NBFL 2002 - Skrzynia zamiana z 6 na 5

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MarekSz
Posty: 141
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:50
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

20 maja 2015, 21:21

Witam,

Mam następujący problem. Skrzynia biegów powoli się kończy i będę zmuszony ją wymienić. Z racji tego, że cena 6 biegowej jest na tą chwilę dla mnie zaporowa, wpadłem na pomysł "a może 5 biegowa"?
Czego mogę się spodziewać wstawiając 5 biegową skrzynię do Sportive (NBFL)? Czy taka zamiana nie zamuli auta?

Pozdrawiam,
Marek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2015, 21:33

Zamuli. Lepiej szukaj 6tki
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 9:59

MarekSz pisze:Skrzynia biegów powoli się kończy i będę zmuszony ją wymienić.

Jak Ci 6tka niedomaga to ją spróbuj może jednak naprawić po prostu.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

21 maja 2015, 15:43

Połęcznie 5-biegowej skrzyni i Twojego przełożenia 3.56 to najdłuższe możliwe przełożenie. Da się na tym jeździć - napisz o opinie do ree. On wymienił u siebie dyfer na ten ze Sportive`a i daje radę z silnikiem 1.8 (NA - 128 KM, przełożenie oryginalne dyfra 4,1). Wspominał, że tylko trochę/niekiedy brakuje mocy, jednak Ty masz większą moc (146 KM).
Jeśli dobrze pamiętam to obroty na każdym biegu pospadają Ci o 400-500.
Z piątką będziesz miał mniej wachlowania biegami w mieście, ale troszeczkę mocniej będziesz musiał wciskać gaz przy ruszaniu oraz podkręcić wyżej pierwszy bieg przed wrzuceniem na dwójkę, aby utrzymać elastyczność przyspieszania. No i wzrośnie Ci prędkość maksymalna i to konkretnie. Jeśli dużo podróżujesz poza miastem, to można się pokusić o zmianę skrzyni biegów. Tym bardziej, że cena używanej skrzyni 5-biegowej jest śmiesznie niska i niekiedy wynosi, lepszą flaszkę. Zapytaj, czy ktoś nie chce sprzedać/wymienić się, bo niekiedy takie skrzynie zalegają u kogoś w garażu.
Jeśli faktycznie masz problem ze zgromadzeniem środków na skrzynię 6-biegową - ja bym kupił 5-tkę. Nie ma dramatu, będziesz dalej jeździł (tym bardziej, że jest letnia aura) i do tego zyskasz nowe doświadczenie. Jak zdobędziesz środki na 6-tkę, sprzedasz piątkę za tą samą cenę, za jaką nabyłeś.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
MarekSz
Posty: 141
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:50
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2015, 21:34

Tycjan dziękuję za odpowiedź.

majkel pisze:Jak Ci 6tka niedomaga to ją spróbuj może jednak naprawić po prostu.


Zwróciłem się już w tej sprawie do Carspeed z prośbą o wycenę łożysk potrzebnych do remontu skrzyni. Obawiam się jednak, że koszt kompletu łożysk wraz z remontem przekroczy koszt zakupu używanej skrzyni wraz z montażem.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

21 maja 2015, 22:31

po czym twierdzisz że skrzynia "kończy się" ?
tak z ciekawości
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 22:36

Może podjedź do jakiegoś zakładu specjalizującego się w regeneracji skrzyni? Oni zazwyczaj mają wszystko do wszystkiego i w dobrych pieniądzach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 22:56

Jeździłem na skrzyni piątce przy torsenie od szóstki 3.6 w mojej 1.6 110KM przez kilka lat i na pewno nie jest to koniec świata.
Teraz jeżdżę już chyba trzeci czy czwarty miesiąc z dyfrem 4.1 więc mam całkiem dobre porównanie na świeżo.

Na minus kombinacji skrzynia 5 + dyfer 6:
- ciężej zerwać przyczepność i pójść bokiem
- zamula samochód dosyć znacząco szczególnie na niskich obrotach, dwójka do 2.5k rpm to był jakiś żart u mnie ;)
- mam wrażenie że szybko wykańcza sprzęgło przy bardziej agresywnej jeździe (może u Ciebie nie bo masz więcej mocy więc na pewno mniej strzelania ze sprzęgła itp.
- większe spalanie

Na plus powyższej kombinacji:
- dłuższe biegi, co za tym idzie mniej machania gałką, mniejsze obroty w trasie, dłużej można ciągnąć slajd na jednym biegu :)
- prawdopodobnie większy Vmax, chociaż u mnie nie jestem pewien czy tak było. Mam wrażenie, że było podobnie bo z dyfrem od 6 tam gdzie mógł iść dłużej brakowało już siły, w porównaniu do piątki
- mniejsze spalanie przy jeździe ze stałą prędkością w trasie
MarekSz
Posty: 141
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:50
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2015, 23:04

