[NB] "Sprężyny" bagażnika
bo nie wiem jak ten element inaczej nazwać...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Szukałem na forum ale nie mogę znaleźć pewnej informacji.
Po założeniu bagażnika na klapę z uwagi na ciężar klapa zaczęła sama opadać. W instrukcji montażu jest mowa o wymianie tych elementów odpowiadających za otwieranie klapy na inne (jak się domyślam mocniejsze), ale nie ma ich w komplecie z bagażnikiem.
Ma ktoś jakiś pomysł skąd skombinować takie mocniejsze sprężyny, albo np. gdzie się udać, żeby takowe dorobić?
Po założeniu bagażnika na klapę z uwagi na ciężar klapa zaczęła sama opadać. W instrukcji montażu jest mowa o wymianie tych elementów odpowiadających za otwieranie klapy na inne (jak się domyślam mocniejsze), ale nie ma ich w komplecie z bagażnikiem.
Ma ktoś jakiś pomysł skąd skombinować takie mocniejsze sprężyny, albo np. gdzie się udać, żeby takowe dorobić?
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
mam taką samą sytuację po założeniu bagażnika, ale zanim bym się zdecydował na zakup zestawu z siłownikiem za 300zł+przesyłka pokombinował bym z podgięciem seryjnych pręcików, lub zamontowaniem innego siłowniczka (nawet używanego) a koszty to kilkadziesiąt złotych 

Jak poczytałem instrukcję montażu to tam trzeba coś wiercić jeśli dobrze zrozumiałem (tak pobieżnie ją "przeleciałem" tylko) i już przestało mi się to tak podobać... Strasznie nie lubię zmian, które wymagają ingerencji siłowych...
Chyba pomyślę nad podgięciem oryginalnych sprężyn na razie...

Ruff pisze:Ma ktoś jakiś pomysł skąd skombinować takie mocniejsze sprężyny, albo np. gdzie się udać, żeby takowe dorobić?
Jeśli nie chcesz instalować siłowników, a podginanie oryginalnych drutów nic by nie dało, pozostaje wizyta u jakiegoś rzemiechy produkującego sprężyny. Wygną Ci identyczne druciki z drutu sprężynowego, tyle że na większy "uciąg" i powinno być dobrze.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Jeśli nie chcesz instalować siłowników, a podginanie oryginalnych drutów nic by nie dało, pozostaje wizyta u jakiegoś rzemiechy produkującego sprężyny. Wygną Ci identyczne druciki z drutu sprężynowego, tyle że na większy "uciąg" i powinno być dobrze.
O widzisz! Takiej odpowiedzi potrzebowałem! Czyli teraz tylko muszę kogoś takiego lokalnie poszukać i gitara!
Wrzucę tu bo może ktoś będzie kiedyś potrzebował.
W instrukcji montażu bagażnika polecają wymianę sprężyn bagażnika na takie o numerze części NC10-V4-923. Z tego co udało mi się wyczytać w necie są to podobno sprężyny przewidziane do mazdaspeeda, które maja udźwignąć jego bagażnik cięższy o spoiler.
Skontaktowałem się z Carspeed i oto co od nich otrzymałem w odpowiedzi:
"1) Sprężyny bagażnika:
- oryginał OE MAZDA - 72zł, na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (L) - standard
- oryginał OE MAZDA - 92zł, na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (R) - standard
2) Sprężyna bagażnika NC10-V4-923:
- oryginał OE MAZDA - 120zł na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (niestety nie wiemy czy te sprężyny będą mocniejsze, ale jeśli instrukcja tak podaje, to pewnie tak jest. Zastanawia mnie czy ten numer to jest na komplet sprężyn, czy tylko na jedną?"
Zaryzykowałem i zamówiłem te drugie. Przyszły dwie - czyli w razie braku oryginałów i tak taniej jest kupić te "mocniejsze"
Mam nadzieje, że faktycznie rozwiążą problem opadającej klapy, ale potwierdzę bądź zdementuję to dopiero jak się mi uda je założyć... Może w weekend...
W instrukcji montażu bagażnika polecają wymianę sprężyn bagażnika na takie o numerze części NC10-V4-923. Z tego co udało mi się wyczytać w necie są to podobno sprężyny przewidziane do mazdaspeeda, które maja udźwignąć jego bagażnik cięższy o spoiler.
Skontaktowałem się z Carspeed i oto co od nich otrzymałem w odpowiedzi:
"1) Sprężyny bagażnika:
- oryginał OE MAZDA - 72zł, na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (L) - standard
- oryginał OE MAZDA - 92zł, na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (R) - standard
2) Sprężyna bagażnika NC10-V4-923:
- oryginał OE MAZDA - 120zł na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze (niestety nie wiemy czy te sprężyny będą mocniejsze, ale jeśli instrukcja tak podaje, to pewnie tak jest. Zastanawia mnie czy ten numer to jest na komplet sprężyn, czy tylko na jedną?"
Zaryzykowałem i zamówiłem te drugie. Przyszły dwie - czyli w razie braku oryginałów i tak taniej jest kupić te "mocniejsze"

To czekam na relacje bu madzie już kilka razy chciała mnie zdekapitalizować po zamontowaniu spojlera.
Ja to jeszcze pal sześć ale biedni niczego nie świadomi i nie spodziewający się pasażerowie i ich zdziwione miny
- bezcenne ale kiedyś musi się skończyć.
Pozdro
Ja to jeszcze pal sześć ale biedni niczego nie świadomi i nie spodziewający się pasażerowie i ich zdziwione miny

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
kauczuk, ja też to zrobiłem dawno temu, ale nie wiele mi pomogło... jedynie delikatnie odskakuje do góry o jakiś centymetr. Być może dlatego że masz nowsze auto, a materiał z biegiem czasu może się zmęczyć.
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
- Model: Inny
- Wersja: Kombi :(
- Lokalizacja: Warszawa
azbest1983,
Przy otwarciu mi też nie odskakuje, chodzi mi o to, że jak już ją podniosę do pozycji otwartej to samo się nie zamknie chyba, że ruszę ręką. Mnie to zupełnie satysfakcjonuje
Chociaż mam położoną instalację pod otwieranie z pilota więc kwestia siłownika, sterownika i będzie bajer
Przy otwarciu mi też nie odskakuje, chodzi mi o to, że jak już ją podniosę do pozycji otwartej to samo się nie zamknie chyba, że ruszę ręką. Mnie to zupełnie satysfakcjonuje

Chociaż mam położoną instalację pod otwieranie z pilota więc kwestia siłownika, sterownika i będzie bajer

-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
ja nie mam z pilota niestety, fajna sprawa podchodzisz do auta z zakupami nawet go nie dotykając naciskasz jeden przycisk i klapa sama się otwiera 

-
- Posty: 335
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
- Model: Inny
- Wersja: Kombi :(
- Lokalizacja: Warszawa
no właśnie instrukcja pisze chyba o odległości 15cm od krawędzi klapy bliżej dachu, u mnie jest zdecydowanie bliżej. W niczym to nie przeszkadza a wręcz przeciwnie.
Jak już masz sprężyny to luz, ale generalnie możesz sobie jeszcze przybliżyć.
Jak już masz sprężyny to luz, ale generalnie możesz sobie jeszcze przybliżyć.
Zrobione.
Zajęło około 40 minut z czego 30 stracone na błędny próby zamontowania sprężyn od niewłaściwej strony
Gdyby ktoś kiedyś to miał zamiar robić a był tak niedoświadczony w majsterkowaniu jak ja
to pamiętajcie: NAJPIERW montujemy tą część sprężyny która zakończona jest takim "nitem" za pomocą którego łączy się z dźwigienką od bagażnika a potem - najłatwiej przy pomocy kombinerek i ewentualnie śrubokręta - montujemy tą stronę sprężyny z "pętelką"
Odwrotnie się można tylko zmęczyć i poobijać sobie palce i trochę bagażnik
Co do działania to jestem zadowolony - klapa pewnie się trzyma w pozycji otwartej a to była główna bolączka. Sama się do góry nie podniesie no ale to już chyba tylko siłownik byłby w stanie zapewnić
Za to i przy zamykaniu nie spada jak gilotyna tylko łagodnie zjeżdża na sam dół.
Wg mojej oceny za 120 zeta i 10-15 minut roboty to warto
Zajęło około 40 minut z czego 30 stracone na błędny próby zamontowania sprężyn od niewłaściwej strony

