[NB] Nie można zmienić biegów kiedy silnik jest włączony.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2012, 16:40

Hej,

Mam problem. Teraz tylko nie wiem czy ze sprzęgłem czy ze skrzynią lub z czymś innym.

Samochodem nie jeździłem 3 dni. Wchodzę do samochodu:

1. Wciskam sprzęgło, odpalam silnik (bieg już przed wejściem jest ustawiony na 1) samochód dosłownie 1 sekundę się dławi i gaśnie.

2. Wciskam sprzęgło, NIE odpalam samochodu - zmieniam biegi - wszystkie biegi wchodzą idealnie.

3. Wciskam sprzęgło, odpalam silnik ( mam ustawiony bieg na luz czyli tzw. bieg jałowy ), chce wrzucić jedynkę lub jakikolwiek bieg i wsteczny - Nic. Nie można zmienić biegów. Następnie " pompuje sprzęgło " po jakimś czasie po próbach zmieniania biegów udaje się zmienić biegi. Po kilku minutach biegi normalnie wchodzą i bez problemów.

Kilka godzin później kiedy już odstawiłem samochód na powiedzmy 6 godzin - Problemu nie ma czyli jest tak jak powinno, jedynka gaz i jedzie. Lecz na drugi dzień ( czyli samochód stał powiedzmy 17 godzin ) - znowu to samo.

Czy spotkaliście się z takim czymś kiedykolwiek ?

Ze sprzęgłem NIGDY nie miałem problemów.

Liczę na jakieś rady i pomoc.

Dziękuję.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2012, 16:57

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Najpewniej Ci go brakuje. U mnie tak było.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

12 maja 2012, 18:52

prawdopodobnie padla pompka sprzegla
Robertus
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2012, 19:15

miałem podobnie przy padniętym wysprzęgliku, wymieniłem na SANYCO i pomogło
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 maja 2012, 19:26

jw.
sprawdź poziom płynu, na pewno jest za mało, przyczyną może być przede wszystkim cieknący siłownik, wymienić, odpowietrzyć i powinno tyrać.

Pompka to raczej sporadyczny przypadek i na nią bym nie stawiał.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
MarkoZ
Posty: 93
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:22
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

12 maja 2012, 19:35

miałem tak przy padniętym wysprzęglniku, wyciekł również wtedy prawie cały płyn

na szczęście nie jest to kosztowna usterka
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2012, 21:59

Dzięki wielkie za rady. Sprawdzę najpierw poziom płynu. Może pomoże. Ogólnie wystraszyłem się bardzo i zmartwiłem ale widzę, że nie jest tak źle.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

12 maja 2012, 22:10

Bo trzeba czasem zajrzec pod maske i kontrolowac plyny ;) U mnie jak ciekl wysprzeglik to po 10min jazdy sprzeglo prawie nie rozlaczalo, lapalo momentalnie na krociutkim dystansie i biegi wchodzily z wyczuwalnym schodkowaniem. Po wymianie zero problemow - wysprzeglik Sanyco.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

13 maja 2012, 0:08

Faktycznie, poziom prawie 0... dolałem. Jutro zobaczymy czy będą problemy czy nie...
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

13 maja 2012, 8:12

Pawulon pisze:Jutro zobaczymy czy będą problemy czy nie...


Napewno gdzies ucieka. ja u siebie dolewalem ponad pol roku temu, jest wszystko szczelne i nie ubylo ani troche :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

13 maja 2012, 9:17

Więc jeżeli teraz zajrzę pod maskę i płynu nie będzie lub jakaś większa cześć ubędzie to znaczy, że trzeba wymienić wysprzeglik?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2012, 18:26

To zobacz czy cieknie. Nie wymieniaj od razu ;)

Szukaj wycieku. Na początek proponuję zalać i poczekać. Jak nic nie ubędzie po tygodniu, a sprzęgło działa to się nie martwić :) Wejdź pod auto, bo i tak będziesz odpowietrzał układ i zobacz czy jest gdzieś wyciek.
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

13 maja 2012, 19:13

Zalałem... na początku bez zmian biegi nie chcą wskoczyć ;/ Jednak po czasie sytuacja się zmienia na lepsze. Potem działa - ciekawe jak będzie jutro. Chyba pojadę do mechanika, żeby mi to sprawdził...
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
RocketCarrotMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 wrz 2011, 0:16
Lokalizacja: United Kingdom

14 maja 2012, 1:22

Siemka. Na 99% padła ci pompka pomocnicza sprzęgła, czyli slave cylinder. Znajduje się ona pod spodem po prawej stronie silnika na łączeniu że skrzynią biegów. Łatwo samemu ją można wymienić, zajmie to jakieś 20 minut jeśli masz możliwość podniesienia auta. Mogła też pójść pompka głowna ale to się rzadko zdarza, jest pod maską, też łatwo ją zmienić. Nie zapomnij później odpowietrzyć całego układu. Pozdrawiam
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