Yogi pisze:po czym twierdzisz że skrzynia "kończy się" ?
tak z ciekawości


Po hałasie, który wydobywa się ze skrzyni przy hamowaniu silnikiem. Idealnie słychać zużyte łożyska.

czester_ jutro właśnie się wybieram do takiego zakładu aby podpytać o koszty.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 23:38

MarekSz pisze:czester_ jutro właśnie się wybieram do takiego zakładu aby podpytać o koszty.

Wrzuć sobie skrzynię 5g, tak tymczasowo aby emiksa na dłużej nie uziemiać. A potem rozbierz swoją 6tkę i pomierz łożyska/zidentyfikuj po opisach. W żadnej dystrybucji branży moto nie znajdziesz "z katalogu" innych niż OEM i koszta zapewne będą sportowe. Ale łożysko to łożysko i trzeba sprawdzić w branży łożyskowej :D Znakomite miejsce na dobieranie trudno występujących to Albeco w Plewiskach, jak im wyślesz oznaczenia/wymiary/zastosowanie to niewykluczone, ze znajdą w normalnych pieniadzach.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 maja 2015, 7:43

Całkowicie popieram wypowiedź majkela. Miałem kiedyś podobną sytuację tylko z wiekowym motocyklem. Firmy, które zajmują się sprzedażą łożysk stricte mogą Ci dobrać praktycznie każde łożysko jeśli znają wszystkie parametry. Co więcej w moim przypadku cena między łożyskiem oem a zamiennikiem najwyższej jakości była praktycznie o 50% niższa ;)
MarekSz
Posty: 141
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:50
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

23 maja 2015, 14:06

Dziękuję wszystkim za opinię. Dostałem wycenę z Carspeed, 8 różnych łożysk w przedziale cenowym od 87 zł do 738 zł.
Na tą chwilę zdecydowałem się wsadzić skrzynię 5, a 6 zostawię na później no i oczywiście dam fachowcom do oceny ile łożysk będzie do wymiany.
Później zamieszczę również porównanie przyśpieszenia, elastyczności auta z taką kombinacją skrzynia - dyfer, aby faktycznie można było porównać jak zmienią się osiągi auta.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

26 maja 2015, 11:21

To może i ja wtrącę coś od siebie - znajomy, który długie lata prowadził (dobry) warsztat samochodowy, robił w zasadzie wszystko (oczywiście specjalistyczne prace zlecał), miał jedną zasadę NIE NAPRAWIANIA SKRZYNI BIEGOW - stara skrzynia zawiera oprócz łożysk, także zużyte synchronizatory no i wymęczone koła zębate oczywiście. Zawsze po naprawie będzie się sypać, nieważne co ci powiedzą firmy "regenerujące".
Dlatego jak mi się zdarzył przypadek lekkiego uszkodzenia skrzyni (na innym samochodzie), nie zastanawiałem się tylko wymieniłem na używkę z Allegro i jestem zadowolony do dzisiaj.
bonito
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

26 maja 2015, 16:51

No dobra, a używana skrzynia 5b to za ile? Ma ktoś na zbyciu??
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 maja 2015, 17:00

Tycjan pisze:cena używanej skrzyni 5-biegowej jest śmiesznie niska i niekiedy wynosi, lepszą flaszkę
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

26 maja 2015, 17:07

Ok okej ok to przeczytałem, ale konkrety ,ma ktoś i za flaszke?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 maja 2015, 21:09

rafal87 pisze:Ok okej ok to przeczytałem, ale konkrety ,ma ktoś i za flaszke?

Przekop gielde, pytaj forumowych szabrownikow ( Brozyn, Kufelman). Cenny to 200-300pln.
MarekSz
Posty: 141
Rejestracja: 14 paź 2014, 20:50
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

26 maja 2015, 21:27

Moja właśnie jest w drodze od Brozyna. Coś mi się wydaje, że za jakiś miesiąc, Nickesh może mieć swoją 5 do sprzedania (ale to tylko takie moje przypuszczenia ;) ).
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 maja 2015, 22:13

Temat jak zwykle się odwleka. Nie dość, że po drodze mam "wyprawę" (4 tygodnie wyjęte z życia), to jeszcze postęp w sprawie skrzyni i Torsena nie zależy tylko ode mnie. Tak że na razie się nie napalam na szybki finał :(
ODPOWIEDZ