Gdyby ktoś kiedyś to miał zamiar robić a był tak niedoświadczony w majsterkowaniu jak ja



Co do działania to jestem zadowolony - klapa pewnie się trzyma w pozycji otwartej a to była główna bolączka. Sama się do góry nie podniesie no ale to już chyba tylko siłownik byłby w stanie zapewnić

Wg mojej oceny za 120 zeta i 10-15 minut roboty to warto

Mam to samo i zastanawiałem się nad wymianą całości ale chyba zajrze tam dziś i poszukam tych sprężyn. Potem dokupka, podmianka i może, może...
Ktoś jeszcze z NB sobie radził?
r.
Ktoś jeszcze z NB sobie radził?
r.
rgs pisze:Mam to samo i zastanawiałem się nad wymianą całości ale chyba zajrze tam dziś i poszukam tych sprężyn. Potem dokupka, podmianka i może, może...
Ktoś jeszcze z NB sobie radził?
r.
Ja w swojej NBFL wymieniłem sprężyny (NC10-V4-923), pomimo braku spoilera i bagażnika, ponieważ chciałem aby bagażnik mi się otwierał sam z pilota

Wyjąłem 2 sprężyny, założyłem jedną nową i wystarczyło... na jakiś czas. Potem sprężyna się "zmęczyła" i otwiera tylko częściowo i wolniej, więc będę montował drugą

Sprężyny zamawiałem z CARSPEEDu 120 PLN + 15 wysyłka.
Mazda MX-5 NBFL 1.6 (2004)
Donek pisze:dziś sprawdzałem w ASO i powiedziano mi że część o tym nr kat już jest niedostępna
CARSPEED Lublin - Biuro <biuro@carspeed.pl>
11.06.2012
do mnie
Witam.
Do tego auta:
1) Element NC10-V4-923:
- oryginał OE MAZDA - 120zł/kpl, na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze
(są to sprężyny mocniejsze od standardowych, przystosowane do klapy z dodatkowym bagażnikiem).
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki - przy przelewie kurier 15zł, przy pobraniu 25zl.
Przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.
A jak carspeed nie będzie miał to powinien podpowiedzieć zamiennik.
Mazda MX-5 NBFL 1.6 (2004)
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia nad zakupem mocniejszych sprężyn to z całego serca polecam.
Blisko 2 lata męczyłem się z tą bagażnikową gilotyną ... teraz bajka
Montaż 10 minut, w tym 5 minut szukania kombinerek w piwnicy.
Blisko 2 lata męczyłem się z tą bagażnikową gilotyną ... teraz bajka

Montaż 10 minut, w tym 5 minut szukania kombinerek w piwnicy.
A gdzie dorwaleś ?
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
W Fox Rzeszów.
Robiłem u nich już kilka razy zakupy.
Naprawdę dobry sklep z pomocną ekipą.
Numer sprężyn przewija się wyżej ale powtórzę : NC10-V4-923
U mnie zażyczyli sobie 140 zł za komplet z przesyłką.
Robiłem u nich już kilka razy zakupy.
Naprawdę dobry sklep z pomocną ekipą.
Numer sprężyn przewija się wyżej ale powtórzę : NC10-V4-923
U mnie zażyczyli sobie 140 zł za komplet z przesyłką.
A wystarczy wyjąć sprężyny,oddać do człowieka który robi sprężyny i będzie taniej...
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Rafa1981 pisze:A wystarczy wyjąć sprężyny,oddać do człowieka który robi sprężyny i będzie taniej...
A jesteś pewny, że to takie proste ??
Bo zanim kupiłem to próbowałem tak zrobić i nie byłem w stanie namierzyć nikogo kto by coś takiego chciał wykonać...
Jakiś namiar dla przyszłych chętnych ??