[NB] Sprężyny NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

18 sty 2012, 17:01

Wie ktoś może jakie były orginalne sprężyny w wersji sportiv? szukałem ale coś mam pecha i nie moge znaleźć jedynie same obniżające, a niechce takich bo już mam niebieskie HR -35mm i mam już ich serdecznie dosyć na naszych drogach, czas na trochę komfortu:)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 19:59 przez Pawelroy, łącznie zmieniany 1 raz.
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

18 sty 2012, 17:08

Pawelroy pisze:konfortu


Komfortu

Nawet jeśli znajdziesz springi ze sportiva o one również są twarde. Jeśli chcesz mieć wygodę musisz zastosować seryjne sprężyny z NB`FLa
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 17:43

Pawelroy pisze:Wie ktoś może jakie były orginalne sprężyny w wersji sportiv?

Chodzi Ci o parametry sprężyn ?

vampirek pisze:Nawet jeśli znajdziesz springi ze sportiva o one również są twarde. Jeśli chcesz mieć wygodę musisz zastosować seryjne sprężyny z NB`FLa

Nope. Seryjnie Sportive nie miało innych sprężyn. Inne były jedynie w tych, w których właściciel sobie zamówił odpowiedni _opcjonalny_ pakiet. Łącznie z amortyzatorami B6-like i innymi tego typu głupotami.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

18 sty 2012, 17:54

majkel_c pisze:Nope. Seryjnie Sportive nie miało innych sprężyn. Inne były jedynie w tych, w których właściciel sobie zamówił odpowiedni _opcjonalny_ pakiet. Łącznie z amortyzatorami B6-like i innymi tego typu głupotami.


No właśnie jak z tym jest!?
Piszesz o innych sprężynach i amorach Bilsein'owych tylko w opcjonalnym pakiecie a przecież Sportive KAŻDY jeden miał B6tki(no prawie B6).
Ja już zgłupiałem do reszty - jedni mówią, że sportive miał trochę inne sprężyny inni, że takie jak każda NBFL... Napewno inne były wspomniane amory i stabilizatory więc może i sprężyny były z "duchem sportu" twardsze i niższe?
SPIDI
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 18:05

Spidi pisze:Ja już zgłupiałem do reszty

To proste. Nieco inne sprężyny (ale naprawdę niewiele inne) i B6-like amo były elementem pakietu Sport. W danych spotykanych tu i ówdzie występuje to również pod pojęciem Hard Suspension.
Gdzieś w którymś wątku zawieszeniowym podwieszaliśmy dokładne dane sprężyn.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

18 sty 2012, 20:20

narazie udało mi sie znaleźć to:
For 99-00 there was a STD S (NOR on the Parts list), Sport S, and Hard S

STD S had the 14" wheels

SPORT S gave you the 15" rims (same springs and shocks as STD-S)

HARD S was the Sport Suspension Option, Bilestin shocks, Sport springs, 12mm rear bar and STB.

01-02
STD-S 15" rims

SPORT-S 16" rims, bigger brakes, additional chassis bracing, STB. IIRC the springs are the same as STD but the front shock is different.

HARD-S all SPORT-S plus the Bilstein shocks, Sport springs and 12mm rear bar.

po vinie wychodzi ze mam hard suspesion ale wciąż nie mogę znaleźć czy te "sport springs" były krótsze od tych w "sport -s"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 20:39

Sprężyny sport-susp mają F/R 162/118 lbs/in. Sprężyny hard-susp 168/130 lbs/in.
Wymiary nie są dostępne w żadnych dokumentach, trzeba by mieć w ręku komplet takich nowych spręzyn. Bo porównywanie czegokolwiek po przebiegu kilkudziesieciu tysięcy kilometrów delikatnie mówiąc mija się z celem.
Natomiast osobiście wątpię aby były konkretnie krótsze. Ponieważ czarne seryjne spręzyny z MSM, które są mocno utwardzone (215/158 lbs/in) dają obniżenie jedynie o około 10mm...

Po
eM
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 20:43 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

18 sty 2012, 20:39

znalazłem coś interesującego zostawiam dla potomnych :) http://fatcatmotorsports.com/FRC_NB/FCM_MSDS_1_8NB.htm

[ Dodano: 18-01-2012, 21:41 ]
No nic zostaje zaatakować ASO i spróbować wydusić jakoś od nich te informacje :)
Dzięki wielkie i pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 20:45

Pawelroy pisze:No nic zostaje zaatakować ASO i spróbować wydusić jakoś od nich te informacje :)

Nie sądzę aby potrafili cokolwiek na ten temat powiedzieć. To co napisałem wcześniej o dokumentach, dotyczy również oryginalnych dokumentów producenta :cry:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2012, 14:43

Pawelroy pisze:No nic zostaje zaatakować ASO i spróbować wydusić jakoś od nich te informacje


To nie jest dobre źródło wiedzy na temat MX-5.

