Awaria NB 1.8 nie odpala, nie kręci

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

21 gru 2015, 12:23

sophisty pisze:
KMucha" silnik nie stanął w czasie jazdy ani nie wydawał żadnych dziwnych odgłosów.


[quote="KMucha pisze:Hej,

Jadąc spokojnie po parkingu zaraz po odpaleniu Miata zgasła po ok. 30 m. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, słychac jakiś metaliczny zgrzyt i koniec. O co może chodzić? .


ja już nie ogarniam...[/quote]

Ja też:) Miata zgasła, ale nie napisałem tego twierdząc że to była awaria. Zgasła, moim zdaniem, bo nie wcisnąłem sprzęgła na czas przy zatrzymywaniu się. Już wiele razy wcześniej tak miałem, bo niestandardowe ostre sprzęgło mam zamontowane. Więc zatrzymał się z mojej winy, tak do tej pory myślałem, teraz pewny nie jestem. Przed zatrzymaniem pracował idealnie, równo, nic nie hałasowało.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 gru 2015, 12:53

u ladnie. mzoe byc wiele przyczyn. przy ruszaniu moglo cos z dociskiem sie stac. np urwac sie i zablokowac (ja tak w faiciorze mialem).pedal sprzegla chodzi normalnie? dobrze by bylo odpiac skrzynie i sprawdzic.
ewentualnie moze pasek przy szarpnieciu przeskoczyl i zawory sie stuknely z tlokami pogiely i cos tam blokuje.
a moze lozyska alternatora stoja? mozna pozdejmwoac paski osprzety i sprawdzic czy wal sie obraca.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 gru 2015, 12:59

Jak kojarze te silniki sa bezkolizyjne.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2015, 13:24

Na sto procent są bezkolizyjne, bo znam kogoś kto odpalał motor na dwóch wałkach dolotowych :D
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 gru 2015, 13:29

Ciekawe.
Znam już jeden taki przypadek do dzisiaj nie wyjaśniony z NA.. Po prostu wałki staneły od braku smarowania mimo że nic nie powinno na to wskazywać że smarowania braknie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 gru 2015, 13:31

Przyczyny bardziej bym szukał w problemach ze smarowaniem co zresztą wystąpiło w zeszłym m-cu, sam stwierdziłeś, że przez jakiś czas nie było ciśnienia.
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

21 gru 2015, 13:58

No miesiąc temu przez 500 metrów wskazówka pokazywała brak ciśnienia. Później się unormowało, auto było na kontroli w warsztacie i od tamtej pory ANI RAZU nie wskazało niższego ciśnienia....
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 gru 2015, 14:18

grzes pisze:Ciekawe.
Znam już jeden taki przypadek do dzisiaj nie wyjaśniony z NA.. Po prostu wałki staneły od braku smarowania mimo że nic nie powinno na to wskazywać że smarowania braknie.


Ja również i to w dwóch silnikach (niedoładowanych).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 gru 2015, 14:19

Może przytkane kanały olejowe po np. użyciu zbyt dużej ilości sylikonu lub dostaniu się innego syfu?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 gru 2015, 14:49

Może przytkane kanały olejowe po np. użyciu zbyt dużej ilości sylikonu lub dostaniu się innego syfu?


syf, jasne- zawsze wpaść może, ale jak wpadł to żeby trafić do kanału, najpierw musi spaść do miski, a żeby z miski pójść do góry, musi pokonać cybuch- więc - nie to nie ten przypadek- przypadek dla silnika który ja mialem okazję od Naszego kolegi widzieć w opisanej sytuacji.
Moja szklana kula dla tego przypadku podpowiada mi że pompa oleju z jakiejś przyczyny nie zrobiła roboty w 100%. Ale czy wina samej pompy niestety kuli 5d jeszcze nie posiada ;-)


Za dużo silikonu? podobnie- widziałem już dekle klejone na silikonie zamiast uszczelki, całymi "krechami" silikonu w miskach, żadnej z tego powodu nie stanął.


Moja NC natomiast miała wiór.. w kanale wału -> przez co złapała panewka, jak on się tam dostał, kiedy, i czy auto przjechało na nim 100tyś czy 10tyś kto wie- panewka w końcu złapała. Ale to znowu chyba inny tajemniczy przypadek którego nie wyjaśniłem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

21 gru 2015, 15:41

Jakaś podpowiedz dla mechanika jutro co powinien sprawdzić? On chce się zabrać za rozbieranie miski olejowej (łatwy jest dostęp?) i sprawdzanie panewek.
Na MX-5 się gościu nie zna. Ale jest zdziwiony bo nic nie wskazuje na zatarcie silnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

21 gru 2015, 16:24

Jak mechanik nie wie co ma robić to go zmień, bo to nic dobrego nie wróży- stwierdził zatarcie i nie wie co dalej? Silnik benzynowy to silnik benzynowy od lat 80 do dzisiaj kwestia smarowania się w nich nie zmieniła.



Najpierw niech podniesie pokrywę i sprawdzi walki, a potem jak nic nie znajdzie niech wyjmie silnik i zajrzy do panewek.
Innej drogi nie ma- zdjąć miskę bez wyjmowania silnika da sie, robiłem, ale przygotowań tyle ile przy wyjmowania silnika.


A ja osobiście bym zaczął od filtra oleju, ale skoro nie wie chłop od czego zacząć, to znaczy ze z filtra tez wiele nie odczyta.

Moze brzmi to wszystko dosyć nie uprzejmie, ale mam dzisiaj na tapecie taka historie z wszystko wiedzącym ale nic nie wiedzącym mechanikiem chyba złość przeze mnie dlatego przemawia.

Powodzenia.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 gru 2015, 16:27

Niestety, ale grzes ma rację (bez względu na to czy ma dziś gorszy dzień :P) brutalne, ale prawdziwe. Nie masz kogoś bardziej ogarniętego na rejonie?
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

21 gru 2015, 16:41

Wiesz, brać lawetę i przewozić auto gdzie indziej to koszt. Tak samo naprawa bo ten typek jest ogarnięty, od lat ma swój warsztat ale coś mu nie idzie z moim autem (znajomi nigdy nie mieli z nim problemów) i wiem że jak dojdzie do grubszej naprawy to dogadam się z płatnością dla mnie dogodną. Więc chyba dam mu jeszcze jutro szanse.
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 gru 2015, 18:41

KMucha pisze:Wiesz, brać lawetę i przewozić auto gdzie indziej to koszt

Zdecydowanie mniejszy niż koszt ewentualnego remontu.
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

22 gru 2015, 12:31

Rozrusznik i sprzęgło wyeliminowane. Rozbieramy silnik. Inaczej się nie dowiemy o co chodzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 gru 2015, 13:31

KMucha pisze:Rozrusznik i sprzęgło wyeliminowane. Rozbieramy silnik. Inaczej się nie dowiemy o co chodzi.


Czyli wcześniejsze pytania o to co było robione w silniku były całkiem zasadne...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 gru 2015, 15:28

Zrób może fotę sprzęgła przy okazji, pewnie to spiek sądząc po tym jak opisałeś ruszanie.
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

23 gru 2015, 12:29

No i zagadka rozwiązana. Poprzedni właściciel magik-mechanik (kolega z forum więc znów się obrazi jak dziecko, że go tak nazwałem:)) nie zamontował półpierścienia centrującego/oporowego na wale. Tzn zamontował jeden, a nie dwa. Wał nie był usztywniony więc jeden z półpierścieni wypadł i go zaklinował. Ot cała zagadka. Na szczęście działo się to przy prędkości 5 km/h więc nie ma innych zniszczeń w silniku - kilku mechaników sprawdzało. Wał także nie ruszony. Wymieniam więc olej, filtry, półpierścienie na wale, przy okazji panewki (nowy właściciel będzie miał spokój:)) i poduszkę trzymającą silnik + plus jakieś inne duperele. I auto będzie jak nowe po świętach:)
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

23 gru 2015, 13:26

Masz na myśli ten gumowy półksiężyc?
KMucha
Posty: 130
Rejestracja: 03 sie 2015, 16:14
Model: NB
Wersja: low&noisy
Lokalizacja: Wrocław

23 gru 2015, 14:13

autopaga pisze:Masz na myśli ten gumowy półksiężyc?


Metalowy. Coś podobnego (fotka z netu nie z mx-5):
http://www.sciegosz.pl/Zdjecie/polpierscien.jpg
Obrazek
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

23 gru 2015, 19:57

Mówiłem ze panewki; p

Zastanawiam się jak mogła wypaść oporowa nawet jeśli była jedna.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

24 gru 2015, 0:44

Już wiem co to jest, faktycznie dziwne że to wypadło. Czyli jak to wyglądało jedno było luzem, a na miejscu nie było ani jednego?
Załączniki
11.JPG
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 gru 2015, 20:46

Po info z giełdy odszukałem temat.

YHm, no tak to jest jak się każdy szewc i fryzjer za mechanikę bierzę, taka Polska domena;-) w domu i przy aucie wszystko umiemy sami...

A tak całkiem na poważnie. Trudno mi uwierzyć, ze wał stanął z powodu braku półksiężyca i nic sie nie stało, przecież trzymały go korby, a tam ciasno dosyć jest, na pewno nie ma na tyle luzu zeby cały luz -> cała brakująca grubość wybrało i nic nie oberwało.. Korby ktos mierzył czy tylko 'na oko'? Wyniki pomiaru?

Aż sobie to zasymuluje przy najbliższej rozbieranym silniku!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