NBFL 2002 - Skrzynia zamiana z 6 na 5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Mam następujący problem. Skrzynia biegów powoli się kończy i będę zmuszony ją wymienić. Z racji tego, że cena 6 biegowej jest na tą chwilę dla mnie zaporowa, wpadłem na pomysł "a może 5 biegowa"?
Czego mogę się spodziewać wstawiając 5 biegową skrzynię do Sportive (NBFL)? Czy taka zamiana nie zamuli auta?
Pozdrawiam,
Marek
Mam następujący problem. Skrzynia biegów powoli się kończy i będę zmuszony ją wymienić. Z racji tego, że cena 6 biegowej jest na tą chwilę dla mnie zaporowa, wpadłem na pomysł "a może 5 biegowa"?
Czego mogę się spodziewać wstawiając 5 biegową skrzynię do Sportive (NBFL)? Czy taka zamiana nie zamuli auta?
Pozdrawiam,
Marek
MarekSz pisze:Skrzynia biegów powoli się kończy i będę zmuszony ją wymienić.
Jak Ci 6tka niedomaga to ją spróbuj może jednak naprawić po prostu.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Połęcznie 5-biegowej skrzyni i Twojego przełożenia 3.56 to najdłuższe możliwe przełożenie. Da się na tym jeździć - napisz o opinie do ree. On wymienił u siebie dyfer na ten ze Sportive`a i daje radę z silnikiem 1.8 (NA - 128 KM, przełożenie oryginalne dyfra 4,1). Wspominał, że tylko trochę/niekiedy brakuje mocy, jednak Ty masz większą moc (146 KM).
Jeśli dobrze pamiętam to obroty na każdym biegu pospadają Ci o 400-500.
Z piątką będziesz miał mniej wachlowania biegami w mieście, ale troszeczkę mocniej będziesz musiał wciskać gaz przy ruszaniu oraz podkręcić wyżej pierwszy bieg przed wrzuceniem na dwójkę, aby utrzymać elastyczność przyspieszania. No i wzrośnie Ci prędkość maksymalna i to konkretnie. Jeśli dużo podróżujesz poza miastem, to można się pokusić o zmianę skrzyni biegów. Tym bardziej, że cena używanej skrzyni 5-biegowej jest śmiesznie niska i niekiedy wynosi, lepszą flaszkę. Zapytaj, czy ktoś nie chce sprzedać/wymienić się, bo niekiedy takie skrzynie zalegają u kogoś w garażu.
Jeśli faktycznie masz problem ze zgromadzeniem środków na skrzynię 6-biegową - ja bym kupił 5-tkę. Nie ma dramatu, będziesz dalej jeździł (tym bardziej, że jest letnia aura) i do tego zyskasz nowe doświadczenie. Jak zdobędziesz środki na 6-tkę, sprzedasz piątkę za tą samą cenę, za jaką nabyłeś.
Jeśli dobrze pamiętam to obroty na każdym biegu pospadają Ci o 400-500.
Z piątką będziesz miał mniej wachlowania biegami w mieście, ale troszeczkę mocniej będziesz musiał wciskać gaz przy ruszaniu oraz podkręcić wyżej pierwszy bieg przed wrzuceniem na dwójkę, aby utrzymać elastyczność przyspieszania. No i wzrośnie Ci prędkość maksymalna i to konkretnie. Jeśli dużo podróżujesz poza miastem, to można się pokusić o zmianę skrzyni biegów. Tym bardziej, że cena używanej skrzyni 5-biegowej jest śmiesznie niska i niekiedy wynosi, lepszą flaszkę. Zapytaj, czy ktoś nie chce sprzedać/wymienić się, bo niekiedy takie skrzynie zalegają u kogoś w garażu.
Jeśli faktycznie masz problem ze zgromadzeniem środków na skrzynię 6-biegową - ja bym kupił 5-tkę. Nie ma dramatu, będziesz dalej jeździł (tym bardziej, że jest letnia aura) i do tego zyskasz nowe doświadczenie. Jak zdobędziesz środki na 6-tkę, sprzedasz piątkę za tą samą cenę, za jaką nabyłeś.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Tycjan dziękuję za odpowiedź.
Zwróciłem się już w tej sprawie do Carspeed z prośbą o wycenę łożysk potrzebnych do remontu skrzyni. Obawiam się jednak, że koszt kompletu łożysk wraz z remontem przekroczy koszt zakupu używanej skrzyni wraz z montażem.
majkel pisze:Jak Ci 6tka niedomaga to ją spróbuj może jednak naprawić po prostu.
Zwróciłem się już w tej sprawie do Carspeed z prośbą o wycenę łożysk potrzebnych do remontu skrzyni. Obawiam się jednak, że koszt kompletu łożysk wraz z remontem przekroczy koszt zakupu używanej skrzyni wraz z montażem.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Może podjedź do jakiegoś zakładu specjalizującego się w regeneracji skrzyni? Oni zazwyczaj mają wszystko do wszystkiego i w dobrych pieniądzach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Jeździłem na skrzyni piątce przy torsenie od szóstki 3.6 w mojej 1.6 110KM przez kilka lat i na pewno nie jest to koniec świata.
Teraz jeżdżę już chyba trzeci czy czwarty miesiąc z dyfrem 4.1 więc mam całkiem dobre porównanie na świeżo.
Na minus kombinacji skrzynia 5 + dyfer 6:
- ciężej zerwać przyczepność i pójść bokiem
- zamula samochód dosyć znacząco szczególnie na niskich obrotach, dwójka do 2.5k rpm to był jakiś żart u mnie
- mam wrażenie że szybko wykańcza sprzęgło przy bardziej agresywnej jeździe (może u Ciebie nie bo masz więcej mocy więc na pewno mniej strzelania ze sprzęgła itp.