Do nich można pojechać po uszczelki, żarówki i dywaniki jak są w promocji akurat :???:
I na tym ich rola się kończy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 sty 2012, 18:29

Inny sposób to po prostu zmierzyć serię od środka koła do błotnika i to samo zrobić w sportivie czy innym aucie, które ma Hard-s.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 sty 2012, 18:38

sebna pisze:Inny sposób to po prostu zmierzyć serię od środka koła do błotnika i to samo zrobić w sportivie czy innym aucie, które ma Hard-s.

Przy założeniu że obaj pacjenci mają elementy względnie nowe a nie zużyte po kilkudziesięciu tysiącach przebiegu.... Jakoś nie widzę kandydatów. A poza tym na wysokość budy wpływ ma nie tylko wymiar sprężyny więc wnioski po takim pomiarze możemy o kant potłuc...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 sty 2012, 18:40

Wiadomo, że to będzie tylko poglądowo ale zawsze coś i proste do wykonania.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

23 sty 2012, 18:14

ktoś ma może bądź próbował wstawić normalne ( nie obniżające ) sprężyny pod B6 z wersji standardowej? jeśli tak jakie wrażenia z jazdy? mocno auto pływa? zmienił się prześwit? będę wdzięczny za te informacje. Byłem dziś w ASO i zaśpiewali za ori 440zl z rabatem od sztuki w Carspeed 430, a nie uśmiecha mi się wydać tyle za spręzyny :neutral:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2012, 18:21

Pawelroy pisze: Byłem dziś w ASO i zaśpiewali za ori 440zl z rabatem od sztuki w Carspeed 430, a nie uśmiecha mi się wydać tyle za spręzyny :neutral:

Dżizes krajst skąd oni te ceny biorą :shock: Za 150-170 funciaków zakupisz w UK set nowych, progresywnych Eibachów o niebo lepszych od OEM-owej sprężyny :wink:
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 sty 2012, 18:39

A ja tak trochę OT polece bo nie chcę zakładać nowego tematu...
Czy ktoś orientuje się czym różnią się B6tki(stajl) montowane w MXach od normalnych sklepowych B6tek?
SPIDI
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 sty 2012, 18:50

irakleo pisze:Dżizes krajst skąd oni te ceny biorą Za 150-170 funciaków zakupisz w UK set nowych, progresywnych Eibachów o niebo lepszych od OEM-owej sprężyny


Irakleo czy to są np. takie ???
( bo jestem trochę zielony w temacie )
Kupiłem swoją NBFL na takich właśnie i uważam że była to porażka. Auto było niskie, pięęękne, niewiele przechylało się na zakrętach - myślę sobie - wow - cool ! .......Ale ! W połaczeniu z seryjnym miękkim amorem każdy choć troszeczkę szybciej przejechany śpiący policjant -- boom.
Wjechać w wulkanizacji na podnośnik - problem- podkładanie jakiś pachołków drewnianych. Oczywiście wjazd na zwykły podnośnik- boom.
Było za miękko.
Wydaje mi się że sens ma komplet - amor i sprężyna twardsze ( najlepiej jakiś zestaw regulowany oczywiście )- bo wymiana samych sprężyn jest bez sensu ( przynajmniej jak dla mnie )
Załączniki
Resize of DSC06640.JPG
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

23 sty 2012, 19:00

no i właśnie chce tego uniknąć.. tak jak napisałes policjanci czy próba wjazdu na podnośnik ( mam już tego dosyć ) oczywiście auto prezentuje się ładnie, ale konfortu z jazdy na codzień brak dlatego myślałem o wstawieniu zwykłych spreżyn od seri, ale podejrzewam, że te od mojej wersji hard s pomimo że zapewne uniosą auto wyżej do orginału będą za twarde względem tego czego oczekuje więc zastanawiam się czy podejdą zwykłe od NB bądź wersji Sport pod B6 i jaki dadzą efekt? ma ktoś może B6 na nie obniżających sprężynach??
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 sty 2012, 19:01

Tomai pisze:czy to są np. takie ???

Nie ma ich całości na zdjęciu ale nie wyglądają ani troszkę na progresywne.

Pawelroy pisze:ma ktoś może B6 na nie obniżających sprężynach??

Zerknij sobie np do mojego wątku :) Ostatnia szansa - niedługo auto idzie w dół ;)

Także inne sportivy na forum. Jest ich trochę np, Kub ma o ile się mylę.

Krążą pogłoski, że sportivy (niektóre?) miały fabrycznie lekki dół ;) ale nawet jeżeli mój ma to jest to kilka mm dosłownie (a nie wydaje mi się, żeby był niższy niż inne NBfl, które widuje w okolicy).

Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 sty 2012, 19:06 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 sty 2012, 19:05

sebna pisze:
Tomai pisze:czy to są np. takie ???


Nie ma ich całości na zdjęciu ale nie wyglądają ani troszkę na progresywne.


A proszę.
Załączniki
Resize of Rotation of DSC06638.JPG
Resize of Rotation of DSC06638.JPG (59.1 KiB) Przejrzano 1208 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2012, 19:11

sebna pisze:
Tomai pisze:czy to są np. takie ???


