dB czyli jaki dach wybrać

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Miodzio001
Posty: 3
Rejestracja: 05 maja 2013, 11:54
Lokalizacja: Katowice

13 lip 2013, 17:17

Witam!

Przymierzam się do zakupu wymarzonej mx-5 i martwi mnie 1 rzecz, mianowicie hałas przy prędkościach powyżej 120km/h. Z tego co czytałem moze on wynosić nawet 90dB a to już jest naprawdę duzo, dla porównanie w mojej Ibizie przy 160km/h jest 70dB.
Szukam samochodu, do użytku codziennego, zdaję sobie sprawę ze wszystkich wad i zalet tego nadwozia i tak na dobrą sprawę dB są jedyną nierozwiązaną jeszcze kwestią.

z góry dzięki za odpowiedzi!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 lip 2013, 17:40

A gdzie jest pytanie?

Masz do wyboru dach miękki i twardy - tyle. :P Z twardym ciszej, z miękkim głośniej. To nie jest auto na autostrady.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2013, 17:42

Proponuję głośną muzykę lub sposób motocyklistów stopery do uszu i po problemie. Chociaż według mnie przyzwyczaisz się po jakimś czasie.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

13 lip 2013, 18:05

Hookie pisze:To nie jest auto na autostrady.


Chyba że NC w AT i ~2kRPM przy 100kph :)
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 lip 2013, 18:06

wszystko jest kwestią semantyki. zamień "hałas 2,5-calowego wydechu" na "rasowy pomruk", "wycie wiatru przy +130km/h" na "szum wiatru", a "przedostające się do kabiny wycie skrzyni" na "joy of machine" i po problemie :kciuk:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
MKubaM
Posty: 330
Rejestracja: 07 cze 2013, 22:28
Model: NC
Wersja: Niseko 2.0
Lokalizacja: POS

13 lip 2013, 19:00

Ten hałas to jeden z elementów fun-u w tym samochodzie :) Radocha kiedy słyszysz wydech tuż za plecami, silnik przyjemnie mruczy i szybko wchodzi na obroty a Ty czujesz jak opony wgryzają się w jezdnię lub popiskują. Jedziesz 80 km/h a pasażerce wydaje się że to ze 150 ;) Wiesz do tego jakie są komentarze przechodniów na ulicy ;)
Za to jak pierwszy raz wybrałem się topdown MX-em w ponad 150 km wycieczkę z przejazdami przez większe miasta, to po powrocie odczuwałem pewne zmęczenie, aczkolwiek przyjemne zmęczenie. W trasie doskwiera najbardziej nadmiar nieprzyjemnych dźwięków (tiry, te sprawy), spaliny i na dłuższą metę bezpośrednie operowanie słońca :) Największa trauma z trasy to wymuszona kilkuminutowa jazda i postój na światłach za samochodem z przyczepą przewożącym świnie ;)
Kiedy po dłuższej wycieczce MX wsiadłem do swojej Avensis to stwierdziłem, że Ave to strasznie nudne i rozleniwiające auto ... aczkolwiek niezwykle ciche i komfortowe :)
Pozdrawiam, Kuba

NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2013, 20:07

Miodzio001 pisze:Witam!

Przymierzam się do zakupu wymarzonej mx-5 i martwi mnie 1 rzecz, mianowicie hałas przy prędkościach powyżej 120km/h.


Nie martw się, przejedź się!

Głośność to bardzo osobista sprawa.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
B4ndit
Posty: 157
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
Model: Inny
Wersja: BMW M2, ex NCFL
Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin

13 lip 2013, 21:58

Miodzio001, też się martwiłem jeśli chodzi o hałas i faktycznie MX-5 jest bardzo głośna. Na autostradach przy 150km/h nie ma sensu radia słuchać i mnie uszy bolą po dłuższej trasie z taką prędkością. Dziewczyna natomiast nie ma problemów z spaniem w aucie.

No ale cóż, na hałas jest na prosty sposób. Moja średnia prędkość przelotowa spadła o dobre 20-30km/h w porównaniu do Alfy 147. Pytanie czy to dla ciebie skreślałoby MX-5? Dla mnie mimo wszystko nie i ani przez chwilę w ciągu ostatniego półtora roku nie żałowałem przesiadki z Afly do MX-5. Jeśli mnie byś się pytał, to też bym ci polecał jak najszybciej pozbyć się Ibizy na rzecz MX-5 :)

edit: przed zakupem jakiś test głośności NC soft top vs PRHT dorwałem z którego wynikało, że PRHT jest cichsze o kilka dB. Nie wiele, ale zawsze coś. Wtedy utwierdziło mnie to w przekonaniu, żeby szukać tylko i wyłącznie wersji PRHT.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

13 lip 2013, 23:50

B4ndit pisze:Moja średnia prędkość przelotowa spadła o dobre 20-30km/h w porównaniu do Alfy 147.

Dokładnie. Na hałas powyżej 120km/h jest jedna metoda ;) jeździć wolniej. To wcale nie jest takie złe w tym aucie..Lajtowe 90km/h w tym samochodzie jest bardzo fajne.. Ja należę do osób które lubią prędkość, i mam dość ciężką nogę.. ale nie w mx-5 ;)
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

14 lip 2013, 0:05

W NC nawet przy 120-130km/h panuje względna cisza (a jeśli dobrze rozumiem, autor wątku nad taką się zastanawia).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2013, 2:01

Sporo zależy od windshota.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lip 2013, 7:38

nie ma co porownywac miatki do zwyklych aut, szczegolnie tych cichych. Ale w tym aucie chodzi o cos zupelnie innego niz plyniecie w komforcie. To co w miatce jest piekne to klasyczna prostota, kontakt z maszyna i otaczajacym swiatem. Dlatego nie jest to auto dla kazdego i nie kazdy moglby nim jezdzic na codzien.

w miatce fajnie jest wlec sie z otwartym dachem, wtedy wszystkie dziewczyny moga cie zauwazyc i pomyslec o skoku na wolne miejsce pasazera :wink: oczywiscie nalezy zachowac czujnosc np. widzac ze czai sie jakas paskuda przyciskamy na moment pedal gazu :mrgreen:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
B4ndit
Posty: 157
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
Model: Inny
Wersja: BMW M2, ex NCFL
Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin

14 lip 2013, 8:22

ciupas pisze:Sporo zależy od windshota.


Ja zrozumiałem, że chodzi o poziom hałasu przy jeździe top up. Top up przy 150km/h jest bardzo męczące po kilku godzinach, a co dopiero top down :) Inna sprawa, że przy top down moja prędkość przelotowa spada jeszcze o kolejne 20km/h do poziomu chillout i wtedy mam w głębokim poważaniu zarówno hałas jak i prędkość :)
Miodzio001
Posty: 3
Rejestracja: 05 maja 2013, 11:54
Lokalizacja: Katowice

14 lip 2013, 10:25

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi, z tego co mówicie, to rzeczywiście jak sie przejadę mx-5 to po kilku minutach juz wszystko bede wiedzieć( prawdopodobnie się zakocham i nie będę chciał wysiadać)
Dżunior dokładnie tak, na codzien poruszam sie z predkościami ~~120-130km/h ale jak chyba każdy od czasu do czasu lubię poszalec, chociaż takie kilku-kilkunasto minutowe chwile szybszej jazdy raczej nie powinny wpłynąc na negatywna ocenę samochodu.
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

14 lip 2013, 10:44

Nie wiem jak jest w NC nie mialem okazji jechac z twardym dachem.
Ale jesli chodzi o NB to przed kupnem mialem te same obawy.
Przeszly mi jak tylko pierwszy raz przejechalem sie bez dachu.
Bylo glosno ale jaka frajda.
Teraz po roku posiadania Miatki stwierdzam ze przywyklem :wink:
Na autostradzie 110-130 to dla mnie norma bez dachu
radio krece glosniej to fakt ale muzyczke slychac dosc dobrze.
A jesli juz mam jechac powyzej 3 godzin to wtedy speed spada do okolo 100
i spokojnie do celu.
Oczywiscie szyby podniesione i windshoot postawiony.
A jesli chodzi o jazde z dachem to wielkiej roznicy nie ma poza tym ze nie wieje :razz:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

