Panowie, może coś pomożecie, bo mi już ręce opadają...
MSM, seryjna seria.
Motor kręci, ale nie pali. Jest kompresja, jest iskra, nie ma paliwa (nie ma impulsów na wtryskiwacze).
Jeśli cofnę kluczyk na zapłon (po tym jak próbowałem odpalić) to "check engine" mruga w cyklach 15 sekund przerwy, 7 mrugnięć.
Podpinaliśmy kompa, nie było żadnych błędów.
Cały czas powód byłu upatrywany w immobilizerze - auto przyjechało z US bez kluczyków, lokalny magik nie ogarnął tematu, więc trzeba było dorabiać zdalnie. Paczka jeździłą w tą spowrotem, ale ów człowiek który to robił, w końcu (podobno) wpakował cały mój zestaw (komp, immo, kluczyk) do innego MSMa i tamten bez problemu zapalił.
Dlatego problem chyba jest gdzie indziej, tylko gdzie?
Jeszcze nadmienię, że auto przyjechało jedynie z połamanym przednim zderzakiem - żaden topielec czy przystanek..
Jeśli macie jakieś sugestie/pomysły to bardzo chętnie poczytam!
MSM nie pali! Iskra - tak. Paliwo - nie!
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
a pompa paliwa daje wache ???
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:a pompa paliwa daje wache ???
Czy w ogóle się włącza? Jak masz gniazdo diagnostyczne w komorze silnika można wymusić włączenie pompy paliwa, wtedy możesz sprawdzić ciśnienie na listwie i w ogóle akustycznie obadać czy bangla.
Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P na Twoim miejscu pogadałbym z kimś kto ma takie auto i przełożył IMO, ECU i zobaczył czy wystartuje, najprostsza diagnoza, musisz też wiedzieć, że w USA są jeszcze więksi kombinatorzy niż w Polsce i to, że nie było kluczyka to nie przypadek...
Części MX-5 512577708
Pompa pracuje, ale wygląda na to że ECU nie odpala wtryskiwaczy..
Czy to brzemi jak problem z immo?
Czy każdy inny problem z ECU nie powinenien byc widoczny w postaci błędu po podpięciu pod komputer..?
Cały czas będę się upierał, że nie wygląda aby w US było coś kombinowane. Bardziej obawiam się czy to dorabianie i kodowanie kluczyków zostało wykonane poprawnie..
Czy to brzemi jak problem z immo?
Czy każdy inny problem z ECU nie powinenien byc widoczny w postaci błędu po podpięciu pod komputer..?
Cały czas będę się upierał, że nie wygląda aby w US było coś kombinowane. Bardziej obawiam się czy to dorabianie i kodowanie kluczyków zostało wykonane poprawnie..
kufelman pisze:Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P
To samo pomyślałem, gdzie ten gość znalazł MSMa żeby to sprawdzić

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Alan pisze:kufelman pisze:Ciekawe jak ów magik wpakował do innego MSMa skoro wszystkie raczej są na forum;P
To samo pomyślałem, gdzie ten gość znalazł MSMa żeby to sprawdzić
Upierał się, że ma człowieka gdzieś w Poznaniu, który miał kilka(!) takich Mazd i właśnie kupił kolejną..
Nie wiem, nie potrafię tego zweryfikować i szkoda mi zdrowia na szarpanie się na odległość.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wydaje mi się, że o ile nie trzymał ich wszystkich w garażu, to frakcja poznańska szybko by wypatrzyła MSMa na drodze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Hautameki pisze:Czy to brzemi jak problem z immo?
Bardzo możliwe. Problemy z immobilizerem powinna Ci zasygnalizować jego kontrolka w panelu zegarów. Normalnie po włączeniu zapłonu zapala się, gaśnie i nie powinna wiecej migać. Jeśli nie pali się wcale, to najprawdopodobniej moduł immo nie żyje kompletnie.
W normalnym trybie, nawet z nieaktywnym/odłaczonym immo silnik zapala na jakieś 0,5 sekundy i gaśnie.Ale masz tylko 3 takie próby, potem jest już kompletna doopa.
Hautameki pisze:to "check engine" mruga w cyklach 15 sekund przerwy, 7 mrugnięć.
Check engine Ci miga ? Ciekawe.
Ale immo to jedna strona medalu. Masz w ogóle zasilanie na wtryskiwaczach ?
Hautameki pisze:(nie ma impulsów na wtryskiwacze).
"impuls" sterujący na wtryskiwacze to sterowanie masa, woltomierzem tego nie zobaczysz. Zacznij od sprawdzenia zasilania.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za sugestie!
Majkel generalnie miał racje. Wszystko sprowadziło się do problemu z zasilaniem wtrysków.
Auto w końcu jeździ!
Jeszcze tylko muszę coś podziałać w temacie wysokości fotela i będzie idealnie. Ale to już chyba temat na inny dział
Majkel generalnie miał racje. Wszystko sprowadziło się do problemu z zasilaniem wtrysków.
Auto w końcu jeździ!

Jeszcze tylko muszę coś podziałać w temacie wysokości fotela i będzie idealnie. Ale to już chyba temat na inny dział
