dB czyli jaki dach wybrać
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 maja 2013, 11:54
- Lokalizacja: Katowice
Witam!
Przymierzam się do zakupu wymarzonej mx-5 i martwi mnie 1 rzecz, mianowicie hałas przy prędkościach powyżej 120km/h. Z tego co czytałem moze on wynosić nawet 90dB a to już jest naprawdę duzo, dla porównanie w mojej Ibizie przy 160km/h jest 70dB.
Szukam samochodu, do użytku codziennego, zdaję sobie sprawę ze wszystkich wad i zalet tego nadwozia i tak na dobrą sprawę dB są jedyną nierozwiązaną jeszcze kwestią.
z góry dzięki za odpowiedzi!
Przymierzam się do zakupu wymarzonej mx-5 i martwi mnie 1 rzecz, mianowicie hałas przy prędkościach powyżej 120km/h. Z tego co czytałem moze on wynosić nawet 90dB a to już jest naprawdę duzo, dla porównanie w mojej Ibizie przy 160km/h jest 70dB.
Szukam samochodu, do użytku codziennego, zdaję sobie sprawę ze wszystkich wad i zalet tego nadwozia i tak na dobrą sprawę dB są jedyną nierozwiązaną jeszcze kwestią.
z góry dzięki za odpowiedzi!
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
A gdzie jest pytanie?
Masz do wyboru dach miękki i twardy - tyle.
Z twardym ciszej, z miękkim głośniej. To nie jest auto na autostrady.
Masz do wyboru dach miękki i twardy - tyle.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wszystko jest kwestią semantyki. zamień "hałas 2,5-calowego wydechu" na "rasowy pomruk", "wycie wiatru przy +130km/h" na "szum wiatru", a "przedostające się do kabiny wycie skrzyni" na "joy of machine" i po problemie 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Ten hałas to jeden z elementów fun-u w tym samochodzie
Radocha kiedy słyszysz wydech tuż za plecami, silnik przyjemnie mruczy i szybko wchodzi na obroty a Ty czujesz jak opony wgryzają się w jezdnię lub popiskują. Jedziesz 80 km/h a pasażerce wydaje się że to ze 150
Wiesz do tego jakie są komentarze przechodniów na ulicy
Za to jak pierwszy raz wybrałem się topdown MX-em w ponad 150 km wycieczkę z przejazdami przez większe miasta, to po powrocie odczuwałem pewne zmęczenie, aczkolwiek przyjemne zmęczenie. W trasie doskwiera najbardziej nadmiar nieprzyjemnych dźwięków (tiry, te sprawy), spaliny i na dłuższą metę bezpośrednie operowanie słońca
Największa trauma z trasy to wymuszona kilkuminutowa jazda i postój na światłach za samochodem z przyczepą przewożącym świnie
Kiedy po dłuższej wycieczce MX wsiadłem do swojej Avensis to stwierdziłem, że Ave to strasznie nudne i rozleniwiające auto ... aczkolwiek niezwykle ciche i komfortowe



Za to jak pierwszy raz wybrałem się topdown MX-em w ponad 150 km wycieczkę z przejazdami przez większe miasta, to po powrocie odczuwałem pewne zmęczenie, aczkolwiek przyjemne zmęczenie. W trasie doskwiera najbardziej nadmiar nieprzyjemnych dźwięków (tiry, te sprawy), spaliny i na dłuższą metę bezpośrednie operowanie słońca


Kiedy po dłuższej wycieczce MX wsiadłem do swojej Avensis to stwierdziłem, że Ave to strasznie nudne i rozleniwiające auto ... aczkolwiek niezwykle ciche i komfortowe

Pozdrawiam, Kuba
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Miodzio001 pisze:Witam!
Przymierzam się do zakupu wymarzonej mx-5 i martwi mnie 1 rzecz, mianowicie hałas przy prędkościach powyżej 120km/h.
Nie martw się, przejedź się!
Głośność to bardzo osobista sprawa.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Miodzio001, też się martwiłem jeśli chodzi o hałas i faktycznie MX-5 jest bardzo głośna. Na autostradach przy 150km/h nie ma sensu radia słuchać i mnie uszy bolą po dłuższej trasie z taką prędkością. Dziewczyna natomiast nie ma problemów z spaniem w aucie.
No ale cóż, na hałas jest na prosty sposób. Moja średnia prędkość przelotowa spadła o dobre 20-30km/h w porównaniu do Alfy 147. Pytanie czy to dla ciebie skreślałoby MX-5? Dla mnie mimo wszystko nie i ani przez chwilę w ciągu ostatniego półtora roku nie żałowałem przesiadki z Afly do MX-5. Jeśli mnie byś się pytał, to też bym ci polecał jak najszybciej pozbyć się Ibizy na rzecz MX-5
edit: przed zakupem jakiś test głośności NC soft top vs PRHT dorwałem z którego wynikało, że PRHT jest cichsze o kilka dB. Nie wiele, ale zawsze coś. Wtedy utwierdziło mnie to w przekonaniu, żeby szukać tylko i wyłącznie wersji PRHT.
No ale cóż, na hałas jest na prosty sposób. Moja średnia prędkość przelotowa spadła o dobre 20-30km/h w porównaniu do Alfy 147. Pytanie czy to dla ciebie skreślałoby MX-5? Dla mnie mimo wszystko nie i ani przez chwilę w ciągu ostatniego półtora roku nie żałowałem przesiadki z Afly do MX-5. Jeśli mnie byś się pytał, to też bym ci polecał jak najszybciej pozbyć się Ibizy na rzecz MX-5

edit: przed zakupem jakiś test głośności NC soft top vs PRHT dorwałem z którego wynikało, że PRHT jest cichsze o kilka dB. Nie wiele, ale zawsze coś. Wtedy utwierdziło mnie to w przekonaniu, żeby szukać tylko i wyłącznie wersji PRHT.
B4ndit pisze:Moja średnia prędkość przelotowa spadła o dobre 20-30km/h w porównaniu do Alfy 147.
Dokładnie. Na hałas powyżej 120km/h jest jedna metoda


I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W NC nawet przy 120-130km/h panuje względna cisza (a jeśli dobrze rozumiem, autor wątku nad taką się zastanawia).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Sporo zależy od windshota.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie ma co porownywac miatki do zwyklych aut, szczegolnie tych cichych. Ale w tym aucie chodzi o cos zupelnie innego niz plyniecie w komforcie. To co w miatce jest piekne to klasyczna prostota, kontakt z maszyna i otaczajacym swiatem. Dlatego nie jest to auto dla kazdego i nie kazdy moglby nim jezdzic na codzien.
w miatce fajnie jest wlec sie z otwartym dachem, wtedy wszystkie dziewczyny moga cie zauwazyc i pomyslec o skoku na wolne miejsce pasazera
oczywiscie nalezy zachowac czujnosc np. widzac ze czai sie jakas paskuda przyciskamy na moment pedal gazu 
w miatce fajnie jest wlec sie z otwartym dachem, wtedy wszystkie dziewczyny moga cie zauwazyc i pomyslec o skoku na wolne miejsce pasazera


pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
ciupas pisze:Sporo zależy od windshota.
Ja zrozumiałem, że chodzi o poziom hałasu przy jeździe top up. Top up przy 150km/h jest bardzo męczące po kilku godzinach, a co dopiero top down


-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 maja 2013, 11:54
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi, z tego co mówicie, to rzeczywiście jak sie przejadę mx-5 to po kilku minutach juz wszystko bede wiedzieć( prawdopodobnie się zakocham i nie będę chciał wysiadać)
Dżunior dokładnie tak, na codzien poruszam sie z predkościami ~~120-130km/h ale jak chyba każdy od czasu do czasu lubię poszalec, chociaż takie kilku-kilkunasto minutowe chwile szybszej jazdy raczej nie powinny wpłynąc na negatywna ocenę samochodu.
Dżunior dokładnie tak, na codzien poruszam sie z predkościami ~~120-130km/h ale jak chyba każdy od czasu do czasu lubię poszalec, chociaż takie kilku-kilkunasto minutowe chwile szybszej jazdy raczej nie powinny wpłynąc na negatywna ocenę samochodu.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
- Lokalizacja: Żory
Nie wiem jak jest w NC nie mialem okazji jechac z twardym dachem.
Ale jesli chodzi o NB to przed kupnem mialem te same obawy.
Przeszly mi jak tylko pierwszy raz przejechalem sie bez dachu.
Bylo glosno ale jaka frajda.
Teraz po roku posiadania Miatki stwierdzam ze przywyklem
Na autostradzie 110-130 to dla mnie norma bez dachu
radio krece glosniej to fakt ale muzyczke slychac dosc dobrze.
A jesli juz mam jechac powyzej 3 godzin to wtedy speed spada do okolo 100
i spokojnie do celu.
Oczywiscie szyby podniesione i windshoot postawiony.
A jesli chodzi o jazde z dachem to wielkiej roznicy nie ma poza tym ze nie wieje
Ale jesli chodzi o NB to przed kupnem mialem te same obawy.
Przeszly mi jak tylko pierwszy raz przejechalem sie bez dachu.
Bylo glosno ale jaka frajda.
Teraz po roku posiadania Miatki stwierdzam ze przywyklem

Na autostradzie 110-130 to dla mnie norma bez dachu
radio krece glosniej to fakt ale muzyczke slychac dosc dobrze.
A jesli juz mam jechac powyzej 3 godzin to wtedy speed spada do okolo 100
i spokojnie do celu.
Oczywiscie szyby podniesione i windshoot postawiony.
A jesli chodzi o jazde z dachem to wielkiej roznicy nie ma poza tym ze nie wieje

Alex pisze:nie ma co porownywac miatki do zwyklych aut, szczegolnie tych cichych. Ale w tym aucie chodzi o cos zupelnie innego niz plyniecie w komforcie. To co w miatce jest piekne to klasyczna prostota, kontakt z maszyna i otaczajacym swiatem. Dlatego nie jest to auto dla kazdego i nie kazdy moglby nim jezdzic na codzien.
Kupiłeś już, prawda? ;>
B4ndit pisze:
edit: przed zakupem jakiś test głośności NC soft top vs PRHT dorwałem z którego wynikało, że PRHT jest cichsze o kilka dB. Nie wiele, ale zawsze coś.
Niewiele? dB to nie jest skala liniowa - wzrost o 2dB oznacza 2- krotny wzrost halasu, takze kilka dB to bardzo duża różnica. Zresztą i tak jeździ się top down, nie?
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kurak pisze:Kupiłeś już, prawda? ;>
2h temu czy jakos tak

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
kremat0r pisze:Jak już to 3dB.
Racja!
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
zajcol pisze:Niewiele? dB to nie jest skala liniowa - wzrost o 2dB oznacza 2- krotny wzrost halasu, takze kilka dB to bardzo duża różnica. Zresztą i tak jeździ się top down, nie?
Wiem że jest to skala logarytmiczna, ale człowiek też nie odbiera natężenia dźwięku "liniowo". Zresztą nie mam dużego porównania pomiędzy PRHT a soft topem jeśli chodzi o hałas, więc nie czuje się na siłach żeby drążyć ten wątek

Oczywiście że się prawie cały czas jeździ top down

Różnica jest IMO duża (miałem ST teraz mam PRHT). W ST słychać głównie huk powietrza opływającego namiot, a w PRHT głównie pozostałe odgłosy (silnik, opony).
Aleeee sumarycznie faktycznie jest podobnie głośno

Aleeee sumarycznie faktycznie jest podobnie głośno


- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie wiem jak w NC (bo raz jechalem i nie pamietam) ale w mojej NA wole jezdzic top-down bo jest ciszej. Z dachem (u mnie winyl) robi sie jakies takie pudlo rezonansowe i mocno dudni - nie wiem czy 5 min wytrzymalem - wole szum powietrza przy top-down
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex pisze:nie wiem jak w NC (bo raz jechalem i nie pamietam) ale w mojej NA wole jezdzic top-down bo jest ciszej. Z dachem (u mnie winyl) robi sie jakies takie pudlo rezonansowe i mocno dudni - nie wiem czy 5 min wytrzymalem - wole szum powietrza przy top-down
Możesz mieć dach słabo spasowany z ramką dookoła szyby. Jak go dasz tyci do tyłu i do dołu to powinno być miodzia.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kurak pisze:Możesz mieć dach słabo spasowany z ramką dookoła szyby. Jak go dasz tyci do tyłu i do dołu to powinno być miodzia.
wydaje mi sie ze nie, raczej slychac dzwiek wydechu, dudnienie od kol etc. Zreszta obadasz na spocie.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl