
NBFL 1,8 problem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem większość twoich obiawów. Silnik pływał i były wahnięcia. Po wyczyszczeniu dokładnie kolektora dolotowego problem ustąpił.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Tetryk pisze:Wstawiam krótkie nagranie niektórych parametrów przy rozgrzanym silniku.
Możesz to w postaci loga wrzucić ?
Tetryk pisze:w okolicy,
czyli (jest takie przydatne pole w profilu, czasem warto je wypełnić)

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tetryk pisze:Parametr ARPMDES czyli żądana prędkość obrotowa silnika jest na rozgrzanym 758rpm/min,
Tetryk pisze:Na zimnym ARPMDES 880rpm/min.
Ujdzie.
Tetryk pisze:obroty rzeczywiste w tym momencie 987rpm/min
Za wysoko. Coś jest nie tak z regulacją. Zobacz ile w tym momencie wynosi IDLE PWM i czy system paliwowy pracuje w closed loop czy open. Pierwsza przyczyna do szukania to nieszczelnosć, której regulacja powietrza nie jest w stanie skompensować lub problem z samym zaworem.
Tetryk pisze:Wyczyściłem choć tym razem nie czyściłem do czysta miejsca gdzie dotyka do obudowy ten krążek w środku,
Przepustnicy się w ogóle nie dotyka żadnym narzędziem. Preparat do czyszczenia bez problemu usuwa wszystko co tam nie jest potrzebne.
Tetryk pisze:Oczywiście podczas wymiany przepustnicy rozłączyłem akumulator
zupełnie niepotrzebnie.
Tetryk pisze:PUK PUK dochodzące z dolotu, czuć to też jak się dotknie obudowy filtra powietrza.
tam nie ma co w taki sposób stukać. Zobacz czy to nie jest odgłos zaworu odcinającego EVAP, na błotniku od strony pasazera, dochodzi do niego jedna z rurek filtra oparów.
EDIT: na ostatnim załaczniku amplituda zawodu IAC nie jest normalna. W sprawnie działającym silniku/osprzęcie obroty się stabilnie utrzymują przy ruchach +/- 2-4 %. Coś jest nie teges.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
podmieniales zawor sterujacy wolnymi obrotami? Bo z nim moze byc problem, moze sie przycinac.
Nic nie wskazuje na niepoprawne dzialanie sondy lambda, dalbym jej spokoj.
Zastanawia mnie poprawa pracy silnika po zresetowaniu ECU a potem pogorszenie: moze jest jakas nieszczelnosc w dolocie np. na kolektorze ssacym, ew. ktorys z wtryskiwaczy niedomaga? Ale najpierw bym sprawdzil zawor regulacji wolnych obrotow jesli tego jeszcze nie zrobiles
Nic nie wskazuje na niepoprawne dzialanie sondy lambda, dalbym jej spokoj.
Zastanawia mnie poprawa pracy silnika po zresetowaniu ECU a potem pogorszenie: moze jest jakas nieszczelnosc w dolocie np. na kolektorze ssacym, ew. ktorys z wtryskiwaczy niedomaga? Ale najpierw bym sprawdzil zawor regulacji wolnych obrotow jesli tego jeszcze nie zrobiles
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tetryk pisze:Wymieniłem całą przepustnicę z zaworem wolnych obrotów i czujnikiem położenia przepustnicy- nic się nie zmieniło. Zawór odkręcałem (nowy i stary) i nie był mocno zabrudzony, spryskałem też sprayem do czyszczenia gaźników przed montażem. Oba zawory działają tak samo i jest ten sam problem, więc chyba przyczyna jest gdzieś w ich sterowaniu?
niestety wymiana na uzywke nie wyklucza usterki takze w drugim egzemplarzu, acz faktycznie prawdopodobienstwo zmniejsza.
Nie znam konstrukcji ww. ukladu ale czy oprocz zaworu i przepustnicy sprawdziles wszystkie kanaly ktorymi idzie powietrze? Bo moze zawor proboje robic co moze ale nie ma na to szans.
A tak w ogole to mierzyles kompresje? Kiedy byly ustawiane zawory? Kiedy wymieniales swiece? Bo to tez potrafi miec duuzy wplyw na dzialanie silnika.
Ew. podmienilbym jeszcze od kogos przeplywomierz.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl