[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Lucas Z pisze:Witam, właśnie stoje przed koniecznością wymiany rozrządu czy jesteś w stanie dopisać do tych części ich numery katalogowe? Może być na pw
Numerów katalogowych nie mam, ale jeśli wejdziesz na stronę internetową sklepu IC to wszystko znajdziesz w ich wyszukiwarce po marce, modelu i silniku.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O
Ja tak zrobiłem i wszystkie części pasowały... a te kupione w serwisie mazdy wręcz musiały pasować
![Puszcza oko :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
eiti pisze:gdzie polecacie wymienic rozrzad w NBFL w Warszawie.
Każdy serwis mechaniczny to zrobi.
eiti pisze:Powinno sie w 450 zamknac?
Robocizna w 300 zapewne. Części sobie kup w carspeed, dostaniesz komplet potrzebny do wymiany.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
Macie jakiś dobry patent na odkręcenie śruby koła pasowego rozrządu? - skutecznego w przypadku miat.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
a coś odrobinę bardziej dostępnego?
ciężko mi będzie wyspawać sobie klucz, a odkręcenie tej śruby jest najgorszym fragmentem wymiany uszczelniacza i rozrządu.
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze się do tego nie zabrałem, ale liczę, że da rade.
Pytanie do Warszawiaków
Czy w razie jeżeli to nie pomoże, ktoś z was ma jakiś własny klucz i byłby chętny mi go pożyczyć na 24 h?
Pytanie do Warszawiaków
Czy w razie jeżeli to nie pomoże, ktoś z was ma jakiś własny klucz i byłby chętny mi go pożyczyć na 24 h?
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
Ok, a jak robią to w warsztatach? Mógłbym zagaić do właściciela jednego o takie narzędzie, tylko muszę wpierw wiedzieć jak się to nazywa i czy będzie pasował.
chopinpianista pisze:a coś odrobinę bardziej dostępnego?
Normalny klucz pneumatyczny. Odkręca się błyskawicznie.
ree pisze:Odkrecenie to pol biedy, problem jest przy dokrecaniu, jesli bokujesz motor tylko na biegu, na ta srube idzie chyba ze 150Nm.
Wsteczny bieg i tylne koła bardzo solidnie zablokować albo przednie sanki uwiązać do czegoś, co się nie urwie
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Normalny klucz pneumatyczny.
Potwierdzone, działa, sprawdzałem na wyjętym silniku. Na aucie trzeba się jeszcze zabawić w demontaż stabilizatora i pewnie chłodnicy.
Co do tego, że klucz pneumatyczny jest bardziej dostępny można się sprzeczać.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
Dla mnie napewno bardziej niż klucz własnej roboty :mrgree:
Dzięki za rady, dam znać jak to ogarnę. Tym czasem czekam na części.
Dzięki za rady, dam znać jak to ogarnę. Tym czasem czekam na części.
RS pisze:Co do tego, że klucz pneumatyczny jest bardziej dostępny można się sprzeczać.
Mógłby skombinować ewentualnie taką wersję elektryczną, tylko obawiam się, ze to się nijak z przodu nawet na wyjętym stabilizatorze nie zmieści.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
- Lokalizacja: Warszawa
Poradzę sobie
dzięki! wyciągnięcie chłodnicy to kilka minut, stabilizator to też nie problem, klucz znalazłem, wiec będę działał w najbliższym czasie ![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
odświeżam
ktoś ostatnio wymieniał rozrząd w mx5 NA ? Jeżeli tak, gdzie kupić części w dobrych cenach, póki co jestem po wycieczce w intercarsie, arpolu i aso mazdy. Dodatkowo uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze wałków na wypadek gdyby ciekły i uszczelniacz wału, pompa wody. Uszczlke pokrywy zaworów kupuje orginalną. Co ciekawe jak chciałem w Aso MAzdy w Toruniu uszczelniacze wałków i wału..gość mi powiedział, że moge kupić komplet wszystkich uszczelek za 1400 zł
a osobno sie nie da...dobry ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Gdyby sie komus nie chcialo szukac lub pisac do Carspeed oto komplet rozrzadu z tym co warto przy okazji wymienic do NB 1.8
Taki zestaw ja bralem ostatnio
Taki zestaw ja bralem ostatnio
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2=110zl/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 69zł
- pompa wody japońska GMB z uszczelkami - 169zł
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
SponeR pisze:wiek co i jak ale "kiedy" nie wiem
Maintenance Schedule:
Every 250 miles or weekly Check:
Engine oil level
Engine coolant level
Windshield washer fluid
Brake Clutch Fluid
Check tires and tire pressure
Every 3000 miles:
Change engine oil filter
Rotate tires
Every 7500 miles:
Check PS fluid
Check ATF fluid
Check or replace windshield wiper blades
Check clutch pedal for proper Height and freeplay
Check and service battery
Check and adjust engine drive belts
Inspect or replace under hood hoses
Check cooling systems
Every 15k or 12 months, which ever one comes first:
Replace air filter
Check manual transmission lubricant level
Inspect steering and suspension components
check drive axle boots
Every 30k or 24 months, which ever comes first:
Inspect fuel systems
Replace spark plugs
Check or replace spark plug wires
Service cooling system drain or flush and refill
Inspect fuel evaporative emissions control system
Inspect exhaust system
Change automatic transmission fluid (ATF)
Change manual transmission fluid
Replace if necessary the PCV valve
Every 60k miles or 48 months, which ever come comes first:
Replace fuel filter
Replace timing belt
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Powoli przymierzam się do wymiany rozrządu w swojej NBFL. Przy okazji wpadnie nowa pompa wody, termostat i przednia uszczelka wału korbowego. Oglądałem sobie filmiki (głównie dla NA) i widzę, że ludzie lubią demontować chłodnicę przed wymianą rozrządu. To konieczne? Bo wydaje mi się, że miejsca i tak byłoby całkiem sporo... Dodam, w mojej maździe dodatkowo siedzi klima.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zdemontuj, bez demontażu z pewnością nie raz w nią czymś lekko uderzysz, a to delikatny element. Jej demontaż to krótka chwila, a zlać płyn chłodniczy i tak musisz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki, tak zrobię.rrutek pisze:Zdemontuj, bez demontażu z pewnością nie raz w nią czymś lekko uderzysz, a to delikatny element. Jej demontaż to krótka chwila, a zlać płyn chłodniczy i tak musisz.
Jeszcze jedno pytanie: jakich smarów/silikonów potrzebuję do uszczelnienia pokrywy silnika i połączeń pompy wody i termostatu?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
W moim przypadku sprawdza się polecona przez p. Adriana z Carspeedu płynna uszczelka silikonowa REINZa. Pamiętaj jednak, że w pokrywie zaworów aplikujesz ją tylko w zagięciach uszczelki w okolicy wałków, a na uszczelkach pompy wody nakładasz ją symbolicznie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Warto, jak nie ciekną to na pewno zaczną zanim nowy rozrząd skończy swój żywot.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
na KM Parts czesci IL Motorsport to sa oryginale OEM?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nie, IL Motorsport to zamienniki. Zarówno w ILu jak i w KMParts części oryginalne są oznaczone jako OEM.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM