[NB] Sonda lambda
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zastanawiam się czy działa mi prawidłowo sonda lambda. Po pierwsze mam strasznie czarne końcówki wydechu, już po przejechaniu kilku kilometrów (auto nie dymi). Druga rzecz to śmierdzi mi benzyną czasami wyjeżdżając z garażu, trzecia sprawa, wciąż nie mam idealnego zapłonu, czasami ma odchylenia w serwisowym lub na jałowym, silnik się trochę za bardzo telepie i ogólnie według mnie auto za słabo przyspiesza. Czy moja dedukcja może być słuszna? Warto kupować w ciemno nową sondę? Przewody sprawdzałem dochodzi sygnał do kompa.
Sprawdź co sonda zwraca, możesz miernikiem uniwersalnym nawet jak sobie wyprowadzisz kabelki do wnętrza.
autopaga pisze:Masz na myśli rozgałęzić przewody wyprowadzić je do kabiny podpiąć do multimetra i odpalić auto? Na co ustawić multimetr?
Na volty (:

ubek pisze:powinna falowac od 0,2 chyba do 0,9V, wepnij sie w czarna kostke.
trzeba miec dobry miernik zeby sprawdzić czy sonda pracuje w calym zakresie.
Ano. Będzie sobie oscylować, skrajne możliwe wartości to 0,1 - 0,9 V. Tylko rzeczywiście zwykłym cyfrowym multimetrem cięzko to zaobserwować nawet na niskich obrotach, a w czasie jazdy to praktycznie niemożliwe. Szybciej się uda zauważyć kompletny pad, czyli nie daje żadnego sygnału lub daje stałe napięcie.
Aby coś zaczęła generować musi się nagrzać do przynajmniej 300 stopni. Grzejnikiem, lub jeśli jest zwalony spalinami.
autopaga pisze:Druga rzecz to śmierdzi mi benzyną czasami wyjeżdżając z garażu
Korekta z NB nie działa na wolnych obrotach, nie działa na nienagrzanym silniku, nie działa w górnym zakresie obrotów aż do WOT. Więc w tego typu przypadkach sondę można pominąć bo i tak nie jest brana pod uwagę.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jubilat pisze:który kolor za co odpowiada?? bo w NA są chyba dwa czarne, szary i niebieski? pomidzy którymi co powinno być ?
Jeśli chodzi Ci o kolory po stronie sondy (nie wiązki) to wydaje mi się, że powinny być 2 szare (białe) od grzejnika. Reszta to sygnałowe i miedzy nimi mierzysz napięcie. Może mi się oczywiście z głowy omsknąć z sondą od innego silnika

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jeśli chodzi Ci o kolory po stronie sondy (nie wiązki) to wydaje mi się, że powinny być 2 szare (białe) od grzejnika. Reszta to sygnałowe i miedzy nimi mierzysz napięcie. Może mi się oczywiście z głowy omsknąć z sondą od innego silnika![]()
Po
eM
Do takich zazwyczaj byłem przyzwyczajony (uniwersalne sondy Bosha) sprawdziłem dwa czarne biały i niebieski


jubilat pisze:Ehhh mój Emiks... elektryk z ułańska fantazja to sklecał
Nie miał wtyczki przy wymianie i klecił

jubilat pisze:Do takich zazwyczaj byłem przyzwyczajony (uniwersalne sondy Bosha) sprawdziłem dwa czarne biały i niebieski
Pamięć mi się odetkała. 2 czarne, biały i niebieski to konwencja sond Denso. Nie mam w głowie, ale wygogluj papier od jakiegokolwiek modelu, będzie wiadomo który do czego.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Cześć,
odkopie trochę temat bo nie bardzo wiem gdzie zapytać
Mam mały problem z obrotami objawia się tym że na zimnym silniku (wskazówka od temp nie jest w pionie) auto na postoju (bieg jałowy lub wciśnięte sprzęgło) przydusza się- obroty spadają do 500. Wyczyściłem przepustnice nic nie dało. Dziś pojechałem do mechanika wprowadził samochód tryb serwisowy i wyszedł błąd z sondą lambda. Sprawdził ją i stwierdził że jest do wymiany bo grzałka sondy lambda nie daje zwarcie.
Czy na ciepłym silniku, można zmierzyć działanie grzałki?
Pytanie brzmi czy faktycznie trzeba wymienić tą sondę? Czy wymiana sondy pomorze na problem tych obrotów?
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
odkopie trochę temat bo nie bardzo wiem gdzie zapytać

Mam mały problem z obrotami objawia się tym że na zimnym silniku (wskazówka od temp nie jest w pionie) auto na postoju (bieg jałowy lub wciśnięte sprzęgło) przydusza się- obroty spadają do 500. Wyczyściłem przepustnice nic nie dało. Dziś pojechałem do mechanika wprowadził samochód tryb serwisowy i wyszedł błąd z sondą lambda. Sprawdził ją i stwierdził że jest do wymiany bo grzałka sondy lambda nie daje zwarcie.
Czy na ciepłym silniku, można zmierzyć działanie grzałki?
Pytanie brzmi czy faktycznie trzeba wymienić tą sondę? Czy wymiana sondy pomorze na problem tych obrotów?
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

winebago pisze:Ktoś może potwierdzić czy metoda szmek jest dobra? Sprawdzilem lambda jest zimna:/
aby tak to sprawdzić to musisz sondę wykręcić z wydechu. ale to bez sensu, zmierz rezystancje obwodu grzejnika, powinna wynosić jakies kilka-kilkanaście omów a nie żadne zwarcie jak Twój serwisant gadał i będzie wszystko jasne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......