14 maja 2012, 7:46

Mam możliwość kupna używanego ale jak już to chyba skuszę się na:

http://allegro.pl/wysprzeglik-sprzegla-mazda-mx5-na-nb-i2323253082.html

Chyba będzie dobry ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

14 maja 2012, 7:59

Zanim cokolwiek kupisz na allegro to jedź do mechanika i zostaw mu auto.
Chyba, że byłeś i załatwimy z AE graty.
zaMIATAcz
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

14 maja 2012, 8:01

Dzisiaj jadę najprawdopodobniej do Elwisa a w AE nie maja tego :bang:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

14 maja 2012, 8:06

Pawulon pisze:Dzisiaj jadę najprawdopodobniej do Elwisa a w AE nie maja tego :bang:


No Jacek Ci to tam sprawdzi i powie co i jak. AE ma chyba kryzys jakiś coraz częściej nie mają gratów :razz:
zaMIATAcz
GrzesiekGie
Posty: 21
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:19
Lokalizacja: Katowice

04 cze 2012, 17:16

Koledzy, mnie najwyraźniej ostatnimi czasy pojawił się w mojej NA podobny problem.
Od razu napiszę, że tydzień temu miałem wymieniany przewód paliwa, i nie wiem czy tutaj nie jest główna przyczyna. Wymieniany był z powodu nieszczelności, były znaczne ubytki płynu.

Problem pojawia podczas jazdy na 5 piegu, po jakimś czasie nie potrafię go wysprzęglić, trwa to różnie, czasami po kilku sekundach znika, a czasami kilka minut tak trzyma. Jest to dość dziwna sprawa ponieważ na postoju nie ma siły by ruszyć ten bieg na jałowy.
Podczas ostatniej trasy ok 60 km zdarzyło mi się to 4 razy, a jak wracałem na następny dzień ani razu....
Czy wg Was są to te same przyczyny co u kolegi co rozpoczął wątek ?. Wybaczcie laicyzm ;).

Pozdrawiam,
Grzesiek :wink:
Mazda Mx-5 NA 1992 r.
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

04 cze 2012, 17:53

Pawulon pisze:Hej,

Mam problem. Teraz tylko nie wiem czy ze sprzęgłem czy ze skrzynią lub z czymś innym.

Samochodem nie jeździłem 3 dni. Wchodzę do samochodu:

1. Wciskam sprzęgło, odpalam silnik (bieg już przed wejściem jest ustawiony na 1) samochód dosłownie 1 sekundę się dławi i gaśnie.

2. Wciskam sprzęgło, NIE odpalam samochodu - zmieniam biegi - wszystkie biegi wchodzą idealnie.

3. Wciskam sprzęgło, odpalam silnik ( mam ustawiony bieg na luz czyli tzw. bieg jałowy ), chce wrzucić jedynkę lub jakikolwiek bieg i wsteczny - Nic. Nie można zmienić biegów. Następnie " pompuje sprzęgło " po jakimś czasie po próbach zmieniania biegów udaje się zmienić biegi. Po kilku minutach biegi normalnie wchodzą i bez problemów.

Kilka godzin później kiedy już odstawiłem samochód na powiedzmy 6 godzin - Problemu nie ma czyli jest tak jak powinno, jedynka gaz i jedzie. Lecz na drugi dzień ( czyli samochód stał powiedzmy 17 godzin ) - znowu to samo.

Czy spotkaliście się z takim czymś kiedykolwiek ?

Ze sprzęgłem NIGDY nie miałem problemów.

Liczę na jakieś rady i pomoc.

Dziękuję.



Kolego takie objawy są jak pompka sprzęgła jest padnięta, ostatnio w corsie C to robiłem
lub zapowietrzone sprzęgło, jak będziesz chciał odpowietrzyc to najlepiej odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku przy skrzyni i założyć wężyk długi wystający nad silnik wlać płyn hamulcowy do tego wężyka i pomału się będzie odpowietrzał,chyba żę masz pompkę ciśnienia to nią wpompowujesz płyn od dołu aż wyleci przez pompe sprzęgła, najlepszy sposób na odpowietrzenie
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

04 cze 2012, 18:41

Dzięki Wielkie ale już problem rozwiązany. Narazie póki co odpowietrzony ale za jakiś czas wymieniam wyprzęgnik sprzęgła.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 15:20

