[NB] Problem z klimatyzacją/wentylatorami
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam; mam problem z klimatyzacją - tzn po uruchomieniu pracuje przez ok. 10 min prawidłowo - tzn chłodzi, a po tym czasie spreżarka zaczyna fiksowac - włącza się i rozłącza co 2/3 sek. (pewnie wytwarza się za duże ciśnienie) - znalazłem podobny wątek na forum http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4567&highlight=klima i podjade na początek sprawdzic ile wpakowali odczynnika bo klima była nabijana niedawno. Jednak nie dają mi spokoju wentylatory, gdyż po załączeniu klimy startuje tylko 1 wentylator od chł. wody, 2 gi (w metalowej obudowie) nawet nie drgnie; a sprawdzałem go na krótko i działa; nie wiem czy nie powinny 2 startować jednocześnie przy włączeniu klimy? A może istnieje jakiś przekaźnik/ bezpiecznik od tego wentylatora? Dzięki za sugestie.
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Jeśli kompresor włącza i wyłącza się co chwila, to znak że może być za mało czynnika roboczego. Oczywiście zależy to od parametrów pracy (np. temperatury otoczenia, czy zadanej wartości - Twojej nastawy). Tym bardziej jeśli wentylator nie startuje (niby jakie ciepło ma odbierać od czynnika, jeśli jest jego mało bo sprężarka mało sprężyła).
Sprawdź ile masz czynnika, a jeśli jest ubytek - sprawdź szczelność.
ps. znam się na chłodnictwie i klimatyzacji statkowej, a nie samochodowej, więc mogę się mylić.
Sprawdź ile masz czynnika, a jeśli jest ubytek - sprawdź szczelność.
ps. znam się na chłodnictwie i klimatyzacji statkowej, a nie samochodowej, więc mogę się mylić.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
lukas.go pisze:tzn po uruchomieniu pracuje przez ok. 10 min prawidłowo - tzn chłodzi, a po tym czasie spreżarka zaczyna fiksowac - włącza się i rozłącza co 2/3 sek. (pewnie wytwarza się za duże ciśnienie)
Raczej nie w tym przypadku. Przeładowanie układu występowałoby od razu, a u Ciebie jak piszesz na początku wszystko działa dobrze. Stawiałbym raczej tak jak pisze Tycjan na ubytek lub jakieś uszkodzenie czujnika ciśnienia.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
to ja sie podepne pod temat - mialem naprawiana klime rok temu przez spawanie przewodu (no i przy okazji wymieniony oring), wyglada na to ze nie dziala to zbyt dobrze bo w tym sezonie znow nie chlodzi, wiec moze jednak ten przewod sie powinoo wymienic
ktory bedzie pasowal (1.8 NBFL 2001):
http://allegro.pl/listing.php/search?string=mx5&category=49190

ktory bedzie pasowal (1.8 NBFL 2001):
http://allegro.pl/listing.php/search?string=mx5&category=49190
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Odkopię trochę temat
Problem = wentylator klimy, nie zaobserwowałem aby się załączał, nawet w sytuacji stresowej tj. wskazówka temeratury wędruje w pozycję 3/4 skali i tam sobie grzecznie siedzi.
Lista rzeczy / czynności, które zostały już wykonane :
- na starcie nowa chłodnica klimy + przewody
- czynnik chłodzący zgodnie z numerem nadwozia >200 000 = 420g (pod maską info, że max. obciążenie układu = 400g ale rozumiem, że 420 mieści się w bezpiecznych granicach)
- przepłukana i zalana nowym płynem chłodnica wody - aby wyeliminować efekt złego odprowadzania ciepła z całego zespołu
- uszczelnienie / odizolowanie chłodnicy od komory silnika samochodu tak aby nie brał "lewego" ciepłego powietrza z komory silnika (przy pomocy gąbkowych uszczelek do montarzu blachodachówki
- idealny wymiar )
- wentylator klimatyzacji (lewy patrząc od frontu auta) działa spięty "na krótko", czujnik ciśnieniowy działa - (po jego odpięciu przestaje działać klima i wentylator główny !?)
Generalnie klima działa aż miło, ale kiedy stoję w duużym korku a na zewnątrz 30st. po kilkunastu minutach takiej jazdy, kiedy już cała karoseria i wnętrze pojazu nabierze odpowiedniej temperatury, upodabniając kabinę autka do wnętrza piekarnika... wtedy kiedy najbardziej liczymy na zbawienny chłodek... klima zaczyna się co raz częściej wyłączać aż do momentu kiedy włącza się tak żadko, że z nawiewów leci już sam żar
zakładam, że ciśnienie w układzie jest już tak niebezpiecznie wysokie, że czujnik odłacza klimę. proste.
I tu pojawia się pytanie - czemu 2 wentylator się nie włącza
- gdzie szukać przyczyny
W skrajnym przypadku - jak "zmodować" układ aby stale pracowały oba wentylatory
HELP
SeB!

Problem = wentylator klimy, nie zaobserwowałem aby się załączał, nawet w sytuacji stresowej tj. wskazówka temeratury wędruje w pozycję 3/4 skali i tam sobie grzecznie siedzi.
Lista rzeczy / czynności, które zostały już wykonane :
- na starcie nowa chłodnica klimy + przewody
- czynnik chłodzący zgodnie z numerem nadwozia >200 000 = 420g (pod maską info, że max. obciążenie układu = 400g ale rozumiem, że 420 mieści się w bezpiecznych granicach)
- przepłukana i zalana nowym płynem chłodnica wody - aby wyeliminować efekt złego odprowadzania ciepła z całego zespołu
- uszczelnienie / odizolowanie chłodnicy od komory silnika samochodu tak aby nie brał "lewego" ciepłego powietrza z komory silnika (przy pomocy gąbkowych uszczelek do montarzu blachodachówki

- wentylator klimatyzacji (lewy patrząc od frontu auta) działa spięty "na krótko", czujnik ciśnieniowy działa - (po jego odpięciu przestaje działać klima i wentylator główny !?)
Generalnie klima działa aż miło, ale kiedy stoję w duużym korku a na zewnątrz 30st. po kilkunastu minutach takiej jazdy, kiedy już cała karoseria i wnętrze pojazu nabierze odpowiedniej temperatury, upodabniając kabinę autka do wnętrza piekarnika... wtedy kiedy najbardziej liczymy na zbawienny chłodek... klima zaczyna się co raz częściej wyłączać aż do momentu kiedy włącza się tak żadko, że z nawiewów leci już sam żar

I tu pojawia się pytanie - czemu 2 wentylator się nie włącza

W skrajnym przypadku - jak "zmodować" układ aby stale pracowały oba wentylatory
HELP

SeB!
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
Ebastian pisze:czemu 2 wentylator się nie włącza - gdzie szukać przyczyny
Przekaźnik załączający wiatrak klimy i jego okablowanie. Na początek.
Ebastian pisze:W skrajnym przypadku - jak "zmodować" układ aby stale pracowały oba wentylatory
Nic nie modować, to jest dobrze zaprojektowane. Naprawić.
Ale:
Ebastian pisze:Problem = wentylator klimy, nie zaobserwowałem aby się załączał, nawet w sytuacji stresowej tj. wskazówka temeratury wędruje w pozycję 3/4 skali i tam sobie grzecznie siedzi.
Jeśli masz wyłączoną klimę, jej wentylator powinien zostać włączony przy 108 stopniach. Natomiast niepokojące jest, że masz w ogóle temperaturę na poziomie 3/4
skali. co się wtedy dzieje z normalnym wentylatorem ?
Ebastian pisze:po jego odpięciu przestaje działać klima i wentylator główny !?
Co to znaczy przestaje działać wentylator główny ? Nie kręci się przy zimnym silniku i włączonej klimie (normalne przy odpięciu czujnika ciśnienia) czy nie załącza się przy gorącym silniku ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Ebastian pisze:czemu 2 wentylator się nie włącza - gdzie szukać przyczyny
Przekaźnik załączający wiatrak klimy i jego okablowanie. Na początek.
Goście od klimy sprawdzali sam przekaźnik - ponoć ok - zakładam, że wiedzieli gdzie go szukać

Ebastian pisze:W skrajnym przypadku - jak "zmodować" układ aby stale pracowały oba wentylatory
Nic nie modować, to jest dobrze zaprojektowane. Naprawić.
Dokładnie...
Ale:
Ebastian pisze:Problem = wentylator klimy, nie zaobserwowałem aby się załączał, nawet w sytuacji stresowej tj. wskazówka temeratury wędruje w pozycję 3/4 skali i tam sobie grzecznie siedzi.
Jeśli masz wyłączoną klimę, jej wentylator powinien zostać włączony przy 108 stopniach. Natomiast niepokojące jest, że masz w ogóle temperaturę na poziomie 3/4
skali. co się wtedy dzieje z normalnym wentylatorem ?
Włącza się już dużo wcześniej i chodzi cały czas, dwa kabeli więc zakładam, że jednobiegowy
Ebastian pisze:po jego odpięciu przestaje działać klima i wentylator główny !?
Co to znaczy przestaje działać wentylator główny ? Nie kręci się przy zimnym silniku i włączonej klimie (normalne przy odpięciu czujnika ciśnienia) czy nie załącza się przy gorącym silniku ?
Goście od klimy zrobili taki test - grzebali, szukali, sprawdzali - (przy włączonym silniku i już załączonym głównym wiatraku + włączona klima) wypięli kostkę z czujnika i - z tego co dobrze pamiętam wyłączyła się klima + główny wiatrak.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
Ebastian pisze:Włącza się już dużo wcześniej i chodzi cały czas, dwa kabeli więc zakładam, że jednobiegowy
Jednobiegowy. Jak się kręci, temperatura nie powinna dalej rosnąć a wręcz spadać.
Coś jest nie teges. Nie kręci Ci się przypadkiem w odwrotnym kierunku (pchając powietrze a nie ciągnąc) ?
Ebastian pisze:z tego co dobrze pamiętam wyłączyła się klima + główny wiatrak.
Jeśli temperatura silnika była na tyle niska, że się wiatrak nie powinien kręcić, to OK. Jak nie, to nie jest to jego prawidłowe zachowanie.
Ebastian pisze:Goście od klimy sprawdzali sam przekaźnik - ponoć ok - zakładam, że wiedzieli gdzie go szukać
Tam nie ma dużo elementów po drodze... Wentylatorami steruje ECU, przekaźniki, i koniec...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
wzrost temp silnika ponad norme IMHO jest skutkiem nie działającego wentylatora klimy przy jej załączeniu - wykonaj takie doświadczenie pojedzij bez klimy i zobacz czy ci sie silnik gotuje jesli nie to masz przyczynę. Generalnie ogarniety elektryk powinien ci znazlezc przyczyne - jak pisąl M powyzej ecu daje sygnał do przekaznika i tyle raczej ecu działa więc do sprawdzenie kabel do przekaznika i od niego to nawet nieograniety elektryk powinien ogarnac
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
arturo_tiburon pisze:wzrost temp silnika ponad norme IMHO jest skutkiem nie działającego wentylatora klimy przy jej załączeniu ...
Dokładnie jestem tego samego zdania, jeden wentylator nie jest w stanie ogarnąć dwóch przegrzanych chłodnic

Na spocie obradałem sprawę z Majkelem, wygląda na dosyć prostą


Majkel dzięki za podpowiedź

[ Dodano: 03-08-2012, 23:31 ]
Moje Boje CD.
Właśnie zbiłem żarówkę w lampce więc na dzisiaj koniec zabawy... 1:0 dla auta...
Co udało mi się ustalić - przestała działać klima, zorientowałem się w zasadzie w połowie walki - z "wiatrakami" (sprężarka nie reagowała) jednak najprawdopodobniej nie działała już od samego początku dzisiejszego dnia... Wczoraj zaobserwowałem dziwny "niby wyciek" w okolicach dolnej osłony silnika, o zapachu nie przypominającym mi niczego - do zdiagnozowania jutro - oby to była jakaś niszczelność, która blokuje załączenie sprężarki...
efekt jest taki - włączam klimę, słysze cyknięcie przekaźnika, wzrastają obroty do ok 1200 i nic... ciepło

zdemontowałem obydwa przekaźniki - pierwszy steruje sprężarką, drugi wentylatorem.
- spięłem "na krótko" każdy z przekaźników.. i nic...
- przekaźnik na AC założony + wentylatorowy "na krótko" - wentylator działa

i tu koniec sukcesów

oba przekaźniki wyglądają mi na takie same, jako, że elektronik ze mnie zerowy pomiary ohm nic mi nie powiedziały

zamieniłem więc przekaźniki miejscami .. klima nie reaguje, wniosek, że przekaźnik wentylatora był padnięty.
Na sam koniec zajrzałem do fuse box'a pod kierownicą - jedyny wywalony bezpiecznik to największy z nich zamknięty za klapką - opisany "cośtam" fan (po mojemu - dodatkowy wentylator) niby pasuje do całości ale --- skąd w takim razie napięcie na sterowaniu przekaźnika wentylatora klimy....??? przeca dałem radę spiąć "na krótko" i odpalić dziada...
Wiem, że całkiem chaotyczny opis mi się udał ale jeszcze mi nie przeszło wkurw#$%^&.. za dużo niewiadomych.
Na szczęście pytania mam proste :
1.gdzie można nabyć takie przekaźniki sterujące klimą i wentylem - czy są to jakieś ogólne standardy
2.gdzie moża kupić taki dziwny bezpiecznik z fuse box'a
3.ktoś ma jakiś pomysł ?

ide coś wypić bo nerwy za duże

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Klima ponownie nabita, tym razem równe 400g czynnika. Panowie nie potrafili zdiagnozować o co kaman i czy czasami nie strzeliła sprężarka.
Wróciłem do domu, jeszcze raz na piechotkę zacząłem podłączać wszytko na "krótko" .. i zadziałało
finalnie wczorajszego dnia nałożyło się kilka czynników na raz stąd nie szło znaleźć logicznego wytłumaczenia. Zakładam więc, że oba przekźniki są do wymiany + bezpiecznik.
i pytanie - czy przekaźniki używane w mazdach 323, mx-3 itp. podejdą do MX-5
na alledrogo jest tego trochę, mają wspólny mianownik - wygląd i model H270 DC12V20A IMASEN
różnią się cyferkami na samym dole przekaźnika, każdy inny model mazdy / wersja rocznikowa ma inny kod. Orientuje się ktoś czy podejdzie ?
Wróciłem do domu, jeszcze raz na piechotkę zacząłem podłączać wszytko na "krótko" .. i zadziałało

finalnie wczorajszego dnia nałożyło się kilka czynników na raz stąd nie szło znaleźć logicznego wytłumaczenia. Zakładam więc, że oba przekźniki są do wymiany + bezpiecznik.
i pytanie - czy przekaźniki używane w mazdach 323, mx-3 itp. podejdą do MX-5
na alledrogo jest tego trochę, mają wspólny mianownik - wygląd i model H270 DC12V20A IMASEN
różnią się cyferkami na samym dole przekaźnika, każdy inny model mazdy / wersja rocznikowa ma inny kod. Orientuje się ktoś czy podejdzie ?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
- mkube
- Donator
- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Kolego bezpieczniki kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym, który specjalizował się w autach dalekowschodnich. Kosztował jakieś marne kilka złotych... Przekaźnik raczej musisz mieć przy sobie w sklepie do porównania.
Wiesz, dzisiaj na szrocie oglądałem MX-5 z przeznaczeniem na części. Jest jeszcze cała. Z pewnością miała klimę. Wystawiają części na Allegro. Może tam dostaniesz przekaźnik. Link do sprzedawcy:
http://moto.allegro.pl/sklep/19263221_tech-auto
Wiesz, dzisiaj na szrocie oglądałem MX-5 z przeznaczeniem na części. Jest jeszcze cała. Z pewnością miała klimę. Wystawiają części na Allegro. Może tam dostaniesz przekaźnik. Link do sprzedawcy:
http://moto.allegro.pl/sklep/19263221_tech-auto
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Temat pozamiatany
finalnie winne były 2 przekaźniki i jeden bezpiecznik. Bezpiecznik nie pozwalał przekaźnikowi na uruchomienie wiatraka wobec czego 1 wiatrak nie dawał rady z 2 chłodnicami i w skrajnym przypadku klima padała a w środku zaczynało się piekło
Dzięki wszystkim za helpa

finalnie winne były 2 przekaźniki i jeden bezpiecznik. Bezpiecznik nie pozwalał przekaźnikowi na uruchomienie wiatraka wobec czego 1 wiatrak nie dawał rady z 2 chłodnicami i w skrajnym przypadku klima padała a w środku zaczynało się piekło

Dzięki wszystkim za helpa

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
koogut pisze:A kogo od klimy
A na czym problem polega ?
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
To i ja mam pytanko czy wiatrak od klimy powinien chodzić non stop ? W innych moich mazdach z czego co kojarzę tak jest , bo potrafi co chwile się włączać co jest dość wkurzające w korku. Nie wiem czy kompresor się w tedy wyłącza bo chłodzi miło cały czas.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
w moich kilku mazdach , hondach i jednym nissanie a nawet tfu peugocie, wiatrach klimy zapinał się co jakiś czas i raczej jest to stan normalny ...algorytm pracy jest prosty po osiągnięciu temperatury x chłodzenie ma zejść do temp y o tyle niższej żeby była odpowiednia histereza
edit banalna kręci wiatraki non stop automatyk robi przerwy na wiatraki klimy

Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, 20:09 przez Arturo_tiburon, łącznie zmieniany 1 raz.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Speed pisze:czy wiatrak od klimy powinien chodzić non stop ?
Nie, pracuje wtedy kiedy pracuje sprężarka. Ale jest też druga jego funkcja, pracuje niezależnie od włączonej klimatyzacji, jeśli temperatura silnika przekroczy 108 stopni.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Speed pisze:czy wiatrak od klimy powinien chodzić non stop ?
Nie, pracuje wtedy kiedy pracuje sprężarka. Ale jest też druga jego funkcja, pracuje niezależnie od włączonej klimatyzacji, jeśli temperatura silnika przekroczy 108 stopni.
Po
eM
To akurat wiem ze mamy dwustopniowy próg temp. jak mnie pamiec nie myli to max temp którą osiągnął silnik było 98stopni. Ogolnie w takim razie mam albo za mało czynnika albo za dużo , stawiam na za dużo bo chłodziła cały czas dobrze. Dzieki za odpowiedz
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Cześć Wam,
odkopie trochę temat niestety nie znalazłem podobnego przypadku jak mój.
No wiec wygląda to tak.
mam nbfl z 2004 roku
zrobiony został serwis klimatyzacji - wymieniona rurka, nabity czynnik oraz sprawdzona szczelność
niestety z jakiegoś powodu nie załącza się sprężarka (sprzęgło) - nie dochodzi tam napięcie
czyli włączam klimę, słyszę pstryk w przekaźniku, załącza się drugi wiatrak ale sprężarka nie startuje - gdy podpiąłem sprężarkę na krótko wystartowała i zaczęło chłodzić
sprawdziłem bezpiecznik w kabinie (nr3) i jest ok
Pytania:
1. W czym może być problem (okablowanie ?)
2. Czy ktoś mógłby sprawdzić czy jak załącza klime to gdy sprężarka przestaje chodzić to czy także wyłącza się drugi wentylator ? - myśle o tym aby podać z niego napięcie jako najprostsze rozwiązaenie ale nie wiem czy to dobry pomysł ?
3. Wrzucam w załączniku schemat który znalazłem, czy ktoś pomoże mi rozszyfrować gdzie mogę znaleźć drugi koniec kabelka od zasilenia spreżarki - na wtyczce m kolor czarno żółty
z góry dzięki za wszelkie info
odkopie trochę temat niestety nie znalazłem podobnego przypadku jak mój.
No wiec wygląda to tak.
mam nbfl z 2004 roku
zrobiony został serwis klimatyzacji - wymieniona rurka, nabity czynnik oraz sprawdzona szczelność
niestety z jakiegoś powodu nie załącza się sprężarka (sprzęgło) - nie dochodzi tam napięcie
czyli włączam klimę, słyszę pstryk w przekaźniku, załącza się drugi wiatrak ale sprężarka nie startuje - gdy podpiąłem sprężarkę na krótko wystartowała i zaczęło chłodzić
sprawdziłem bezpiecznik w kabinie (nr3) i jest ok
Pytania:
1. W czym może być problem (okablowanie ?)
2. Czy ktoś mógłby sprawdzić czy jak załącza klime to gdy sprężarka przestaje chodzić to czy także wyłącza się drugi wentylator ? - myśle o tym aby podać z niego napięcie jako najprostsze rozwiązaenie ale nie wiem czy to dobry pomysł ?
3. Wrzucam w załączniku schemat który znalazłem, czy ktoś pomoże mi rozszyfrować gdzie mogę znaleźć drugi koniec kabelka od zasilenia spreżarki - na wtyczce m kolor czarno żółty
z góry dzięki za wszelkie info
- Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 10 sie 2008, 21:47
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Leszno
Sprawdz 2 przekażniki te przy lewej lampie z przodu one są od klimy kable się często palą
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Konrad Stajer pisze:Sprawdz 2 przekażniki te przy lewej lampie z przodu one są od klimy kable się często palą
Lewa tzn od strony kierowcy ???
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
PRYMUS_BMW, tak po lewej w okolicach reflektora masz takie 2 przekaźniki w gumowych obudowach.
miałem ostatnio ten sam problem i okazało się że jeden z tych przekaźników padł.
sprawdz czy Ci sie ktoryś przewód nie urwał przy przekaźniku bo potrafia sie utlenić.
ja przekaźnik kupiłem identyczny w ASO od mazdy 626 za 100zl tylko tą obudowe gumową trzeba było przełożyć i wszystko hula
miałem ostatnio ten sam problem i okazało się że jeden z tych przekaźników padł.
sprawdz czy Ci sie ktoryś przewód nie urwał przy przekaźniku bo potrafia sie utlenić.
ja przekaźnik kupiłem identyczny w ASO od mazdy 626 za 100zl tylko tą obudowe gumową trzeba było przełożyć i wszystko hula

- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
wyjmi te oba przekazniki i zrób im zdjęcie nóżek coś mi sie zdaje ze za 10 zeta to mozna zanabyc
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Panowie wielkie dzieki strzal w 10 jeden kabel sie upalil
Wstawilem nowy przekaznik
Koszt 3 pln + szesciopak i wszystko hula
Swoja droga slabo to rozwiazane ze w tym miejscu te przekazniki bo narazone na wilgoc spod spodu...
Wstawilem nowy przekaznik
Koszt 3 pln + szesciopak i wszystko hula
Swoja droga slabo to rozwiazane ze w tym miejscu te przekazniki bo narazone na wilgoc spod spodu...
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Odkopię temat. Piszecie tutaj, że ten wentylator załącza się automatycznie gdy temperatura silnika przekroczy 108*C.
Czy to znaczy, że gdybym (bez klimy) dołożył drugi opcjonalny wentylator i podłączył go do gotowej instalacji pod klimę oraz włożył przekaźnik wszystko będzie działać z automatu?
Czy to znaczy, że gdybym (bez klimy) dołożył drugi opcjonalny wentylator i podłączył go do gotowej instalacji pod klimę oraz włożył przekaźnik wszystko będzie działać z automatu?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

czester_ pisze:Czy to znaczy, że gdybym (bez klimy) dołożył drugi opcjonalny wentylator i podłączył go do gotowej instalacji pod klimę oraz włożył przekaźnik wszystko będzie działać z automatu?
Tak mówi dokumentacja. Wstaw zamiast czujnika temperatury silnika jakiś rezystor i mu zasymuluj tropik, będzie pewność na 100%.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......