[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

14 sie 2013, 20:06

Witam, właśnie stoje przed koniecznością wymiany rozrządu czy jesteś w stanie dopisać do tych części ich numery katalogowe? Może być na pw
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

15 sie 2013, 8:41

Lucas Z pisze:Witam, właśnie stoje przed koniecznością wymiany rozrządu czy jesteś w stanie dopisać do tych części ich numery katalogowe? Może być na pw


Numerów katalogowych nie mam, ale jeśli wejdziesz na stronę internetową sklepu IC to wszystko znajdziesz w ich wyszukiwarce po marce, modelu i silniku.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O
Ja tak zrobiłem i wszystkie części pasowały... a te kupione w serwisie mazdy wręcz musiały pasować :wink:
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2013, 10:49

gdzie polecacie wymienic rozrzad w NBFL w Warszawie. Lepiej pojechac ze swoimi czesciami czy sa zaklady gdzie maja na stanie? Powinno sie w 450 zamknac?
bezmiatowy //
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2013, 11:03

eiti pisze:gdzie polecacie wymienic rozrzad w NBFL w Warszawie.

Każdy serwis mechaniczny to zrobi.
eiti pisze:Powinno sie w 450 zamknac?

Robocizna w 300 zapewne. Części sobie kup w carspeed, dostaniesz komplet potrzebny do wymiany.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2013, 15:59

Macie jakiś dobry patent na odkręcenie śruby koła pasowego rozrządu? - skutecznego w przypadku miat.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 lis 2013, 19:34

Najlepszy jest klucz. Foty masz w wątku kolegi Autopaga.

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=11800&start=90
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2013, 9:29

a coś odrobinę bardziej dostępnego? :mrgreen: ciężko mi będzie wyspawać sobie klucz, a odkręcenie tej śruby jest najgorszym fragmentem wymiany uszczelniacza i rozrządu.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 lis 2013, 9:32

Jeżeli wciśnięcie hamulca na 6b nie pomaga to jest to niestety jedyna metoda.
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2013, 9:44

Jeszcze się do tego nie zabrałem, ale liczę, że da rade.

Pytanie do Warszawiaków
Czy w razie jeżeli to nie pomoże, ktoś z was ma jakiś własny klucz i byłby chętny mi go pożyczyć na 24 h?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2013, 11:37

Odkrecenie to pol biedy, problem jest przy dokrecaniu, jesli bokujesz motor tylko na biegu, na ta srube idzie chyba ze 150Nm. Potem ludzie nazekaja ze im sie kolo przekosilo, bo sie sruba poluzowala.
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2013, 9:14

Ok, a jak robią to w warsztatach? Mógłbym zagaić do właściciela jednego o takie narzędzie, tylko muszę wpierw wiedzieć jak się to nazywa i czy będzie pasował.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2013, 10:04

chopinpianista pisze:a coś odrobinę bardziej dostępnego?

Normalny klucz pneumatyczny. Odkręca się błyskawicznie.
ree pisze:Odkrecenie to pol biedy, problem jest przy dokrecaniu, jesli bokujesz motor tylko na biegu, na ta srube idzie chyba ze 150Nm.

Wsteczny bieg i tylne koła bardzo solidnie zablokować albo przednie sanki uwiązać do czegoś, co się nie urwie :mrgreen: No i robić to na wszelki wypadek tak przynajmniej metr od ściany :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 lis 2013, 10:07

majkel pisze:Normalny klucz pneumatyczny.


Potwierdzone, działa, sprawdzałem na wyjętym silniku. Na aucie trzeba się jeszcze zabawić w demontaż stabilizatora i pewnie chłodnicy.

Co do tego, że klucz pneumatyczny jest bardziej dostępny można się sprzeczać.
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2013, 10:23

Dla mnie napewno bardziej niż klucz własnej roboty :mrgree:

Dzięki za rady, dam znać jak to ogarnę. Tym czasem czekam na części.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2013, 10:30

RS pisze:Co do tego, że klucz pneumatyczny jest bardziej dostępny można się sprzeczać.

