Witam,
poleglem wczoraj przy tym - jak sadzilem prostym - problemie. Otoz obie szyby jada w dol powiedzmy do polowy jeszcze jakotako a dalej coraz ciezej pod koniec ledwie juz sie wloka. Zdjalem boczek, spodziewalem sie prowadnic do przesmarowania ale to chyba nie to. Smaru w prowadnicach jest spora ilosc, ale zeby nie bylo wytarlem go (mial juz konsystencje wosku co moglo sprawe psuc) i zapodalem ATE plastilube ale to nie zmienilo NIC a nic. Obejrzalem zamocowania prowadnic - nic nie wyglada na wygiete. Poluzowalem dolne sruby prowadnic i probowalem opuscic - nic to nie zmienia. Cos jakby trzymalo szybe tam mocniej im nizej schodzi. No to obejrzalem przednia prowadnice (ta z uszczelka) ale nic tam podejrzanego nie zauwazylem. Wszystko czyste i raczej na swoim miejscu. Smarowac nie smarowalem bo jesli nawet to sie robi to nie wiedzialbym czym.
oczywiscie przekopalem forum ale nie znalazlem podobnego problemu ani jego rozwiazania
Wobec ww. prosze o pomoc bo chcialbym to zrobic nastepnym razem kiedy bede rozbebeszac drzwi do montazu centralnego zamka i poprawek naglosnienia.
zauwazylem tez ze jeden z przyciskow dziala na odwrot (w gore opuszcza, w dol podnosi) ale to raczej prosta sprawa kabelkologiczna
[NA] problem z elektrycznymi szybami
strasznie wooooolno chodza
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ja sie z tym problemem uporałem, przeczyść styki w przyciskach(u mnie były zawalone ale czyszczenie ich kompletnie nic nie zmieniło), dobrze nasmaruj uszczelki, co też zrobiłem ale pomogło ledwo i sprawdź to co w moim wypadku było największym kłopotem dla szyb a mianowicie uszczelke szyby, tą na drzwiach, moja była tak twarda że hamowała szybe skutecznie, szczególnie jak było zimno
Davey pisze:Ja sie z tym problemem uporałem, przeczyść styki w przyciskach(u mnie były zawalone ale czyszczenie ich kompletnie nic nie zmieniło), dobrze nasmaruj uszczelki, co też zrobiłem ale pomogło ledwo i sprawdź to co w moim wypadku było największym kłopotem dla szyb a mianowicie uszczelke szyby, tą na drzwiach, moja była tak twarda że hamowała szybe skutecznie, szczególnie jak było zimno
Ktora uszczelke masz na mysli, ta ktora idzie od zewnatrz, poziomo wzdluz drzwi, czy ta pionowo miedzy mala szybka i szyba?
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Miałem dokładnie taki sam problem w swojej NA - schodziły dość szybko do połowy, a potem zwaaaalniały.
Rozwiązanie problemu:
Wyczyścić dokładnie prowadnice i rolki, użyć nowego smaru, oczyścić pionową uszczelkę koło małej trójkątnej szybki i lekko nasmarować oraz co najważniejsze: zluzować prowadnicę szyby przy zamku i podnosić i opuszczać szybę tak aby sama ustawiła prawidłowo prowadnicę (równolegle względem drugiej) i dokręcić. Jeśli nadal wolno schodzi, zluzowac ponownie prowadnicę i metoda prób i błędów ustawić ją w takiej pozycji aby szyba zjeżdżała bez problemów.
Rozwiązanie problemu:
Wyczyścić dokładnie prowadnice i rolki, użyć nowego smaru, oczyścić pionową uszczelkę koło małej trójkątnej szybki i lekko nasmarować oraz co najważniejsze: zluzować prowadnicę szyby przy zamku i podnosić i opuszczać szybę tak aby sama ustawiła prawidłowo prowadnicę (równolegle względem drugiej) i dokręcić. Jeśli nadal wolno schodzi, zluzowac ponownie prowadnicę i metoda prób i błędów ustawić ją w takiej pozycji aby szyba zjeżdżała bez problemów.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
ree pisze:Davey pisze:Ja sie z tym problemem uporałem, przeczyść styki w przyciskach(u mnie były zawalone ale czyszczenie ich kompletnie nic nie zmieniło), dobrze nasmaruj uszczelki, co też zrobiłem ale pomogło ledwo i sprawdź to co w moim wypadku było największym kłopotem dla szyb a mianowicie uszczelke szyby, tą na drzwiach, moja była tak twarda że hamowała szybe skutecznie, szczególnie jak było zimno
Ktora uszczelke masz na mysli, ta ktora idzie od zewnatrz, poziomo wzdluz drzwi, czy ta pionowo miedzy mala szybka i szyba?
Niestety tą pozioma, czasem aż mi sie zaginała jak okno opuszczałem
Tycjan dobry patent!
Davey chyba coś jest w tym co mówisz, bo już z Tycjanem się bawiliśmy umnie i regulacja już jest git, a szyby czasem chodzą słabo. Dziś zrobiłem test, znajomy odciągnął tą zew uszczelkę poziomą szyby i szły na dół ładni i szybko.
Jest tylko mały szkopuł bo nowa kosztuje 199pln w KMparts, ori 359pln, jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to zregenerować jestem otwarty na propozycje. Z tego co patrzyłem to ta uszczelka ma taki jakby meszek (powierzchnia podobna do zamszu) od środka, niestety umnie w wielu miejscach ten meszek odpadł. Można by coś tam przykleić, tylko nie wiem co i czym.
Jest tylko mały szkopuł bo nowa kosztuje 199pln w KMparts, ori 359pln, jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to zregenerować jestem otwarty na propozycje. Z tego co patrzyłem to ta uszczelka ma taki jakby meszek (powierzchnia podobna do zamszu) od środka, niestety umnie w wielu miejscach ten meszek odpadł. Można by coś tam przykleić, tylko nie wiem co i czym.
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
chyba rozpracowalem problem w moim przypadku. Winna tak jak wczesniej troche podejrzewalem byla przednia prowadnica szyby - ta z uszczelka przy trojkatnej szybce. Sama prowadnica byla czysta, uszczelka tez ale za mocno trzymala szybe. Zapodalem jej silikon w sprayu do uszczelek K2 SIL i obecnie szyby chodza o niebo lepiej, zjawisko ze w miare wedrowania szyby w dol idzie ona coraz wolniej jest juz slabo zauwazalne - a wczesniej potrafilo zwolnic niemal do zera.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jaskul pisze:Nie chcę cię martwić ale ze 2 lata temu rozbierałem te mechanizmy - wszystko czyściłem i smarowałem (ten smar jest mój ) - pomogło na trochę potem wróciło do stanu jaki opisałeś - nie wiem czemu to tak chodzi.
nie ma problema - dlubanie w Slicznotce raz na jakis czas (a nawet czesciej ) to przyjemnosc, nie obowiazek
wlasnie to mi sie w tym aucie podoba - nic nie musze Dlubie / jezdze kiedy mam na to ochote, nic mnie nie goni, i nie chodzi o przemieszczanie z pkt A do B
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting