[NBFL] Falujące obroty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
To jeśli stary był ok to dlaczego na nowym wychodzą nowe rzeczy?
mateusz_35 pisze:To jeśli stary był ok to dlaczego na nowym wychodzą nowe rzeczy?
Bo może problem leży w wiązce i połączeniach a wymieniając czujnik poruszałeś nimi trochę i się pozmieniało ?
Ile stopni pokazuje PCM, ze się wentylator załącza ?
mateusz_35 pisze:P0118 Czujnik temperatury wody 1
Błąd P0118 oznacza dokładniej "ECT circuit high input" czyli napięcie powyżej 4,9 V na wejściu obwodu czujnika. I tyle, przyczyn tego może być więcej niż awaria samego czujnika.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
Mam prośbę
Czujnik temperatury wody (3pin)
Czy mógłby ktoś zmierzyć rezystancję między kablem czerwono-niebieskim a masą?
Trzeba rozpiąć wtyczkę (obok obok tej wtyczki jest wtyczka sondy) tej na górze silnika.
I zmierzyć nie ze strony czujnika tylko z tej co idzie do kompa.
U mnie pokazuje 2kohm, a chyba powinno 0.
Będę wdzięczny za pomoc.
Mazda 1.6 2003r.
Czujnik temperatury wody (3pin)
Czy mógłby ktoś zmierzyć rezystancję między kablem czerwono-niebieskim a masą?
Trzeba rozpiąć wtyczkę (obok obok tej wtyczki jest wtyczka sondy) tej na górze silnika.
I zmierzyć nie ze strony czujnika tylko z tej co idzie do kompa.
U mnie pokazuje 2kohm, a chyba powinno 0.
Będę wdzięczny za pomoc.
Mazda 1.6 2003r.
mateusz_35 pisze:U mnie pokazuje 2kohm, a chyba powinno 0.
Nope. Przewód czerwono-niebieski to wejście obwodu czujnika CLT, więc to co mierzysz to impedancja wejsciowa tego obwodu w stosunku do masy elektrycznej. W ogóle drugą stroną tego obwodu nie jest masa elektryczna (czyli blok silnika) tylko masa sygnałowa czujników analogowych czyli kabelek czarno-czerwony.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
Dalej grzebie przy aucie.
Wymieniłem sondę za katem. Dalej to samo.
Czy może być uszkodzony czujnik spalania stukowego?
Odpalam. Trochę na zimnym cięzko. Za 2-3 razem już normalnie. Odpalam. Obroty ustawiają się na ok 800-900. Po 2 sek na chwilkę opadają na 600 i wracają do normy. Znalazłem czujnik i wydaje mi się że jest spalony. Przy części wkręcanej w silnik jest galaretka (chyba powinno być zabudowane to jakoś). Wydaje mi się że jest spalony.
To może być przyczyną, że mazda wariuje?
Wymieniłem sondę za katem. Dalej to samo.
Czy może być uszkodzony czujnik spalania stukowego?
Odpalam. Trochę na zimnym cięzko. Za 2-3 razem już normalnie. Odpalam. Obroty ustawiają się na ok 800-900. Po 2 sek na chwilkę opadają na 600 i wracają do normy. Znalazłem czujnik i wydaje mi się że jest spalony. Przy części wkręcanej w silnik jest galaretka (chyba powinno być zabudowane to jakoś). Wydaje mi się że jest spalony.
To może być przyczyną, że mazda wariuje?
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
Wymieniłem czujnik spalania.
Błąd dalej się świeci. ALE! falujące obroty ustały. Zrobiłem dzisiaj 80km i elegancko. Przed wymianą po takim dystansie na 100% by falowało. Jedna usterka naprawiona.
Błąd czujnika wody dalej świeci. Po podpięciu do kompa wskazuje mi -40stopni. Wskazówka pokazuje normalnie. Może być zepsuty termostat?
Błąd dalej się świeci. ALE! falujące obroty ustały. Zrobiłem dzisiaj 80km i elegancko. Przed wymianą po takim dystansie na 100% by falowało. Jedna usterka naprawiona.
Błąd czujnika wody dalej świeci. Po podpięciu do kompa wskazuje mi -40stopni. Wskazówka pokazuje normalnie. Może być zepsuty termostat?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Wskazówka w zegarach jest mocno niedokładna, ale przy 40*C nie powinna wskazywać temperatury ~90*C. Zegary i komputer biorą wartości z różnych czujników - raczej obstawiałbym usterkę czujnika, z którego korzysta komputer.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Wskazówka w zegarach jest mocno niedokładna, ale przy 40*C nie powinna wskazywać temperatury ~90*C
Nie ma związku. Skalowanie wskaźnika to jedno, ale odczyt temperatury na -40 stopni wskazuje na rozwarty czujnik. Tak czy inaczej to osobne czujniki więc pozycja wskazówki na desce nie ma nic wspólnego z odczytem PCM.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
Winowajcą okazała się wtyczka. Jeden pin był naprawdę minimalnie zgięty i nie stykał.
Teraz chodzi jak złoto!
Teraz chodzi jak złoto!

-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 mar 2016, 12:31
- Model: NC
- Wersja: Niseko
Witam
mam podobną sytuacje nc 1,8 fakują wolne obroty i zapala się check engine. byłem w mazda na jerozolimskich zrobili weryfikacje wyszło że pierwsza sonda wymieniłem i jest to samo kontrolka i błąd zbyt uboga mieszanka biegu jałowego.. teraz zaczeli gadać coś o katalizatorze za 3,5 koła.. Mam wrażenie że nie wiedza o czym mówią. może ktoś z forumowiczów poratuje wiedzą pozdrawiam
mam podobną sytuacje nc 1,8 fakują wolne obroty i zapala się check engine. byłem w mazda na jerozolimskich zrobili weryfikacje wyszło że pierwsza sonda wymieniłem i jest to samo kontrolka i błąd zbyt uboga mieszanka biegu jałowego.. teraz zaczeli gadać coś o katalizatorze za 3,5 koła.. Mam wrażenie że nie wiedza o czym mówią. może ktoś z forumowiczów poratuje wiedzą pozdrawiam
NCek2009Niseko1,8 pisze:i błąd zbyt uboga mieszanka biegu jałowego.
masz konkretny numer błędu ?
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......