silnik od NB a od innych mazd?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
z wikipedii:
The 1.8 L (1839 cc) BP is a dual-overhead variant of the B8. It was first found in the 1989 Mazda Familia and American-market 1990 Mazda Protege LX. This engine was dubbed BP-ZE and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, an aluminum baffled oil pan, and Variable Inertia Charging System (VICS). This particular variant can be found in the following vehicles:
1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1992-1993 Ford Escort LX-E
1991-1996 Ford Escort GT
1991-1996 Mercury Tracer LTS
1994-1997 Kia Sephia GS
1997 Kia Sephia RS
1994-1998 Mazda Familia (Japanese Market)
1994-1997 Mazda MX-5/Miata (this did not have VICS until 1999)
There is also a non-performance version that is most easily recognized by its black stamped-steel oil pan. It also features a cast crankshaft, no oil squirters, a plastic oil pickup tube and less aggressive camshafts. It is found in the 1995-1998 Mazda Protege ES.
The 1.8 L (1839 cc) BP is a dual-overhead variant of the B8. It was first found in the 1989 Mazda Familia and American-market 1990 Mazda Protege LX. This engine was dubbed BP-ZE and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, an aluminum baffled oil pan, and Variable Inertia Charging System (VICS). This particular variant can be found in the following vehicles:
1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1992-1993 Ford Escort LX-E
1991-1996 Ford Escort GT
1991-1996 Mercury Tracer LTS
1994-1997 Kia Sephia GS
1997 Kia Sephia RS
1994-1998 Mazda Familia (Japanese Market)
1994-1997 Mazda MX-5/Miata (this did not have VICS until 1999)
There is also a non-performance version that is most easily recognized by its black stamped-steel oil pan. It also features a cast crankshaft, no oil squirters, a plastic oil pickup tube and less aggressive camshafts. It is found in the 1995-1998 Mazda Protege ES.
Tylko że większość z tych aut to przednionapędówki i swap do mx-5 może być przez to problematyczny.
no niestety swap z innego auta to napewno wiecej problemów ale napewno wykonalne. kwestia tylko czy ktos sie bedzie chciał bawić w takie rzeźbienie
http://www.miata.net/garage/escort1.8.html
http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html
silnik z robocizną wyjdzie moim zdaniem ze 4 tysie więc może sie da zreperować ? napisz co sie stało?
http://www.miata.net/garage/escort1.8.html
http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html
silnik z robocizną wyjdzie moim zdaniem ze 4 tysie więc może sie da zreperować ? napisz co sie stało?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
nie za bardzo. Bo nie będzie rozkładu masy 50:50 i będzie Ci przód wyjeżdżał.
A jaka jest różnica w masie ? Bo lepiej jak jest lżejszy niż cięższy bo dociążyć spokojnie można przód (np rozpórki dolne ) a odciążyć masy silnika sie nie da
Ale w Polsce raczej na takiego swapa nie ma co liczyć. Trzeba do tego dużo czasu, pieniędzy i zapału. U nas ludzie prędzej będą gaz montowali niż wankla z RX8
A jaka jest różnica w masie ? Bo lepiej jak jest lżejszy niż cięższy bo dociążyć spokojnie można przód (np rozpórki dolne ) a odciążyć masy silnika sie nie da
Ale w Polsce raczej na takiego swapa nie ma co liczyć. Trzeba do tego dużo czasu, pieniędzy i zapału. U nas ludzie prędzej będą gaz montowali niż wankla z RX8
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
perver pisze:Czy taki silnik jak w NB 1.8 140KM wystepowal w innych mazdach czy tylko w mx5???
Ktos cos wie na ten temat?
Tak, tylko w MX5, inne BP wchodza dopiero po konkretnej rzeźbie.