- większe spalanie
Na plus powyższej kombinacji:
- dłuższe biegi, co za tym idzie mniej machania gałką, mniejsze obroty w trasie, dłużej można ciągnąć slajd na jednym biegu
- prawdopodobnie większy Vmax, chociaż u mnie nie jestem pewien czy tak było. Mam wrażenie, że było podobnie bo z dyfrem od 6 tam gdzie mógł iść dłużej brakowało już siły, w porównaniu do piątki
- mniejsze spalanie przy jeździe ze stałą prędkością w trasie
Teraz jeżdżę już chyba trzeci czy czwarty miesiąc z dyfrem 4.1 więc mam całkiem dobre porównanie na świeżo.
Na minus kombinacji skrzynia 5 + dyfer 6:
- ciężej zerwać przyczepność i pójść bokiem
- zamula samochód dosyć znacząco szczególnie na niskich obrotach, dwójka do 2.5k rpm to był jakiś żart u mnie
- mam wrażenie że szybko wykańcza sprzęgło przy bardziej agresywnej jeździe (może u Ciebie nie bo masz więcej mocy więc na pewno mniej strzelania ze sprzęgła itp.
- większe spalanie
Na plus powyższej kombinacji:
- dłuższe biegi, co za tym idzie mniej machania gałką, mniejsze obroty w trasie, dłużej można ciągnąć slajd na jednym biegu
- prawdopodobnie większy Vmax, chociaż u mnie nie jestem pewien czy tak było. Mam wrażenie, że było podobnie bo z dyfrem od 6 tam gdzie mógł iść dłużej brakowało już siły, w porównaniu do piątki
- mniejsze spalanie przy jeździe ze stałą prędkością w trasie
Yogi pisze:po czym twierdzisz że skrzynia "kończy się" ?
tak z ciekawości
Po hałasie, który wydobywa się ze skrzyni przy hamowaniu silnikiem. Idealnie słychać zużyte łożyska.
czester_ jutro właśnie się wybieram do takiego zakładu aby podpytać o koszty.
MarekSz pisze:czester_ jutro właśnie się wybieram do takiego zakładu aby podpytać o koszty.
Wrzuć sobie skrzynię 5g, tak tymczasowo aby emiksa na dłużej nie uziemiać. A potem rozbierz swoją 6tkę i pomierz łożyska/zidentyfikuj po opisach. W żadnej dystrybucji branży moto nie znajdziesz "z katalogu" innych niż OEM i koszta zapewne będą sportowe. Ale łożysko to łożysko i trzeba sprawdzić w branży łożyskowej Znakomite miejsce na dobieranie trudno występujących to Albeco w Plewiskach, jak im wyślesz oznaczenia/wymiary/zastosowanie to niewykluczone, ze znajdą w normalnych pieniadzach.
Po
em
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Całkowicie popieram wypowiedź majkela. Miałem kiedyś podobną sytuację tylko z wiekowym motocyklem. Firmy, które zajmują się sprzedażą łożysk stricte mogą Ci dobrać praktycznie każde łożysko jeśli znają wszystkie parametry. Co więcej w moim przypadku cena między łożyskiem oem a zamiennikiem najwyższej jakości była praktycznie o 50% niższa
Dziękuję wszystkim za opinię. Dostałem wycenę z Carspeed, 8 różnych łożysk w przedziale cenowym od 87 zł do 738 zł.
Na tą chwilę zdecydowałem się wsadzić skrzynię 5, a 6 zostawię na później no i oczywiście dam fachowcom do oceny ile łożysk będzie do wymiany.
Później zamieszczę również porównanie przyśpieszenia, elastyczności auta z taką kombinacją skrzynia - dyfer, aby faktycznie można było porównać jak zmienią się osiągi auta.
Na tą chwilę zdecydowałem się wsadzić skrzynię 5, a 6 zostawię na później no i oczywiście dam fachowcom do oceny ile łożysk będzie do wymiany.
Później zamieszczę również porównanie przyśpieszenia, elastyczności auta z taką kombinacją skrzynia - dyfer, aby faktycznie można było porównać jak zmienią się osiągi auta.
To może i ja wtrącę coś od siebie - znajomy, który długie lata prowadził (dobry) warsztat samochodowy, robił w zasadzie wszystko (oczywiście specjalistyczne prace zlecał), miał jedną zasadę NIE NAPRAWIANIA SKRZYNI BIEGOW - stara skrzynia zawiera oprócz łożysk, także zużyte synchronizatory no i wymęczone koła zębate oczywiście. Zawsze po naprawie będzie się sypać, nieważne co ci powiedzą firmy "regenerujące".
Dlatego jak mi się zdarzył przypadek lekkiego uszkodzenia skrzyni (na innym samochodzie), nie zastanawiałem się tylko wymieniłem na używkę z Allegro i jestem zadowolony do dzisiaj.
bonito
Dlatego jak mi się zdarzył przypadek lekkiego uszkodzenia skrzyni (na innym samochodzie), nie zastanawiałem się tylko wymieniłem na używkę z Allegro i jestem zadowolony do dzisiaj.
bonito
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Temat jak zwykle się odwleka. Nie dość, że po drodze mam "wyprawę" (4 tygodnie wyjęte z życia), to jeszcze postęp w sprawie skrzyni i Torsena nie zależy tylko ode mnie. Tak że na razie się nie napalam na szybki finał