[NB] Większy kąt skrętu kół...

robił ktoś?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

05 lut 2013, 15:18

Pytanie dotyczy zmniejszenia promienia skrętu w MX-5, co naturalnie można osiągnąć poprzez zwiększenie kąta skrętu kół... Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie i może się podzielić swoją wiedzą? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 lut 2013, 15:20

do Śluby uderzaj.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

05 lut 2013, 17:14

będziesz jeździć bardziej bokiem... ? :wink:
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

05 lut 2013, 17:47

Kim Son San pisze:do Śluby uderzaj.

Jaki Śluba teraz ma login? Dr KoKon? :mrgreen:
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

05 lut 2013, 21:35

Jak dobrze pamiętam to Hella Flush miał plany takie coś robić ale czy coś z tego wyszło to nie wiem
:)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

05 lut 2013, 21:57

Ja ! Ja ! wybierz mnie! :D
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 lut 2013, 22:11

Aha, czyli wiosenny Lublin będzie ustawiony "wokół trzepaka" :wink:
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 lut 2013, 23:23

:turla:
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

06 lut 2013, 7:20

No to Śluba podziel się swoją wiedzą... bo mam mglistą wiedzę w tym zakresie (pewnie nie tylko ja)

a) większy kąt uzyskujemy poprzez regulację czy musimy dodawać "coś" specjalnego?
b) jak maglownica wytrzymuje taki zabieg?
c) jak wygląda prowadzenie auta w normalnym użytkowaniu?
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

06 lut 2013, 8:50

Hehe :) z tego co wiem a wiedza moja jest oparta na rozwiązaniach stosowanych w BMW przez znajomy serwis to:

a) dodajemy coś specjalnego, w przypadku mx5 przerobienie zwrotnicy , dajemy dystans i na 99% robimy od podstaw dolne wahacze. System zawieszenia w miatach ma spory potencjał na poprawianie skrętu

b) dla maglownicy wg mnie to bez znaczenia bo zostaje ona w fabrycznym stanie bez przerabiania

c) w normalnym jeździe raczej bez problemu bo rzadko kiedy wykorzystuje się nawet seryjny skręt (nie mowie o manewrach parkingowych) ale słyszałem ze może to wpłynąć na podsterowność auta

Pytanie tylko po co zwiększać skręt kół do jazdy torowej? to się robi głownie do powiększenia kontry w drifcie aby zwiększyć maksymalne wychylenie auta :)

dodam tylko ze zestaw taki do E30 ceni się kolo 2500zł :)


jeszcze polecam dowiedzieć się o Ackermanie :)

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.compgoparts.com/TechnicalResources/AckermanSteering.asp
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

06 lut 2013, 9:01

Dr.KoKoN pisze:Pytanie tylko po co zwiększać skręt kół do jazdy torowej? to się robi głownie do powiększenia kontry w drifcie aby zwiększyć maksymalne wychylenie auta :)


Oczywista oczywistość :cool:


Czyli u siebie nie masz tego moda popełnionego?

[URL=http://www.compgoparts.com/TechnicalResources/AckermanSteering.asp]POPRAWIONY LINK[/URL]
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lut 2013, 9:15

Karol a powiedz po kiego Ci to??
Rules are made to be broken
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

06 lut 2013, 9:25

jeszcze nie mam :) ale będę to robić na 100%


no właśnie po co Ci to jeśli nastawiasz się na jazdę torową? (tak zakładam) :)

mazda ma całkiem mały promień zawracania tak mi się wydaje... a na beczki i nawroty to ręczny hydrauliczny raczej :P
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

06 lut 2013, 9:36

a co Wy tak za tą jazdą torową :mrgreen:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lut 2013, 9:50

Dalej gadaj a nie nam tu podchody serwujesz :twisted:
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

08 lut 2013, 19:36

Angle to do driftu ;) Więc pytają, pytam i ja ;) What for?

Pozdr.
DEX
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

08 lut 2013, 19:45

DEXTER pisze:Angle to do driftu ;) Więc pytają, pytam i ja ;) What for?

Pozdr.
DEX


No właśnie. Gadaj Waść!
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

09 lut 2013, 16:06

No a co tu gadać? Po śniegu na torze zrobiłem już ponad 700km i zwyczajnie modze w głowie jak poprawić fun żeby było jeszcze fajniej... Na suchym mocy za mało na takie zabawy, ale moc prędzej czy później przybędzie ;-)

A wracając do tematu... Większy kąt skrętu to większe wychylenie i przesunięcie granicy między jazdą a spinem. Taka oczywista oczywistość.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

09 lut 2013, 18:23

No tak ale zima się skończy a na suchym raczej takich wychyleń sobie serwować nie będziesz, nawet jak już moc przybędzie. Imho możesz lepiej spożytkować te plny zamiast powiększać skręt. Śluba chyba też ma w tym względzie serię a wychylenia osiąga jak na moje oko baaardzo miłe :cool:
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 lut 2013, 18:50

Hantkus pisze:Imho możesz lepiej spożytkować te plny zamiast powiększać skręt.

100% się zgadzam z Michałem.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

09 lut 2013, 19:44

Blablablabla.... A możecie trzymać się tematu?
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

09 lut 2013, 20:46

miata ma maly kat zawracania to fakt :) ja kiedys myslalem nad takim czyms...


http://www.youtube.com/watch?v=G5eN1xvGOu4
Obrazek
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

09 lut 2013, 21:36

himber pisze:Blablablabla.... A możecie trzymać się tematu?


A gdzie niby od niego odszedłem?
Wszystko nadal w temacie :cool:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

10 lut 2013, 0:27

Hantkus pisze:
himber pisze:Blablablabla.... A możecie trzymać się tematu?


A gdzie niby od niego odszedłem?
Wszystko nadal w temacie :cool:


Temat dotyczy większego kąta skrętu i tego jak go uzyskać w miacie. Ani jednego, ani drugiego nie ma w Twojej i dextera wypowiedzi. Jest tylko bleblebleble co to byś zrobił na czyimś miejscu. A po co takie rady? Ja tam się nie pytam czy warto ;-) Meritum, meritum....

Sluba, natrafiłeś na jakieś manuale?
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 lut 2013, 7:02

a jak Ci sie widzi ten moj patent z filmiku tzn te podkladki :P ??
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 lut 2013, 10:15

Podkladki to podstawowy mod u poczatkujacych drifterow upalajacych 200sx'y wiec jesli da sie to zastosowac w miacie to chyba najlepsze rozwiazanie cena/efekt.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 lut 2013, 11:51

Mnie się coś we łbie kotłuje że fabrycznie jest jakaś regulacja i kilka ładnych stopni dodaje... gdzieś to było w serwisówce.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lut 2013, 20:32

Ok masz rację, już się więcej nie odezwę.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

11 lut 2013, 13:50

Hantkus pisze:Ok masz rację, już się więcej nie odezwę.


Foszek pierdzioszek :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2013, 14:57 ]
tmx89, dobry ten filmik. Takie podkładki to w sumie tani MOD, byleby nie przesadzić bo robi się mało bezpiecznie :kciuk:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, 17:38 przez himber, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 lut 2013, 16:48

Między maglownicą a czym? :razz: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