[NBFL] Falujące obroty

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mateusz_35
Donator
Donator
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Bojanowo

23 wrz 2015, 20:34

To jeśli stary był ok to dlaczego na nowym wychodzą nowe rzeczy?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2015, 21:08

mateusz_35 pisze:To jeśli stary był ok to dlaczego na nowym wychodzą nowe rzeczy?

Bo może problem leży w wiązce i połączeniach a wymieniając czujnik poruszałeś nimi trochę i się pozmieniało ?
Ile stopni pokazuje PCM, ze się wentylator załącza ?

mateusz_35 pisze:P0118 Czujnik temperatury wody 1

Błąd P0118 oznacza dokładniej "ECT circuit high input" czyli napięcie powyżej 4,9 V na wejściu obwodu czujnika. I tyle, przyczyn tego może być więcej niż awaria samego czujnika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
mateusz_35
Donator
Donator
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Bojanowo

03 paź 2015, 14:14

Mam prośbę
Czujnik temperatury wody (3pin)
Czy mógłby ktoś zmierzyć rezystancję między kablem czerwono-niebieskim a masą?
Trzeba rozpiąć wtyczkę (obok obok tej wtyczki jest wtyczka sondy) tej na górze silnika.
I zmierzyć nie ze strony czujnika tylko z tej co idzie do kompa.
U mnie pokazuje 2kohm, a chyba powinno 0.
Będę wdzięczny za pomoc.

Mazda 1.6 2003r.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2015, 15:20

mateusz_35 pisze:U mnie pokazuje 2kohm, a chyba powinno 0.

Nope. Przewód czerwono-niebieski to wejście obwodu czujnika CLT, więc to co mierzysz to impedancja wejsciowa tego obwodu w stosunku do masy elektrycznej. W ogóle drugą stroną tego obwodu nie jest masa elektryczna (czyli blok silnika) tylko masa sygnałowa czujników analogowych czyli kabelek czarno-czerwony.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
mateusz_35
Donator
Donator
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Bojanowo

12 lis 2015, 20:48

Dalej grzebie przy aucie.
Wymieniłem sondę za katem. Dalej to samo.

Czy może być uszkodzony czujnik spalania stukowego?
Odpalam. Trochę na zimnym cięzko. Za 2-3 razem już normalnie. Odpalam. Obroty ustawiają się na ok 800-900. Po 2 sek na chwilkę opadają na 600 i wracają do normy. Znalazłem czujnik i wydaje mi się że jest spalony. Przy części wkręcanej w silnik jest galaretka (chyba powinno być zabudowane to jakoś). Wydaje mi się że jest spalony.

To może być przyczyną, że mazda wariuje?
Awatar użytkownika
mateusz_35
Donator
Donator
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Bojanowo

18 lis 2015, 21:19

Wymieniłem czujnik spalania.
Błąd dalej się świeci. ALE! falujące obroty ustały. Zrobiłem dzisiaj 80km i elegancko. Przed wymianą po takim dystansie na 100% by falowało. Jedna usterka naprawiona.

Błąd czujnika wody dalej świeci. Po podpięciu do kompa wskazuje mi -40stopni. Wskazówka pokazuje normalnie. Może być zepsuty termostat?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2015, 21:21

Wskazówka w zegarach jest mocno niedokładna, ale przy 40*C nie powinna wskazywać temperatury ~90*C. Zegary i komputer biorą wartości z różnych czujników - raczej obstawiałbym usterkę czujnika, z którego korzysta komputer.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2015, 11:57

rrutek pisze:Wskazówka w zegarach jest mocno niedokładna, ale przy 40*C nie powinna wskazywać temperatury ~90*C

Nie ma związku. Skalowanie wskaźnika to jedno, ale odczyt temperatury na -40 stopni wskazuje na rozwarty czujnik. Tak czy inaczej to osobne czujniki więc pozycja wskazówki na desce nie ma nic wspólnego z odczytem PCM.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
mateusz_35
Donator
Donator
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Bojanowo

29 lis 2015, 15:37

Winowajcą okazała się wtyczka. Jeden pin był naprawdę minimalnie zgięty i nie stykał.
Teraz chodzi jak złoto! :D
NCek2009Niseko1,8
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2016, 12:31
Model: NC
Wersja: Niseko

02 mar 2016, 12:35

Witam
mam podobną sytuacje nc 1,8 fakują wolne obroty i zapala się check engine. byłem w mazda na jerozolimskich zrobili weryfikacje wyszło że pierwsza sonda wymieniłem i jest to samo kontrolka i błąd zbyt uboga mieszanka biegu jałowego.. teraz zaczeli gadać coś o katalizatorze za 3,5 koła.. Mam wrażenie że nie wiedza o czym mówią. może ktoś z forumowiczów poratuje wiedzą pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2016, 15:29

NCek2009Niseko1,8 pisze:i błąd zbyt uboga mieszanka biegu jałowego.

masz konkretny numer błędu ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krs
Posty: 62
Rejestracja: 29 gru 2009, 1:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2016, 15:10

Mialem podobnie, falujace obroty, check i gasł silnik czasami. Z pomocą nadszedł Nickesh i okazał sie czujnik położenia wałka, po wymianie wszystko wrocilo do normy.
ODPOWIEDZ