[NA] Za wysokie obroty

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

lysy38
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2012, 19:29
Lokalizacja: Bytom

04 cze 2012, 16:16

Witam
Wiem że temat był kilka razy poruszany jednak nie znalazłem odpowiedzi. Mx5 na 1993 r 1,6. Obroty silnika 1100 było 1200 lecz czyszczenie przepusticy troche pomogło. Śruba regulująca wolne obroty na przepusticy maksymalnie skręcona. Obroty nie falują tylko cały czas trzymają swoją wartosc. Najciekawsze jest to że po właczenie odbiornika prądu np świateł obroty spadają o 100 po właczeniu dmuchawy o nastepne 100 :shock: . W starych niemieckich autach nie mam takiego problemu :mrgreen: . Pomocy
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

04 cze 2012, 20:58

Hmm...

Pewnie próbowałeś, ale może odłącz aku na jakieś 20-30 minut i podłącz ponownie.
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

04 cze 2012, 21:35

W mx5 nie ma śruby regulującej wolne obroty. Jest tylko śruba regulująca skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Od początku tak masz ? Jest jedna śruba, a raczej szpilka regulująca tak jakby otwarcie przepustnicy (podpiera się na niej część na której jest linka gazu- nie wiem jak to się fachowo nazywa :oops: ). Może tam masz za bardzo wkręconą. Jak czyściłeś przepustnicę to całkowicie się zamykała w pozycji "bez gazu" ?
lysy38
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2012, 19:29
Lokalizacja: Bytom

05 cze 2012, 18:19

Dzięki za odpowiedzi, z odłaczeniem aku jeszcze nie próbowałem zaraz zobacze, śruba jest całkowicie wkręcona jej odkrecenie powoduje podwyższenie obrotów, przepustnica się zamykała żadnych wżerów tam nie widziałem
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 20:02

lysy38 pisze:przepustnica się zamykała żadnych wżerów tam nie widziałem

W takim razie masz tylko 2 możliwości. Problem z zaworem powietrznym lub nieszczelność w dolocie za przepustnicą. I od tego bym zaczął poszukiwania. Którędyś to powietrze się musi dostawać. We wczesnych NA jest taki wredny gumowy korek na tylnej ściance kolektora dolotowego, zobacz czy się nie obluzował albo wręcz zgubił...
lysy38 pisze:Śruba regulująca

PatRRick pisze:Jest tylko śruba

Nie ma żadnej śruby. Ta która jest, powinna być zabetonowana przez fabrykę. Nie wiem ile razy można powtarzać że przepustnica jest skalibrowana fabrycznie i do tej dyszy przy seryjnym ECU nikt się nie powinien dotykać bo tylko sobie kuku narobi...
lysy38 pisze:W starych niemieckich autach nie mam takiego problemu :mrgreen:

Cóż :mrgreen: Nic na to nie poradzimy :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 cze 2012, 20:13

lysy38 pisze:Witam
Wiem że temat był kilka razy poruszany jednak nie znalazłem odpowiedzi. Mx5 na 1993 r 1,6. Obroty silnika 1100 było 1200 lecz czyszczenie przepusticy troche pomogło. Śruba regulująca wolne obroty na przepusticy maksymalnie skręcona. Obroty nie falują tylko cały czas trzymają swoją wartosc. Najciekawsze jest to że po właczenie odbiornika prądu np świateł obroty spadają o 100 po właczeniu dmuchawy o nastepne 100 :shock: . W starych niemieckich autach nie mam takiego problemu :mrgreen: . Pomocy


Ciesz się, że Ci nie falują i posłuchaj rady Majkela.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 20:13

Wiem że jest ta do regulowania składu, ale jest też taka szpilka na której podpiera się ten chwytak w którym jest linka gazu. Wkręcając szpilke owy chwytak zatrzymuje się niżej i przepustnica nie zamyka się do końca, stąd wyższe obroty.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 23:21

PatRRick pisze:i przepustnica nie zamyka się do końca,

No ale lysy powyzej pisze, że sprawdził i przepustnica jest zamknięta.
ale jest też taka szpilka na której podpiera się ten chwytak

Lysy ma to trochę inaczej rozwiązane najprawdopodobniej, w starszych NA w tym miejscu jest coś wyglądem zbliżonego do pneumatycznego aktuatora, to taki hamulec aby przepustnica nie waliła tylko się delikatnie domykała. Właściwie sam nie wiem po co to wstawili.
Użytkownicy nowszych modeli czasami sami sobie kuku robią podczas czyszczenia przepustnicy. NB i Nbfl mają na krawędzi talerzyka warstwę gumowego uszczelnienia. Jak ktoś się za bardzo wczuje w czyszczenie i to uszczelnienie czymś metalowym zedrze, to może sobie szukać drugiej przepustnicy. Nie ma szans aby uzyskać szczelność...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

06 cze 2012, 15:01

No to mam szczęście, bo nic się nie dzieje po przeczyszczeniu przepustnicy, więc guma została.
lysy38
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2012, 19:29
Lokalizacja: Bytom

07 cze 2012, 8:56

coś takiego jeszcze znalazłem
"Gdzieś na forum było jak regulować w NA wolne obroty, o ile dobrze pamiętam zagrzać silnik do włączenia wentylatora, następnie wprowadzenie w tryb diagnostyczny w kostce.
W tym trybie szczelinomierz bodajże 5 i 7 wkładasz go między stopke od linki pedału gazu przy przepustnicy (gwint regulujący dajesz na zero lub wykręcasz i przy szczelinomierzu 5 powinno być wszystko bez zmian a po wsunięciu 7 powinien włączyć się samoczynnie wentylator ( w trybie diagnostycznym przy zapłonie, bez pracy silnika) i tak to się ustawia wtedy dokrecając gwint regulujący na tą wartość.
Jest jeszcze jedna śruba od regulacji wolnych obrotów przy przepustnicy, lecz u mnie ten zabieg ze szczelinomierzem pomógł bo miałem cyrki z obrotami po rozłożeniu silnika na czynniki i złożeniu (nie chciał mi spadać poniżej 1500rpm, a wcześniej wariował podobnie)"
muszę porobić zdjęcia jak u mnie wygląda przepustnica
ODPOWIEDZ