[quote="Pawulon"]Dzięki Wielkie ale już problem rozwiązany. Narazie póki co odpowietrzony ale za jakiś czas wymieniam wyprzęgnik sprzęgła.[/quote

pilnuj stanu płynu hamulcowego, bo z tego zbiorniczka idzie do sprzęgła też,jeśli problem się powtórzy to masz coś z pompką walnięte
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 17:03

raflin48 pisze:pilnuj stanu płynu hamulcowego, bo z tego zbiorniczka idzie do sprzęgła też,

:shock: :facepalm:
raflin48 pisze:jak będziesz chciał odpowietrzyc to najlepiej odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku przy skrzyni i założyć wężyk długi wystający nad silnik wlać płyn hamulcowy do tego wężyka i pomału się będzie odpowietrzał

Co to za pomysł ? Proponuję nie przekładać doświadczeń z innymi samochodami na mx-5, bo może się okazać że się konstrukcyjnie od siebie różnią...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 17:05

majkel_c pisze:
raflin48 pisze:pilnuj stanu płynu hamulcowego, bo z tego zbiorniczka idzie do sprzęgła też,

:shock: :facepalm:
raflin48 pisze:jak będziesz chciał odpowietrzyc to najlepiej odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku przy skrzyni i założyć wężyk długi wystający nad silnik wlać płyn hamulcowy do tego wężyka i pomału się będzie odpowietrzał

Co to za pomysł ? Proponuję nie przekładać doświadczeń z innymi samochodami na mx-5, bo może się okazać że się konstrukcyjnie od siebie różnią...

Po
eM


kolego właśnie tak najprościej się odpowietrza sprzęgła, jesli nie posiadasz pompki ciśnieniowej/podciśnieniowej, to jest najskuteczniejsze odpowietrzanie, to powiedz jak ty byś odpowietrzył sprzęgło>???
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 17:12

raflin48 pisze:to powiedz jak ty byś odpowietrzył sprzęgło>???

To dostaniesz darmową poradę. W mx-5 odkręcasz odpowietrznik wysprzęglika, zdejmujesz korek ze zbiorniczka pompy sprzęgła (nie pompy układu hamulcowego bo te układy nie są w jakikolwiek sposób połączone) i czekasz kwadrans uzupełniając poziom płynu w zbiorniczku. Układ się odpowietrzy grawitacyjnie. Zakręcasz odpowietrznik i zbiorniczek i po sprawie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

06 cze 2012, 8:00

majkel_c pisze:
raflin48 pisze:to powiedz jak ty byś odpowietrzył sprzęgło>???

To dostaniesz darmową poradę. W mx-5 odkręcasz odpowietrznik wysprzęglika, zdejmujesz korek ze zbiorniczka pompy sprzęgła (nie pompy układu hamulcowego bo te układy nie są w jakikolwiek sposób połączone) i czekasz kwadrans uzupełniając poziom płynu w zbiorniczku. Układ się odpowietrzy grawitacyjnie. Zakręcasz odpowietrznik i zbiorniczek i po sprawie.

Po
eM


aha no spoko skoro można i tak, w każdym bądź razie czy od góry czy od dołu płyn sam musi sobie przejść,wtedy jest najlepiej
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

14 cze 2012, 12:30

Panowie, ile mniej więcej płynu wchodzi w ten układ?
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2012, 14:15

Dany pisze:Panowie, ile mniej więcej płynu wchodzi w ten układ?

Hmm... Z 0,2 litra ? Mała butelka wystarcza na kilka razy w każdym razie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

14 cze 2012, 14:47

Dzięki majkel_c, pozdr!
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 paź 2012, 22:29

Mam taki sam problem, tylko u mnie problem pojawił się po wizycie u gościa od wydechów (innego niż zwykle, Pabianice, ul Dobra, omijajcie szerokim łukiem).

Po wyjeździe od gościa sprzęgło było mega-miękkie ale wszystko działało.
Potem trochę pojeździłem, było dziwnie ale działało.

Następnego dnia próbuję wrzucić bieg - reakcja jak opisana w pierwszym poście.
W zbiorniczku płynu sprzęgła - sahara. Kiedy dolałem płynu to zrobił się w środku muł, brudno i w ogóle brzydko. Ze dwa tygodnie temu poziom był w normie.

Pomijając fakt że wydech gość zrobił tak że sam bym to zaspawał lepiej, czy jest jakaś opcja żeby spawając niedaleko za skrzynią biegów cos przegłał, w jakiś sposób spowodował ten problem? Jutro spróbuję odpowietrzyć układ i zobaczyć czy pomoże, pedał jest nadal bardzo miękki chociaż jest lepiej. Dzisiaj od rana płynu nie ubyło.

Co więcej, kiedy auto trochę postoi na jałowym przy włączonym silniku biegi łaskawie raczą wchodzić - ale to też tyllko 2-5.
ODPOWIEDZ