silnik od NB a od innych mazd?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

07 wrz 2008, 23:36

Czy taki silnik jak w NB 1.8 140KM wystepowal w innych mazdach czy tylko w mx5???
Ktos cos wie na ten temat?
Po co jezdzic skoro mozna latac...
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 wrz 2008, 8:53

z wikipedii:

The 1.8 L (1839 cc) BP is a dual-overhead variant of the B8. It was first found in the 1989 Mazda Familia and American-market 1990 Mazda Protege LX. This engine was dubbed BP-ZE and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, an aluminum baffled oil pan, and Variable Inertia Charging System (VICS). This particular variant can be found in the following vehicles:

1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1992-1993 Ford Escort LX-E
1991-1996 Ford Escort GT
1991-1996 Mercury Tracer LTS
1994-1997 Kia Sephia GS
1997 Kia Sephia RS
1994-1998 Mazda Familia (Japanese Market)
1994-1997 Mazda MX-5/Miata (this did not have VICS until 1999)
There is also a non-performance version that is most easily recognized by its black stamped-steel oil pan. It also features a cast crankshaft, no oil squirters, a plastic oil pickup tube and less aggressive camshafts. It is found in the 1995-1998 Mazda Protege ES.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

08 wrz 2008, 9:36

Tylko że większość z tych aut to przednionapędówki i swap do mx-5 może być przez to problematyczny.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 wrz 2008, 10:05

no niestety swap z innego auta to napewno wiecej problemów ale napewno wykonalne. kwestia tylko czy ktos sie bedzie chciał bawić w takie rzeźbienie
http://www.miata.net/garage/escort1.8.html
http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html

silnik z robocizną wyjdzie moim zdaniem ze 4 tysie więc może sie da zreperować ? napisz co sie stało?
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

08 wrz 2008, 19:06

glowica jest do wymiany. Wolalbym kupic drugi silnik w ostatecznosci sama glowice.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

09 wrz 2008, 12:34

wsadz jakies V8 tak jak to robia w USA - nitro juz nie bedzie potrzebne :wink:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

11 wrz 2008, 21:03

przez chwile sie zastanawialem na SR20DET od Nissana :D
Jednak to juz nie bedzie Miata tylko prawie Miata...
V8 tez kusi...

Generalanie trudno jest znalezc silnik do NB 1.8 :sad:
Po co jezdzic skoro mozna latac...
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 21:22

no to moze wankal z RX8 - mialbys jedyna taka miate na swiecie, w dodatku dosc mocna bo 230KM :twisted:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 23:11

Wszystko da się wsadzić do wszystkiego - zależy jak głęboko chcesz rzeźbić i jakie masz fundusze na to :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 23:37

leDiable pisze:Wszystko da się wsadzić do wszystkiego - zależy jak głęboko chcesz rzeźbić i jakie masz fundusze na to :razz:

ale przyznasz ze miata z wanklem to bylo by cos :!:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2008, 0:42

Nie bo 1.3 jest sporo lżejsze od 1.8. Miata z aluminiowym blokiem 2.3 albo 2.0 to by było coś gdyby ten blok ważył tyle co nasze 1.8 :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2008, 9:47

leDiable pisze:Nie bo 1.3 jest sporo lżejsze od 1.8. Miata z aluminiowym blokiem 2.3 albo 2.0 to by było coś gdyby ten blok ważył tyle co nasze 1.8 :mrgreen:

lepiej ze motor lzejszy przecierz oto chodzi
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 wrz 2008, 11:14

nie za bardzo. Bo nie będzie rozkładu masy 50:50 i będzie Ci przód wyjeżdżał.

A jaka jest różnica w masie ? Bo lepiej jak jest lżejszy niż cięższy bo dociążyć spokojnie można przód (np rozpórki dolne ) a odciążyć masy silnika sie nie da :P

Ale w Polsce raczej na takiego swapa nie ma co liczyć. Trzeba do tego dużo czasu, pieniędzy i zapału. U nas ludzie prędzej będą gaz montowali niż wankla z RX8
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2008, 11:55

DieSpinnePL pisze:nie za bardzo. Bo nie będzie rozkładu masy 50:50 i będzie Ci przód wyjeżdżał.

rozklad masy nie jest jedynym czynnikiem decydujacym czy ci przod czy tyl wyjezdza, duzo wazniejsze jest ustawienie zawieszenia
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 wrz 2008, 9:43

perver pisze:Czy taki silnik jak w NB 1.8 140KM wystepowal w innych mazdach czy tylko w mx5???
Ktos cos wie na ten temat?

Tak, tylko w MX5, inne BP wchodza dopiero po konkretnej rzeźbie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

16 wrz 2008, 22:56

sen kju Five. Takiej konkretnej odpowiedzi potrzebowalem.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
ODPOWIEDZ