[NB] Dziwne zachowanie silnika na nierównościach, dołkach

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Milex
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa / Pno
Kontakt:

30 maja 2011, 22:08

Witam,
Po 2 miesiącach jazdy pojawił się pierwszy problem ;)

Podczas jazdy na nierównościach, lub kiedy auto podskoczy na tych naszych wspaniałych polskich drogach - silnik na dosłownie sekundę-dwie traci obroty, tak jakby się dławił i po chwili normalnie pracuje. Bez znaczenia na bieg i ilość obrotów. Nie pojawia się ten objaw zawsze, bo próbowałem przejechać jakieś dłuższe odcinki po dziurskach i odzywa się sporadycznie, jednak jestem tym faktem zmartwiony. Nienawidzę jak coś nie działa :P Dodam, że na równej prostej drodze auto zachowuje się jak najbardziej normalnie.

Co to może być ? Jutro wymieniam filtr powietrza i paliwa, ale wydaje mi się, że akurat to nie powinno mieć wpływu. Jak zlokalizować przyczynę?

Szukałem jakiś podobnych objawów na forum, ale bez efektu.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 maja 2011, 22:14

sprawdź szczelność dolotu, wszystkie wtyczki pod maską, w szczególności przepływomierz, kable zapłonowe.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2011, 22:17

Miałem czasem podobne wrażenie, u mnie wynikało z tego, że jedno z kół odrywało się od podłoża (otwarty dyfer) i przez to wydawało się, że samochód traci na moment moc.

Jeśli silnikowi faktycznie spadają obroty na moment to problem może wynikać ze znikającej iskry - trudno powiedzieć konkretnie co mogłoby być przyczyną...
110@???KM
134@???Nm
Milex
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa / Pno
Kontakt:

31 maja 2011, 19:12

grzes pisze:sprawdź szczelność dolotu, wszystkie wtyczki pod maską, w szczególności przepływomierz, kable zapłonowe.


Wszystko sprawdzone i wydaje się sprawne. Przepływka jak nowa, przepustnice też sprawdzałem. Wtyczki przedmuchałem i podłączyłem. Może coś pomoże.

Pytanie trochę z innej beczki. Jutro biorę się za zmianę oleju.
Wszystko wydaje mi się możliwe do zrobienia tylko... gdzie jest filtr oleju w NB?
Na zdjęciach w technicznym znalazłem tylko wersje NA, a tam trochę inaczej to wygląda.

Gdzie szukać? Potrzebny będzie jakiś klucz do wykręcenia?
Jakby ktoś dysponował jakimś zdjęciem to będę wdzięczny :D

Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

31 maja 2011, 20:37

Milex pisze:
Wszystko wydaje mi się możliwe do zrobienia tylko... gdzie jest filtr oleju w NB?

Pod kolektorem ssącym, mniej więcej w połowie długości bloku silnika. W wykręcaniu może przeszkadzać wspornik kolektora, jednak nie trzeba go demontować. :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Milex
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa / Pno
Kontakt:

31 maja 2011, 23:41

Dzięki, wymacałem idzie odkręcić :)
ODPOWIEDZ