Regulacja zaworów
NB 1.6 Bardziej kiedy niż jak.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Qbatron pisze:Witam.
Czy regulacje zaworów wykonuje się tylko kiedy zaczynają halasowac? W hondach accord(nie wiem czy wszystkich ale na pewno 5i6gen.) trzeba to robić co ok. 20kkm, niezależnie od objawów...
Kiedyś tego poszukiwałem, i jedynie udało mi się znaleźć w tabelce serwisowej kontrolę luzu co 100 tysięcy kilometrów lub 4 lata. Wychodzi na to, że warto to sprawdzić przy okazji wymiany rozrządu. Dotyczy NBfl 1.8, ale konstrukcja jest taka sama, więc pewnie i zalecenia serwisowe też.
W accordach VIII generacji regulacja jest przewidziana co 40 tysięcy, ale praktyka (przynajmniej mojego cywilowoza) pokazuje że najlepiej jest to robić co 20, max 25 tysięcy

Pozdr
eM
a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
najbardziej klekotanie

a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe

blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
jak pisze Irakleo , do tego nie wiem czy słysznie wydaje mi sie że na dluższą mete może to prowadzić do większego starcia krzywek wałków rozrządu?
irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe
teoretycznie tak, ale jak olej jest średniej jakości lub popychacze poprzytykają się to cisnienie oleju nie jest w stanie przepchnąć się gdzie trzeba i wtedy zaczyna klekotać.
irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe
W NB+ ich nie ma, regulacja jest na płytki.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Płytki są praktycznie wieczne i bezobsługowe.....powinny wystarczyć do końca żywotności silnika. Hydraulika zaś jest bardziej wymagająca i wrażliwa na higienę silnika i tylko regularne wymiany oleju gwarantują długą żywotność popychaczy.
te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB 

Dizajer pisze:największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB
I szarpiące sprzęgło w NBfl

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
czyli moral z tego taki ze w NB i NBFL nie ma sie co za bardzo martwic zaworami bo plytki sa dluuuugowieczne?
a niby kiedy to tak sprzeglo szarpie? ja tego nie odczuwam... no chyba ze dlatego ze mi sie slizga

a niby kiedy to tak sprzeglo szarpie? ja tego nie odczuwam... no chyba ze dlatego ze mi sie slizga

"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:niby kiedy to tak sprzeglo szarpie?
To znana przypadłość. Dopóki się tarcza nie rozgrzeje. Nie wszystkie egzemplarze tak maja...
Mój na zimno jest jak kangur


Dizajer pisze:te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB
mam w swojej na liczniku 155000km i zaraz po sprowadzeniu z niemiec zlałem z silnika substancję bardziej przypominającą mazut niż olej - póki co kompletna cisza, zero klekotania. Chyba nigdy nie miałeś Mercedesa z lat 80/90 w których popychacze mogły zastąpić perkusistę z Black Sabath

Odgrzewam temat
Czy ktos wie jakie plytki wchodza do 1,6 NB ? oraz gdzie mozna kupic i w jakiej cenie ? czy na 1 zawor wchodzi 1 plytka ?
Czeka mnie regulacja bo w weekend zerknołem pod pokrywe i okazalo sie ze kazdy zawor jest podparty (brak jakichkolwiek luzow).
Moze ma ktos plytki zbywajace na wymiane ?
Czy ktos wie jakie plytki wchodza do 1,6 NB ? oraz gdzie mozna kupic i w jakiej cenie ? czy na 1 zawor wchodzi 1 plytka ?
Czeka mnie regulacja bo w weekend zerknołem pod pokrywe i okazalo sie ze kazdy zawor jest podparty (brak jakichkolwiek luzow).
Moze ma ktos plytki zbywajace na wymiane ?

- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Od paru dni w zakresie 2300-2700 obrotów napiernicza wg mnie jeden zawór. Być może jestem w błędzie, nie jestem mechanikiem
wali pod pokrywą zaworów. Olej świeżo po wymianie na 10w40. Jest to do wyregulowania ? NB 1.8 140HP engine

zaMIATAcz
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Odgrzewam, żeby nie zaczynać nowego tematu.
Regulował ktoś zawory w NB 1.6, wygląda na to, że u mnie najwyższy czas, na zimnym silniku słychać klekotanie ?
Gdzie kupić płytki do regulacji ?
Regulował ktoś zawory w NB 1.6, wygląda na to, że u mnie najwyższy czas, na zimnym silniku słychać klekotanie ?
Gdzie kupić płytki do regulacji ?
płytkowe
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Orientujecie się może jaki powinien być prawidłowy luz w NB 1.8? Czy na wszystkich zaworach wlotowych i wylotowych luz powinien być taki sam?
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 48069.html
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 44224.html
Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 48069.html
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 44224.html
Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza

Benoos pisze:Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza
Najpierw musisz zmierzyć luzy, potem wyjąć płytki jakie masz z tych zaworów które mają nieprawidłowy luz a dopiero wtedy obliczyć właściwą grubość nowej płytki i taką kupić (doszlifować na wymiar w odpowiednim warsztacie).
Witam, czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze? Bo czytając wątek nie jestem pewna 
Edit: Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(

Edit: Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
kamila_ka pisze:czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze?
tak
kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac
olej już stary i domaga się wymiany ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
majkel pisze:olej już stary i domaga się wymiany ?
Ja próbowałem już wszystkiego... płukanek, dolewania, uzupełniaczy i szamańskich tańców... jedyne co pomaga, to częste wymienianie oleju...
Pacjent 1.6 90KM, który (teoretycznie) przekroczył 200,000 km. Polecam co pół roku wymienić olej - u mnie jest Valvoline Maxlife 10W40 i przed każdą wymianą robimy płukankę Wyyn'sa po której oczywiście trzeba filtr wyrzucić. Koszt w sumie to około 200 złotych z robocizną. Moim zdaniem za ciszę - warto.

Coś w tym jest. U mnie od jakiegoś czasu też na zimnym słychać czasami przez dłuższą czasami przez krótszą chwilę cykanie. Olej valvo 5W50 ma jakieś 6kkm i rok czasu. Wcześniej była cisza. Po urlopie zaleje silnik olejem penrite 5w40. Wiele osób chwali ten olej. Mam w samochodzie żony i w sumie jest lepiej niż na valvo. Zobaczymy jak będzie się serducho mazdy z nim dogadywało.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka