Witam!
Mam duży problem z przeciwmgielnymi w MX-5. Po prostu ich nie mam, więc chciałem się dopytać gdzie mogę kupić odpowiednie światła i inne potrzebne rzeczy żeby to wszystko odpowiednio zmontować (wszystko jest ale o NB). Czy wystarczy tylko jedno przeciwmgielne z tyłu po lewej stronie? Mam dokładnie Miate z 1990 r. w wersji USA.
Pozdrawiam!
Przeciwmgielne w MX-5 NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
a widzisz gdzieś miejsce na przeciwmgielne z przodu?
seryjnie po prostu ich nie było w żadnej NA, a przepisowo wymagane jest tylko tylne w Europie. Jak Ci koniecznie zależy na przeciwmgielnych to musisz kombinować aftermarketowo - kupić zderzak z miejscem na przeciwmgielne i sam założyć, ewentualnie wywiercić dziury w seryjnym zderzaku 


Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Chodzi mi właśnie o tylne, bo w moim modelu nie ma. A bez tego ani rusz z przeglądem...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
A, to tutaj jest dużo opcji. Możesz założyć takie "fabryczne" jak było w NA 94+. I wcale nie mówię o tym dlatego że mam takie na sprzedaż
ale wiąże się to oczywiście z dziurą w zderzaku.
Ja bym na Twoim miejscu przerobił jedno światło wsteczne: wyjmujesz białą a wklądasz czerwoną żarówkę, po krzyku (koniencize z lewej). Oczywiście do tego dochodzi kawałek kabelkologii: -zostaje, + puszczasz (nawet z tyłu) przez przekaźnik, wydaje mi sie ze mozesz ten + wziąć obok z pozycyjnych - i no puszczasz sobie kabelek z kabiny z 0/12 na nóżkę przekaźnika, i działa pinknie.

Ja bym na Twoim miejscu przerobił jedno światło wsteczne: wyjmujesz białą a wklądasz czerwoną żarówkę, po krzyku (koniencize z lewej). Oczywiście do tego dochodzi kawałek kabelkologii: -zostaje, + puszczasz (nawet z tyłu) przez przekaźnik, wydaje mi sie ze mozesz ten + wziąć obok z pozycyjnych - i no puszczasz sobie kabelek z kabiny z 0/12 na nóżkę przekaźnika, i działa pinknie.
Widywałem też na internetach p/mgielne z Puga 206 wkomponowane w zderzak. Całkiemnieźle pasowało.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Czy ta opcja z czerwoną żarówką przejdzie na przeglądzie? I jak rozwiązać to z wyłącznikiem?
a, źle przeczytałem
no tak, to na przeglądzie wystarczy tylne. Czy żarówka przejdzie to zależy od gorliwości przeglądającego - nie jest to rozwiązanie legalne, ale zazwyczaj wystarczające.
Żeby było legalnie musi być lampa z homologacją. Czyli albo seryjna, albo np. coś od dobrze znanego Wesem:
http://sklep.wesem.pl/7/6661/lampy_tyln ... r_typu_la1
http://sklep.wesem.pl/7/6660/lampy_prze ... r_typu_la3

Żeby było legalnie musi być lampa z homologacją. Czyli albo seryjna, albo np. coś od dobrze znanego Wesem:
http://sklep.wesem.pl/7/6661/lampy_tyln ... r_typu_la1
http://sklep.wesem.pl/7/6660/lampy_prze ... r_typu_la3
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Powiedzcie mi czy te lampy z drugiego linku montuje się w miejscu wstecznego czy przytwierdza gdzieś na zderzaku? I jak z wyłącznikiem do czegoś takiego?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
To są ogólne aftermarketowe lampy, nie dedykowane do mx-5. czyli jak znajdziesz miejsce, żeby ją gdzieś wstawić zgodnie z przepisami, to przejdzie przegląd jako taki. Ale nie ma dla tej lampy dedykowanego miejsca do wstawienia i nie jest to rozwiązanie z żarówką zamiast wstecznego o którym wspominał kurak 
Nie wiem, jak problematyczna jest Twoja stacja kontroli ale kilka osób jeździ tu z przeciwmgielnymi zamiast wstecznego i nie słyszałem, żeby mieli problemy z przeglądem.
dostałem Twojego maila, ale już odpowiadam tutaj, niech będzie dla potomnych

Nie wiem, jak problematyczna jest Twoja stacja kontroli ale kilka osób jeździ tu z przeciwmgielnymi zamiast wstecznego i nie słyszałem, żeby mieli problemy z przeglądem.
dostałem Twojego maila, ale już odpowiadam tutaj, niech będzie dla potomnych

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Wkładaj czerwoną żarówę do oryginalnej lampy. Sporo osób tak ma i chyba nie mają problemów. O zakładaniu dodatkowej lampy jak w wersji europejskiej nawet nie myśl, bo zeszpecisz tylko tył 

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Witam!
Myślę, że wsadzę tą żarówkę, ale chciałem się podpytać jak ma dokładnie wyglądać zabawa z kablami (jakiś szczegółowy opis) i czy "zaczerwienić" jakoś to miejsce na szkle gdzie jest żarówka wstecznego (jak tak, to jak?)? I jeszcze pytanie odnośnie włącznika, czy ten w linku poniżej będzie się nadawał?
http://allegro.pl/mazda-626-323f-wlaczn ... 12782.html
Pozdrawiam!
Myślę, że wsadzę tą żarówkę, ale chciałem się podpytać jak ma dokładnie wyglądać zabawa z kablami (jakiś szczegółowy opis) i czy "zaczerwienić" jakoś to miejsce na szkle gdzie jest żarówka wstecznego (jak tak, to jak?)? I jeszcze pytanie odnośnie włącznika, czy ten w linku poniżej będzie się nadawał?
http://allegro.pl/mazda-626-323f-wlaczn ... 12782.html
Pozdrawiam!
Moze nie nadać sie - inny wymiar fizycznie. Ja mam swój na zbyciu to za flaszkę oddam.
Miejsca w lampie nie zaczerwieniasz, wystarczy czerwona żarówka.
Miejsca w lampie nie zaczerwieniasz, wystarczy czerwona żarówka.