej złączki na nowy filtr przed montażem jest OK?
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ktoś podpowie gdzie szukać tego bezpiecznika?
znalazłem cos takiego:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=439520.
znalazłem cos takiego:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=439520.