[NB] [NBFL] Na zimnym przy przyspieszaniu przerywa...
2004, 1.8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Cześć,
zauważyłem u siebie taki objaw że jak silnik jest zimny to przyspieszając równomiernie samochód jakby się dławił, chwilowo tracił moc - coś jak w starszych autach jak sie włączy klimę...
Dodam że przeszedł przed wczoraj przegląd bez żadnego ale...
Po rozgrzaniu silnika tego efektu już nie ma... Czy to normalne w mx-ach ?
Co to może być ? Coś mi się kończy ?
zauważyłem u siebie taki objaw że jak silnik jest zimny to przyspieszając równomiernie samochód jakby się dławił, chwilowo tracił moc - coś jak w starszych autach jak sie włączy klimę...
Dodam że przeszedł przed wczoraj przegląd bez żadnego ale...
Po rozgrzaniu silnika tego efektu już nie ma... Czy to normalne w mx-ach ?
Co to może być ? Coś mi się kończy ?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie był taki objaw jak jedna ze świec została zalana wodą. Obstawiam świece. 

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- lukasjogabonito
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Pel/Bdg
Miałem to samo. Wymieniłem świece i przewody WN. Pomogło.
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Świece i przewody to dobry trop - tak też zrobię - wymiana
Co polecacie jeśli chodzi o świece - klasycznie ngk czy moze denso albo briski ?
Przewody to pewnie ngk....
Skomplikowana to operacja ? Znajde gdzieś jakiś manual ?
Co polecacie jeśli chodzi o świece - klasycznie ngk czy moze denso albo briski ?
Przewody to pewnie ngk....
Skomplikowana to operacja ? Znajde gdzieś jakiś manual ?
PRYMUS_BMW pisze:Świece i przewody to dobry trop - tak też zrobię - wymiana
Co polecacie jeśli chodzi o świece - klasycznie ngk czy moze denso albo briski ?
Przewody to pewnie ngk....
Skomplikowana to operacja ? Znajde gdzieś jakiś manual ?
Denso i NGK są ok. Co skomplikowania... hmm zdejmujesz przewody i odkręcasz, składasz w odwrotnej kolejności, cała filozofia.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Cała filozofia, to posiadanie klucza do świec, takiego dłuższego - łamanego ( najtańsze, w zupełności wystarczające są po kilk apLN na allegro). Przewody są na wcisk z obu stron. Tylko trzeba patrzeć który przewód na którą świece szedł. Ogólnie całość to max 15 minut roboty i sama przyjemność 

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Dzieki za info, ogarne już pewnie po urlopie - niestety Madzia zostaje i będzie pilnować domku, dam znać jakie efekty po wymianie dla potomnych....
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Cześć.
Potrzebuje pomocy bo choć coś tam od czasu do czasu dłubie sam przy samochodach to tego nie ogarniam...
Wymieniłem świece i chciałbym też wymienić przewody. Zakupiłem od jednego z użytkowników nowe przewody NGK o symbolu RC-ZE21 nr porządkowy 9856 - wg katalogu wydaje mi się że powinny pasować do mojej mazdy rocznik 2004 silnik 1,8. W pudełku są 4 niebieskie kable różnej długości oznaczone od 1 do 4. (pudełko było otwarte ale mam nadzieje że takie właśnie powinny być...). Martwi mnie to że na pudełku oznaczone są tylko roczniki 1998-2000 bodajże ale wg on-line katalogu to właśnie ten typ niby powinien pasować.
Do rzeczy, otwieram maske i zonk.
Mam na silniku 2 cewki z których bezpośrednio wychodzą fajki na świece i z każdej cewki idą dwa kable z fajkami na dwie kolejne świece - czyli mam 2 a nie 4 kable (przynajmniej tak rozumiem...)
Wyjaśnijcie mi jak wyminić wszystkie kable - bo do cewek dochodzą przewody z wtyczką których nie ma w komplecie ngk???
Potrzebuje pomocy bo choć coś tam od czasu do czasu dłubie sam przy samochodach to tego nie ogarniam...
Wymieniłem świece i chciałbym też wymienić przewody. Zakupiłem od jednego z użytkowników nowe przewody NGK o symbolu RC-ZE21 nr porządkowy 9856 - wg katalogu wydaje mi się że powinny pasować do mojej mazdy rocznik 2004 silnik 1,8. W pudełku są 4 niebieskie kable różnej długości oznaczone od 1 do 4. (pudełko było otwarte ale mam nadzieje że takie właśnie powinny być...). Martwi mnie to że na pudełku oznaczone są tylko roczniki 1998-2000 bodajże ale wg on-line katalogu to właśnie ten typ niby powinien pasować.
Do rzeczy, otwieram maske i zonk.
Mam na silniku 2 cewki z których bezpośrednio wychodzą fajki na świece i z każdej cewki idą dwa kable z fajkami na dwie kolejne świece - czyli mam 2 a nie 4 kable (przynajmniej tak rozumiem...)
Wyjaśnijcie mi jak wyminić wszystkie kable - bo do cewek dochodzą przewody z wtyczką których nie ma w komplecie ngk???
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
RS pisze:Stawiałbym, że masz jednak kable do NB.
no tak... tylko że wg wszelkich katalogów i obrazków jakie znalazłem w necie to kable właśnie tak wyglądają do mojego modelu np:
http://kmparts.pl/110.Przewody-Zaplonowe-NBFL
a dla rozjaśnienia silnik u mnie wygląda jak ten na obrazku, cewki zaznaczyłem na czerwono...



