[NB] [NBFL] Na zimnym przy przyspieszaniu przerywa...

2004, 1.8

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 sie 2013, 15:47

Cześć,
zauważyłem u siebie taki objaw że jak silnik jest zimny to przyspieszając równomiernie samochód jakby się dławił, chwilowo tracił moc - coś jak w starszych autach jak sie włączy klimę...
Dodam że przeszedł przed wczoraj przegląd bez żadnego ale...

Po rozgrzaniu silnika tego efektu już nie ma... Czy to normalne w mx-ach ?

Co to może być ? Coś mi się kończy ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3433
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

09 sie 2013, 15:52

U mnie był taki objaw jak jedna ze świec została zalana wodą. Obstawiam świece. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 sie 2013, 19:37

PRYMUS_BMW pisze:Czy to normalne w mx-ach ?

Nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
lukasjogabonito
Posty: 132
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Pel/Bdg

10 sie 2013, 22:28

Miałem to samo. Wymieniłem świece i przewody WN. Pomogło.
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

11 sie 2013, 8:03

Świece i przewody to dobry trop - tak też zrobię - wymiana
Co polecacie jeśli chodzi o świece - klasycznie ngk czy moze denso albo briski ?
Przewody to pewnie ngk....

Skomplikowana to operacja ? Znajde gdzieś jakiś manual ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 sie 2013, 18:57

PRYMUS_BMW pisze:Świece i przewody to dobry trop - tak też zrobię - wymiana
Co polecacie jeśli chodzi o świece - klasycznie ngk czy moze denso albo briski ?
Przewody to pewnie ngk....

Skomplikowana to operacja ? Znajde gdzieś jakiś manual ?


Denso i NGK są ok. Co skomplikowania... hmm zdejmujesz przewody i odkręcasz, składasz w odwrotnej kolejności, cała filozofia.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1235
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

12 sie 2013, 19:51

Cała filozofia, to posiadanie klucza do świec, takiego dłuższego - łamanego ( najtańsze, w zupełności wystarczające są po kilk apLN na allegro). Przewody są na wcisk z obu stron. Tylko trzeba patrzeć który przewód na którą świece szedł. Ogólnie całość to max 15 minut roboty i sama przyjemność :)
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

12 sie 2013, 22:05

Dzieki za info, ogarne już pewnie po urlopie - niestety Madzia zostaje i będzie pilnować domku, dam znać jakie efekty po wymianie dla potomnych....
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 wrz 2013, 12:03

Cześć.
Potrzebuje pomocy bo choć coś tam od czasu do czasu dłubie sam przy samochodach to tego nie ogarniam...

Wymieniłem świece i chciałbym też wymienić przewody. Zakupiłem od jednego z użytkowników nowe przewody NGK o symbolu RC-ZE21 nr porządkowy 9856 - wg katalogu wydaje mi się że powinny pasować do mojej mazdy rocznik 2004 silnik 1,8. W pudełku są 4 niebieskie kable różnej długości oznaczone od 1 do 4. (pudełko było otwarte ale mam nadzieje że takie właśnie powinny być...). Martwi mnie to że na pudełku oznaczone są tylko roczniki 1998-2000 bodajże ale wg on-line katalogu to właśnie ten typ niby powinien pasować.

Do rzeczy, otwieram maske i zonk.

Mam na silniku 2 cewki z których bezpośrednio wychodzą fajki na świece i z każdej cewki idą dwa kable z fajkami na dwie kolejne świece - czyli mam 2 a nie 4 kable (przynajmniej tak rozumiem...)
Wyjaśnijcie mi jak wyminić wszystkie kable - bo do cewek dochodzą przewody z wtyczką których nie ma w komplecie ngk???
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 wrz 2013, 12:43

Stawiałbym, że masz jednak kable do NB.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 wrz 2013, 13:00

RS pisze:Stawiałbym, że masz jednak kable do NB.


no tak... tylko że wg wszelkich katalogów i obrazków jakie znalazłem w necie to kable właśnie tak wyglądają do mojego modelu np:

http://kmparts.pl/110.Przewody-Zaplonowe-NBFL

a dla rozjaśnienia silnik u mnie wygląda jak ten na obrazku, cewki zaznaczyłem na czerwono...
:?: :?: :?:
Załączniki
silnik.JPG
silnik.JPG (80.74 KiB) Przejrzano 1198 razy
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

09 wrz 2013, 13:09

na pewno masz do nb.
nbfl jest oznaczana w katalogach jako 2001+ (moze produkowali oba modele przez te lata). i generalnie o czesci tuningowe do nbfl 1.8 jest trudno.... w tym silniku (VVT - zmienne fazy) zrobili sporo zmian..

potrzebujesz dokladnie cos takiego:
http://www.mx5parts.co.uk/magnecor-electrosport-ignition-leads-mk25-only-p-1475.html
albo lepsze/drozsze czerwone ;-)

byc moze mozesz wykorzystac tylko 2 ze swojego kompletu (jak wtyki do cewek pasuja).

wiem bo pare dni temu wsadzilem sobie czerwone i jest +1 do banana ;-) (tak serio to nie wiem czy to cos dalo)

ps. skad jestes? za bro oddam moje stare (dzialaly ok). moze warto po prostu podpiac i sprawdzic

ps2. troche dlubalem przy silniku, kreci mnie mechanika... i tak naprawde moze bys sporo przyczyn - jaki przebieg masz? - moze byc: cala elektryka - swiece/kable/cewki, jakis wtyk po prostu jest zasniedzialy i nie kontaktuje, przeplywomierz moze byc mocno zabrudzony (kumpel mial w toyocie jakis problem (ruszanie, wieksze spalanie) - okazalo sie ze na rezystorach/czujnikach przeplywki bylo masa brudu.. oczyscil, i bylo git.

