Witam,
Szukam ostatnio ładnej mx-5. Interesuje mnie druga generacja. Chciałbym dobrej bazy bo chcę zrobić dość custom'owy projekt. Czytałem kilka tematów, przejrzałem spis treści ale nie było tam konkretnej wypowiedzi.
Czy wszystkie części NBFL można śmiało montować p&p w NB? Nie pytam o to czy do zmiany lamp trzeba coś wymieniać bo to naturalne jak mają inny kształt. Ale o to czy konstrukcja i otworowania w niej są identyczne? Dużo sklepów z częściami do MX-5 ma osobne kategorie dla NB i NBFL. Zastanawia mnie czy posiadanie konkretnej wersji nałoży na mnie jakieś ograniczenia?
A tak kończąc temat, czy one róznią się tylko przodem czy były jakieś istotne zmiany poza nim?
pozdrawiam,
Karol
Wymienne części w modelach NB i NBFL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
miszczem technicznym nie jestem ale oprócz wspomnianego przodu to np silniki są inne... taki drobiazg 

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
- Model: Inny
- Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
- Lokalizacja: Częstochowa
A to akurat nie istotne ;P Silnik chce wyremontować i zostawić, nawet 1.6 mi styka, a chcę MX'a mieć dla własnej przyjemności a nie do szaleństwa na torze, tylko tuning optyczny, no może i wydech
Chodzi tylko o to czy każdą część zakupioną do NBFL da radę normalnie zamocować do NB. Jak przeglądałem graty to dużo odpowiadających mi rzeczy jest właśnie do NBFL i nie wiem czy szukać tylko tej budy czy obojętne, którą wezmę.

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Każdą nie, ale większość tak. Ogólnie są to konstrukcyjnie te same auta, jednak wiadomo - wraz z rocznikiem jakieś drobiazgi się zmieniały i nie da się ich przełożyć - np. jakieś moduły, trochę w elektryce (np. doszedł czujnik zajętości fotela pasażera), czujniki ABS itd. Do tego należy zwrócić uwagę na to, że silniki NB 1.8 i NBFL 1.8 bardzo się różnią pod kątem elementów plug&play.
IMO, jeżeli chcesz mieć NBFL to... kup NBFL, nie kombinuj. NBFL było dłużej produkowane niż NB.
IMO, jeżeli chcesz mieć NBFL to... kup NBFL, nie kombinuj. NBFL było dłużej produkowane niż NB.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
- Model: Inny
- Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
- Lokalizacja: Częstochowa
Nie chce NBFL bo mam upatrzone custom'owe zderzaki, progi, błotniki i lampy do tego. Ale w opisie jest napisane, że to do NBFL. Zastanawiałem się czy na NB to założę
Z serii mało co zostanie, może w środku.

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 lip 2015, 6:31
- Model: Inny
- Wersja: A8 D3 4.0TDI BiT
- Lokalizacja: Częstochowa
R.E.D bardziej chodziło mi o różnice wynikające z mocowań elementów. Radia spokojnie przełożysz między jednym a drugim, tapicerkę, fotele tak samo. Bardziej chodziło mi np o takie coś, że zderzaka poliftowego nie założysz do przedlifta bo np uchwyty się różnią albo coś.
nickesh v2.0 pisze:A elektryka? Wiązka? Nie ma przypadkiem różnic?
jedyna roznica jaka znalazlem, to brak wtyczki do zegarka, ale wszystkie kable ida do radia, wiec wystarczy taka dorobic

drago_o pisze:R.E.D bardziej chodziło mi o różnice wynikające z mocowań elementów. Radia spokojnie przełożysz między jednym a drugim, tapicerkę, fotele tak samo. Bardziej chodziło mi np o takie coś, że zderzaka poliftowego nie założysz do przedlifta bo np uchwyty się różnią albo coś.
do tapicerki drzwi potrzba mocowanie klamek bo ponoc w innym miejscu jest
troche wlasnorecznych liftow jezdzi, wiec zderzak pasuje
