NBFL 1,8 problem

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

23 maja 2016, 17:51

:!:
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:02 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2016, 21:10

Miałem większość twoich obiawów. Silnik pływał i były wahnięcia. Po wyczyszczeniu dokładnie kolektora dolotowego problem ustąpił.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2016, 0:42

Tetryk pisze:Wstawiam krótkie nagranie niektórych parametrów przy rozgrzanym silniku.

Możesz to w postaci loga wrzucić ?
Tetryk pisze:w okolicy,

czyli (jest takie przydatne pole w profilu, czasem warto je wypełnić) :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

24 maja 2016, 15:37

.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:03 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2016, 1:22

Tetryk pisze:Parametr ARPMDES czyli żądana prędkość obrotowa silnika jest na rozgrzanym 758rpm/min,

Tetryk pisze:Na zimnym ARPMDES 880rpm/min.

Ujdzie.
Tetryk pisze:obroty rzeczywiste w tym momencie 987rpm/min

Za wysoko. Coś jest nie tak z regulacją. Zobacz ile w tym momencie wynosi IDLE PWM i czy system paliwowy pracuje w closed loop czy open. Pierwsza przyczyna do szukania to nieszczelnosć, której regulacja powietrza nie jest w stanie skompensować lub problem z samym zaworem.
Tetryk pisze:Wyczyściłem choć tym razem nie czyściłem do czysta miejsca gdzie dotyka do obudowy ten krążek w środku,

Przepustnicy się w ogóle nie dotyka żadnym narzędziem. Preparat do czyszczenia bez problemu usuwa wszystko co tam nie jest potrzebne.
Tetryk pisze:Oczywiście podczas wymiany przepustnicy rozłączyłem akumulator

zupełnie niepotrzebnie.
Tetryk pisze:PUK PUK dochodzące z dolotu, czuć to też jak się dotknie obudowy filtra powietrza.

tam nie ma co w taki sposób stukać. Zobacz czy to nie jest odgłos zaworu odcinającego EVAP, na błotniku od strony pasazera, dochodzi do niego jedna z rurek filtra oparów.

EDIT: na ostatnim załaczniku amplituda zawodu IAC nie jest normalna. W sprawnie działającym silniku/osprzęcie obroty się stabilnie utrzymują przy ruchach +/- 2-4 %. Coś jest nie teges.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

25 maja 2016, 17:38

.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:03 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

28 maja 2016, 10:32

.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:04 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

30 maja 2016, 16:55

.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:04 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 maja 2016, 7:51

podmieniales zawor sterujacy wolnymi obrotami? Bo z nim moze byc problem, moze sie przycinac.

Nic nie wskazuje na niepoprawne dzialanie sondy lambda, dalbym jej spokoj.

Zastanawia mnie poprawa pracy silnika po zresetowaniu ECU a potem pogorszenie: moze jest jakas nieszczelnosc w dolocie np. na kolektorze ssacym, ew. ktorys z wtryskiwaczy niedomaga? Ale najpierw bym sprawdzil zawor regulacji wolnych obrotow jesli tego jeszcze nie zrobiles
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

31 maja 2016, 9:51

.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 23:04 przez Tetryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 maja 2016, 10:00

Tetryk pisze:Wymieniłem całą przepustnicę z zaworem wolnych obrotów i czujnikiem położenia przepustnicy- nic się nie zmieniło. Zawór odkręcałem (nowy i stary) i nie był mocno zabrudzony, spryskałem też sprayem do czyszczenia gaźników przed montażem. Oba zawory działają tak samo i jest ten sam problem, więc chyba przyczyna jest gdzieś w ich sterowaniu?

niestety wymiana na uzywke nie wyklucza usterki takze w drugim egzemplarzu, acz faktycznie prawdopodobienstwo zmniejsza.

Nie znam konstrukcji ww. ukladu ale czy oprocz zaworu i przepustnicy sprawdziles wszystkie kanaly ktorymi idzie powietrze? Bo moze zawor proboje robic co moze ale nie ma na to szans.

A tak w ogole to mierzyles kompresje? Kiedy byly ustawiane zawory? Kiedy wymieniales swiece? Bo to tez potrafi miec duuzy wplyw na dzialanie silnika.

Ew. podmienilbym jeszcze od kogos przeplywomierz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