- Załączniki
-
- silnik.JPG (80.74 KiB) Przejrzano 1198 razy
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
na pewno masz do nb.
nbfl jest oznaczana w katalogach jako 2001+ (moze produkowali oba modele przez te lata). i generalnie o czesci tuningowe do nbfl 1.8 jest trudno.... w tym silniku (VVT - zmienne fazy) zrobili sporo zmian..
potrzebujesz dokladnie cos takiego:
http://www.mx5parts.co.uk/magnecor-electrosport-ignition-leads-mk25-only-p-1475.html
albo lepsze/drozsze czerwone
byc moze mozesz wykorzystac tylko 2 ze swojego kompletu (jak wtyki do cewek pasuja).
wiem bo pare dni temu wsadzilem sobie czerwone i jest +1 do banana
(tak serio to nie wiem czy to cos dalo)
ps. skad jestes? za bro oddam moje stare (dzialaly ok). moze warto po prostu podpiac i sprawdzic
ps2. troche dlubalem przy silniku, kreci mnie mechanika... i tak naprawde moze bys sporo przyczyn - jaki przebieg masz? - moze byc: cala elektryka - swiece/kable/cewki, jakis wtyk po prostu jest zasniedzialy i nie kontaktuje, przeplywomierz moze byc mocno zabrudzony (kumpel mial w toyocie jakis problem (ruszanie, wieksze spalanie) - okazalo sie ze na rezystorach/czujnikach przeplywki bylo masa brudu.. oczyscil, i bylo git.
przykladowo u mnie oczyscilem przepustnice itp (psikalem w dolot sprayem) i wole skoczyly mi na 1200.... wkrecilem srube wolnych na max i jest 950...
prawda jest taka ze wiekszosc samochodow jest zle serwisowana - olej w skrzyni wymienia się po 100 000 km LUB 4 latach! - takie zalecenie producenta, a ja daje glowe ze od 12 lat i 115 km mam ten sam... daje glowe ze nawet w serwisach autoryzowanych nie sprawdzaja wszystkiego co powinni.
sa tam rozne zaworki ktore sie zasyfiaja etc. nowe silniki to zlozone uklady jednak...
przewoody np latwo sprawdzic czy nie maja przebicia - odpal silnik w ciemnym garazy, ew. psiknij chmurke wody... sprawdz tez ich opornosc ... wykrec swiece zobacz jak wygladaja, spraw opornosc cewek (czy taka sama) etc
nbfl jest oznaczana w katalogach jako 2001+ (moze produkowali oba modele przez te lata). i generalnie o czesci tuningowe do nbfl 1.8 jest trudno.... w tym silniku (VVT - zmienne fazy) zrobili sporo zmian..
potrzebujesz dokladnie cos takiego:
http://www.mx5parts.co.uk/magnecor-electrosport-ignition-leads-mk25-only-p-1475.html
albo lepsze/drozsze czerwone

byc moze mozesz wykorzystac tylko 2 ze swojego kompletu (jak wtyki do cewek pasuja).
wiem bo pare dni temu wsadzilem sobie czerwone i jest +1 do banana