przykladowo u mnie oczyscilem przepustnice itp (psikalem w dolot sprayem) i wole skoczyly mi na 1200.... wkrecilem srube wolnych na max i jest 950...

prawda jest taka ze wiekszosc samochodow jest zle serwisowana - olej w skrzyni wymienia się po 100 000 km LUB 4 latach! - takie zalecenie producenta, a ja daje glowe ze od 12 lat i 115 km mam ten sam... daje glowe ze nawet w serwisach autoryzowanych nie sprawdzaja wszystkiego co powinni.

sa tam rozne zaworki ktore sie zasyfiaja etc. nowe silniki to zlozone uklady jednak...

przewoody np latwo sprawdzic czy nie maja przebicia - odpal silnik w ciemnym garazy, ew. psiknij chmurke wody... sprawdz tez ich opornosc ... wykrec swiece zobacz jak wygladaja, spraw opornosc cewek (czy taka sama) etc
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2013, 13:36

PRYMUS_BMW pisze:Wyjaśnijcie mi jak wyminić wszystkie kable

Wystawić na giełdę forumową te przewody, które masz i zapomnieć o wymianie. Kupiłeś przewody do wszystkich modeli poza NBfl 1.8. Do tej wersji NGK przewodów nie produkuje. Jak dobrze zauważyłeś pod maską, masz semiDISy.
Przewody fabryczne (a właściwie te 2 ogryzki które tam pozostały) są odporne na zużycie, jesli nie są mechanicznie uszkodzone, to nie ma co ich ruszać. Wszelakie próby "dopasowania" sobie innych, o innych długościach i parametrach albo próby "dorobienia" wtyków za pomocą młotka to proszenie się o kłopoty :mrgreen:
PRYMUS_BMW pisze:tylko że wg wszelkich katalogów i obrazków jakie znalazłem w necie to kable właśnie tak wyglądają do mojego modelu np:

Net zniesie wiele bzdur :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 wrz 2013, 15:02

Dzieki Panowie, wszystko jasne,
generalnie to wymiana świec pomogła przy tym dławieniu - wiec jak sugerujecie kabli nie tykam w takim razie - robiłem test z chmurką nie widziałem przeskoków, optycznie też nie widać żadnych uszkodzeń wiec raczej są ok.

a te kupione wystawiam na sprzedaż za tyle za ile kupiłem czyli całe 130 PLN jak ktoś zainteresowany to zapraszam na PW.
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 wrz 2013, 17:39

majkel pisze:Net zniesie wiele bzdur


Dokładnie :mrgreen: Ale koledzy też nieźle w maliny kolegę wpuścili :wink: NBFL 1.8 troszkę się różni jednak :wink:
Prymus nastepnym razem podnieś najpierw maskę a potem rób zakupy :wink:
Szerokiej drogi :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 wrz 2013, 21:22

Tomai pisze:
majkel pisze:Net zniesie wiele bzdur


Dokładnie :mrgreen: Ale koledzy też nieźle w maliny kolegę wpuścili :wink: NBFL 1.8 troszkę się różni jednak :wink:
Prymus nastepnym razem podnieś najpierw maskę a potem rób zakupy :wink:
Szerokiej drogi :wink:


Sam sie wpuściłem no i trochę katalog NGK pomógł :oops:
nie spodziewałem się takiego zonka... ale nic właśnie filterek powietrza nowy wleciał tym razem się udało :lol: :lol: :lol:
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

17 paź 2013, 12:37

Odgrzebie temat bo efekt placebo minął...
tzn miałem wrażenie że wymiana świec pomogła z tym dławieniem ale niestety cały czas się pojawi choć teraz mam wrażenie że nie zawsze... w miedzy czasie zmieniłem jeszcze filtr powietrza teraz myślę nad:

- jednak przewodami - choć test z chmurką nie pokazał przeskoków a optycznie wyglądają ok
- filtr paliwa
- co jeszcze byście podpowiedzieli ???
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

17 paź 2013, 13:25

stawiam na przewody, skoro po zmianie swiec zdarza sie rzadziej
jestes z Pruszkowa? wpadnij na spot to pozycze ci kable, stare ale jare ;-)
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

17 paź 2013, 13:57

termo_sXs pisze:stawiam na przewody, skoro po zmianie swiec zdarza sie rzadziej
jestes z Pruszkowa? wpadnij na spot to pozycze ci kable, stare ale jare ;-)


konkretnie z Falent koło Raszyna, mam plan pojechac na spot za tydzień,
jutro z samego rana wyjedżam i dziś nie dam rady - byłoby super jakbym mógł pożyczyć na podmiankę - a ty będziesz na spocie za tydzień ???

zastanawiam się tylko że gdyby to były przewody to po nagrzaniu teoretycznie także powinien być ten efekt a nie ma.... tylko przy zimnym do osiągniecia normalnej temperatury
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

17 paź 2013, 14:01

mogę być za tydzien. z tymi kablami nie bylo problemu, wiec jak bedzie ok to bedzies mial winowajce.

Ale faktycznie może byc problem gdzie indziej.
ODPOWIEDZ