Nie ma ich całości na zdjęciu ale nie wyglądają ani troszkę na progresywne.

dokładnie....progresywna sprężyna ma dość specyficznie nawinięte zwoje, potrzebne byłoby zdjęcie całej sprężyny.
powyżej opisujecie trzy całkowicie inne cechy zawiasu, raz że za nisko i nie możecie wjechać na podnośniki, bujanie na zakrętach....tu kłaniają się bardziej staby a nie sprężyny, za twardo i komfort spada.....no kurcze nie ma idealnego rozwiązania :mrgreen:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 sty 2012, 19:11

Na 99.9% nie są progresywne.

Progresywna sprężyna będzie miała inaczej ułożone zwoje na górze zazwyczaj. Czy to będą większe odstępy między kolejnymi zwojami czy inna średnica zwoju ale efekt będzie ten sam inna siła.

Być może są jakieś sprężyny, które jednak nie dają się rozpoznać po zwojach ale to by oznaczało, że są wytworzone w jakimś znacznie bardziej zaawansowanej i droższej technologi (sam metal musiał by mieć różne właściwości w różnych częściach sprężyny co raczej wydaje się technologią kosmiczną dla zwykłej sprężyny jak są prostsze metody na rozwiązanie problemu).

Ale nie jestem ekspertem i mogę się mylić.

Pozdro

EDIT>Pisałem równo z Irakleo
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2012, 19:15

Tomai pisze:A proszę.

to nie jest Eibach Pro-Kit Lowering tylko Eibach Sport Lowering Spring :wink:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 sty 2012, 19:18

irakleo pisze:bujanie na zakrętach


Nie.
Nie bujało na zakrętach właśnie. Tylko auto nurkowało ( miękko ) podczas przejeżdżania przez śpiącego policjanta- poprostu można powiedzieć dobijało bo miękki amor nie przytrzymał auta i boom. Przynajmniej ja takie miałem wrażenie. Ale ok, przyjmuje do wiadomości że to były poprostu kiepskie sprężyny.

[ Dodano: 23-01-2012, 20:20 ]
irakleo pisze:
Tomai pisze:A proszę.

to nie jest Eibach Pro-Kit Lowering tylko Eibach Sport Lowering Spring :wink:


To właśnie różnią się : progresywne - nie progresywne ?

Znaczy takie mają być rozumiem :
http://www.ebay.pl/itm/EIBACH-Pro-Kit-LOWERING-SPRINGS-Mazda-MX5-NB-98-05-/300390008437?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f0a3c675

W Polsce też są : :wink: ( chyba nawet tańsze )

http://eibachpolska.pl/eibach-mazda-mx-5--(nb)-e5530-140-pi-1077.html
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

23 sty 2012, 19:40

http://eibachpolska.pl/eibach-mazda-mx-5--(nb)-e5530-140-pi-1077.html
właśnie tutaj jest małe "ale" na dole strony jest napisane:

18 - Bez systemu samopoziomowania (nivo).


20 - Poza modelami z napędem 4x4 (4WD).


32 - Z wyłączeniem modeli specjalnych "Sportiv" oraz "Sport" (pojazdy z amortyzatorami Bilstein).
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 sty 2012, 19:45

ja chyba mam w swojej spręzyny takie jak Tomai, w ktorymś temacie pytałem o nie, jak dają obniżenie?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2012, 19:57

sebna pisze:Na 99.9% nie są progresywne.

Jeśli certyfikat TUV nie ma błędów i udało mi się dobrze odczytać numery ze zdjęcia to jest to model 5530.140 i jest określony jako linear... Progresywności tam ani ciut ciut :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 sty 2012, 22:05

kammich pisze:ja chyba mam w swojej spręzyny takie jak Tomai, w ktorymś temacie pytałem o nie, jak dają obniżenie?


Ja już nie mam tych sprężyn, mam seryjne. Tamte dawały 3 cm niżej od serii.

To może ktos poda przykład progresywnych sprężyn.

Na tej polskiej stronie Eibacha jest napisane ze i Sport i PRO-kit są progresywne także masło maślane dla mnie. :???:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2012, 23:23

Tomai pisze:Na tej polskiej stronie Eibacha jest napisane ze i Sport i PRO-kit są progresywne także masło maślane dla mnie. :???:

Ja tam mam ograniczone zaufanie do tekstów marketingowych w netowych sklepikach :mrgreen:
W załączeniu kawałek screena z certyfikatów TUV Prokitów do NA i NB. One chyba rozjaśniają nieco obraz... Pełne pdfy są do pobrania z katalogu online Eibacha.

irakleo pisze:Eibach Sport Lowering Spring :wink:

Możesz rzucić jakimś linkiem do konkretnego produktu ? Bo nie do końca wiemy o czym mówimy...

Po
eM
Załączniki
eib_prokit_NB_tuv.JPG
eib_prokit_NA_tuv.JPG
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 sty 2012, 0:01

To ja jeszcze dodam kilka zdjęć poglądowych:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

LOL sporo nisko zawieszonych idzie do góry ze sprężynami a ja w dół. Miejmy nadzieje, że poprawa trakcji będzie tego warta...
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