16 lip 2013, 17:00

Alex pisze:nie ma co porownywac miatki do zwyklych aut, szczegolnie tych cichych. Ale w tym aucie chodzi o cos zupelnie innego niz plyniecie w komforcie. To co w miatce jest piekne to klasyczna prostota, kontakt z maszyna i otaczajacym swiatem. Dlatego nie jest to auto dla kazdego i nie kazdy moglby nim jezdzic na codzien.


Kupiłeś już, prawda? ;>
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

16 lip 2013, 19:02

B4ndit pisze:
edit: przed zakupem jakiś test głośności NC soft top vs PRHT dorwałem z którego wynikało, że PRHT jest cichsze o kilka dB. Nie wiele, ale zawsze coś.


Niewiele? dB to nie jest skala liniowa - wzrost o 2dB oznacza 2- krotny wzrost halasu, takze kilka dB to bardzo duża różnica. Zresztą i tak jeździ się top down, nie?
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
kremat0r
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2013, 5:24
Lokalizacja: Poznań

16 lip 2013, 20:11

Jak już to 3dB.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 lip 2013, 20:50

Kurak pisze:Kupiłeś już, prawda? ;>

2h temu czy jakos tak :cool:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

17 lip 2013, 8:21

kremat0r pisze:Jak już to 3dB.


Racja!
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
B4ndit
Posty: 157
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
Model: Inny
Wersja: BMW M2, ex NCFL
Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin

18 lip 2013, 11:39

zajcol pisze:Niewiele? dB to nie jest skala liniowa - wzrost o 2dB oznacza 2- krotny wzrost halasu, takze kilka dB to bardzo duża różnica. Zresztą i tak jeździ się top down, nie?


Wiem że jest to skala logarytmiczna, ale człowiek też nie odbiera natężenia dźwięku "liniowo". Zresztą nie mam dużego porównania pomiędzy PRHT a soft topem jeśli chodzi o hałas, więc nie czuje się na siłach żeby drążyć ten wątek :) Jedynie mówię, że MX-5 PRHT też jest bardzo głośnym autem.

Oczywiście że się prawie cały czas jeździ top down :kciuk:
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

18 lip 2013, 12:48

Różnica jest IMO duża (miałem ST teraz mam PRHT). W ST słychać głównie huk powietrza opływającego namiot, a w PRHT głównie pozostałe odgłosy (silnik, opony).

Aleeee sumarycznie faktycznie jest podobnie głośno :mrgreen: :mrgreen:
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2013, 8:43

nie wiem jak w NC (bo raz jechalem i nie pamietam) ale w mojej NA wole jezdzic top-down bo jest ciszej. Z dachem (u mnie winyl) robi sie jakies takie pudlo rezonansowe i mocno dudni - nie wiem czy 5 min wytrzymalem - wole szum powietrza przy top-down
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 lip 2013, 11:26

Alex pisze:nie wiem jak w NC (bo raz jechalem i nie pamietam) ale w mojej NA wole jezdzic top-down bo jest ciszej. Z dachem (u mnie winyl) robi sie jakies takie pudlo rezonansowe i mocno dudni - nie wiem czy 5 min wytrzymalem - wole szum powietrza przy top-down


Możesz mieć dach słabo spasowany z ramką dookoła szyby. Jak go dasz tyci do tyłu i do dołu to powinno być miodzia.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lip 2013, 12:52

Kurak pisze:Możesz mieć dach słabo spasowany z ramką dookoła szyby. Jak go dasz tyci do tyłu i do dołu to powinno być miodzia.

wydaje mi sie ze nie, raczej slychac dzwiek wydechu, dudnienie od kol etc. Zreszta obadasz na spocie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