ps. skad jestes? za bro oddam moje stare (dzialaly ok). moze warto po prostu podpiac i sprawdzic
ps2. troche dlubalem przy silniku, kreci mnie mechanika... i tak naprawde moze bys sporo przyczyn - jaki przebieg masz? - moze byc: cala elektryka - swiece/kable/cewki, jakis wtyk po prostu jest zasniedzialy i nie kontaktuje, przeplywomierz moze byc mocno zabrudzony (kumpel mial w toyocie jakis problem (ruszanie, wieksze spalanie) - okazalo sie ze na rezystorach/czujnikach przeplywki bylo masa brudu.. oczyscil, i bylo git.
przykladowo u mnie oczyscilem przepustnice itp (psikalem w dolot sprayem) i wole skoczyly mi na 1200.... wkrecilem srube wolnych na max i jest 950...
prawda jest taka ze wiekszosc samochodow jest zle serwisowana - olej w skrzyni wymienia się po 100 000 km LUB 4 latach! - takie zalecenie producenta, a ja daje glowe ze od 12 lat i 115 km mam ten sam... daje glowe ze nawet w serwisach autoryzowanych nie sprawdzaja wszystkiego co powinni.
sa tam rozne zaworki ktore sie zasyfiaja etc. nowe silniki to zlozone uklady jednak...
przewoody np latwo sprawdzic czy nie maja przebicia - odpal silnik w ciemnym garazy, ew. psiknij chmurke wody... sprawdz tez ich opornosc ... wykrec swiece zobacz jak wygladaja, spraw opornosc cewek (czy taka sama) etc
PRYMUS_BMW pisze:Wyjaśnijcie mi jak wyminić wszystkie kable
Wystawić na giełdę forumową te przewody, które masz i zapomnieć o wymianie. Kupiłeś przewody do wszystkich modeli poza NBfl 1.8. Do tej wersji NGK przewodów nie produkuje. Jak dobrze zauważyłeś pod maską, masz semiDISy.
Przewody fabryczne (a właściwie te 2 ogryzki które tam pozostały) są odporne na zużycie, jesli nie są mechanicznie uszkodzone, to nie ma co ich ruszać. Wszelakie próby "dopasowania" sobie innych, o innych długościach i parametrach albo próby "dorobienia" wtyków za pomocą młotka to proszenie się o kłopoty

PRYMUS_BMW pisze:tylko że wg wszelkich katalogów i obrazków jakie znalazłem w necie to kable właśnie tak wyglądają do mojego modelu np:
Net zniesie wiele bzdur

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Dzieki Panowie, wszystko jasne,
generalnie to wymiana świec pomogła przy tym dławieniu - wiec jak sugerujecie kabli nie tykam w takim razie - robiłem test z chmurką nie widziałem przeskoków, optycznie też nie widać żadnych uszkodzeń wiec raczej są ok.
a te kupione wystawiam na sprzedaż za tyle za ile kupiłem czyli całe 130 PLN jak ktoś zainteresowany to zapraszam na PW.
generalnie to wymiana świec pomogła przy tym dławieniu - wiec jak sugerujecie kabli nie tykam w takim razie - robiłem test z chmurką nie widziałem przeskoków, optycznie też nie widać żadnych uszkodzeń wiec raczej są ok.
a te kupione wystawiam na sprzedaż za tyle za ile kupiłem czyli całe 130 PLN jak ktoś zainteresowany to zapraszam na PW.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
majkel pisze:Net zniesie wiele bzdur
Dokładnie



Prymus nastepnym razem podnieś najpierw maskę a potem rób zakupy

Szerokiej drogi

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Tomai pisze:majkel pisze:Net zniesie wiele bzdur
DokładnieAle koledzy też nieźle w maliny kolegę wpuścili
NBFL 1.8 troszkę się różni jednak
![]()
Prymus nastepnym razem podnieś najpierw maskę a potem rób zakupy![]()
Szerokiej drogi
Sam sie wpuściłem no i trochę katalog NGK pomógł

nie spodziewałem się takiego zonka... ale nic właśnie filterek powietrza nowy wleciał tym razem się udało



- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Odgrzebie temat bo efekt placebo minął...
tzn miałem wrażenie że wymiana świec pomogła z tym dławieniem ale niestety cały czas się pojawi choć teraz mam wrażenie że nie zawsze... w miedzy czasie zmieniłem jeszcze filtr powietrza teraz myślę nad:
- jednak przewodami - choć test z chmurką nie pokazał przeskoków a optycznie wyglądają ok
- filtr paliwa
- co jeszcze byście podpowiedzieli ???
tzn miałem wrażenie że wymiana świec pomogła z tym dławieniem ale niestety cały czas się pojawi choć teraz mam wrażenie że nie zawsze... w miedzy czasie zmieniłem jeszcze filtr powietrza teraz myślę nad:
- jednak przewodami - choć test z chmurką nie pokazał przeskoków a optycznie wyglądają ok
- filtr paliwa
- co jeszcze byście podpowiedzieli ???
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
termo_sXs pisze:stawiam na przewody, skoro po zmianie swiec zdarza sie rzadziej
jestes z Pruszkowa? wpadnij na spot to pozycze ci kable, stare ale jare
konkretnie z Falent koło Raszyna, mam plan pojechac na spot za tydzień,
jutro z samego rana wyjedżam i dziś nie dam rady - byłoby super jakbym mógł pożyczyć na podmiankę - a ty będziesz na spocie za tydzień ???
zastanawiam się tylko że gdyby to były przewody to po nagrzaniu teoretycznie także powinien być ten efekt a nie ma.... tylko przy zimnym do osiągniecia normalnej temperatury