Mógłby skombinować ewentualnie taką wersję elektryczną, tylko obawiam się, ze to się nijak z przodu nawet na wyjętym stabilizatorze nie zmieści.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2013, 11:49

Poradzę sobie :) dzięki! wyciągnięcie chłodnicy to kilka minut, stabilizator to też nie problem, klucz znalazłem, wiec będę działał w najbliższym czasie :mrgreen:
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

22 lip 2015, 16:02

odświeżam :) ktoś ostatnio wymieniał rozrząd w mx5 NA ? Jeżeli tak, gdzie kupić części w dobrych cenach, póki co jestem po wycieczce w intercarsie, arpolu i aso mazdy. Dodatkowo uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze wałków na wypadek gdyby ciekły i uszczelniacz wału, pompa wody. Uszczlke pokrywy zaworów kupuje orginalną. Co ciekawe jak chciałem w Aso MAzdy w Toruniu uszczelniacze wałków i wału..gość mi powiedział, że moge kupić komplet wszystkich uszczelek za 1400 zł :D a osobno sie nie da...dobry :)
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2015, 16:23

Wiele razy było... CARSPEED.
Obrazek

miatasm.com
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

22 lip 2015, 20:59

Gdyby sie komus nie chcialo szukac lub pisac do Carspeed oto komplet rozrzadu z tym co warto przy okazji wymienic do NB 1.8

Taki zestaw ja bralem ostatnio

- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2=110zl/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 69zł
- pompa wody japońska GMB z uszczelkami - 169zł
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

04 sty 2016, 8:51

odświeżam :P
wiem co i jak ale "kiedy" nie wiem
stukneło 100k mil więc raczej już pora :D
Ostatnio zmieniony 04 sty 2016, 12:12 przez SponeR, łącznie zmieniany 1 raz.
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

04 sty 2016, 8:59

SponeR pisze:wiek co i jak ale "kiedy" nie wiem


Maintenance Schedule:

Every 250 miles or weekly Check:
Engine oil level
Engine coolant level
Windshield washer fluid
Brake Clutch Fluid
Check tires and tire pressure

Every 3000 miles:
Change engine oil filter
Rotate tires

Every 7500 miles:
Check PS fluid
Check ATF fluid
Check or replace windshield wiper blades
Check clutch pedal for proper Height and freeplay
Check and service battery
Check and adjust engine drive belts
Inspect or replace under hood hoses
Check cooling systems

Every 15k or 12 months, which ever one comes first:
Replace air filter
Check manual transmission lubricant level
Inspect steering and suspension components
check drive axle boots

Every 30k or 24 months, which ever comes first:
Inspect fuel systems
Replace spark plugs
Check or replace spark plug wires
Service cooling system drain or flush and refill
Inspect fuel evaporative emissions control system
Inspect exhaust system
Change automatic transmission fluid (ATF)
Change manual transmission fluid
Replace if necessary the PCV valve

Every 60k miles or 48 months, which ever come comes first:
Replace fuel filter
Replace timing belt
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

04 sty 2016, 12:12

senk ju :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 10:24

Powoli przymierzam się do wymiany rozrządu w swojej NBFL. Przy okazji wpadnie nowa pompa wody, termostat i przednia uszczelka wału korbowego. Oglądałem sobie filmiki (głównie dla NA) i widzę, że ludzie lubią demontować chłodnicę przed wymianą rozrządu. To konieczne? Bo wydaje mi się, że miejsca i tak byłoby całkiem sporo... Dodam, w mojej maździe dodatkowo siedzi klima.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 10:34

Zdemontuj, bez demontażu z pewnością nie raz w nią czymś lekko uderzysz, a to delikatny element. Jej demontaż to krótka chwila, a zlać płyn chłodniczy i tak musisz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 11:16

rrutek pisze:Zdemontuj, bez demontażu z pewnością nie raz w nią czymś lekko uderzysz, a to delikatny element. Jej demontaż to krótka chwila, a zlać płyn chłodniczy i tak musisz.
Dzięki, tak zrobię.

Jeszcze jedno pytanie: jakich smarów/silikonów potrzebuję do uszczelnienia pokrywy silnika i połączeń pompy wody i termostatu?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2016, 11:37

W moim przypadku sprawdza się polecona przez p. Adriana z Carspeedu płynna uszczelka silikonowa REINZa. Pamiętaj jednak, że w pokrywie zaworów aplikujesz ją tylko w zagięciach uszczelki w okolicy wałków, a na uszczelkach pompy wody nakładasz ją symbolicznie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

15 maja 2016, 19:37

Sądzicie, że warto wymieniać uszczelniacze wałków rozrządu przy wymianie rozrządu, jeżeli stare nie ciekną ? Mowa o NB 1.8 z przebiegiem 166 tys.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2016, 20:18

Warto, jak nie ciekną to na pewno zaczną zanim nowy rozrząd skończy swój żywot.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

24 maja 2016, 13:43

na KM Parts czesci IL Motorsport to sa oryginale OEM?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2016, 13:55

Nie, IL Motorsport to zamienniki. Zarówno w ILu jak i w KMParts części oryginalne są oznaczone jako OEM.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